HYUNDAI Ioniq 5 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

HYUNDAI Ioniq 5 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćHYUNDAI Ioniq 5 2021-Present

Koreański producent samochodów wprowadził drugą generację swojego elektrycznego modelu Ioniq 5 na początku 2021 roku, charakteryzującą się wyglądem przypominającym CUV i oszałamiającym designem.

Ioniq 5 został oparty na studium projektowym Hyundai 45 EV i nawiązywał do 45-letniej historii marki. Zbudowano go na platformie E-GMP, która zapewniała dłuższy rozstaw osi i bardziej muskularny wygląd. Futurystyczny design i kanciaste, rzeźbione boczne panele wprowadziły nowy język wzornictwa w koreańskim przemyśle motoryzacyjnym.

Pierwszym modelem Hyundaia na rynku był Pony z 1975 roku zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro, z którego inspirację czerpał model Ioniq 5 z 2021 roku. Z przodu projekt w stylu klapki zminimalizował kratkę chłodnicy i przeniósł logo firmy na maskę. Dzięki ogromnemu rozstawowi osi w tej klasie samochodów, Ioniq 5 oferował przestronną kabinę.

Wnętrze Hyundaia wyznaczyło nowy poziom minimalistycznego designu. Deska rozdzielcza została podzielona na górną i dolną część, a na centralnej konsoli znajdowało się tylko kilka przycisków. Przed kierowcą umieszczono 12-calowy wyświetlacz TFT na desce rozdzielczej, a w środkowej części panelu dodatkowy 12-calowy ekran dla systemu infotainment. Oba były zamontowane na wspólnej płycie. Siedzenie pasażera z przodu było wyposażone w podnóżek, co zapewniało większy komfort podczas dłuższych podróży. Z tyłu było miejsce dla trzech pasażerów, a dzięki całkowicie płaskiej podłodze i 3-metrowemu (118 cali) rozstawowi osi, wszyscy mieli wystarczająco dużo miejsca na nogi.

Producent zaoferował model Ioniq 5 z 2021 roku w dwóch opcjach mocy. Klienci mogli wybierać między rozwiązaniem z silnikiem tylnym i napędem na tylne koła a systemem z dwoma silnikami (po jednym na każdą oś). Dodatkowo producent zaoferował dwie opcje baterii. Kolejną istotną innowacją był system elektryczny, który obsługiwał wysokowoltowe i wysokomocowe stacje ładowania do 800 voltów.

 Firma Hyundai Motor Company zainaugurowała model IONIQ 5, średniej wielkości CUV, podczas wirtualnej premiery. Jako pierwszy model w nowej marce IONIQ dedykowanej pojazdom elektrycznym (BEV), IONIQ 5 wyznacza nowe standardy w redefiniowaniu stylu życia związanym z mobilnością elektryczną, oferując zrównoważone i innowacyjne funkcje.

IONIQ 5 został zbudowany na dedykowanej architekturze BEV Hyundai Motor Group, znanej jako Electric-Global Modular Platform (E-GMP), co pozwala mu na unikalne proporcje na wydłużonym rozstawie osi. Dzięki E-GMP, IONIQ 5 oferuje innowacyjny design wnętrza z ekologicznymi materiałami w wielu punktach styku, mocne osiągi w połączeniu z ultraszybkim ładowaniem oraz funkcję Vehicle-to-Load (V2L), a także zaawansowane funkcje łączności i wsparcia kierowcy, które zapewnią wyjątkowe doświadczenia w samochodzie przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa.

„IONIQ 5 dostosuje się do stylów życia bez ograniczeń, proaktywnie dbając o potrzeby klientów podczas ich podróży,” powiedział Thomas Schemera, wiceprezydent wykonawczy i globalny dyrektor marketingu. „To prawdziwie pierwszy elektryczny pojazd, który oferuje nowe doświadczenie dzięki innowacyjnemu wykorzystaniu przestrzeni wewnętrznej i zaawansowanym technologiom.”

