HYUNDAI Veloster 2018-Present

HYUNDAI Veloster 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćHYUNDAI Veloster 2018-Present

Druga generacja Hyundai Velostera zadebiutowała w 2018 roku, prezentując nowy design oraz nowoczesne wnętrze, a także lepsze silniki i więcej funkcji.

Większość zmian w wyglądzie wynika z poprawionych proporcji i objętości; nowa sylwetka wyraźnie komunikuje skoncentrowaną dynamikę, nawet gdy stoi w miejscu. Jego postura jest bardziej muskularna, z większymi błotnikami i nadkolami, co nadaje bardziej stabilny wygląd. Punkt osadzenia szyby oraz słupek A zostały przesunięte do tyłu, łącząc linię maski i linię osłony w zintegrowany, dynamiczny kształt. Asymetryczny design przenika również do wnętrza, z focusowaniem na kierowcę, a w wersji Turbo Ultimate – kontrastowymi kolorami, które wizualnie oddzielają kokpit. Każdy poziom wyposażenia ma unikalne kolory, materiały i akcenty, co dodatkowo różnicuje poszczególne modele poprzez różne odcienie i tekstury.

Standardowy poziom bezpieczeństwa był wyjątkowy, ponieważ Velostery oferowały system zarządzania stabilnością pojazdu, ESC oraz elektryczne wspomaganie kierownicy. Samochód wyposażony był w 6 poduszek powietrznych oraz znakomity zestaw hamulcowy, w skład którego wchodziły hamulce tarczowe na cztery koła oraz ABS z asystentem hamowania (aplikujący maksymalną siłę hamowania w przypadku wykrycia sytuacji awaryjnej) i EBD, które automatycznie dostosowywało siłę hamowania na osie przednią i tylną w zależności od warunków obciążeniowych.

Dostępne kolory Velostera to Ultra Black, Chalk White, Sonic Silver, Thunder Gray, Sunset Orange, Racing Red oraz Space Gray.

Hyundai zaprezentował swoje całkowicie nowe modele Veloster i Veloster Turbo podczas 2018 North American International Auto Show. Świeży design to efekt współpracy projektantów Hyundai z Seulu w Korei Południowej oraz centrum projektowego w Irvine w Kalifornii. Nowy Veloster charakteryzuje się kompleksowym odświeżeniem wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego, ulepszeniami układu napędowego oraz szeregiem nowoczesnych funkcji infotainment i łączności. Produkcja modelu 2019 Veloster rozpocznie się w marcu 2018 roku w Ulsan w Korei, a dostępność na rynku amerykańskim zaplanowano na drugi kwartał 2018 roku.

„Nasz nowy Veloster 2019 to jeszcze bardziej atrakcyjna oferta dla młodych i młodych duchem entuzjastów motoryzacji, z bardziej ekspresyjnym designem, angażującą dynamiką i nowoczesnymi funkcjami infotainment,” powiedział Mike O’Brien, wiceprezydent ds. produktu, planowania korporacyjnego i cyfrowego w Hyundai Motor America. „W połączeniu z doskonałą wartością i efektywnością Hyundai, nowy Veloster z pewnością przyciągnie nową, progresywną grupę nabywców entuzjastów.”

NOWY DESIGN

Hyundai Veloster łączy atrakcyjność sportowego coupe z wszechstronnością dodatkowych drzwi tylnych po stronie pasażera w asymetrycznej konfiguracji dwa-plus-jeden, co ułatwia dostęp do tylnych miejsc. Z przodu, dostępne reflektory LED i LED-owe światła dzienne flankują nowy, uderzający design osłony chłodnicy. Funkcjonalne osłony powietrzne dodają zarówno wizualnego efektu, jak i aktywnej funkcji aerodynamicznej. Charakterystyczny kształt osłony chłodnicy Hyundai przekształcił się w mocny, trójwymiarowy design, który wyróżnia to sportowe coupe.

