Druga generacja modelu Infiniti FX została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku. Po raz pierwszy była przygotowana do sprzedaży w Europie, oferując silniki diesla.
FX nie był małym SUV-em, a na rynku amerykańskim nie stanowiło problemu, aby wyposażony był w duży silnik benzynowy, jednak Europejczycy preferowali wersję z silnikiem diesla. Dlatego model FX z 2008 roku był dobrze wyposażony w silniki oszczędzające paliwo i, co ważniejsze, w 7-biegowe automatyczne skrzynie biegów.
Design był bardzo odważny, z kanciastym, przypominającym rekina przodem. Mała kabina z zaokrąglonym dachem inspirowana była samochodami sportowymi. Projekt kratki 3D był na tamte czasy bardzo zaawansowany, a reflektory przypominały oczy rekina białego.
Wnętrze było luksusowe, odpowiednie dla premium SUV-a. W strefach kontaktowych zastosowano skórę naturalną, a na dolnych i bocznych częściach siedzeń użyto skóry syntetycznej. Jednostka infotainment była ewolucją systemu opracowanego dla Nissana Primerę, ale z kolorowym wyświetlaczem i światową nowością – widokiem 360 stopni.
Platforma została mocno zmodyfikowana; z podwójnym wahaczem z przodu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu. Dostępna była również opcja kierowania tylnych kół w wersjach S (FX37S i FX50S). Na liście opcji znajdowało się adaptacyjne kontrolowanie tłumienia Continuous Damping Control.
Nowa, druga generacja Infiniti FX to radykalne połączenie sportu i użyteczności – oferujące wyjątkowe osiągi, wyrafinowanie i motoryzacyjne emocje. Stworzony jako fuzja luksusu, wydajności i funkcjonalności SUV-a, z przyciągającym wzrok stylem i zaawansowaną sportową platformą, nowy FX jest przykładem wiodącej pozycji Infiniti w designie i technologii.
Nowy FX wyróżnia się aerodynamiczną, sztywną, a jednocześnie lekką konstrukcją nadwozia oraz sportową platformą FM, a także rozbudowaną listą dostępnego wyposażenia i technologii, zaprojektowanych w celu zapewnienia ekscytujących i satysfakcjonujących wrażeń z jazdy. W ofercie znajduje się nowy silnik V8 DOHC o pojemności 5,0 litra i mocy 390 KM z technologią VVEL (Variable Valve Event & Lift) lub silnik V6 DOHC o pojemności 3,5 litra i mocy 303 KM. Każdy z silników współpracuje z standardową, 7-biegową automatyczną skrzynią biegów, która posiada system Adaptive Shift Control (ASC) oraz dostępne magnezowe łopatki do zmiany biegów. Nowy FX dostępny jest także w wersji z inteligentnym napędem na wszystkie koła, podwójnym zawieszeniem typu wishbone z przodu i wielowahaczowym z tyłu oraz dużymi tarczami hamulcowymi na wszystkie koła, a także z systemem Continuous Damping Control (CDC)®, tylnym aktywnym układem kierowniczym, inteligentnym wspomaganiem hamulców i 21-calowymi, super lekkimi kołami z aluminiowej stopy zaprojektowanymi przez Enkei.
Wnętrze nowego FX oferuje ciepłe, nowoczesne i przyjazne środowisko, wyróżniające się kokpitem skierowanym na kierowcę z intuicyjnymi kontrolkami, dostępnymi sportowymi fotelami oraz zaawansowanym systemem audio, nawigacji i technologii. W ofercie znajdziemy system audio opracowany przez Bose® z 11 głośnikami, kluczyk Infiniti Intelligent Key, dostępny inteligentny tempomat (Full Speed Range) oraz system Around View Monitor.
Nowy FX oferuje dwie innowacyjne technologie bezpieczeństwa: Inteligentne Wspomaganie Hamulców (IBA), które zapewnia ostrzeżenie o kolizji i automatyczne hamowanie awaryjne; Wspomaganie Kontroli Odległości (DCA), które zmniejsza obciążenie podczas jazdy w ciężkim ruchu, intuicyjnie wspomagając zwolnienie gazu i wciśnięcie hamulca, aby utrzymać bezpieczną odległość od pojazdu z przodu. W ofercie znajduje się również system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu oraz system zapobiegania opuszczeniu pasa, który pomaga utrzymać pojazd w swoim pasie ruchu.