Zapowiadając nową erę w projektowaniu EV

Postępowy design IONIQ 5 reprezentuje odejście od przeszłych norm, eksplorując nową swobodę projektowania oferowaną przez dedykowaną platformę BEV. Przywołując odważną naturę Hyundaia Pony, pierwszego samochodu produkcyjnego tej firmy, IONIQ 5 podkreśla 45-letnią podróż Hyundaia, aby stać się częścią stylu życia klientów, tworząc wspólną nić od przeszłości przez teraźniejszość do przyszłości. To jest redefinicja ponadczasowego designu, temat, który będzie się rozwijał wraz z rozwojem linii IONIQ.

Unikalny design zewnętrzny IONIQ 5 charakteryzuje się profilem inspirowanym Pony, na rozstawie osi wynoszącym 3000 mm. Wydłużony rozstaw osi wymaga bardziej zaawansowanego podejścia, aby przetłumaczyć te nowe proporcje na nowoczesną typologię EV.

Przód samochodu jest wyposażony w pierwszy w Hyundai klapę typu clamshell, która minimalizuje szczeliny między panelami dla optymalnej aerodynamiki. Przedni zderzak definiuje przyciągający wzrok kształt w literze V, zawierający charakterystyczne światła dzienne (DRL), które nadają IONIQ 5 niepowtarzalny podpis świetlny. Te małe, przypominające piksele grupy pojawiają się również z tyłu pojazdu.

Z boku, automatyczne klamki zapewniają czysty styl oraz zwiększoną efektywność aerodynamiczną. Kształty przodu i tyłu pojazdu łączą się przy drzwiach, oferując kolejny przykład „Parametric Dynamics” Hyundaia, który po raz pierwszy był dostrzegalny w nowym Tucsonie. Silny kształt słupka C, inspirowany koncepcją EV „45” Hyundaia, nadaje IONIQ 5 zapadającą w pamięć obecność, która jest wyraźnie identyfikowalna z daleka.

Koła o optymalnej aerodynamice dodatkowo podkreślają temat Parametric Pixel i są oferowane w super dużym rozmiarze 20 cali, co czyni je największymi felgami, jakie kiedykolwiek zamontowano w EV Hyundaia. Te pełnią idealnie dopasowane proporcje IONIQ 5, zoptymalizowane pod kątem E-GMP Hyundaia.

„Nowe doświadczenie mobilności dla następnego pokolenia – to była misja od pierwszego dnia, kiedy zaczęliśmy ten projekt, aby patrzeć w przyszłość, ale pozostać zasadniczo Hyundai,” powiedział SangYup Lee, wiceprezydent i szef Global Design Center w Hyundai. „IONIQ 5 to nowa definicja ponadczasowości, dająca wspólną nić łączącą naszą przeszłość z teraźniejszością i przyszłością.”

Temat 'Living Space’ przebiega przez całe wnętrze, najbardziej widoczny w postaci Uniwersalnej Wyspy, ruchomego konsoli centralnej, która może przesuwać się o maksymalnie 140 mm. Uniwersalna Wyspa, wraz z płaską podłogą, w której przechowywane są akumulatory, umożliwia większą swobodę ruchu wewnątrz pojazdu.

IONIQ 5 jest również wyposażony w elektronicznie regulowane przednie fotele. Fotele mogą się pochylać do optymalnego kąta, oferując uczucie lekkości dla pasażerów. Hyundai zmniejszył grubość przednich foteli o 30 procent, co zapewnia więcej miejsca dla osób siedzących w drugim rzędzie.

Wiele punktów styku wnętrza – fotele, podsufitka, wykończenia drzwi, podłoga i podłokietnik – korzysta z ekologicznych, zrównoważonych materiałów, takich jak recyklingowane butelki PET, przędze pochodzenia roślinnego (bio PET) i naturalne wełny, ekoprzetworzone skóry z ekstraktami roślinnymi oraz bio farby z ekstraktami roślinnymi.

Klienci mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów zewnętrznych, w tym pięciu odcieni inspirowanych naturą, które są dostępne wyłącznie dla IONIQ 5. Wnętrze ma trzy opcje kolorystyczne.

