Hyundai wprowadził specjalną wersję o nazwie „Sport” na rynek amerykański, co oznaczało więcej niż tylko nową nalepkę na klapie bagażnika.
Na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku, w 2012 roku, Hyundai zaprezentował czwartą generację modelu Santa Fe. W niektórych rynkach, takich jak USA, koreański SUV był dostępny w wyborze dwóch rozstawów osi. Krótsza wersja otrzymała przydomek „Sport” i była dostępna tylko w wersji z dwoma rzędami siedzeń. Jednak po czterech latach cała linia Santa Fe przeszła facelifting. Zmodyfikowano lub wymieniono aż 350 części, co stanowiło około 25% elementów pojazdu.
Przód auta został całkowicie odmieniony i otrzymał nowy zderzak z dolnie zamontowanymi światłami przeciwmgielnymi. Dodatkowo, nowy zestaw poziomych świateł do jazdy dziennej z technologią LED poprawił wygląd pojazdu. Co więcej, producent zamontował nowe reflektory HID Xenon z akcentami LED. Tył auta również przeszedł zmiany, wprowadzono nowy zderzak oraz nowe światła tylne. Również, producent zaktualizował opcje felg aluminiowych.
Wewnątrz, Santa Fe Sport otrzymał zaktualizowany system audio Infinity Logic7 z 12 głośnikami, podłączony do ekranu dotykowego zamontowanego na górze centralnej konsoli. Nowa jednostka infotainment była także zgodna z Android Auto. Aby wnętrze było jeszcze jaśniejsze, producent zaoferował panoramiczny szyberdach. W wersji Sport dostępna była również opcja otwierania klapy bagażnika bez użycia rąk.
Pod maską, koreański SUV oferował wybór dwóch silników benzynowych w układzie rzędowym z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów jako standard. Na koniec, Hyundai dostarczył Santa Fe Sport zarówno z napędem na przednie koła, jak i z napędem na wszystkie koła.
Nagrodzona linia Hyundai Santa Fe nadal znacząco się poprawia na rok modelowy 2017. Ulepszenia obejmują wszystko, od nowego wyglądu zewnętrznego i sygnatur oświetlenia LED, po dodatkowe technologie infotainment, udogodnienia oraz bezpieczeństwo, a także nowy system wyboru trybu jazdy z ustawieniami Sport, Eco i Normal. W 2017 roku, aby sprostać zwiększonemu popytowi na rynku, produkcja dwurzędowego modelu Santa Fe Sport zostanie dodana do zakładu produkcyjnego w Montgomery w Alabamie, obok modeli sedan Sonata i Elantra.
UKŁADY NAPĘDOWE
Wszystkie układy napędowe Hyundai Santa Fe oferują teraz nowy system wyboru trybów jazdy z ustawieniami Sport, Eco i Normal. Linia Santa Fe z 2017 roku nadal oferuje napęd na przednie lub wszystkie koła oraz opcje siedzeń dla pięciu, sześciu lub siedmiu pasażerów. Model Santa Fe Sport z 2017 roku jest napędzany wydajnym silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2.4 litra z bezpośrednim wtryskiem o mocy 185 koni mechanicznych lub mocniejszym, turbodoładowanym silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2.0 litrów z mocą 240 koni mechanicznych. Trójrzędowy model Santa Fe z 2017 roku korzysta z uznanego silnika V6 Lambda II o pojemności 3.3 litra, generującego 290 koni mechanicznych. Wszystkie silniki Santa Fe wykorzystują wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni oraz podwójne, ciągłe zmiennozaworowe sterowanie (D-CVVT). Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest standardem we wszystkich modelach Santa Fe. Aktywna kontrola zakrętów i ogrzewacz wycieraczek szyby przedniej również są standardem w modelach Santa Fe z napędem na wszystkie koła.
Dla modelu Santa Fe Sport z 2017 roku zaktualizowano niemal 350 indywidualnych części, co stanowi około 25 procent całkowitej zawartości części w modelu Santa Fe Sport.
BOGATE WYPOSAŻENIE
Standardowe funkcje Hyundai Santa Fe obejmują kamerę cofania, automatyczne światła przednie włączające/wyłączające, zdalny dostęp bezkluczykowy z alarmem, podgrzewane zewnętrzne lusterka elektryczne w kolorze nadwozia z lusterkiem martwego pola kierowcy, akcenty w światłach LED, światła dzienne, sterowanie audio i tempomatem na kierownicy oraz system Bluetooth do prowadzenia rozmów bez użycia rąk. Dostępne są także premiowe funkcje, takie jak reflektory HID Xenon, panoramiczny dach, nawigacja oraz zaktualizowany system audio Infinity Logic7® z 12 głośnikami, oferujący technologię QuantumLogic® Surround i Clari-Fi™ Music Restoration. Dodatkowo, dostępny jest innowacyjny zasilany system Hands-Free Smart Liftgate firmy Hyundai z automatycznym otwieraniem, co ułatwia właścicielom dostęp do bagażnika, gdy mają zajęte ręce. System ten pozwala kierowcy utrzymać obie nogi na ziemi, po prostu stając w odległości kilku stóp od tylnego zderzaka z kluczykiem w torebce lub kieszeni przez kilka sekund.
SYSTEM BLUE LINK® NOWEJ GENERACJI
Jeszcze więcej, system Blue Link® nowej generacji (standardowy w Santa Fe i opcjonalny w Santa Fe Sport) zapewnia pełną gamę funkcji bezpieczeństwa i diagnostyki połączonych z systemem, a także funkcje możliwe tylko dzięki systemowi połączonemu z samochodem, takie jak zdalne uruchamianie silnika z kontrolą klimatu, odzyskiwanie skradzionego pojazdu oraz zdalne blokowanie/odblokowywanie drzwi. Modele Santa Fe i Santa Fe Sport wyposażone w nawigację korzystają także z funkcji Blue Link Guidance, która oferuje wyszukiwanie miejsc docelowych, zasilane przez Google™, a także wyszukiwanie i pobieranie punktów POI, aby pomóc Ci dotrzeć do celów podróży za pomocą połączonego samochodu.
WSPIERANIE ANDROID AUTO™
Zarówno Hyundai Santa Fe, jak i Santa Fe Sport są kompatybilne z Android Auto dla płynnej i intuicyjnej obsługi najczęściej używanych funkcji smartfona, w tym nawigacji z Google Maps™, strumieniowego audio, możliwości wyszukiwania głosowego i ponad 40 zatwierdzonych aplikacji mobilnych. Android Auto jest kompatybilny z telefonami z systemem Android w wersji 5.0, Lollipop lub nowszej.
UKŁAD KIEROWNICZY
Modele Hyundai Santa Fe wykorzystują elektryczny system wspomagania kierownicy z 32-bitowym mikroprocesorem, co zapewnia doskonałe odczucie podczas kierowania. System kierowniczy oferuje także tryby kierowania wybierane przez kierowcę, w zależności od wybranego trybu jazdy: Sport, Eco i Normal.
BEZPIECZEŃSTWO