Duża część redesignu wynika z poprawionych proporcji i objętości; nowy kształt wyraźnie przekazuje dynamiczną wydajność, nawet na postoju. Jego postura jest bardziej muskularna, z wyższymi nadkolami i architekturą kół, co nadaje mu bardziej stabilny wygląd. Punkt czołowy i słupek A są przesunięte do tyłu, a teraz łączą linię maski i linię pasa w zintegrowany, mocny gest. Dostępne 18-calowe koła aluminiowe agresywnie wypełniają otwory nadkoli. Dodatkowo, linia dachu została obniżona dla unikalnego profilu i wyróżniającego się sportowego charakteru. Linia nadkola jest również bardziej coupe’owa, a tył ma teraz bardziej agresywny, zintegrowany design dyfuzora. Dostępne tylne światła LED dopełniają tylny widok nowoczesnym wyglądem.

Można również zamówić pełne przyciemnienie dachu dla kontrastowego wyglądu sportowego. Dynamiczny tył Velostera ma charakterystyczną szklaną klapkę oraz chromowane końcówki wydechu w centralnym pasie, z pojedynczym wydechem dla modelu 2.0-litra i podwójnymi wydechami dla modeli Turbo i R-Spec.

WNĘTRZE

Asymetryczny design przejawia się również w wnętrzu, z układem zorientowanym na kierowcę i na Turbo Ultimate, contrastingowym środowiskiem kolorystycznym, które wizualnie oddziela kokpit. Każdy poziom wyposażenia ma unikalne kolory, materiały i akcenty, co jeszcze bardziej różnicuje każdy model pod względem barw i tekstur.

SILNIK NU 2.0-LITRA

Hyundai Veloster z silnikiem 2.0-litrowym, czterocylindrowym, wykorzystuje cykl Atkinsona dla lepszej efektywności i niższych emisji.

Silnik 2.0-litrowy generuje szczytową moc 147 koni mechanicznych przy 6,200 obr./min (szacunkowo) oraz maksymalny moment obrotowy 132 lb.-ft. przy 4,500 obr./min (szacunkowo). Silnik Nu 2.0-litrowy cechuje się także podwójnym zmiennym rozrzutem zaworów, elektroniczną kontrolą przepustnicy, zmienną indukcją i innowacyjnymi powłokami antytarciowymi. Silnik 2.0-litrowy jest połączony z sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów sterowaną elektronicznie. Trzy tryby do wyboru przez kierowcę to Normal, Sport i Smart, w zależności od zmieniających się preferencji kierowcy.

SILNIK TURBO DOŁADOWANY 1.6-LITRA

Silnik czterocylindrowy, turbo doładowany, o pojemności 1.6-litra, generuje 201 koni mechanicznych przy 6,000 obr./min (szacunkowo) oraz 195 lb.-ft. momentu obrotowego w zakresie od 1,500 do 4,500 obr./min (szacunkowo). Modele Turbo osiągają 201 koni mechanicznych na paliwie standardowym, co stanowi najlepszy w swojej klasie wynik 125.6 koni mechanicznych na litr. Ponadto, istnieje funkcja over-boost, która podnosi maksymalny moment obrotowy do 202 lb.-ft. podczas maksymalnego przyspieszenia. Ustawienia silnika maksymalizują moment obrotowy przy niskich i średnich obrotach, co zapewnia optymalne przyspieszenie w codziennych warunkach jazdy.

Hyundai Veloster Turbo jest połączony z standardową sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (DCT). Obie skrzynie biegów zostały opracowane wewnętrznie przez Hyundai. Siedmiobiegowa skrzynia biegów Veloster Turbo z podwójnym sprzęgłem ma manetki zmiany biegów umieszczone przy kierownicy oraz sterowanie zmianą biegów SHIFTRONIC®. Dodatkowo, wszystkie modele Veloster Turbo cechują się aktywnym systemem dźwięku, który wzmacnia charakterystykę dźwięku silnika wewnątrz kabiny dla bardziej emocjonujących doznań z jazdy, szczególnie podczas sportowej jazdy. Modele Turbo oferują także trzy wybieralne tryby jazdy, w tym Normal, Sport i Smart, w zależności od preferencji kierowcy dotyczących silnika, skrzyni biegów i odczucia kierownicy.