Szeroka gama konfiguracji silników elektrycznych, dostosowana do potrzeb każdego klienta

IONIQ 5 jest dostępny w różnych konfiguracjach silników elektrycznych (PE), które pasują do potrzeb mobilności każdego klienta, przy zachowaniu wysokich osiągów. Klienci mogą wybierać spośród dwóch opcji pakietów akumulatorowych, 58 kWh lub 72,6 kWh, oraz dwóch układów silników elektrycznych, z silnikiem tylnym lub z silnikami przednim i tylnym. Wszystkie warianty PE oferują doskonały zasięg i prędkość maksymalną wynoszącą 185 km/h.

Na szczycie linii silników elektrycznych znajduje się opcja napędu na wszystkie koła (AWD) połączona z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, generująca łączną moc 225 kW i moment obrotowy 605 Nm. Ta konfiguracja PE może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy.

W przypadku silnika z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh, maksymalny zasięg IONIQ 5 na jednym ładowaniu wynosi około 470-480 km, według standardu Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP).

Ultra-szybkie ładowanie akumulatora wraz z innowacyjną funkcją Vehicle-to-Load (V2L)

E-GMP IONIQ 5 wspiera zarówno infrastruktury ładowania 400 V, jak i 800 V. Platforma oferuje zdolność ładowania 800 V jako standard, wraz z ładowaniem 400 V, bez potrzeby dodatkowych komponentów czy adapterów. System multiładowania to opatentowana technologia, która działa na silniku i inwerterze, aby zwiększyć napięcie z 400 V do 800 V dla stabilnej kompatybilności ładowania.

Dzięki ładowarce o mocy 350 kW, IONIQ 5 może naładować się od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut. Użytkownicy IONIQ 5 potrzebują jedynie pięciu minut ładowania, aby uzyskać 100 km zasięgu, zgodnie z WLTP.

IONIQ 5 oferuje również innowacyjną funkcję V2L, która pozwala klientom na swobodne korzystanie lub ładowanie dowolnych urządzeń elektrycznych, takich jak rowery elektryczne, skutery czy sprzęt campingowy, działając jako ładowarka na kołach.

Funkcja V2L może dostarczać do 3,6 kW mocy. Port V2L znajduje się pod siedzeniami drugiego rzędu i może być aktywowany, gdy pojazd jest włączony. Inny port V2L znajduje się przy porcie ładowania na zewnątrz pojazdu. Dzięki konwerterowi klienci mogą ładować wysokowydajne urządzenia elektryczne. Zewnętrzny port dostarcza energię nawet wtedy, gdy pojazd jest wyłączony.

Innowacyjna łączność i asystent kierowcy dla bezpieczeństwa i komfortu

IONIQ 5 bezproblemowo integruje zaawansowane technologie, aby poprawić cyfrowe doświadczenie użytkownika. Szeroki, konfigurowalny, podwójny kokpit oferuje 12-calowy, pełno-dotykowy ekran infotainment oraz bezkątny 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który można dostosować do potrzeb klientów.

Po raz pierwszy w Hyundai, IONIQ 5 oferuje wyświetlacz przezroczysty z rozszerzoną rzeczywistością (AR HUD), zasadniczo przekształcając przednią szybę w ekran wyświetlacza.

IONIQ 5 jest również wyposażony w najnowszą wersję systemu Hyundai SmartSense, zaawansowanego systemu asystenta kierowcy, zapewniającego najwyższe poziomy bezpieczeństwa i komfortu na drodze. IONIQ 5 to pierwszy model Hyundaia, który oferuje Highway Driving Assist 2 (HDA 2). Inne systemy wsparcia to Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA) i inne.

Design & Zrównoważony rozwój

Postępowy język designu IONIQ 5 czerpał inspirację z koncepcji EV Hyundaia „45”, która zadebiutowała na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Niemczech w 2019 roku. Kierowany przez tożsamość projektową „Sensuous Sportiness” Hyundaia, model ’45’ posiadał nadwozie w stylu monokoku i futurystyczne wnętrze zaprojektowane z myślą o elektryfikacji i technologiach autonomicznych.

