Infiniti G-Series, oferując tylko jedną jednostkę napędową, nie był w stanie równać się z całą stawką niemieckich marek takich jak Audi, BMW czy Mercedes-Benz. Jednak pod względem wykończenia, model G37 z 2013 roku był prawdziwym contenderem w swojej klasie cenowej i mocy silnika.
G-Sedan, będący częścią czwartej generacji Infiniti G-Series, był samochodem premium na rynku kompaktowych sedanów. Znany był z doskonałego wykończenia wnętrza oraz wysokiej jakości ręcznie szytych szwów na skórzanej tapicerce.
Pod względem wyglądu zewnętrznego, po liftingu z 2009 roku nie wprowadzono wielu zmian, jednak model oferował standardowe aluminiowe felgi 17” zamiast 16”. Grilla poddano drobnym modyfikacjom, co nadało mu świeży kształt i wysoką jakość wykonania. Światła przeciwmgielne były standardowo montowane w dolnej części zderzaka. Dla wersji Sport 6MT dostępny był specjalny pakiet Sport, który obejmował charakterystyczny przód, reflektory oraz sportowe progi. Standardowo wyposażono go w reflektory HID z oświetleniem bi-xenonowym. Tylne światła były w technologii LED.
W środku, przednie siedzenia były podgrzewane standardowo. System audio przeszedł drobną modernizację. Opcjonalnie dostępny był system dźwiękowy premium Bose. W zestawie wskaźników zainstalowano nowy wyświetlacz LCD.
G-Sedan oferowany był tylko z jedną jednostką napędową, ale dostępny był z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła, w wersji z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową automatyczną, w zależności od wersji i poziomu wyposażenia.
Kiedy Infiniti G Sedan zostało po raz pierwszy wprowadzone na rynek, zrewolucjonizowało segment luksusowych sedanów sportowych dzięki jednemu prostemu, lecz radykalnemu rozwiązaniu – dodało oszałamiającą estetykę do segmentu, który znany był bardziej z tego, co kryje się pod powierzchnią niż z samej powierzchni. To, że Infiniti G połączyło swój agresywny wygląd z równie agresywną i przełomową wydajnością oraz prowadzeniem, było czymś więcej niż tylko dodatkowym atutem. Stało się nowym punktem odniesienia w segmencie sedanów sportowych. Teraz, wiele lat później, Infiniti G Sedan nadal oferuje unikalne połączenie światowej klasy wydajności, uwodzicielskiego stylu i nowoczesnego rzemiosła.
W 2013 roku, sportowy sedan zainspirowany stylem charakteryzuje się uproszczoną gamą modeli, obejmującą trzy dostępne wersje: G37 Sedan Journey, G37 Sedan Sport 6MT i G37x Sedan AWD. Każda z nich jest wyposażona w standardowy silnik V6 VVEL o mocy 328 KM, połączony z wyborem 7-biegowej automatycznej skrzyni (G37 Journey i G37x AWD) lub 6-biegowej manualnej (G37 Sport 6MT), a także w niezależne zawieszenie na cztery koła z lekkimi aluminiowymi elementami, które zapewniają dynamiczne przyspieszenie i zwinne prowadzenie. Model G37x AWD dodatkowo wyposażony jest w inteligentny system napędu na wszystkie koła ATTESA E-TS® marki Infiniti.
Wszystkie modele Infiniti G Sedan z 2013 roku nadal oferują uderzająco uwodzicielski wygląd zewnętrzny, definiowany przez smukłą, falującą maskę, charakterystyczne tylne światła, pochylone słupki A i sportową sylwetkę. Wnętrze G Sedana zapewnia misternie zaprojektowane, inspirowane dziedzictwem otoczenie, a także luksusowe funkcje takie jak skórzane fotele oraz dostępny system audio premium Infiniti Studio on Wheels® od Bose®.
Model G37 Sedan Sport 6MT wyróżnia się unikalnym sportowym przodem i reflektorami, 18-calowymi kołami aluminiowymi, sportowymi hamulcami, sportowym zawieszeniem oraz sportowymi fotelami z przodu.