KONTROLA WEKTOROWANIA MOMENTU OBROTOWEGO

Wszystkie modele Hyundai Veloster oferują kontrolę wektora momentu obrotowego (TVC). Ta aktywna funkcja zakrętów, wykorzystująca możliwości systemu elektronicznej kontroli stabilności (ESC) oraz systemów kontroli napędu, pozwala Velosterowi na poprawę dynamicznego pokonywania zakrętów podczas bardziej emocjonującej jazdy. TVC wykorzystuje czujniki prędkości kół wraz z algorytmami ESC do precyzyjnego hamowania wewnętrznego koła przedniego podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. To aktywne hamowanie skierowuje moc na zewnętrzne przednie koło w zakręcie, redukując poślizg kół, co poprawia przyczepność w zakręcie i przyspieszenie po wyjeździe z zakrętu. Dzięki temu kierowcy Veloster uzyskują dodatkową precyzję pokonywania zakrętów podczas dynamicznej jazdy.

Dodatkowo, Veloster Turbo oferuje szybciej działający mechanizm kierowniczy oraz zmodyfikowaną kalibrację kierownicy, co daje kierowcom precyzyjne prowadzenie, feedback i kontrolę.

SKRZYNIA DCT

DCT EcoShift Hyundai łączy zalety skrzyni manualnej, takie jak niskie zużycie paliwa, z zaletami automatycznej skrzyni biegów, takimi jak wysoki komfort i łatwość prowadzenia. Dodatkowo, DCT umożliwia bezpośrednie połączenie dla wysokiej efektywności i nieprzerwanego transferu momentu obrotowego podczas zmiany biegów. Skrzynia DCT zawiera także system wspomagania podczas ruszania na wzniesieniu (HAC), zaprojektowany w celu minimalizacji cofanięcia się na stromych podjazdach.

Atrakcyjne połączenie wydajności z efektywnością Velostera to wzór, którego wielu konkurentów z branży stara się powielić. Skupienie rozwoju Hyundai na wszystkich aspektach efektywnej wydajności, takich jak silniki turbo o małej pojemności, skrzynie biegów z podwójnym sprzęgłem, kompleksowe odchudzanie, efektywna aerodynamika oraz redukcja strat silnika przez elektryczne akcesoria, przynosi jednoczesne korzyści w wydajności i efektywności dla konsumenta.

DYNAMIKA SPORTOWA MODELU TURBO

Hyundai Veloster Turbos wyposażony jest w przednie zawieszenie na kolumnach McPhersona, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe oraz stabilizator o średnicy 24 mm. Tylne zawieszenie to lekkie, niezależne, wielowahaczowe rozwiązanie z stabilizatorem o średnicy 19 mm, które jeszcze bardziej kontroluje przechyły nadwozia. Tylne zawieszenie wykorzystuje amortyzatory gazowe dla komfortu jazdy z doskonałą kontrolą. Veloster ma elektryczne wspomaganie kierownicy, które dostosowuje siłę wspomagania do zmieniających się warunków jazdy, poprawiając jednocześnie oszczędność paliwa w porównaniu do tradycyjnego systemu kierowniczego. W przypadku skrzyni biegów manualnej o sześciu biegach dostępne 18-calowe koła aluminiowe są wyposażone w opony letnie Michelin® Pilot Sport 4.

ZAawansowane standardowe bezpieczeństwo

Veloster oferuje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, w tym standardową pomoc w unikaniu kolizji czołowych (FCA), która wykorzystuje przednią kamerę pojazdu do wykrywania zbliżającej się kolizji i unikania uderzenia lub minimalizowania szkód poprzez autonomiczne hamowanie. Trzy dodatkowe systemy także korzystają z kamery przedniej, aby zwiększyć bezpieczeństwo i wygodę: asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), asystent świateł drogowych (HBA) dla dostępnych reflektorów LED oraz ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy (DAW).