IONIQ 5 idzie w tym samym kierunku, ale robi krok dalej, oferując most do przyszłości mobilności elektrycznej, która jest technologicznie zaawansowana, przyjazna dla środowiska i dostosowana do dzisiejszych potrzeb klientów.

Design zewnętrzny charakteryzujący się unikalnymi proporcjami i najdłuższym rozstawem osi w swoim segmencie

Unikalny design zewnętrzny IONIQ 5 charakteryzuje się czystymi i ostrymi liniami, tworząc nowoczesny i wyrafinowany wygląd. Precyzyjnie modelowane powierzchnie i kształty BEV nadają mu kanciasty, niemal geometryczny wygląd. Ponadto projektanci Hyundaia zintegrowali nowoczesne światła Parametric Pixel z przodu i z tyłu. Ten unikalny element designu sygnalizuje zamiar Hyundaia, aby zasadniczo zrewolucjonizować mobilność elektryczną dzięki projektowaniu specyficznemu dla EV, które będzie kontynuowane w przyszłych modelach IONIQ.

Typ nadwozia crossover IONIQ 5 osiąga unikalne proporcje i krótkie zwisy dzięki wydłużonemu rozstawowi osi. O długości 4635 mm, szerokości 1890 mm i wysokości 1605 mm na rozstawie osi wynoszącym 3000 mm, IONIQ 5 oferuje przestronność typową dla segmentu D w średniej wielkości CUV.

Klienci mogą wybierać spośród ośmiu kolorów zewnętrznych, w tym czterech nowych odcieni inspirowanych naturą, które są dostępne wyłącznie dla tego modelu. Wśród nich znajdują się dwie opcje z matowym wykończeniem: kolor dominujący Gravity Gold Matte i Shooting-Star Gray Matte, a także Digital Teal-Green Pearl i Lucid Blue Pearl. Inne dostępne kolory zewnętrzne to Atlas White, Galactic Gray Metallic, Cyber Gray Metallic i Phantom Black Pearl.

Przestronne, personalizowane wnętrze to dom z dala od domu

IONIQ 5 wyróżnia się na tle innych średniej wielkości CUV, zwłaszcza tych z silnikami spalinowymi i konwencjonalnymi systemami steer-by-wire, ponieważ E-GMP umożliwia płaską podłogę, w której przechowywane są akumulatory, co pozwala na innowacyjny design wnętrza i dodatkową przestrzeń na nogi.

Rozstaw osi wynoszący 3000 mm, co jest o 100 mm dłuższe od flagowego SUV-a Hyundaia Palisade, oferuje przestronność dużego samochodu osobowego w średniej wielkości CUV. Długi rozstaw osi pozwolił projektantom Hyundaia zastosować temat 'Living Space’ w wnętrzu, a nie konwencjonalny temat projektowy samochodu.

Ruchoma konsola Uniwersalna Wyspa uzupełnia prosty panel centralny z selektorem biegów umiejscowionym za kierownicą. Przesuwna konsola pozwala pasażerom na większą elastyczność oraz swobodne wchodzenie i wychodzenie z kabiny z obu stron, gdy zaparkują w wąskim miejscu. Pasażerowie drugiego rzędu mogą również korzystać z funkcji konsoli centralnej, takich jak uchwyty na kubki, szybka, bezprzewodowa ładowarka telefonu o mocy 15 W oraz porty USB. Uniwersalna Wyspa prawdziwie redefiniuje konsolę centralną, oferując większą funkcjonalność niż statyczne pudełko na przechowywanie.

Przeszklony dach IONIQ 5 zapewnia wnętrzu większe poczucie przestronności, ponieważ sufit IONIQ 5 składa się z jednego dużego szklanego panelu, bez żadnych materiałów wspierających.

