INFINITI G Sedan 2013-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

INFINITI G Sedan 2013-2014

Przejdź do galerii zdjęćINFINITI G Sedan 2013-2014

Infiniti G-Series, oferując tylko jedną jednostkę napędową, nie był w stanie równać się z całą stawką niemieckich marek takich jak Audi, BMW czy Mercedes-Benz. Jednak pod względem wykończenia, model G37 z 2013 roku był prawdziwym contenderem w swojej klasie cenowej i mocy silnika.

G-Sedan, będący częścią czwartej generacji Infiniti G-Series, był samochodem premium na rynku kompaktowych sedanów. Znany był z doskonałego wykończenia wnętrza oraz wysokiej jakości ręcznie szytych szwów na skórzanej tapicerce.

Pod względem wyglądu zewnętrznego, po liftingu z 2009 roku nie wprowadzono wielu zmian, jednak model oferował standardowe aluminiowe felgi 17” zamiast 16”. Grilla poddano drobnym modyfikacjom, co nadało mu świeży kształt i wysoką jakość wykonania. Światła przeciwmgielne były standardowo montowane w dolnej części zderzaka. Dla wersji Sport 6MT dostępny był specjalny pakiet Sport, który obejmował charakterystyczny przód, reflektory oraz sportowe progi. Standardowo wyposażono go w reflektory HID z oświetleniem bi-xenonowym. Tylne światła były w technologii LED.

W środku, przednie siedzenia były podgrzewane standardowo. System audio przeszedł drobną modernizację. Opcjonalnie dostępny był system dźwiękowy premium Bose. W zestawie wskaźników zainstalowano nowy wyświetlacz LCD.

G-Sedan oferowany był tylko z jedną jednostką napędową, ale dostępny był z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła, w wersji z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową automatyczną, w zależności od wersji i poziomu wyposażenia.

Kiedy Infiniti G Sedan zostało po raz pierwszy wprowadzone na rynek, zrewolucjonizowało segment luksusowych sedanów sportowych dzięki jednemu prostemu, lecz radykalnemu rozwiązaniu – dodało oszałamiającą estetykę do segmentu, który znany był bardziej z tego, co kryje się pod powierzchnią niż z samej powierzchni. To, że Infiniti G połączyło swój agresywny wygląd z równie agresywną i przełomową wydajnością oraz prowadzeniem, było czymś więcej niż tylko dodatkowym atutem. Stało się nowym punktem odniesienia w segmencie sedanów sportowych. Teraz, wiele lat później, Infiniti G Sedan nadal oferuje unikalne połączenie światowej klasy wydajności, uwodzicielskiego stylu i nowoczesnego rzemiosła.

W 2013 roku, sportowy sedan zainspirowany stylem charakteryzuje się uproszczoną gamą modeli, obejmującą trzy dostępne wersje: G37 Sedan Journey, G37 Sedan Sport 6MT i G37x Sedan AWD. Każda z nich jest wyposażona w standardowy silnik V6 VVEL o mocy 328 KM, połączony z wyborem 7-biegowej automatycznej skrzyni (G37 Journey i G37x AWD) lub 6-biegowej manualnej (G37 Sport 6MT), a także w niezależne zawieszenie na cztery koła z lekkimi aluminiowymi elementami, które zapewniają dynamiczne przyspieszenie i zwinne prowadzenie. Model G37x AWD dodatkowo wyposażony jest w inteligentny system napędu na wszystkie koła ATTESA E-TS® marki Infiniti.

Wszystkie modele Infiniti G Sedan z 2013 roku nadal oferują uderzająco uwodzicielski wygląd zewnętrzny, definiowany przez smukłą, falującą maskę, charakterystyczne tylne światła, pochylone słupki A i sportową sylwetkę. Wnętrze G Sedana zapewnia misternie zaprojektowane, inspirowane dziedzictwem otoczenie, a także luksusowe funkcje takie jak skórzane fotele oraz dostępny system audio premium Infiniti Studio on Wheels® od Bose®.

Model G37 Sedan Sport 6MT wyróżnia się unikalnym sportowym przodem i reflektorami, 18-calowymi kołami aluminiowymi, sportowymi hamulcami, sportowym zawieszeniem oraz sportowymi fotelami z przodu.