Dzięki wykrywaniu oznakowań drogowych, LKA pomaga zapobiegać przypadkowemu opuszczeniu pasa ruchu, wspomagając kierowanie pojazdem w razie potrzeby. HBA automatycznie kontroluje reflektory drogowe, przyciemniając je i włączając w razie potrzeby w obecności ruchu z przeciwka, podczas gdy system ostrzeżenia o zmęczeniu kierowcy monitoruje szereg cech związanych z kierowcą, aby wykryć zmęczenie lub niedbałą jazdę.

Systemy radarowe Veloster również wspierają dostępny system ostrzegania o kolizji w martwym polu (BCW), aby wykryć nadjeżdżające pojazdy z tyłu, które mogą być niewidoczne, i informować kierowcę o ich obecności podczas zmiany pasa. Ostrzeżenie o kolizji z ruchem wstecznym (RCCW) wykrywa, gdy inne pojazdy mogą wejść w tylną trajektorię samochodu, na przykład podczas wycofywania się z miejsca parkingowego, i wydaje ostrzeżenie dla kierowcy. Veloster Turbo oferuje także dostępny tempomat z funkcją zdalnego sterowania dla dodatkowej wygody kierowcy.

Wszystkie modele Veloster wyposażone są w kamerę tylną z dynamicznymi liniami, co zapewnia doskonałą widoczność podczas parkowania. Velostery mają wyjątkowy poziom standardowych funkcji bezpieczeństwa w segmencie sportowych coupe, wyróżniającym się systemem zarządzania stabilnością pojazdu (VSM), który optymalnie zarządza systemem ESC (elektroniki stabilizacji) oraz elektrycznym wspomaganiem kierownicy (MDPS).

VSM działa w celu kontroli dwóch efektów. Pierwszy występuje, gdy kierowca przyspiesza lub hamuje na powierzchni o różnej przyczepności (śliskiej z jednej strony, suchej z drugiej) i pojazd ma tendencję do zjeżdżania w jednym kierunku. VSM wykrywa ten stan i wysyła sygnał do MDPS, aby zastosować wspomaganie kierownicy, aby przeciwdziałać tej sile. VSM neutralizuje zjeżdżanie i automatycznie zapewnia przeciwdziałanie kierownicze. VSM reaguje w ten sam sposób podczas nagłych zmian pasa ruchu lub szybkiego pokonywania zakrętów.

Wszystkie modele Veloster mają sześć poduszek powietrznych, w tym podwójne z przodu, boczne montowane w siedzisku z przodu oraz kurtyny boczne z przodu i z tyłu. Velostery mają również nowoczesny pakiet hamulcowy. Pakiet ten obejmuje hamulce tarczowe na wszystkich kołach oraz system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), w tym wspomaganie hamowania, które zapewnia maksymalną siłę hamowania, gdy wykryta zostanie nagła potrzeba zatrzymania, oraz elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), która automatycznie dostosowuje siłę hamowania na osie przednią i tylną w zależności od warunków załadunku pojazdu.

ZAawansowane funkcje infotainment i łączności

Hyundai Veloster oferuje pełny zestaw zaawansowanych technologii połączonych z funkcjonalnością przyjazną dla użytkownika, aby utrzymać pasażerów w informacyjnym i rozrywkowym stanie. Premium system infotainment oferuje różne zaawansowane funkcje łączności, w tym standardowy Android Auto™ i Apple CarPlay™. Dodatkowo dostępne są radio SiriusXM®, radio HD i łączność Blue Link® LTE nowej generacji. Standardowy siedmiocalowy wyświetlacz LCD w kolorze obejmuje audio AM/FM/MP3 z ekranem dotykowym, wejście pomocnicze oraz monitor tylny. Dostępny osiemocalowy wyświetlacz nawigacji w konstrukcji uniesionej obejmuje Blue Link nowej generacji, dane o ruchu drogowym i incydentach przez radio HD oraz premium audio Infinity® z ośmioma głośnikami, w tym subwooferem i technologią przywracania dźwięku Clari-Fi ™. Integracja smartfona jest również zawarta w systemie premium.