Nowy FX będzie dostępny w trzech wersjach: Infiniti FX50 AWD z silnikiem V8 o pojemności 5,0 litra, Infiniti FX35 AWD z silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra oraz Infiniti FX35 RWD z silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra. Nowy model FX z 2009 roku trafi do sprzedaży w salonach Infiniti w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie od czerwca 2008 roku.
Najważniejsze cechy Infiniti FX 2008:
Nadwozie
Połączenie luksusu, wydajności i użyteczności SUV-a, z krótkimi zwisami przednimi i tylnymi, niskim środkiem ciężkości, agresywnym wyglądem i dostępnością 21-calowych kół i opon
Polerowane, pewne w wyglądzie, z ciemną chromowaną osłoną chłodnicy, podwójną falistą maską, mocną linią nadwozia, zintegrowanym tylnym spojlerem, elektrycznie otwieranym sunroofem
Dostępny system adaptacyjnego oświetlenia przedniego (AFS)
Standardowe reflektory HID z automatycznym włączaniem, zintegrowane światła przeciwmgielne; aerodynamicznie zaprojektowane tylne światła LED
Nowe, charakterystyczne wentylacje boczne, które redukują unoszenie przedniej części nadwozia o pięć procent
Lekka maska i drzwi z aluminium
Chromowane listwy okienne i klamki drzwi; dostępne aluminiowe belki dachowe
Składane, podgrzewane, barwione lusterka zewnętrzne z oświetleniem podłogowym i dostępna funkcja synchronizacji wstecznej
Wycieraczki szyb o zmiennej prędkości z nowym aerodynamicznym wzorem łopatki, niskoprofilowe ramiona wycieraczek; dostępna funkcja wykrywania deszczu
Podwójny wylot wydechu z zakończeniami rury wydechowej
Lakier Scratch Shield (samonaprawiający się lakier przezroczysty)
Oferta obejmuje osiem kolorów nadwozia
Współczynnik oporu powietrza 0.35 (Infiniti FX35)
Silnik, napęd i platforma
Silnik z przodu/napęd na tylne koła (Infiniti FX35 RWD) lub napęd na wszystkie koła (FX50 AWD, FX35 AWD)
Silnik VK50VE 32-zaworowy 5.0-litrowy DOHC V8 z zaawansowaną technologią sterowania zaworami Variable Valve Event & Lift (VVEL), produkujący 390 KM i 369 lb-ft momentu obrotowego (FX50)
Silnik VQ35HR 24-zaworowy 3.5-litrowy DOHC V6, produkujący 303 KM i 262 lb-ft momentu obrotowego (Infiniti FX35)
Nowa 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów z elektroniczną kontrolą i trybem manualnym, Adaptive Shift Control (ASC) i Downshift Rev Matching
Dostępne magnezowe łopatki do zmiany biegów
System ATTESA E-TS™ (zaawansowany system inżynierii trakcji dla elektronicznego rozdziału momentu obrotowego) AWD (FX50 AWD, Infiniti FX35 AWD)
Funkcja Snow-Mode (zmienia algorytm wprowadzania gazu w warunkach śliskiej nawierzchni po aktywowaniu przez kierowcę, aby zwiększyć przyczepność)
Zbudowany na platformie FM (Front Mid-ship) Infiniti, specjalnie zaprojektowanej dla modelu FX
Rozkład masy przód-tył: FX50 AWD 54/46, FX35 AWD 53/47, FX35 RWD 52/48
Zawieszenie, kierownica i hamulce
Wyszukane, niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu z podwójnym wahaczem z przodu i wielowahaczowym z tyłu, z szerokim zastosowaniem lekkich komponentów aluminiowych, lekkiego stalowego tylnego subframe
Amortyzatory Dual Flow Path™ z sprężynami odbiciowymi
Dostępny system Continuous Damping Control (CDC)® z możliwością wyboru przez kierowcę ustawień „Auto” i „Sport” (FX50 Sport Package)
Duże średnice przednich i tylnych stabilizatorów
Wspomagane układ kierowniczy o zmiennej prędkości
Dostępny tylny aktywny układ kierowniczy dla większej responsywności i prowadzenia (FX50 Sport Package)