Zainspirowany, Sportowy Styl
W 2013 roku Infiniti G37 zachowuje charakterystyczny, wizualnie oszałamiający wygląd zewnętrzny, który odzwierciedla równowagę między mocą a gracją, sugerującą potencjał wydajności panujący wewnątrz. Przód G Sedana wyróżnia się ikonicznymi reflektorami i grillem, które prezentują wyraźne kształty i wysoką jakość wykonania. Standardowe światła przeciwmgielne umieszczone są w dolnej części nadwozia, gdzie przyczyniają się do eleganckiego i charakterystycznego wyglądu. Każde Infiniti G oferuje standardowe bi-funkcyjne reflektory ksenonowe HID o wysokiej intensywności.

Sylwetka auta charakteryzuje się opadającym dachem i płynnie biegnącą linią boczną, podkreślającą zarówno bogate powierzchnie barkowe, jak i napęd na tylne koła G. Model G37 Sport Sedan 6MT zawiera charakterystyczny przód, reflektory i sportowe progi – które również są dostępne w ramach pakietu Sport.

Z tyłu, wyrafinowane, ewolucyjne lampy LED o kształcie litery L wyrażają dziedzictwo G oraz tożsamość projektową Infiniti. Klapa bagażnika zdobiona jest zintegrowanym chromowanym spojlerem, a wyraźne podwójne wyloty wydechowe kończą sportowy wygląd.

Dla modelu 2013 oferowane są osiem kolorów zewnętrznych: Vibrant Red, Liquid Platinum, Smoky Quartz, Graphite Shadow, Blue Slate, Black Obsidian, Moonlight White oraz Malbec Black.

Wyrafinowane Wnętrze z Wysoką Jakością Wykonania
Każdy Infiniti G Sedan oferuje starannie zaprojektowane wnętrze z długą listą standardowych lub dostępnych luksusowych funkcji, takich jak standardowe skórzane fotele oraz wykończenia z aluminium „Shodo”, inspirowane stylem japońskiej kaligrafii. Dostępny system audio premium Infiniti Studio on Wheels® od Bose®, który łączy 3-drożne głośniki Bose® z 10-calowymi subwooferami w przednich drzwiach oraz subwooferem zamontowanym na półce bagażnika. Panel instrumentów oferuje przeważnie białą kolorystykę dla wskaźników i wyświetlacza LCD, co zwiększa czytelność i spójność projektu. Zgodnie z tradycją, standardowy analogowy zegar jest obecny w wszystkich modelach G37.

Wnętrze G Sedana z 2013 roku nadal zapewnia niezrównaną harmonię między dedykowanym kokpitem kierowcy a komfortową przestrzenią dla pasażerów – oraz między nowoczesną technologią a tradycyjnymi japońskimi rozwiązaniami projektowymi.

Efektem jest „nowoczesne ciepło”, które jest unikalne w segmencie sedanów sportowych. Obszar kierowcy ma prosty, intuicyjny układ z łatwymi do odczytania wskaźnikami elektroluminescencyjnymi. Centralny wyświetlacz informacyjny, umieszczony między obrotomierzem a prędkościomierzem, przekazuje informacje z komputera pokładowego (średnie zużycie paliwa, aktualne zużycie paliwa, średnia prędkość, czas przejazdu, pokonany dystans, dystans do pustego zbiornika, zewnętrzna temperatura powietrza, wyświetlacze ostrzegawcze, licznik kilometrów i wskaźnik zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów). Zaawansowany system klimatyzacji (ACCS) z oczyszczaczem powietrza Plasmacluster® jest dostępny w ramach pakietu technologicznego.

System nawigacji Infiniti oferuje ekran o wysokiej rozdzielczości. Oprócz informacji o ruchu w czasie rzeczywistym NavTraffic, system nawigacji zawiera NavWeather z informacjami o pogodzie w czasie rzeczywistym oraz prognozą na 3 dni (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana oddzielnie), przesyłanie audio przez Bluetooth® oraz przewodnik restauracyjny Zagat Survey®. System ten zawiera również ekran dotykowy i rozpoznawanie głosu.

Inne technologie obejmują standardowy inteligentny klucz Infiniti z systemem uruchamiania za pomocą przycisku, standardowy 7-calowy kolorowy wyświetlacz, standardowe radio satelitarne SiriusXM (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana oddzielnie), monitor widoku tylnego oraz system głośnomówiący Bluetooth®.

Mocna, Reagująca Wydajność Silnika V6 3.7-litrowego
Infiniti G37 z 2013 roku wciąż wyróżnia się w swojej klasie dzięki zaawansowanemu silnikowi VQ37HR V6 o pojemności 3.7 litra. Oceniany na 328 KM i 269 lb-ft momentu obrotowego, system VVEL (Variable Valve Event & Lift) silnika łączy hydrauliczne sterowanie zmiennym czasowaniem zaworów i elektroniczne sterowanie zmiennym podnoszeniem zaworu na stronie ssącej, co poprawia wydajność i reakcję. System VVEL oferuje również lepsze emisje i efektywność paliwową w porównaniu do konstrukcji bez VVEL. Wały rozrządu VVEL, z ciągłym sterowaniem podnoszeniem, współpracują z systemem ciągłej kontroli czasowania zaworów (CVTCS), co pozwala na osiągnięcie maksymalnych obrotów 7600 rpm.

