Pierwsza generacja modelu Hyundai Lantra była obecna na rynku zaledwie pięć lat, a w 1995 roku została zastąpiona nową generacją.
Hyundai mocno przyspieszył rozwój swoich produktów, odświeżając je niemal co dwa lata. Podczas gdy inni producenci samochodów modernizowali swoje modele co cztery lata, a zmieniali generacje co osiem lat, Lantra przeszła przez szybki proces rozwoju.
W połowie lat 90. prostokątne kształty zaczęły tracić na popularności, a trend zaokrąglonych projektów, znany również jako biodesign, zyskiwał na znaczeniu, dominując wśród większości producentów. Koreańscy projektanci nie mieli takiego doświadczenia jak ich europejscy czy amerykańscy koledzy, ale starali się jak mogli, aby zaoferować dobrze zaprojektowany pojazd. Dobrym przykładem była Lantra Wagon. Miała owalne reflektory, które przypominały te z Hondy Civic z 1991 roku, a także gładkie, zaokrąglone linie i panele. Poza wąskim kątem na górnej części tylnych szyb, samochód był całkowicie zaokrąglony. Nawet szyba tylnej klapy miała zaokrąglone rogi. Warto dodać, że był to pierwszy kombi stworzony przez Hyundai.
Wnętrze charakteryzowało się prostym designem z większą ilością zaokrąglonych linii. Nawet kratki wentylacyjne były zaokrąglone, podążając za trendem biodesignu. Oferował przyzwoitą przestrzeń dla czterech dorosłych osób, z dobrą wysokością sufitu dla pasażerów tylnych. Co do miejsca na nogi, to zależało od wzrostu pasażerów z przodu. Tylną kanapę można było składać, co pozwalało na zwiększenie minimalnej przestrzeni bagażowej.