Jeśli chodzi o pojazdy typu crossover, Infiniti wybrało własną drogę ich produkcji, rezygnując z surowości SUV-a i nadając im kształty sportowego kombi.
Nissan ma długie doświadczenie w budowie pojazdów terenowych i samochodów sportowych. Jego marka premium, Infiniti, musiała stworzyć coś innego, wykorzystując wiedzę z obu tych dziedzin. Zamiast rozpocząć projekt od platformy SUV-a, zaczęli od sportowego sedana. Zamiast starać się wyglądać na twardych, udało im się uzyskać smukły wygląd.
Pod pewnymi kątami Infiniti EX wyglądał bardziej jak hatchback niż SUV. Proporcje przypominały te z kompakta, z opadającą tylnią klapą. Ale po bliższym przyjrzeniu się, ujawniały prawdziwe wymiary kompaktowego SUV-a. Projekt reflektorów bardziej przypominał ten z Infiniti G35. Długi przód w porównaniu do reszty pojazdu potęgował sportowy wizerunek.
Wnętrze Infiniti EX charakteryzowało się luksusowym wykończeniem, z prawdziwą skórą na powierzchniach kontaktowych oraz sztuczną skórą w dolnej części siedzeń i oparciach. Szwy wyglądały na premium, a całe wnętrze było starannie zaprojektowane dla czterech dorosłych, mimo że tylne siedzenia nie dawały zbyt dużo przestrzeni na głowę.
Pod maską znajdował się ten sam silnik V6 o pojemności 3,5 litra z G35 Sedan, z tą samą automatyczną skrzynią biegów. Samochód był oferowany zarówno z napędem na wszystkie koła, jak i z napędem na tylną oś.
Infiniti EX, z jego uwodzicielskim, inspirowanym coupe designem, luksusowym wnętrzem oraz unikalnym dachem z płynnego kryształu, który może zmieniać się z przezroczystego w półprzezroczysty, wygląda jak typowy samochód pokazowy. W rzeczywistości EX jest zapowiedzią całkowicie nowego luksusowego crossovera SUV Infiniti EX, który ma trafić do salonów Infiniti w całym kraju do końca 2007 roku kalendarzowego.
Model EX prezentuje również dwa innowacyjne systemy, które mają być pierwszymi wersjami produkcyjnymi na świecie, gdy nowy Infiniti EX trafi do sprzedaży w Ameryce Północnej pod koniec 2007 roku: Monitor Widoku 360 (AVM) i System Zapobiegania Zjeżdżaniu z Pasu (LDP).
System AVM wykorzystuje kamery zamontowane z przodu, po bokach i z tyłu, aby pomóc zredukować martwe pola podczas parkowania, podczas gdy system LDP przenosi obecny System Ostrzegania przed Zjeżdżaniem z Pasu Infiniti na nowy poziom bezpieczeństwa, aktywnie wykorzystując system Kontroli Dynamiki Pojazdu (VDC), aby wspierać kierowcę w utrzymaniu pozycji na pasie, gdy pojazd nieumyślnie zaczyna z niego zjeżdżać.
Jak każdy model Infiniti, EX również kładzie nacisk na ekscytujące osiągi jezdne, łącząc moc silnika V6, 5-biegową automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła.
Najważniejsze cechy koncepcji Infiniti EX obejmują:
Nadwozie
Fuzja coupe i SUV-a, zaprojektowana do użytku osobistego z naciskiem na przyjazność dla użytkownika i łatwość obsługi
Unikalny panel dachu z płynnego kryształu, który może zmieniać się z przezroczystego w półprzezroczysty
Charakterystyczny dla Infiniti podwójny grill o łukowym kształcie oraz dynamiczny profil łuku
Charakterystyczne dla Infiniti reflektory w kształcie litery L z Adaptacyjnym Systemem Oświetlenia Przedniego (AFS) oraz zintegrowane światła przeciwmgielne
Cienkie, eleganckie tylne światła LED
Lustrzane boczne lusterka w stylu sash ze zintegrowanymi kierunkowskazami LED
Elektryczne klamki drzwi z przyciskami uruchamiającymi
Wysoko zamontowany spoiler tylnej klapy
Silnik, Napęd i Platforma
Silnik V6, 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów
Platforma Infiniti FM, silnik z przodu/napęd na wszystkie koła
Niezależne zawieszenie wielowahaczowe na wszystkie koła
Hamulce tarczowe wspomagane siłą na wszystkie koła z systemem ABS (Antyblokada)
Inteligentny Tempomat (ICC) z funkcją Preview Braking
19-calowe aluminiowe felgi o 7 ramionach z oponami 245/55R19
Cechy Wnętrza
Skierowane na kierowcę wnętrze wykończone skórą z luksusową przestrzenią dla pasażerów
Szyberdach z płynnego kryształu z systemem sterowania za pomocą czujnika dotykowego
Charakterystyczny „podwójny fal” panel instrumentów oraz analogowy zegar sygnowany przez Infiniti
Instrumentacja o wysokim kontraście z aluminiowym wykończeniem
Elektryczny system zmiany biegów w dotyku, zaprojektowany dla artystycznego, biżuteryjnego wyglądu
Aluminiowe wykończenia boków drzwi i głośników
Przesadzone zagłówki przednich i tylnych siedzeń z oświetleniem pośrednim
Specjalne oświetlenie ambientowe w całym wnętrzu
Duża, wykończona skórą konsola centralna
Aluminiowe wykończenie tylnej przestrzeni ładunkowej z zintegrowanymi szynami bagażowymi
Innowacyjny system AVM z kamerami zamontowanymi z przodu, po bokach i z tyłu, aby pomóc w redukcji martwych pól podczas parkowania
Bezpieczeństwo