Silnik charakteryzuje się również sztywną konstrukcją ramy w kształcie drabiny, dużymi średnicami wałów korbowych i pinów, asymetrycznymi tłokami, podwójnymi czujnikami stukowymi, elektronicznie sterowanym systemem „drive-by-wire”, pokrytymi lekkimi tłokami, świecami irydowymi i symetrycznym podwójnym systemem dolotowym.

Specjalnie stuningowany podwójny układ wydechowy wykorzystuje równej długości kolektory wydechowe i niskie ciśnienie wydechowe, aby poprawić oddychanie silnika. Zarówno dolot, jak i wydech zwiększają przyjemność z jazdy dzięki autentycznym dźwiękom wydajności.

Aby w pełni wykorzystać wyrafinowany projekt silnika, modele G37 Journey i G37x AWD są wyposażone w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów z funkcją Downshift Rev Matching, trybem jazdy sportowej i ASC (Adaptive Shift Control), który pozwala na sportowsze zmiany biegów w sytuacjach jazdy wydajnościowej. Solidne aluminiowe łopatki zmiany biegów są częścią pakietu Sport dla modeli G37 Journey i G37x AWD. G37 Sport 6MT charakteryzuje się płynnie działającą, precyzyjną 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Ekonomia paliwowa dla sedana G37 RWD to 19 mpg w mieście i 27 mpg na autostradzie z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz 17 mpg w mieście/25 mpg na autostradzie z 6-biegową manualną. Ekonomia paliwowa dla modelu G37x AWD wynosi 18 mpg w mieście/25 mpg na autostradzie.

Każdy G Sedan wyposażony jest w zaawansowaną platformę FM, która umieszcza silnik w pozycji „przedniej środkowej”. Ułożenie silnika zapewnia dobrą równowagę masy przód-tył, podczas gdy połączenie długiego rozstawu osi, zarządzalnej długości całkowitej oraz szerokiego rozstawu kół z przodu i z tyłu dodaje do ogólnych osiągów prowadzenia G Sedana. Zawieszenie G Sedana to niezależny układ na cztery koła z lekkimi komponentami aluminiowymi oraz stabilizatorami przednimi i tylnymi, zaprojektowane w celu zapewnienia zwrotności i naturalnego prowadzenia, a także kontrolowanej, wyrafinowanej jazdy. Przednie zawieszenie minimalizuje zmiany ustawienia poprzez użycie jednego dolnego wahacza pivotowego i długiego górnego łącznika. Tylny układ zawieszenia oddziela amortyzatory i sprężyny, umieszczając amortyzator w linii z osią koła, aby zmniejszyć tarcie zawieszenia oraz redukować ruchy własne osi podczas przyspieszania.

Infiniti G37 Sport 6MT i modele G37 Journey RWD z pakietem Sport zawierają sportowo stuningowane zawieszenie oraz 14.7:1 układ kierowniczy stuningowany sportowo. Model G37x Sedan AWD oferuje nowoczesny system napędu na wszystkie koła ATTESA E-TS® (Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split).

Elektromagnetyczny system AWD reaguje szybciej i precyzyjniej niż konwencjonalne systemy hydrauliczne AWD, z minimalnym kompromisem w zakresie wydajności napędu na tylne koła na suchych drogach. Dodatkowo, standardowy system kontroli dynamiki pojazdu (VDC) znajduje się we wszystkich modelach, a mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem (VLSD) jest dostępny w G37 Sport 6MT oraz G37 Journey z pakietem Sport.

Układ hamulcowy G wyposażony jest w 4-kołowe wentylowane hamulce tarczowe wspomagane, z 4-kanałowym, 4-czujnikowym systemem ABS oraz elektroniczną dystrybucją siły hamowania. Większe hamulce sportowe (przód 14.0-calowe, tył 13.8-calowe) z 4-tłokowymi przednimi i 2-tłokowymi tylnymi zaciskami są standardem w G37 Sport 6MT oraz G37 Journey z pakietem Sport. Dostępny jest również system wspomagania hamulców z funkcją Preview Braking (z inteligentnym tempomatem). System wspomagania kierownicy oparty jest na czujniku prędkości pojazdu, co równoważy wysiłek kierownicy zarówno przy wysokich, jak i niskich prędkościach.

