W obliczu rosnącego zapotrzebowania na przystępne cenowo coupe, Hyundai postanowił wprowadzić na rynek małe coupe, oparte na drugiej generacji modelu Excel.
W 1990 roku Hyundai nadal pozostawał w tyle za innymi producentami samochodów. Koreański koncern borykał się z problemami, ale dzięki wsparciu Mitsubishi, jego szybki rozwój zaczynał być zauważalny. To była jakby magiczna firma motoryzacyjna, która błyskawicznie zwiększała swój udział w rynku. Model Scoupe był pomysłem Hyundaia na konkurencję z takimi pojazdami jak Honda Civic, Nissan Pulsar NX czy Toyota Tercel.
Choć projekt nie był do końca spójny, a przód samochodu nie do końca harmonizował z jego resztą, Scoupe stanowił dobry poligon doświadczalny dla koreańskiego producenta. Jego kanciasta sylwetka z zaokrąglonymi krawędziami była czymś nowym dla działu kreatywnego. Projektantom udało się jednak ukryć słupek C pomiędzy bocznymi a tylnymi oknami. Z tyłu, szerokie światła tylne zakrywały tylną część nadkoli oraz część pokrywy bagażnika.
Wewnątrz, zestaw wskaźników był wysoki, zakrzywiony w stronę kierowcy i szeroki. Pokrywał również centralną konsolę. Duży obrotomierz znajdował się po lewej stronie panelu, co nadawało sportowego charakteru. Samochód oferował miejsce dla czterech osób, jednak z tyłu mogły zmieścić się tylko dwie.