Hyundai Ioniq z 2016 roku został zaprojektowany od podstaw, aby być dostępnym w trzech wersjach: hybrydowej, hybrydowej z możliwością ładowania oraz w pełni elektrycznej. Dzięki temu samochód mógł być wyposażony w akumulatory, nie zmieniając reszty pojazdu.
Nie było tajemnicą, że Hyundai miał na celu konkurowanie z Toyotą Prius przy wprowadzeniu modelu Ioniq. Wykorzystano wszystko, co ludziom podobało się w Toyocie, a następnie poprawiono to w każdym aspekcie. To była ta sama strategia, którą Toyota stosowała, kiedy zaczynała sprzedawać samochody w Stanach Zjednoczonych czy Europie.
Kształt samochodu przypominał klin, z opadającym tyłem i długą klapą bagażnika. Opadający tył był podobny do koncepcji Priusa z długą klapą bagażnika, która zapewniała dużą i łatwo dostępną przestrzeń ładunkową. Pod podłogą bagażnika Ioniq miał koło zapasowe typu space-saver zamiast zestawu do naprawy przebitej opony.
Wewnątrz Hyundai zdołał zainstalować imponującą listę funkcji jako standard, takich jak skórzana kierownica, autonomiczne hamowanie awaryjne oraz asystent utrzymania pasa ruchu. W wyższych wersjach wyposażenia dostępna była podgrzewana kierownica oraz podgrzewane i wentylowane siedzenia. Jednostka infotainment o przekątnej 7” obejmowała system nawigacji i była kompatybilna z Android Auto oraz Apple Car Play.
Dostępne były trzy opcje napędu. Standardowa hybryda, hybryda z możliwością ładowania oraz w pełni elektryczna wersja. Ta ostatnia nie była dostępna dla Toyoty Priusa.
Hyundai Motor America zaprezentowało modele Hyundai Ioniq Hybrid, Plug-in Hybrid oraz Electric na amerykańskim rynku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku w 2016 roku. Model Ioniq, skoncentrowany na ekologii, jest pierwszym na świecie pojazdem oferującym trzy różne układy napędowe w ramach jednej, dedykowanej platformy. Podejście Hyundaia do linii Ioniq oferuje wyjątkowy design oraz doświadczenia z jazdy, połączone z najnowszymi technologiami bezpieczeństwa i komfortu, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla szerokiego grona nabywców. Hyundai Ioniq to ważny krok w kierunku globalnej strategii zrównoważonego rozwoju firmy.
„Ioniq przyciągnie zupełnie nową grupę nabywców skoncentrowanych na ekologii i efektywności na rynku amerykańskim,” powiedział Mike O’Brien, wiceprezydent ds. planowania korporacyjnego i produktowego w Hyundai Motor America. „Dzięki znakomitej elastyczności układu napędowego, designowi, łączności oraz zaawansowanym technologiom, Ioniq spełnia potrzeby rosnącej grupy nabywców, poszukujących wydajnego i niskoemisyjnego pojazdu, nie rezygnując przy tym z codziennego stylu życia.”
Doświadczenia z jazdy w Ioniq są wzbogacone o nowoczesne funkcje łączności, takie jak Apple CarPlay® i Android Auto®, a także bezprzewodowe ładowanie smartfonów. Dodatkowo, 7-calowy wyświetlacz TFT prezentuje wszystkie kluczowe informacje dla kierowcy o wysokiej rozdzielczości. Ioniq oferuje również najnowsze technologie bezpieczeństwa, takie jak automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, ostrzeżenie o niebezpieczeństwie opuszczenia pasa ruchu, wykrywanie martwego pola, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu oraz inteligentny tempomat, co zapewnia wysoki poziom zarówno aktywnego, jak i pasywnego bezpieczeństwa pojazdu.
