Seria G okazała się już sukcesem dla Infiniti, ale japońska marka uznała, że czegoś brakuje. Dyrektor planowania dodał ostatni element do układanki – kabriolet.
Można by się spodziewać, że kabriolet będzie tym samym samochodem co sedan, tylko bez dachu. Nie mógłbyś się bardziej mylić. Cały samochód został zaprojektowany na nowo: różne panele karoserii, szerszy rozstaw kół i odświeżone tylne światła. Jednym z minusów kabrioletu była prawie nieistniejąca przestrzeń bagażowa z opuszczonym dachem.
W standardowym wyposażeniu znajdował się system audio Bose z 13 głośnikami, elektrycznie regulowana kolumna kierownicza z funkcją pochylania i teleskopowego ustawienia, adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa (dostosowująca się do zmian prędkości), 6 poduszek powietrznych, adaptacyjne światła przednie oraz inteligentny tempomat.
G37 miał jedną opcję silnikową, dobrze znany 3,7-litrowy silnik V6, który był również montowany w sedanach. Silnik rozwijał moc 325 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 267 funtów na stopę. Był sparowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową automatyczną z łopatkami na kierownicy.
Jak można się spodziewać, cena G37 nie była okazją, zaczynając od 45 000 dolarów.
G37 miał mocnego rywala, kabriolet BMW serii 3. Bardzo trudno konkurować z BMW, ponieważ G37 był drugim kabrioletem, jaki kiedykolwiek wyprodukowała japońska marka.
Co byś wybrał, BMW czy Infiniti?
Infiniti zaprezentowało nowe zdjęcia oraz szczegóły piątej wersji nadwoziowej w Europie – Infiniti G37 Convertible. Bez wątpienia jest to najseksowniejszy model marki, a G37 Convertible trafi do sprzedaży w całej Europie latem 2009 roku.
Jako najnowsza odzwierciedlenie idei 'Inspired Performance’ Infiniti, G37 Convertible łączy w sobie piękne wzornictwo, ekscytujące osiągi oraz składany, trzyelementowy twardy dach, który wygląda równie dobrze z dachem podniesionym jak i opuszczonym. Ta „podwójna piękność” to rzadkość wśród kabrioletów coupé.
Infiniti G37 Convertible ma zupełnie nowy design od słupka A do tyłu w porównaniu do modelu G37 Coupé, z rozbudowanymi wzmocnieniami strukturalnymi, szerszym tylnym rozstawem kół, zmodyfikowanym zawieszeniem oraz specjalnie zaprojektowanym wnętrzem kabrioletu z tylnym schowkiem i opcjonalnymi głośnikami audio w zagłówkach, deflektorem wiatru i klimatyzowanymi przednimi fotelami.
Infiniti G37 Convertible, podobnie jak jego siostra coupe, jest napędzane przez silnik V6 serii VQ o pojemności 3.7 litra z systemem VVEL (dla zmiennego otwierania zaworów i podnoszenia), osiągającym moc 320 KM. Silnik współpracuje z wyborem elektronicznie sterowanej siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów z aluminiowymi paddle shifterami lub responsywną, sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Zapraszające wnętrze G37 Convertible obejmuje skórzane fotele w standardzie, dostępny system dźwięku Bose® do jazdy na świeżym powietrzu, który dynamicznie dostosowuje equalizację w zależności od hałasu zewnętrznego, pozycji dachu i prędkości pojazdu, adaptacyjny system klimatyzacji o podwójnym strefowaniu oraz dostępne klimatyzowane fotele, które oferują zarówno funkcje ogrzewania, jak i chłodzenia. Co więcej, tylny kamerka parkingowa jest standardem.
Uwodzicielskie wzornictwo wewnątrz i na zewnątrz
Infiniti G37 Convertible zachowuje sylwetkę coupé z dachem podniesionym dzięki użyciu specjalnego, trzyelementowego składanego twardego dachu, co pozwala na zastosowanie krótszego tylnego zwisu i niskiej pokrywy bagażnika. W porównaniu do G Coupé, G37 Convertible wykorzystuje zupełnie nowe panele nadwozia od słupka A do tyłu, a także 28 mm szerszą szerokość całkowitą, szerszy tylny rozstaw kół i zmodyfikowane zawieszenie.
Proces otwierania/zamykania automatycznego dachu trwa około 30 sekund od początku do końca. Przycisk otwierania/zamykania znajduje się na konsoli centralnej, tuż za dźwignią zmiany biegów.
Oprócz proporcji przypominających G Coupé, Infiniti G37 Convertible oferuje charakterystyczne znaki stylistyczne Infiniti, takie jak płynne krzywe z przodu, aluminiowa pokrywa silnika w falistym stylu, ekspresyjny przód z podwójną kratką i reflektory bi-xenonowe z L-kształtnym układem świateł o wysokiej intensywności oraz wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi. Z tyłu, światła tylne są unikalne dla Infiniti G37 Convertible, zawierają wewnętrzny „krąg światła”, co dodaje wyróżnienia nocą. Chromowany wykończenie pokrywy bagażnika zawiera zarówno wbudowane wysokie światło stopu, jak i małą kamerę dla standardowego systemu monitorowania parkingowego.