Zainspirowany, Sportowy Styl
W 2013 roku Infiniti G37 zachowuje charakterystyczny, wizualnie oszałamiający wygląd zewnętrzny, który odzwierciedla równowagę między mocą a gracją, sugerującą potencjał wydajności panujący wewnątrz. Przód G Sedana wyróżnia się ikonicznymi reflektorami i grillem, które prezentują wyraźne kształty i wysoką jakość wykonania. Standardowe światła przeciwmgielne umieszczone są w dolnej części nadwozia, gdzie przyczyniają się do eleganckiego i charakterystycznego wyglądu. Każde Infiniti G oferuje standardowe bi-funkcyjne reflektory ksenonowe HID o wysokiej intensywności.
Sylwetka auta charakteryzuje się opadającym dachem i płynnie biegnącą linią boczną, podkreślającą zarówno bogate powierzchnie barkowe, jak i napęd na tylne koła G. Model G37 Sport Sedan 6MT zawiera charakterystyczny przód, reflektory i sportowe progi – które również są dostępne w ramach pakietu Sport.
Z tyłu, wyrafinowane, ewolucyjne lampy LED o kształcie litery L wyrażają dziedzictwo G oraz tożsamość projektową Infiniti. Klapa bagażnika zdobiona jest zintegrowanym chromowanym spojlerem, a wyraźne podwójne wyloty wydechowe kończą sportowy wygląd.
Dla modelu 2013 oferowane są osiem kolorów zewnętrznych: Vibrant Red, Liquid Platinum, Smoky Quartz, Graphite Shadow, Blue Slate, Black Obsidian, Moonlight White oraz Malbec Black.
Wyrafinowane Wnętrze z Wysoką Jakością Wykonania
Każdy Infiniti G Sedan oferuje starannie zaprojektowane wnętrze z długą listą standardowych lub dostępnych luksusowych funkcji, takich jak standardowe skórzane fotele oraz wykończenia z aluminium „Shodo”, inspirowane stylem japońskiej kaligrafii. Dostępny system audio premium Infiniti Studio on Wheels® od Bose®, który łączy 3-drożne głośniki Bose® z 10-calowymi subwooferami w przednich drzwiach oraz subwooferem zamontowanym na półce bagażnika. Panel instrumentów oferuje przeważnie białą kolorystykę dla wskaźników i wyświetlacza LCD, co zwiększa czytelność i spójność projektu. Zgodnie z tradycją, standardowy analogowy zegar jest obecny w wszystkich modelach G37.
Wnętrze G Sedana z 2013 roku nadal zapewnia niezrównaną harmonię między dedykowanym kokpitem kierowcy a komfortową przestrzenią dla pasażerów – oraz między nowoczesną technologią a tradycyjnymi japońskimi rozwiązaniami projektowymi.
Efektem jest „nowoczesne ciepło”, które jest unikalne w segmencie sedanów sportowych. Obszar kierowcy ma prosty, intuicyjny układ z łatwymi do odczytania wskaźnikami elektroluminescencyjnymi. Centralny wyświetlacz informacyjny, umieszczony między obrotomierzem a prędkościomierzem, przekazuje informacje z komputera pokładowego (średnie zużycie paliwa, aktualne zużycie paliwa, średnia prędkość, czas przejazdu, pokonany dystans, dystans do pustego zbiornika, zewnętrzna temperatura powietrza, wyświetlacze ostrzegawcze, licznik kilometrów i wskaźnik zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów). Zaawansowany system klimatyzacji (ACCS) z oczyszczaczem powietrza Plasmacluster® jest dostępny w ramach pakietu technologicznego.
System nawigacji Infiniti oferuje ekran o wysokiej rozdzielczości. Oprócz informacji o ruchu w czasie rzeczywistym NavTraffic, system nawigacji zawiera NavWeather z informacjami o pogodzie w czasie rzeczywistym oraz prognozą na 3 dni (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana oddzielnie), przesyłanie audio przez Bluetooth® oraz przewodnik restauracyjny Zagat Survey®. System ten zawiera również ekran dotykowy i rozpoznawanie głosu.
Inne technologie obejmują standardowy inteligentny klucz Infiniti z systemem uruchamiania za pomocą przycisku, standardowy 7-calowy kolorowy wyświetlacz, standardowe radio satelitarne SiriusXM (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana oddzielnie), monitor widoku tylnego oraz system głośnomówiący Bluetooth®.