Modele Hyundai Ioniq charakteryzują się smukłą, aerodynamiczną sylwetką z doskonałym współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,24 Cd, uzyskanym dzięki starannie zaprojektowanym powierzchniom. Ich płynna zewnętrzna forma oraz gładkie kanały przepływu powietrza podkreślają aerodynamiczne linie nadwozia i formy designu.
Linia Ioniq firmy Hyundai opiera się na dwóch kluczowych czynnikach, efektywności oraz technologii, które łączą się, tworząc unikalny i nowoczesny wygląd. W trakcie całego procesu rozwoju inżynierowie i projektanci ściśle współpracowali, aby forma i funkcja rozwijały się jednocześnie w sposób komplementarny. Wyrazisty design zewnętrzny wyróżnia Ioniq na tle konkurencji, całkowicie integrując nowoczesne technologie z całym projektem.
WYBÓR NAPĘDU
Opracowane z myślą o wysokiej efektywności energetycznej, bez kompromisów dotyczących osiągów, każdy układ napędowy Ioniq stanowi unikalne i bezkompromisowe rozwiązanie w kierunku czystszej mobilności.
Hyundai Ioniq Hybrid i Ioniq Plug-in Hybrid są wyposażone w nowy silnik czterocylindrowy Kappa 1.6 z bezpośrednim wtryskiem i cyklem Atkinsona o niespotykanej efektywności cieplnej wynoszącej 40 procent, generujący szacunkowo 104 KM i 109 lb-ft momentu obrotowego. Silnik ten został specjalnie dostosowany do napędu hybrydowego i współpracuje z płynnie zmieniającą biegi sześciobiegową skrzynią dwu sprzęgłową – co odróżnia Ioniq od jego kluczowych konkurentów, zapewniając bardziej dynamiczne i angażujące doświadczenie podczas jazdy. Silnik elektryczny o wysokiej efektywności ma tryb czysto elektryczny i zapewnia natychmiastowy moment obrotowy przy niskich prędkościach, z dostępną pomocą mocy przy wyższych prędkościach pojazdu.
Silnik elektryczny hybrydy Hyundai Ioniq dostarcza szacunkowo 32 kW (43 KM) z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 125 lb-ft, zasilany baterią litowo-jonową o pojemności 1,56 kWh. Bateria została efektywnie umiejscowiona pod tylnymi siedzeniami dla pasażerów. W połączeniu z silnikiem o pojemności 1.6 litra z bezpośrednim wtryskiem, Ioniq Hybrid oferuje szacunkową łączną moc systemu wynoszącą 139 KM, przy niskich emisjach, znakomitej efektywności i zasięgu.
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid zapewnia szacunkowy zasięg elektryczny wynoszący ponad 25 mil, zasilany mocną baterią litowo-jonową o pojemności 8,9 kWh. Szacunkowy silnik elektryczny Ioniq Plug-in generuje 45 kW (60 KM) i jest połączony z silnikiem czterocylindrowym Kappa 1.6 z bezpośrednim wtryskiem.
Hyundai Ioniq Electric oferuje czystą mobilność elektryczną z baterią litowo-jonową o pojemności 28 kWh, zapewniając szacunkowy zasięg jazdy wynoszący 110 mil. Silnik elektryczny generuje szacunkową maksymalną moc 88 kW (120 KM) i 215 lb-ft momentu obrotowego z jednosprzęgłową przekładnią redukcyjną. Ioniq Electric ma szacunkowy wynik 125 MPGe.
Sześciobiegowa skrzynia biegów z dwu sprzęgłami
Hyundai Ioniq Hybrid i Plug-in wyposażone są w sześciobiegową skrzynię EcoShift® z dwu sprzęgłami (DCT), która charakteryzuje się najlepszą w swojej klasie efektywnością przenoszenia dzięki zastosowaniu łożysk o niskim tarciu i oleju przekładniowego o niskiej lepkości, osiągając unikalną mieszankę osiągów jazdy i efektywności paliwowej.