Wspomagane hamulce wentylowane na wszystkie koła; 4-kanałowy system ABS; rozdział siły hamowania (EBD); wspomaganie hamulców (BA), dostępne Wstępne Hamowanie
Aluminiowe zaciski hamulcowe 4-tłoczkowe z przodu/2-tłoczkowe z tyłu (przeciwstawne tłoczki) (FX50)
Dostępny inteligentny tempomat (Full Speed Range)
Standardowe malowane na srebrno 18-calowe aluminiowe koła z pięcioma ramionami o podziale 265/60R18 (Infiniti FX35)
Dostępne 20-calowe aluminiowe koła z metalicznym wykończeniem o pięciu ramionach z oponami całorocznymi 265/50R20 (Infiniti FX35)
Super lekkie 9.5Jx21 6-ramienne aluminiowe koła zaprojektowane przez Enkei z oponami całorocznymi 265/45R21 lub dostępne wysokowydajne opony letnie (FX50)
Cechy wnętrza
Styl kokpitu z standardowymi siedzeniami pokrytymi skórą
Dostępne siedzenia pokryte pikowaną skórą
Spersonalizowane strefy komfortu kierowcy i pasażera z dwustrefowym systemem klimatyzacji
Doskonała dostępność do wnętrza z niską wysokością wejścia i łatwym dostępem do fotela
Elektrycznie regulowane 10-stopniowe siedzenie kierowcy, dostępne ręczne wsparcie ud z elektryczną regulacją podparcia
Dostępny system zapamiętywania pozycji siedzenia kierowcy (standardowy w FX50)
8-stopniowo elektrycznie regulowane siedzenie pasażera z przodu, dostępne ręczne wsparcie ud
Automatyczny system regulacji pozycji – koordynuje pozycję kierownicy i lusterek podczas regulacji siedzenia
Dostępne foteli z klimatyzacją i podgrzewaniem z przodu (standardowy FX50, opcjonalnie w Infiniti FX35)
Trójramienna, perforowana skórzana kierownica sportowa z zintegrowanym tempomatem i kontrolami audio, dostępna funkcja elektrycznej regulacji (standardowa w FX50)
Ręcznie składana tylna kanapa dzielona 60/40
12-punktowy sekwencyjny system powitalnego oświetlenia
Białe/fioletowe wskaźniki Fine Vision
Standardowy wyświetlacz informacji 7.0-calowy (FX35) lub 8.0-calowy (FX50)
Analogowy zegar Infiniti
Dostępne aluminiowe pedały (standardowe w FX50, opcjonalne w FX35)
Ręcznie bejcowane drewno klonowe i wykończenie w kolorze piano black (standardowe w FX50, opcjonalne w FX35)
Zaawansowany system klimatyzacji (ACCS) z jonizatorem Plasmacluster™
Automatyczne szyby z przodu, dostępne automatyczne szyby z tyłu
Kluczyk Infiniti Intelligent Key z systemem uruchamiania przyciskiem
System audio Bose® Premium z 11 głośnikami, 6-cyfrowym odtwarzaczem CD, konwerterem cyfrowo-analogowym Burr-Brown (DAC), odtwarzaniem mp3-CD, gniazdem AUX i kontrolami audio na kierownicy
System nawigacji Infiniti z twardym dyskiem (HDD) z XM NavTraffic® z informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym (wymaga aktywnej subskrypcji XM®, sprzedawanej oddzielnie), 9,3 GB twardego dysku Music Box z systemem interfejsu dla iPoda®, slot na Compact Flash oraz systemem rozpoznawania głosu
Radio satelitarne XM® (wymaga aktywnej subskrypcji XM®, sprzedawanej oddzielnie)
Standardowy monitor RearView
Dostępny innowacyjny system Around View Monitor z kamerami zamontowanymi z przodu, z boku i z tyłu, aby pomóc zmniejszyć martwe pole przy parkowaniu
Dostępny system Bluetooth® Hands-Free Phone (standardowy w FX50)
Dostępna solidna osłona bagażnika, siatka bagażowa (standardowa w FX50)
Cztery gniazda zasilania 12-woltowe, podwójne uchwyty na kubki z przodu i z tyłu, zamek w schowku
Dostępny mobilny system rozrywki Infiniti DVD, 9,0-calowy monitor montowany na konsoli sufitowej, odtwarzacz DVD zamontowany w przedniej konsoli środkowej, dwa bezprzewodowe słuchawki, pilot zdalnego sterowania
Trzy dostępne kolory wnętrza: pszeniczny, grafitowy, java
Bezpieczeństwo i ochrona