Mocna, Reagująca Wydajność Silnika V6 3.7-litrowego
Infiniti G37 z 2013 roku wciąż wyróżnia się w swojej klasie dzięki zaawansowanemu silnikowi VQ37HR V6 o pojemności 3.7 litra. Oceniany na 328 KM i 269 lb-ft momentu obrotowego, system VVEL (Variable Valve Event & Lift) silnika łączy hydrauliczne sterowanie zmiennym czasowaniem zaworów i elektroniczne sterowanie zmiennym podnoszeniem zaworu na stronie ssącej, co poprawia wydajność i reakcję. System VVEL oferuje również lepsze emisje i efektywność paliwową w porównaniu do konstrukcji bez VVEL. Wały rozrządu VVEL, z ciągłym sterowaniem podnoszeniem, współpracują z systemem ciągłej kontroli czasowania zaworów (CVTCS), co pozwala na osiągnięcie maksymalnych obrotów 7600 rpm.
Silnik charakteryzuje się również sztywną konstrukcją ramy w kształcie drabiny, dużymi średnicami wałów korbowych i pinów, asymetrycznymi tłokami, podwójnymi czujnikami stukowymi, elektronicznie sterowanym systemem „drive-by-wire”, pokrytymi lekkimi tłokami, świecami irydowymi i symetrycznym podwójnym systemem dolotowym.
Specjalnie stuningowany podwójny układ wydechowy wykorzystuje równej długości kolektory wydechowe i niskie ciśnienie wydechowe, aby poprawić oddychanie silnika. Zarówno dolot, jak i wydech zwiększają przyjemność z jazdy dzięki autentycznym dźwiękom wydajności.
Aby w pełni wykorzystać wyrafinowany projekt silnika, modele G37 Journey i G37x AWD są wyposażone w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów z funkcją Downshift Rev Matching, trybem jazdy sportowej i ASC (Adaptive Shift Control), który pozwala na sportowsze zmiany biegów w sytuacjach jazdy wydajnościowej. Solidne aluminiowe łopatki zmiany biegów są częścią pakietu Sport dla modeli G37 Journey i G37x AWD. G37 Sport 6MT charakteryzuje się płynnie działającą, precyzyjną 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Ekonomia paliwowa dla sedana G37 RWD to 19 mpg w mieście i 27 mpg na autostradzie z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz 17 mpg w mieście/25 mpg na autostradzie z 6-biegową manualną. Ekonomia paliwowa dla modelu G37x AWD wynosi 18 mpg w mieście/25 mpg na autostradzie.
Każdy G Sedan wyposażony jest w zaawansowaną platformę FM, która umieszcza silnik w pozycji „przedniej środkowej”. Ułożenie silnika zapewnia dobrą równowagę masy przód-tył, podczas gdy połączenie długiego rozstawu osi, zarządzalnej długości całkowitej oraz szerokiego rozstawu kół z przodu i z tyłu dodaje do ogólnych osiągów prowadzenia G Sedana. Zawieszenie G Sedana to niezależny układ na cztery koła z lekkimi komponentami aluminiowymi oraz stabilizatorami przednimi i tylnymi, zaprojektowane w celu zapewnienia zwrotności i naturalnego prowadzenia, a także kontrolowanej, wyrafinowanej jazdy. Przednie zawieszenie minimalizuje zmiany ustawienia poprzez użycie jednego dolnego wahacza pivotowego i długiego górnego łącznika. Tylny układ zawieszenia oddziela amortyzatory i sprężyny, umieszczając amortyzator w linii z osią koła, aby zmniejszyć tarcie zawieszenia oraz redukować ruchy własne osi podczas przyspieszania.
Infiniti G37 Sport 6MT i modele G37 Journey RWD z pakietem Sport zawierają sportowo stuningowane zawieszenie oraz 14.7:1 układ kierowniczy stuningowany sportowo. Model G37x Sedan AWD oferuje nowoczesny system napędu na wszystkie koła ATTESA E-TS® (Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split).
Elektromagnetyczny system AWD reaguje szybciej i precyzyjniej niż konwencjonalne systemy hydrauliczne AWD, z minimalnym kompromisem w zakresie wydajności napędu na tylne koła na suchych drogach. Dodatkowo, standardowy system kontroli dynamiki pojazdu (VDC) znajduje się we wszystkich modelach, a mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem (VLSD) jest dostępny w G37 Sport 6MT oraz G37 Journey z pakietem Sport.