Zarówno Hyundai Ioniq Hybrid, jak i Plug-in korzystają z dwu sprzęgłowej skrzyni biegów, co angażuje kierowcę w dynamiczną i przyjemną jazdę. Jest to istotna różnica w porównaniu do większości innych hybrydowych i plug-in hybrydowych pojazdów, które korzystają z bezstopniowej skrzyni biegów, często krytykowanej za „gumy do żucia” w przyspieszeniu.
Aby zwiększyć efektywność paliwową i dynamiczne właściwości jezdne, kierowca może wybrać tryby SPORT lub ECO. Funkcja SPORT utrzymuje niższe biegi dłużej i łączy moc z silnika i silnika elektrycznego dla maksymalnych osiągów. W trybie ECO skrzynia DCT optymalizuje wybór biegów dla efektywności, zmieniając biegi wcześniej, aby osiągnąć najlepsze w swojej klasie zużycie paliwa.
ZAAWANSOWANA TECHNOLOGIA BATERII
Dodatkowo, komponenty układu napędowego zaprojektowano w sposób kompaktowy i wysoce efektywny. Łączna dodatkowa masa technologii Hybrydowej i Plug-in Hybrid nie zwiększa znacząco masy Ioniq, ale znacząco zwiększa jej efektywność. Energia elektryczna dla Hybrydy i Plug-in, a także dla wersji Elektrycznej, generowana jest przez silnik synchroniczny z magnesem trwałym, którego elementy zostały zoptymalizowane poprzez zmniejszenie grubości rdzeni komponentów o nawet 10 procent i zastosowanie miedzi w prostokątnym przekroju, aby zredukować straty rdzenia i miedzi. Hyundai stosuje akumulator litowo-jonowy w technologii polymerowej we wszystkich modelach Ioniq, który jest o 20 procent lżejszy niż konwencjonalne akumulatory litowo-jonowe i może być lepiej dostosowany do wnętrza pojazdu niż standardowe akumulatory w formacie ogniwa. To także zapewnia mniejszą wrażliwość na pamięć, doskonałą efektywność ładowania i rozładowania oraz znakomitą maksymalną moc.
Oprócz efektywnego pakowania, uwzględniono również niskie położenie środka ciężkości, ponieważ system baterii znajduje się pod tylnymi siedzeniami, co nie wpływa negatywnie na przestrzeń pasażerską i bagażową Ioniq Hybrid, oferując łączną objętość wnętrza wynoszącą szacunkowo 122,7 stóp sześciennych (więcej niż Toyota Prius). Nawet Ioniq Plug-in i Ioniq Electric, mimo większych baterii, oferują hojną łączną objętość wnętrza wynoszącą szacunkowo 119,2 stóp sześciennych.
Ładowanie baterii litowo-jonowej modelu Ioniq Electric do 80 procent zajmuje jedynie około 20 minut przy użyciu szybkiej ładowarki DC SAE Combo Level 3 o mocy 100 kW. Zintegrowana skrzynka sterująca w kablu (ICCB) umożliwia kierowcom ładowanie Ioniq w standardowym gniazdku elektrycznym w domu.
DESIGN ZEWNĘTRZNY
Przy projektowaniu zewnętrznego wyglądu Ioniq, projektanci Hyundaia skoncentrowali się na jego futurystycznym charakterze, istotnym dla jego atrakcyjności. Płynna zewnętrzna forma oraz naturalne kanały przepływu powietrza podkreślają aerodynamiczne linie nadwozia oraz objętości powierzchni. Sportowy, przypominający hatchback profil inspirowany jest efektywnością aerodynamiczną, uzupełniając łagodne linie i powierzchnie, które tworzą kontur pojazdu. Te cechy razem zwiększają aerodynamikę, co w połączeniu z różnymi innymi inteligentnymi rozwiązaniami efektywnościowymi prowadzi do uzyskania najlepszej w swojej klasie wartości współczynnika oporu powietrza wynoszącej 0,24.
