Model FX, który zastąpił starą QX4, został zaprojektowany tak, aby zapewnić doświadczenia z prowadzenia samochodu sportowego.
Jako SUV, osiągnięcie tak dużej zwinności i mocy było nieco trudne, więc Infiniti musiało pójść na pewne kompromisy. FX był SUV-em bez zdolności do jazdy w terenie, by uczynić ramę lżejszą.
Komfort jazdy również został zmieniony, ponieważ FX wyposażono w 20-calowe alufelgi, hamulce w rozmiarze wyścigowym oraz sztywną zawieszenie.
FX bazował na platformie sportowego samochodu Nissan 350Z. Dodatkową wagę większej nadwozia nosiły grubsze elementy ramy.
W 2002 roku dostępne były dwa modele: FX35 i FX45. Jak wskazuje nazwa, FX35 był napędzany silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra zapożyczonym z 350Z, a FX45 miał silnik V8 o pojemności 4,5 litra pochodzący z luksusowego sedana Q45.
Oba modele miały 5-biegową automatyczną skrzynię biegów (nie było dostępnej skrzyni manualnej) i były dobrze wyposażone w klimatyzację z podziałem na strefy, kontrolę trakcji, kontrolę stabilności, wsparcie hamulców oraz inne przydatne funkcje, takie jak dzielone, składane i regulowane tylne siedzenia oraz elektrycznie sterowane przednie fotele.
Siedząc za kierownicą, można było cieszyć się przyzwoitym komfortem, a całe wnętrze wydawało się nieco ciaśniejsze niż w konkurencyjnych modelach, takich jak X5 czy Range Rover.