System wyświetlania przeziernego (Heads-Up Display) jest dostępny, wyświetlając wirtualny obraz na przezroczystym panelu zamontowanym za zestawem wskaźników, co pomaga kierowcy utrzymać oczy na drodze. Dzięki dużemu rozmiarowi wyświetlanego obrazu i doskonałej luminancji, system Heads-Up Display zapewnia doskonałą widoczność zarówno w dzień, jak i w nocy. Wyświetlane informacje obejmują prędkość, instrukcje nawigacyjne, tempomat, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu oraz informacje o systemie audio. W trybie Sport system wyświetla bardziej skoncentrowane na kierowcy informacje, takie jak obroty, prędkość i bieg skrzyni biegów. Wyświetlacz unosi się za pomocą prostego naciśnięcia przycisku obok kierownicy i znika w desce rozdzielczej, gdy nie jest używany.

Klienci oczekują, że będą połączeni z elektroniką przez cały czas, dlatego Hyundai Veloster posiada standardowy, wielofunkcyjny siedmiocalowy wyświetlacz dotykowy. Systemy audio/nawigacyjne Velostera oferują:

Dostępna możliwość ładowania bezprzewodowego Qi
Dostępny system audio lub audio/nawigacji ośmiocalowy
Ekran wielodotykowy z funkcją przesuwania menu
Dostępna funkcjonalność radia HD®
Integracja z Siri® „Eyes Free” dla iPhone
Funkcja podziału ekranu nawigacji na mapę i muzykę
Mapa nawigacji z ulepszonym prowadzeniem w skrzyżowaniach

Hyundai Veloster Turbo oferuje standardowe audio Infinity Premium z ośmioma głośnikami, w tym subwooferem, pasywnym radiatorem i zewnętrznym wzmacniaczem. Interfejs radia satelitarnego SiriusXM® jest zintegrowany w jednostce głównej i zawiera logotypy kanałów oraz usługi danych.

Hyundai Veloster oferuje również dostępne bezprzewodowe ładowanie smartfona. Aby naładować urządzenie, wystarczy umieścić kompatybilny smartfon na interfejsie ładowania bezprzewodowego znajdującym się w schowku konsoli centralnej, co pozwala na ładowanie bez potrzeby używania kabli. System informuje, kiedy telefon jest w pełni naładowany, przypomina pasażerom o zabraniu telefonu przy opuszczaniu pojazdu oraz wykrywa, gdy obiekt obcy znajduje się w obszarze ładowania, co może zakłócać proces ładowania. System jest w pełni zgodny z normą Qi WPC dla łatwości użytkowania.

SYSTEM POŁĄCZENIA SAMOCHODU NOWEJ GENERACJI BLUE LINK®

Veloster oferuje Blue Link®, w tym trzy lata bezpłatnych usług Blue Link, z ulepszonymi funkcjami bezpieczeństwa, diagnostyki, zdalnymi i doradczymi usługami. Blue Link wprowadza łączność bezpośrednio do samochodu dzięki technologiom takim jak zdalne uruchamianie z kontrolą klimatu, zdalne zamykanie/otwieranie drzwi, znajdowanie samochodu, ulepszona pomoc drogowa oraz odzyskiwanie skradzionego pojazdu. Funkcje Blue Link można obsługiwać za pomocą przycisków na lusterku wstecznym, portalu internetowego MyHyundai.com, aplikacji Blue Link na smartfony, umiejętności Blue Link dla Amazon® Alexa oraz aplikacji Google Assistant Blue Link. Niektóre funkcje można również kontrolować za pomocą aplikacji smartwatch dla Android Wear™ i Apple Watch™. Najnowsza wersja aplikacji Blue Link na smartfony zawiera:

Widgety dla łatwego dostępu do funkcji zdalnych
Możliwość wysyłania danych o obiektach do nawigacji pojazdu (jeśli jest wyposażony)
Dostęp do ustawień powiadomień Blue Link

KOLORY

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.