Oprócz aerodynamiki Ioniq, dodatkowe szczegóły projektowe odróżniają modele Hybrid, Plug-in i Electric od siebie, tworząc ich unikalne tożsamości:
Hyundai Ioniq Hybrid
Przód Hyundai Ioniq Hybrid charakteryzuje się reflektorami Bi-Xenon HID otoczonymi lampami pozycyjnymi LED w kształcie litery C. Charakterystyczny dla Hyundaia sześciokątny grill oraz pionowe lampy dzienne LED w kształcie litery C dodatkowo podkreślają czystość designu. Kontrastujące kolory na podstawie zderzaka dodają indywidualnego charakteru i mogą być zestawione z dwoma unikalnymi wykończeniami wnętrza. Wybór kolorów dla modeli Ioniq obejmuje Black Noir Pearl, Symphony Air Silver oraz Electric Blue Metallic, Ceramic White, Siena Brown oraz Summit Gray. Ioniq Hybrid wyposażony jest w specjalnie zaprojektowane, dwukolorowe felgi aluminiowe o średnicy 15 lub 17 cali.
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid
Oprócz ogólnych detali designu zewnętrznego z Hybrydy, takich jak sześciokątny grill i pionowe lampy dzienne LED w kształcie litery C, Ioniq Plug-in wyposażono również w lampy LED do jazdy dziennej. Plug-in integruje także port ładowania w lewym przednim błotniku dla baterii litowo-jonowej. Specjalnie zaprojektowane felgi aluminiowe o średnicy 16 cali dodatkowo odróżniają model Plug-in Hybrid.
Hyundai Ioniq Electric
Hyundai Ioniq Electric prezentuje unikalną perspektywę z przodu: bez potrzeby rozbudowanego chłodzenia układu napędowego, grill ma gładką i czystą powierzchnię. Model Electric posiada również reflektory LED do jazdy dziennej oraz tylne lampy kombinowane z unikalnym wzorem i tożsamością dla widoku z tyłu, a także unikalne felgi aluminiowe z ekologicznymi szprychami.
DESIGN WNĘTRZA
Zgodnie z jego zewnętrzną formą, wnętrze Ioniq odzwierciedla futurystyczne cechy modelu, stosując koncepcję designu „Purified High-tech”. Gładki, elegancki i pozbawiony zbędnych elementów temat oraz efektywne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej uzupełniają logiczne i uporządkowane podejście do rozmieszczenia elementów sterujących dla intuicyjnej obsługi. Materiały wewnętrzne wybrane zostały z myślą o ekologicznym podejściu i są używane do stworzenia prostego i czystego wyglądu w całym pojeździe, nadając wnętrzu smukły, lekki i oczyszczony charakter.
Kierowca i pasażer modelu Electric zauważą również, że między przednimi siedzeniami jest więcej przestrzeni. Zostało to osiągnięte dzięki systemowi zmiany biegów aktywowanemu przyciskiem, wolnemu od mechanicznych połączeń. Ioniq wyposażono także w elektroniczną hamulcę postojową (EPB), oszczędzając miejsce w konsoli środkowej.
Zaawansowana aerodynamika
Smukła sylwetka Hyundai Ioniq oraz jego proste, starannie opracowane kontury wspomagają efektywne zarządzanie przepływem powietrza wokół zewnętrznej części pojazdu. Zastosowania, takie jak powietrzne kurtyny na przednich kołach, tylny spojler i dyfuzor, elementy boczne, osłona podłogowa oraz zamknięty design kół, przyczyniają się do wysokiej efektywności aerodynamicznej wynoszącej 0,24 Cd. Dodatkowo, modele Hybrid i Plug-in hybrydowe posiadają zintegrowany trzystopniowy aktywny flap powietrzny z przodu, podczas gdy smukła, zamknięta przednia maska odróżnia model Electric.