IONIQ 5 oferuje 531 litrów pojemności bagażnika, która zwiększa się do prawie 1600 litrów, gdy siedzenia drugiego rzędu są całkowicie złożone. Dla zwiększonej wszechstronności, siedzenia drugiego rzędu mogą przesuwać się do przodu o maksymalnie 135 mm i również mogą być składane w proporcji 6:4. Tymczasem klienci mogą korzystać z dodatkowej przestrzeni ładunkowej w przednim bagażniku, który oferuje aż 57 litrów pojemności, co jest szczególnie przydatne podczas dłuższych podróży, gdy zabierają ze sobą dodatkowy bagaż.

Obok cyfrowego zestawu wskaźników znajduje się metalowa wkładka, która może pomieścić wielofunkcyjny uchwyt na tacki. System infotainment IONIQ 5 jako pierwszy integruje nowy temat projektowy o nazwie Jong-e Graphic User Interface (GUI), który oferuje różne ustawienia atmosfery wnętrza, takie jak miękkie, delikatne czy radosne.

Klienci mogą pozostać ciepło podczas zimowych miesięcy, korzystając z funkcji podgrzewanej kierownicy i podgrzewanych przednich siedzeń.

Klienci mogą wybierać spośród trzech opcji kolorystycznych wnętrza. Podstawowy pakiet obejmuje Obsidian Black i Dark Pebble Gray/Dove Gray, podczas gdy opcjonalny pakiet kolorów oferuje Dark Teal/Dove Gray.

Zrównoważony, ekologiczny EV dostosowujący się do stylów życia bez ograniczeń

IONIQ 5 demonstruje odpowiedzialność środowiskową, której nie kończy na elektryfikacji. Zrównoważony rozwój jest w centrum wizji marki IONIQ, co znajduje odzwierciedlenie w ekologicznych materiałach i kolorach inspirowanych naturą w całym IONIQ 5.

Wiele punktów styku wnętrza – fotele, podsufitka, wykończenia drzwi, podłoga i podłokietnik – korzysta z ekologicznych, zrównoważonych materiałów, takich jak recyklingowane butelki PET, przędze pochodzenia roślinnego (bio PET) i naturalne wełny, ekoprzetworzone skóry z ekstraktami roślinnymi oraz bio farby z ekstraktami roślinnymi.

IONIQ 5 może być również wyposażony w ekologiczną dach solarny, która wspiera elektryczne źródło zasilania pojazdu, zbierając energię i przekazując ją do pakietu akumulatorów, poprawiając wydajność. Dach solarny może zapobiegać rozładowaniu akumulatora, jednocześnie zapewniając dodatkowy zasięg jazdy.

Wydajność

IONIQ 5 jest dostępny w różnych konfiguracjach silników elektrycznych (PE), które pasują do potrzeb mobilności każdego klienta, przy zachowaniu wysokich osiągów.

Na szczycie linii silników elektrycznych znajduje się opcja napędu na wszystkie koła (AWD) połączona z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, generująca łączną moc 225 kW i moment obrotowy 605 Nm. Ta konfiguracja PE może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. Gdy opcja AWD jest połączona z akumulatorem 58 kWh, ta konfiguracja z podwójnym silnikiem może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 6,1 sekundy.

Ułożenie z pojedynczym silnikiem z tylnym silnikiem 160 kW (125 kW w połączeniu z akumulatorem 58 kWh) oferuje 350 Nm momentu obrotowego i napęd na dwa koła (2WD). Gdy połączony z akumulatorem 72,6 kWh, ten PE może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 7,4 sekundy. Gdy połączony z akumulatorem 58 kWh, może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 8,5 sekundy.

Ponadto, IONIQ 5 może ciągnąć przyczepę o pojemności do 1600 kg.

Łączność dla najlepszego doświadczenia w samochodzie

Hyundai oferuje najnowszą wersję swoich ulepszonych usług samochodowych Bluelink®, które dostarczają wiele nowych funkcji i pozwalają klientom kontrolować swój samochód za pomocą smartfona lub głosu, aby uczynić jazdę bardziej wygodną i przyjemną. Nowe funkcje Bluelink obejmują Connected Routing, Last Mile Navigation i nową funkcję profilu użytkownika.