Modele Infiniti G37 Journey oraz G37x AWD wyposażone są w 17-calowe aluminiowe felgi z oponami całorocznymi 225/55R17, natomiast G37 Sport 6MT ma 18-calowe podzielone 5-ramienne felgi aluminiowe oraz opony wysokiej wydajności 225/50R18 z przodu i 245/45R18 z tyłu. W ramach pakietu Sport oferowane są podzielone 5-ramienne i 7-ramienne konstrukcje felg 18-calowych oraz opony całoroczne i letnie (tylko z felgami sportowymi 5-ramiennymi).

Wszystkie sedany G37 są standardowo wyposażone w zaawansowany system poduszek powietrznych Infiniti (AABS) z poduszkami przednimi o podwójnej fazie z czujnikami pasów bezpieczeństwa oraz czujnikiem klasyfikacji pasażerów, a także bocznymi poduszkami powietrznymi zamontowanymi w przednich fotelach oraz poduszkami powietrznymi zamontowanymi w dachu dla ochrony głowy pasażerów z przodu i z tyłu.

W standardzie znajdują się również 3-punktowe pasy bezpieczeństwa ALR/ELR (tylko ELR po stronie kierowcy) oraz pasy przednie z napinaczami i ogranicznikami obciążenia oraz regulowanymi górnymi zaczepami, aktywne zagłówki przednich foteli oraz system LATCH (Dolne zaczepy i linki dla dzieci). Pas bezpieczeństwa z funkcją Pre-Crash, który działa w sytuacjach nagłego hamowania, jest dostępny w ramach pakietu technologicznego G37. Każdy G Sedan wyposażony jest również w konstrukcję Zone Body z przednimi i tylnymi strefami zgniotu, aby pomóc w rozprzestrzenieniu energii w przypadku kolizji.

Trzy dobrze wyposażone modele, kilka pakietów opcji
Oprócz trzech dobrze wyposażonych modeli G Sedan z 2013 roku, dostępne są różne opcje i pakiety. Pakiet Premium zawiera elektrycznie przesuwaną szklana szyberdach, system audio Infiniti Studio on Wheels® Premium, system pamięci fotela kierowcy, elektrycznie regulowany kółko kierownicy z pomocą przy wsiadaniu/wysiadaniu oraz tylny system sonarowy. Pakiet Nawigacji dodaje system nawigacji twardotargetowej Infiniti, przesyłanie audio przez Bluetooth®, odtwarzanie plików wideo z USB oraz odtwarzanie DVD-Video z gniazda na płyty. Pakiet Technologiczny zawiera inteligentny tempomat, wspomaganie hamulców z funkcją Preview Braking, pasy bezpieczeństwa z funkcją Pre-Crash, funkcję detekcji deszczu dla wycieraczek oraz zaawansowany system klimatyzacji z oczyszczaczem powietrza Plasmacluster®.

Pakiety Sport są oferowane zarówno dla G37 Journey, jak i G37x AWD i obejmują 18-calowe aluminiowe felgi, unikalny sportowy przód, unikalne reflektory i sportowe progi, sportowe fotele z przodu, aluminiowe pedały, solidne aluminiowe łopatki zmiany biegów oraz unikalny sportowy stworzony na szycie koła kierownicy. Pakiet Sport dla G37 Journey zawiera również zawieszenie stuningowane sportowo, 14.7:1 układ kierowniczy stuningowany sportowo oraz mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem (VLSD).

3.6L V6 7AT AWD (328 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3696 Cm3
Moc244 Kw @ 7000 Rpm
332 Hp @ 7000 Rpm
327 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy269 Lb-Ft @ 5200 Rpm
365 Nm @ 5200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneVentilated Disc
Rozmiar opony225/55 R17
Długość187.9 In (4773 Mm)
Szerokość69.8 In (1773 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/60.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika13.5 Cuft (382 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3792 Lbs (1720 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4846 Lbs (2198 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)

3.7L V6 7AT RWD (328 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3696 Cm3
Moc244.6 Kw @ 7000 Rpm
332.5 Hp @ 7000 Rpm
328 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy269 Lb-Ft @ 5200 Rpm
365 Nm @ 5200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneVentilated Disc
Rozmiar opony225/55 R17
Długość187.9 In (4773 Mm)
Szerokość69.8 In (1773 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/60.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika13.5 Cuft (382 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3589 Lbs (1628 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4722 Lbs (2142 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.