Inteligentne i wydajne klimatyzatory
Aby zapewnić przyjemny, komfortowy i odświeżający klimat wnętrza bez używania zbędnych ilości energii, klimatyzacja Ioniq może być przełączona na tryb efektywnej pracy. Powietrze recyrkulowane jest maksymalizowane podczas klimatyzacji lub ogrzewania, co zmniejsza straty wentylacyjne i zwiększa ogólną efektywność systemu. Ponadto, w pełni automatyczna klimatyzacja może być ustawiona w trybie „Tylko kierowca”, co zmniejsza obciążenie zarówno klimatyzacji, jak i ogrzewania dla całego układu napędowego.
Materiały ekologiczne tworzą czyste i zrównoważone wnętrze
Kluczową cechą Ioniq jest innowacyjne wykorzystanie materiałów recyklingowych lub ekologicznych. Pokrywy drzwi wewnętrznych wykonane są z plastiku w połączeniu z drewnem w proszku i kamieniem wulkanicznym, jednocześnie zapewniając jakość wizualną typowych materiałów plastikowych. Bardziej naturalne odczucie uzyskuje się, zmniejszając jednocześnie uzależnienie od produktów na bazie ropy naftowej. To podejście odnosi się także do innych obszarów pojazdu. Surowce pozyskane z trzciny cukrowej są częściowo używane w podsufitce i dywanach. Farby z odnawialnymi składnikami pozyskiwanymi z oleju sojowego są używane do uzyskania lśniących metalicznych kolorów na kluczowych elementach.
System Infotainment
Aby dostosować się do zróżnicowanych stylów życia klientów, Hyundai Ioniq oferuje nowoczesne funkcje infotainment i łączności. Ioniq jest wyposażony w wysokiej rozdzielczości 7-calowy wyświetlacz TFT. O rozdzielczości 1280 x 720 pikseli, wyświetla wszystkie funkcje wskaźników (prędkościomierz, tryb jazdy, poziom paliwa). W zależności od wybranego trybu jazdy, kolor tła i wskaźniki są dostosowywane, aby zawsze zapewnić najważniejsze i najbardziej użyteczne informacje. W trybie SPORT wyświetlacz zmienia się w obracający się cyfrowy prędkościomierz otoczony analogowym obrotomierzem, pokazującym obroty silnika na czerwono. W trybie ECO wyświetlacz TFT symuluje klasyczny wskaźnik prędkościomierza.
Ioniq umożliwia także kierowcom integrację swojego smartfona z systemem infotainment pojazdu, oferując zarówno Apple CarPlay®, jak i Android Auto®. Oba systemy umożliwiają użytkownikom podłączenie swoich urządzeń w celu aktywacji funkcji muzycznych, telefonicznych lub nawigacyjnych przy niższym poziomie rozproszenia uwagi. Ioniq oferuje również bezprzewodową ładowarkę indukcyjną (standard Qi) dla telefonów komórkowych.
Skupienie się na wadze
Ioniq dążył do znacznego zmniejszenia wagi bez kompromisowania cech komfortu i przyjemności z jazdy. Ioniq używa aluminium w masce i tylnej klapie, co ogranicza masę o 27 funtów w porównaniu z konwencjonalną stalą, nie powodując zauważalnych wad w zakresie hałasu czy wibracji. Dodatkowo, akumulator pomocniczy 12V kwasowo-ołowiowy występujący w konkurencyjnych modelach hybrydowych został pominięty, co skutkuje redukcją masy o około 26 funtów. Oszczędność wagi dotyczyła także mniej oczywistych obszarów, takich jak pokrywa osłony bagażnika. Przy wyższym użyciu lekkich komponentów i bardziej kompaktowej budowie, pokrywa osłony bagażnika jest o około 25 procent lżejsza niż typy stosowane w innych modelach Hyundaia.