Aplikacja Bluelink wyświetla zasięg pojazdu, stan akumulatora i czasy ładowania podczas podłączenia do publicznych lub prywatnych punktów ładowania. Klienci mogą uzyskać dostęp do zaawansowanego systemu zarządzania akumulatorami, aby wybrać czasy ładowania, które najlepiej pasują do ich harmonogramu lub budżetu, maksymalizując korzystanie z taryf elektryczności poza szczytem.

Dzięki nowej opartej na chmurze funkcji Connected Routing, trasy jazdy obliczane są na potężnym serwerze w chmurze Bluelink. To zapewnia dokładniejsze prognozowanie ruchu, precyzyjniejsze czasy przyjazdu i niezawodne ponowne obliczanie tras. Dzięki nowemu IONIQ 5 baza danych została zwiększona, aby pokazać więcej stacji ładowania na mapie, uwzględniając dostępność i szacowany czas ładowania. Klikając na ikonę stacji na mapie, użytkownicy mogą zobaczyć, czy dostępne jest ładowanie AC, DC czy o dużej mocy, takie jak IONITY.

Inne funkcje z obsługą Bluelink obejmują:

Zdalne zarządzanie profilami przechowuje wybrane ustawienia pojazdu w chmurze Bluelink, z możliwością zdalnej aktualizacji i przywracania do pojazdu, dostosowanych do preferencji kierowcy, takich jak indywidualne ustawienia dla pozycji siedzenia
Powiadomienia o statusie pojazdu informują klientów, jeśli pojazd został pozostawiony z odblokowanymi drzwiami lub otwartymi oknami
Dzięki zdalnemu ładowaniu, kierowcy IONIQ 5 mogą rozpocząć i zakończyć ładowanie za pomocą przycisku w aplikacji na swoim smartfonie. W chłodniejszych miesiącach, zdalne sterowanie klimatem pozwala użytkownikom zaplanować wstępne ogrzewanie IONIQ 5. To nie tylko zapewnia komfort dla pasażerów podczas jazdy, ale także oszczędza moc akumulatora, która w przeciwnym razie byłaby potrzebna do ogrzewania pojazdu w drodze.

System Dynamic Voice Recognition IONIQ 5 przyjmuje proste komendy głosowe do wygodnego sterowania klimatyzacją w kabinie, radiem, otwieraniem/zamykaniem klapy, podgrzewaną kierownicą, podgrzewanymi/chłodzonymi fotelami oraz innymi funkcjami. System może również pomóc w różnych punktach zainteresowania (POI) i aktualizacjach statusu pogodowego.

IONIQ 5 posiada również system audio premium marki Bose. Jego osiem głośników, w tym subwoofer, jest strategicznie rozmieszczonych w całym pojeździe, zapewniając wysokiej jakości doświadczenia dźwiękowe.

Wyświetlacz Head-Up z technologią AR

Po raz pierwszy w Hyundai, IONIQ 5 oferuje wyświetlacz przezroczysty z rozszerzoną rzeczywistością (AR HUD), zasadniczo przekształcając przednią szybę w ekran wyświetlacza. Kierowcy mogą zdecydować się na wykorzystanie technologii AR do wyświetlania istotnych informacji, takich jak nawigacja, zaawansowane bezpieczeństwo oraz otoczenie samochodu, na ich linii wzroku przez przednią szybę. To pozwala kierowcom szybko przetwarzać informacje, utrzymując jednocześnie uwagę na drodze przed nimi.

System asystenta kierowcy zapewnia najwyższe poziomy bezpieczeństwa i komfortu

Highway Driving Assist 2 (HDA 2) IONIQ 5 ułatwia podróżowanie po autostradach. Używając kamery frontalnej, czujników radarowych i danych nawigacyjnych, HDA 2 kontroluje prędkość pojazdu i odległość od pojazdu poprzedzającego, utrzymując pojazd w centrum swojego pasma. Może również wspierać kierowcę podczas zmiany pasa ruchu.

Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) może wykryć pojazd, pieszego lub rowerzystę i pomóc uniknąć kolizji z którymkolwiek z nich. Obejmuje skręcanie na skrzyżowania, jazdę przez skrzyżowania i/lub zmianę pasa. FCA ze skręcaniem na skrzyżowaniu aktywuje hamulce, jeśli wykryje nadjeżdżający ruch, gdy kierowca skręca w lewo na skrzyżowaniu. FCA przy skrzyżowaniu wykrywa pojazdy nadjeżdżające z boku, gdy kierowca jedzie prosto przez skrzyżowanie. FCA przy zmianie pasa ruchu zapewnia bezpieczeństwo przy zmianie linii. Jeśli FCA wykryje nadjeżdżający samochód, który przekroczył linię środkową podczas zmiany pasa, automatycznie wspiera kierowcę w unikaniu, jeśli nie ma ryzyka wtórnych wypadków. Jeśli wykryje potencjalny wtórny wypadek, FCA wygeneruje jedynie ostrzeżenie.

Inne półautonomiczne funkcje jazdy obejmują Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), który dostosowuje prędkość pojazdu do dozwolonej prędkości, oraz High Beam Assist (HBA), który automatycznie włącza i wyłącza światła drogowe, aby uniknąć oślepiania nadjeżdżających kierowców.

IONIQ 5 posiada wiele funkcji związanych z uważnością kierowcy, aby zapewnić bezpieczeństwo przez cały czas, wykrywając, gdy kierowca jest senny lub rozproszony. Driver Attention Warning (DAW) wyświetla poziom uwagi kierowcy i dostarcza ostrzeżenie, gdy wykryje oznaki dekoncentracji kierowcy. DAW wydaje ostrzeżenie, jeśli pojazd pozostaje zatrzymany przez dłuższy czas (np. na czerwonym świetle), a kierowca nie reaguje wystarczająco szybko, gdy pojazd z przodu zaczyna się poruszać.

Kilka funkcji współdziała, aby pomóc uniknąć kolizji w różnych sytuacjach jazdy. Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) pomaga unikać kolizji z tyłu pojazdu, korzystając z radaru do wykrywania innych pojazdów i zastosowując różne hamowanie, gdy jest to konieczne. BCA jest szczególnie przydatny w sytuacjach takich jak zmiana pasa ruchu lub wyjazd z równoległego parkowania. Kolejna funkcja, Blind-Spot View Monitor (BVM), korzysta z kamery, aby pokazać kierowcy widoki z lewej i prawej strony pojazdu na ekranie wskaźników, jeśli kierowca sygnalizuje zmianę pasa.

IONIQ 5 zapewnia również bezpieczeństwo pasażerów tylnych z funkcją Safe Exit Assist (SEA), która pomaga utrzymać drzwi tylne zamknięte, utrzymując elektroniczną blokadę dziecinną, gdy nadjeżdża ruch.

Różnorodne funkcje asystujące ułatwiają parkowanie w różnych okolicznościach. Remote Smart Parking Assist (RSPA) pozwala kierowcy na zdalne parkowanie lub wyjazd z miejsca parkingowego z zewnątrz pojazdu. Funkcja ta działa zarówno dla parkowania równoległego, jak i prostopadłego i można ją aktywować za pomocą przycisku w inteligentnym kluczyku pojazdu.

Surround View Monitor (SVM) używa zestawu kamer rozmieszczonych w strategicznych miejscach, aby zapewnić kierowcy 360-stopniowy widok obszaru otaczającego pojazd, co ułatwia parkowanie w wąskich przestrzeniach. Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA) pomaga unikać kolizji podczas cofania. Jeśli przeszkoda zostanie wykryta za pomocą kamery wstecznej lub tylnych czujników ultradźwiękowych, PCA wyświetli ostrzeżenie i, jeśli zajdzie taka potrzeba, zastosuje hamulce. Podobnie, Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) może wyświetlić i nadać ostrzeżenie lub zastosować hamulce, gdy nadjeżdża samochód z lewej lub prawej strony, a kierowca nie zatrzyma się.

