Hyundai oferował drugą generację modelu Excel w kilku wersjach nadwozia. Wersje trzy- i pięciodrzwiowe nosiły nazwę Pony.
Koreański producent samochodów używał nazwy Pony od 1975 roku i nie był skłonny ją usunąć ze swojej oferty. Ostatecznie do tego doszło, ale w latach 1989-1995 nazwa ta była używana dla hatchbacka Excel. Koreańczycy zaczęli poprawiać swoje produkty i nauczyli się w trudny sposób, jak robić lepsze samochody. Podczas gdy pierwsza generacja modelu Excel nie była zbyt udana, druga generacja została zdecydowanie ulepszona.
Hyundai zaprojektował drugą generację modelu Excel i Pony w swoim studiu. Gładkie linie nadwozia przełamały wzór stworzony przez Giorgetto Giugiaro dla pierwszej generacji modelu Excel. Smuklejsze i szersze reflektory były zgodne z nową erą wzornictwa. Samochód miał te same drzwi co sedan, aby obniżyć koszty, ale wyposażono go w grubsze słupki C i skośną klapę bagażnika.
Deska rozdzielcza wciąż miała pewne ślady starszej wersji, ale nie miała już ostrych linii. Nawet jeśli zegary były narysowane trzema wyraźnymi liniami, ich połączenie z gładkimi kątami ujawniało nowy trend wzorniczy dla koreańskiego producenta. Choć samochód był odpowiedni dla rodzin, z tyłu było mało miejsca z powodu krótkiego rozstawu osi. Oferował jednak klimatyzację w większości wersji wyposażeniowych.