Hyundai postanowił wprowadzić na rynek odpowiedni samochód typu MPV z siedmioma miejscami, oparty na tej samej platformie co Sonata i pierwsza generacja Santa Fe.
W związku ze wzrastającym zapotrzebowaniem na duże pojazdy rodzinne oraz VIP-owskie busy, Hyundai zauważył możliwość działania w tym zakresie i stworzył model Trajet. Samo słowo oznaczało trasę do pokonania, a pojazd był do tego odpowiedni.
Przód samochodu wyposażono w dwa poziome reflektory, które przypominały niektóre amerykańskie minivany, oraz małą, chromowaną atrapę chłodnicy. Zderzak przedni miał bardziej elegancki design, który pasowałby do sedana niż minivana, ale dobrze sprawdzał się jako pojazd rodzinny. Wysoka linia dachu sprawiała, że samochód przypominał dużego kombi z tradycyjnymi drzwiami otwieranymi do przodu. Producent zainstalował duży klapę bagażnika z tyłu, która wymagała sporo miejsca, aby się otworzyć.
Hyundai zainstalował trzy rzędy siedzeń, mieszczące do ośmiu pasażerów, ale oferował także wersję z siedmioma miejscami w konfiguracji 2-2-3. Środkowy rząd mógł się pochylać i składać, aby zrobić miejsce dla pasażerów w ostatnim rzędzie. Z przodu, wysoka pozycja siedzenia dawała pewne poczucie bezpieczeństwa. Krzywoliniowy design deski rozdzielczej, przypominający SUV-a, miał centralny panel, w którym umieszczono sterowanie klimatyzacją, system audio oraz dźwignię zmiany biegów.