Sieć ładowania

Grupa Hyundai Motor niedawno stała się najnowszym akcjonariuszem, który dołączył do IONITY, wspólnego przedsięwzięcia, które buduje i obsługuje sieć szybkiego ładowania (HPC) w Europie, korzystając z zaawansowanej technologii przy ładowaniu do 350 kW. Dzięki uczestnictwu w tym wspólnym przedsięwzięciu, Hyundai będzie napędzał rozwój IONITY wzdłuż europejskich autostrad, promując dalszą adaptację mobilności zerowej emisji.

W wybranych krajach klienci IONIQ 5 mogą korzystać z rocznego darmowego abonamentu na IONITY, które jest częścią nowej zintegrowanej europejskiej usługi publicznego ładowania Charge myHyundai. Charge myHyundai oferuje dostęp do ponad 200 000 punktów ładowania w całej Europie. Użytkownicy mogą korzystać z uproszczonego rozwiązania płatności jednorazowej za pomocą jednej karty lub aplikacji w celu uzyskania większego spokoju. Klienci mogą łatwo znaleźć dostępne stacje ładowania za pomocą systemu AVN.

Charge myHyundai jest początkowo dostępne w czterech europejskich rynkach: Francji, Włoszech, Norwegii i Szwajcarii. Usługa będzie aktywowana dla klientów z Wielkiej Brytanii w pierwszym kwartale 2021 roku. Hyundai planuje rozszerzenie usługi dla klientów w większej liczbie krajów, takich jak Niemcy, Hiszpania, Czechy, Dania i Szwecja w pierwszej połowie 2021 roku.

IONIQ: Więcej już wkrótce

Nowa marka IONIQ Hyundaia reprezentuje silne zobowiązanie firmy do zrównoważonego rozwoju i innowacji. Pod hasłem marki IONIQ „Postęp z elektryfikacją dla połączonego życia”, Hyundai będzie oferować doświadczenia związane z pojazdami elektrycznymi, koncentrując się na dostosowanych, ekologicznych rozwiązaniach, które mogą pasować do każdego stylu życia, realizując wizję firmy „Postęp dla ludzkości”. Wprowadzenie IONIQ 5 to pierwszy krok w drodze firmy do dedykowanych pojazdów elektrycznych, zmierzając w kierunku osiągnięcia swoich celów dotyczących czystej mobilności.

Po wprowadzeniu IONIQ 5, Hyundai rozszerzy swoją ofertę BEV o IONIQ 6, elektryczny sedan, i IONIQ 7, duży elektryczny SUV.

Wymiary

58 KWh (170 KM)

ParametrWartość
Całkowita maksymalna moc125 Kw (170 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy258.1 Lb-Ft (350 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość182.5 In (4636 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość63.2 In (1605 Mm)
Rozstaw osi118.1 In (3000 Mm)
Pojemność bagażnika2 Cuft (57 L)
Nominal Capacity58 Kwh

58 KWh AWD (235 KM)

ParametrWartość
Całkowita maksymalna moc173 Kw (235 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy446.2 Lb-Ft (605 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Przyspieszenie 0-100 km/h6.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość182.5 In (4636 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość63.2 In (1605 Mm)
Rozstaw osi118.1 In (3000 Mm)
Pojemność bagażnika0.8 Cuft (23 L)
Nominal Capacity58 Kwh

72.6 KWh (218 KM)

ParametrWartość
Całkowita maksymalna moc160 Kw (218 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy258.1 Lb-Ft (350 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Przyspieszenie 0-100 km/h7.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość182.5 In (4636 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość63.2 In (1605 Mm)
Rozstaw osi118.1 In (3000 Mm)
Pojemność bagażnika0.8 Cuft (23 L)
Nominal Capacity72.6 Kwh
Range292 Miles (469.9 Km)

72.6 KWh AWD (306 KM)

ParametrWartość
Całkowita maksymalna moc225 Kw (306 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy446.2 Lb-Ft (605 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Przyspieszenie 0-100 km/h5.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość182.5 In (4636 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość63.2 In (1605 Mm)
Rozstaw osi118.1 In (3000 Mm)
Pojemność bagażnika0.8 Cuft (23 L)
Nominal Capacity72.6 Kwh
Range292 Miles (469.9 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.