Osiągi jazdy – mobilność o niskiej lub zerowej emisji bez kompromisów
Osiągi jazdy w linii Hyundai Ioniq zajmują jedno z najlepszych miejsc w swojej klasie, dzięki układowi napędowemu przystosowanemu do zapewnienia efektywnej mobilności bez kompromisów. Jakość jazdy i prowadzenie, a także poziomy hałasu, wibracji i szumów, są dostosowane do zapewnienia doskonałej jakości jazdy, podczas gdy izolacja w desce rozdzielczej minimalizuje hałas pochodzący z komory silnika. Tłumienie w panelach podłogowych, jak również poprawiona izolacja słupków A i B, grubsze szkło okienne oraz folia redukująca hałas na przedniej szybie, dalej poprawiają cichą i komfortową jazdę.
Hyundai Ioniq Hybrid i Plug-in wyposażone są w zaawansowany system zawieszenia wielowahaczowego z podwójnymi dolnymi wahaczami, co minimalizuje kompromisy w zakresie komfortu jazdy i prowadzenia, które często są związane z mniej zaawansowaną geometrią zawieszenia. Dodatkowo, rozległe zastosowanie aluminium w elementach zawieszenia z przodu i z tyłu pozwala zaoszczędzić około 26 funtów masy w porównaniu z konwencjonalnymi materiałami. Redukcja pięciu funtów na jednostkę dolnego wahacza przedniego pozwala zaoszczędzić 10 funtów na zawieszeniu przednim, podczas gdy prawie 16 funtów jest redukowane w zawieszeniu tylnym. Ponadto umiejscowienie systemów baterii pod tylnymi siedzeniami zapewnia niższy środek ciężkości, co przekłada się na bardziej responsywne prowadzenie.
Hyundai Ioniq Electric wykorzystuje tylne oś z belką skrętną, co zapewnia więcej miejsca na baterie litowo-jonowe o pojemności 28 kWh, umieszczone pod tylnymi siedzeniami. Reakcja Ioniq na polecenia z układu kierowniczego jest klarowna i precyzyjna, z szybkim współczynnikiem kierowania dla sportowego i responsywnego odczucia. Siła hamowania jest optymalizowana dla maksymalnej efektywności z systemu hamowania regeneracyjnego, co pomaga Ioniq utrzymać stały stan naładowania. Hamowanie regeneracyjne działa także przy zredukowanym hałasie, korzystając z systemu hamowania odzyskującego trzeciej generacji. Zintegrowana jednostka wspomagająca hamulce (iBAU) oraz jednostka źródła ciśnienia (PSU) także przyczyniają się do cichszej pracy. Pomaga to zapewnić ultraniskie tarcie dla maksymalnej rekonwersji energii i poziomów efektywności.
Opony Michelin® zapewniają Ioniqowi lepszą efektywność, ponieważ pojazd jest wyposażony w opony o niskim oporze toczenia dla kół o średnicy 15, 16 i 17 cali, a także większe 17-calowe koła (Ioniq Hybrid) są wyposażone w opony o wysokiej zawartości krzemionki dla lepszej ogólnej wydajności. System zawieszenia wielowahaczowego Ioniq Hybrid i Plug-in został dostosowany do jak najefektywniejszej pracy z oponami o niskim oporze toczenia.
Komfort i wygoda
Linia Ioniq oferuje doskonałe wygody dla kierowcy i pasażerów, przynosząc do segmentu szereg rozwiązań, które inne pojazdy hybrydowe, plug-in hybrydowe i elektryczne mogłyby kompromitować. Wszystkie komponenty hybrydowe są sprytnie zapakowane, aby zmaksymalizować przestrzeń i elastyczność wnętrza. W rzeczywistości, Ioniq Hybrid oferuje najlepszą w swojej klasie przestrzeń bagażową, umieszczając baterię pod tylnymi siedzeniami. Co więcej, tylne siedzenia można złożyć, co zapewnia szacunkową objętość bagażnika wynoszącą 26,5 stóp sześciennych, co umożliwia łatwe przechowywanie większych bagaży. Wszystkie modele Ioniq oferują także hojną przestrzeń na głowę, ramiona i nogi z przodu i z tyłu, a fotele kierowcy z pamięcią oraz podgrzewane fotele przednie oferują dodatkowy komfort.
