Druga generacja Hyundai Nexo została wprowadzona na rynek w 2018 roku i była pojazdem, który oferował najlepszy zasięg wśród samochodów wodorowych, wynoszący 600 km.
W zasadzie Nexo działało na zasadzie łączenia wodoru i tlenu, co skutkowało powstaniem energii elektrycznej oraz wody. Podczas gdy energia elektryczna była wykorzystywana jako paliwo, emisja ograniczała się do wody. Energia ta zasilała silniki, które napędzały przednie koła.
Nexo jeździło jak zwykły samochód elektryczny i miało moc 160 KM.
Opierało się na zupełnie nowej platformie, a zbiornik paliwa miał pojemność 150 litrów, co zapewniało długi zasięg. I chociaż ładowanie zwykłego pojazdu elektrycznego mogło zająć trochę czasu, Nexo można było napełnić w zaledwie 5 minut.
Jednym z minusów w 2018 roku była dostępność stacji tankowania wodoru. Infrastruktura była jednym z największych barier w sprzedaży Nexo.
Nexo miało imponującą praktyczność, z wystarczającą ilością miejsca dla pięciu dorosłych osób, aby siedzieć wygodnie. Kabina wyglądała luksusowo, z wysokiej jakości materiałami zastosowanymi w całym wnętrzu, a nowoczesny, duży ekran dotykowy oraz duży wyświetlacz informacji o jeździe nadawały jej futurystycznego wyglądu.
Wysokiej jakości systemy bezpieczeństwa były częścią wyposażenia, takie jak asystent utrzymywania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola – bardziej zaawansowana funkcja, która pozwalała na wyświetlanie na żywo obrazów z ruchu za pojazdem, z kamer zainstalowanych w lusterkach bocznych, alert o ruchu poprzecznym z tyłu oraz liczne poduszki powietrzne.
Wyposażone nawet w system parkowania zdalnego, Nexo mogło parkować samodzielnie.
Autonomiczna jazda była możliwa do prędkości 140 km/h, a Nexo nawet zwalniało w okolicach miejsc, gdzie znajdowały się fotoradary.
Hyundai Motor ogłosił, że NEXO będzie nazwą jego nowego, dedykowanego pojazdu elektrycznego z ogniwami paliwowymi podczas konferencji prasowej na CES 2018, ujawniając jednocześnie zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), które rozszerzają możliwości autonomicznego prowadzenia. NEXO jest technologiczną flagową ofertą rosnącego portfela ekologicznych pojazdów Hyundai i oznacza kontynuację dążenia Hyundai do stworzenia najbardziej zróżnicowanej gamy napędów CUV w branży.
Model Hyundai NEXO będzie przewodził planom Hyundai Motor przyspieszenia rozwoju pojazdów o niskiej emisji, zgodnie z odnowionym celem Hyundai Motor Group, jakim jest wprowadzenie 18 modeli ekologicznych na rynki globalne do 2025 roku. Ta nowa mapa rozwoju stanowi również kolejny krok dla Hyundai Motor w kierunku realizacji ostatecznego celu stworzenia czystszych warunków życia poprzez ekologiczne pojazdy.
Monitor Blind-Spot View (BVM)
Monitor Blind-Spot View Hyundai to technologia, która jako pierwsza w branży. Pokazuje kierowcom na ekranie centralnym tylny i boczny widok NEXO za pomocą kamer podczas zmiany pasów w obie strony. System wykorzystuje szerokokątne monitory otoczenia (SVM) po każdej stronie pojazdu do monitorowania obszarów, które nie są widoczne z tradycyjnego lusterka wstecznego. Hyundai jest pierwszym producentem samochodów, który zapewnia kierowcom film z obu boków pojazdu.
Asystent Utrzymania Pasa (LFA) i Asystent Jazdy Autostradowej (HDA)
Asystent Utrzymania Pasa to zupełnie nowa technologia dla Hyundai, która debiutuje w NEXO. LFA automatycznie dostosowuje kierownicę, aby utrzymać NEXO na środku pasa ruchu. LFA może utrzymywać NEXO na środku przy prędkości od 0 do 90 mil na godzinę zarówno na autostradach, jak i w miastach. W połączeniu z Asystentem Jazdy Autostradowej (HDA) Hyundai, który wykorzystuje czujniki i dane mapowe, aby zapewnić bezpieczną jazdę oraz automatycznie dostosować prędkość w ograniczonych obszarach, kierowcy będą mogli pokonywać długie dystanse z większą łatwością i poprawionym bezpieczeństwem.
Zdalny Asystent Parkowania Smart (RSPA)
RSPA umożliwia Hyundai NEXO autonomiczne parkowanie lub wyjazd z miejsca parkingowego z kierowcą lub bez. System RSPA może nawet samodzielnie włączyć NEXO na miejsce parkingowe, wystarczy nacisnąć przycisk. W obliczu jakiejkolwiek trudnej sytuacji parkingowej kierowcy NEXO będą mogli parkować z pełnym zaufaniem i precyzją.
Hyundai NEXO
„Energia wodorowa jest kluczem do budowy bardziej zrównoważonego społeczeństwa. Hyundai Motor Company już wzięło na siebie przewodzenie w technologii wodorowej, wprowadzając model ix35 Fuel Cell,” powiedział dr Woong-chul Yang, wiceprzewodniczący Hyundai Motor Company. „Jestem dumny, że mogę przedstawić nasz drugi generacji pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi, który jest zwieńczeniem naszych nowoczesnych technologii.”
NEXO to druga generacja komercyjnego pojazdu elektrycznego z ogniwami paliwowymi Hyundai, który będzie dostępny na wybranych rynkach na całym świecie od początku 2018 roku. W porównaniu z uznawanym modelem ix35 FCEV, NEXO ma szacowany zasięg jazdy wynoszący 500 mil (NEDC) – o 134 mile więcej niż jego poprzednik. Przyspieszenie i moc zostały zwiększone, aby poprawić ogólną wydajność.
Zaprojektowany z myślą o ekstremalnych temperaturach i warunkach, testy Hyundai NEXO wykazały, że pojazd jest w stanie uruchomić się po spędzeniu nocy w temperaturze -20 stopni Fahrenheita. NEXO charakteryzuje się zdolnością do zimnego startu w ciągu 30 sekund, co jest osiągnięciem, które wyprzedza konkurencję, a system ogniw paliwowych szybciej się nagrzewa dla maksymalnej wydajności. Hyundai NEXO ma również doskonałe właściwości chłodzenia na stromych zboczach przy temperaturach przekraczających 120 stopni Fahrenheita.
Udoskonalenia w systemie zasilania powietrzem, wydajności na dużych wysokościach i czasach tankowania, a także ogólna efektywność i oszczędność paliwa stawiają NEXO w klasie samodzielnej. Dodatkowo NEXO ma poprawioną gęstość mocy i trwałość porównywalną z pojazdami napędzanymi benzyną.
Dedykowana architektura
Po raz pierwszy pojazd wodorowy Hyundai jest zbudowany na dedykowanej architekturze. Ta architektura ma wiele zalet, w tym:
Lżejsza waga
Poprawiony stosunek mocy do wagi
Szybsze przyspieszenie od 0 do 60 mph w porównaniu do ix35 Fuel Cell
Więcej przestrzeni w kabinie
Umożliwia przeniesienie baterii do bagażnika
Udoskonalony układ systemu ogniw paliwowych
NEXO a architektura systemu ogniw paliwowych ix35