Układ hamulcowy G wyposażony jest w 4-kołowe wentylowane hamulce tarczowe wspomagane, z 4-kanałowym, 4-czujnikowym systemem ABS oraz elektroniczną dystrybucją siły hamowania. Większe hamulce sportowe (przód 14.0-calowe, tył 13.8-calowe) z 4-tłokowymi przednimi i 2-tłokowymi tylnymi zaciskami są standardem w G37 Sport 6MT oraz G37 Journey z pakietem Sport. Dostępny jest również system wspomagania hamulców z funkcją Preview Braking (z inteligentnym tempomatem). System wspomagania kierownicy oparty jest na czujniku prędkości pojazdu, co równoważy wysiłek kierownicy zarówno przy wysokich, jak i niskich prędkościach.
Modele Infiniti G37 Journey oraz G37x AWD wyposażone są w 17-calowe aluminiowe felgi z oponami całorocznymi 225/55R17, natomiast G37 Sport 6MT ma 18-calowe podzielone 5-ramienne felgi aluminiowe oraz opony wysokiej wydajności 225/50R18 z przodu i 245/45R18 z tyłu. W ramach pakietu Sport oferowane są podzielone 5-ramienne i 7-ramienne konstrukcje felg 18-calowych oraz opony całoroczne i letnie (tylko z felgami sportowymi 5-ramiennymi).
Wszystkie sedany G37 są standardowo wyposażone w zaawansowany system poduszek powietrznych Infiniti (AABS) z poduszkami przednimi o podwójnej fazie z czujnikami pasów bezpieczeństwa oraz czujnikiem klasyfikacji pasażerów, a także bocznymi poduszkami powietrznymi zamontowanymi w przednich fotelach oraz poduszkami powietrznymi zamontowanymi w dachu dla ochrony głowy pasażerów z przodu i z tyłu.
W standardzie znajdują się również 3-punktowe pasy bezpieczeństwa ALR/ELR (tylko ELR po stronie kierowcy) oraz pasy przednie z napinaczami i ogranicznikami obciążenia oraz regulowanymi górnymi zaczepami, aktywne zagłówki przednich foteli oraz system LATCH (Dolne zaczepy i linki dla dzieci). Pas bezpieczeństwa z funkcją Pre-Crash, który działa w sytuacjach nagłego hamowania, jest dostępny w ramach pakietu technologicznego G37. Każdy G Sedan wyposażony jest również w konstrukcję Zone Body z przednimi i tylnymi strefami zgniotu, aby pomóc w rozprzestrzenieniu energii w przypadku kolizji.
Trzy dobrze wyposażone modele, kilka pakietów opcji
Oprócz trzech dobrze wyposażonych modeli G Sedan z 2013 roku, dostępne są różne opcje i pakiety. Pakiet Premium zawiera elektrycznie przesuwaną szklana szyberdach, system audio Infiniti Studio on Wheels® Premium, system pamięci fotela kierowcy, elektrycznie regulowany kółko kierownicy z pomocą przy wsiadaniu/wysiadaniu oraz tylny system sonarowy. Pakiet Nawigacji dodaje system nawigacji twardotargetowej Infiniti, przesyłanie audio przez Bluetooth®, odtwarzanie plików wideo z USB oraz odtwarzanie DVD-Video z gniazda na płyty. Pakiet Technologiczny zawiera inteligentny tempomat, wspomaganie hamulców z funkcją Preview Braking, pasy bezpieczeństwa z funkcją Pre-Crash, funkcję detekcji deszczu dla wycieraczek oraz zaawansowany system klimatyzacji z oczyszczaczem powietrza Plasmacluster®.
Pakiety Sport są oferowane zarówno dla G37 Journey, jak i G37x AWD i obejmują 18-calowe aluminiowe felgi, unikalny sportowy przód, unikalne reflektory i sportowe progi, sportowe fotele z przodu, aluminiowe pedały, solidne aluminiowe łopatki zmiany biegów oraz unikalny sportowy stworzony na szycie koła kierownicy. Pakiet Sport dla G37 Journey zawiera również zawieszenie stuningowane sportowo, 14.7:1 układ kierowniczy stuningowany sportowo oraz mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem (VLSD).