Blue Link®
Linia Hyundai Ioniq oferuje system połączeń Hyundai Blue Link® z ulepszonymi usługami bezpieczeństwa, diagnostyki, zdalnymi i nawigacyjnymi. Blue Link zapewnia łączność bezpośrednio w pojeździe z technologią taką jak Zdalny Start silnika z klimatyzacją, Wyszukiwanie Destynacji napędzane przez Google®, Zdalne Zamykanie/Otwarcie Drzwi, Wyszukiwanie samochodu, Ulepszona Pomoc Drogowa oraz Odzyskiwanie Sk stolenego Pojazdu. Funkcje Blue Link można uzyskać za pomocą przycisków na lusterku wstecznym, portalu internetowym MyHyundai.com lub za pomocą aplikacji Blue Link na smartfony. Niektóre funkcje można również kontrolować za pomocą aplikacji smartwatchów Android Wear™ i Apple Watch™. Właściciele Ioniq Plug-in i Electric będą również mogli zdalnie zarządzać i monitorować harmonogram ładowania swojego pojazdu za pomocą aplikacji Blue Link®. Planowanie ładowania jest idealne dla osób, które mają niższe stawki za energię elektryczną w godzinach szczytu.
Bezpieczeństwo – innowacyjne aktywne i pasywne funkcje bezpieczeństwa
Lekka, ale sztywna konstrukcja Ioniq to rezultat zaawansowanego projektowania, metod budowy i materiałów. W 53 procentach składa się z Zaawansowanej Stali o Wysokiej Wytrzymałości, co zapewnia sztywność dla responsywnego prowadzenia oraz bezpieczeństwa, z wysoką absorbcją energii uderzeń i minimalną deformacją kabiny, aby chronić pasażerów w przypadku kolizji. Ta sztywna struktura korzysta z 475 stóp zaawansowanych klejów strukturalnych w swoim projektowaniu, co jednocześnie przynosi korzyści związane z lekkością i sztywnością. Szereg innowacyjnych aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa pomaga chronić kierowców i pasażerów Ioniq. Te elektroniczne systemy są najlepsze w swojej klasie, ponieważ Ioniq nadal łamie schematy w zakresie standardów bezpieczeństwa dla pojazdów z alternatywnymi źródłami paliwa. Długa lista funkcji aktywnych obejmuje Wykrywanie Martwego Pola, które działa z Asystentem Zmiany Pasa Ruchu oraz Ostrzeżeniem o Ruchu Poprzecznym z Tyłu, aby ostrzegać kierowcę o wszelkich otaczających pojazdach, pasażerach lub obiektach, które mogą prowadzić do kolizji. Oferowany jest również system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS), który wydaje alarm, gdy samochód przekracza linie pasów.
Hyundai Ioniq jest również wyposażony w Automatyczne Hamowanie Awaryjne (AEB) z Wykrywaniem Pieszych, zaawansowaną funkcję aktywnego bezpieczeństwa, która ostrzega kierowców o sytuacjach awaryjnych, a nawet hamuje automatycznie w razie potrzeby. Dzięki technologii fuzji sensorów, która wykorzystuje sensory radarowe i kamerowe, AEB działa w trzech etapach. Na początku ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie, kontrolując hamulec zgodnie z etapem zagrożenia kolizją, stosując maksymalne hamowanie tuż przed zderzeniem. Gdy system wykryje pojazd lub pieszego przed samochodem, zostaje aktywowany, działając przy prędkościach powyżej 5 mph, minimalizując szkody, gdy kolizja jest nieunikniona.