Zaawansowany lakier „Scratch Shield” Infiniti, który samodzielnie się naprawia, jest standardem i obejmuje dwie ekskluzywne kolory dla G37 Convertible: Midnight Garnet i Pacific Sky.
Wnętrze łączy w sobie wyrafinowanie, rzemiosło i dbałość o detale z unikalnymi, dostępnymi systemami zaprojektowanymi w celu poprawy wrażeń z jazdy na świeżym powietrzu. Skoncentrowany na kierowcy kokpit charakteryzuje się charakterystycznym dla Infiniti wzornictwem panelu instrumentów „double wave” z podświetleniem electroluminescent, w kolorze białym i fioletowym, z wbudowanym wyświetlaczem komputera pokładowego oraz analogowym zegarem Infiniti. Podwójnie przeszywana skórzana kierownica jest zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie i użyteczności, ze standardowymi przyciskami sterującymi audio i tempomatem umieszczonymi na kole. Prawdziwe aluminiowe paddle shifters są standardem dla siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.
Specjalne wykończenie wewnętrzne „Silk Obi” z aluminium, inspirowane japońskim jedwabiem, znajduje się na panelu instrumentów, na konsoli centralnej i na panelach drzwi w kształcie przypominającym japońskie włócznie. Dostępne są również dwie opcje wykończenia z prawdziwego drewna. W standardzie znajdują się skórzane fotele, dostępne w trzech kolorach wspólnych z Coupé – Graphite (czarny), Wheat oraz Stone – oraz czwartym, który będzie unikalny dla kabrioletu.
Podgrzewane fotele kierowcy i pasażera przedniego, z 8-kierunkową regulacją, są standardem, a klimatyzowane fotele (z funkcją ogrzewania i chłodzenia) są dostępne jako opcja. Urządzenie z elektryczną regulacją pozycji z pamięcią ułatwia dostęp do tylnych siedzeń (przednie fotele automatycznie przesuwają się do przodu po naciśnięciu przycisku, umożliwiając pasażerom zajęcie miejsc z tyłu). Tylny deflektor wiatru pomaga zmniejszyć turbulentność wiatru przy opuszczonym dachu.
Długa lista funkcji komfortu i wygody w Infiniti G37 Convertible obejmuje standardowy inteligentny klucz Infiniti z systemem uruchamiania silnika przyciskiem oraz adaptacyjny system klimatyzacji o podwójnym strefowaniu, który zawiera zaawansowany system klimatyzacji dostosowujący się do zapewnienia optymalnego komfortu z dachem w górze lub w dół.
Dostępne są dwa systemy audio, zaczynając od standardowego systemu 6-głośnikowego AM/FM/6CD z możliwością odtwarzania MP3, z systemem danych radiowych (RDS) oraz z wejściem AUX zamontowanym na konsoli centralnej, plus 7-calowy kolorowy wyświetlacz. Drugą opcją jest system dźwięku Bose® z 13 głośnikami do jazdy na świeżym powietrzu, który automatycznie optymalizuje ustawienia EQ w zależności od pozycji dachu. Specjalne głośniki Bose® w zagłówkach przednich siedzeń zapewniają doskonałą jakość dźwięku z przodu, niezależnie od pozycji dachu.
Uwalniająca dynamiczna wydajność
Podobnie jak G Coupé i G37 Sedan, znakomite osiągi dynamiczne nowego Infiniti G37 Convertible zaczynają się od połączenia zaawansowanej platformy FM i nagradzanego silnika V6. Każde Infiniti G37 Convertible jest wyposażone w standardowy silnik V6 o pojemności 3.7 litra z systemem VVEL (do zmiennego otwierania zaworów i podnoszenia), osiągającym moc 320 KM.
System VVEL łączy hydraulicznie kontrolowane zmienne otwieranie zaworów i elektronicznie kontrolowane zmienne podnoszenie zaworów po stronie dolotowej, co przyczynia się do zwiększenia osiągów i reakcji, a także do poprawy emisji i efektywności paliwowej (w porównaniu do systemu bez VVEL). Pozwala również na czystsze emisje poprzez szybsze nagrzewanie katalizatora i stabilizowanie spalania, gdy silnik jest zimny.
Infiniti G37 Convertible dostępny jest z wyborem elektronicznie sterowanej siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów z trybem manualnym, synchronizacją obrotów przy redukcji, trybem Sport (DS) oraz adaptacyjnym systemem zmiany biegów (ASC), który umożliwia szybsze zmiany biegów w sportowych warunkach jazdy oraz z aluminiowymi paddle shifterami; lub z responsywną, lekką sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Responsywne prowadzenie i osiągi jazdy G37 Convertible zapewnia zaawansowany projekt platformy FM (Front Mid-ship), który optymalizuje balans masy przód/tył i tworzy sztywną, stabilną podstawę dla niezależnego zawieszenia na 4 kołach. Zawieszenie przednie ma konstrukcję podwójnych wahaczy, z dolnym wahaczem na pojedynczym pivotie i długim górnym łącznikiem. Tylne zawieszenie wielowahaczowe oddziela amortyzatory od sprężyn, umieszczając amortyzator w osi koła. Te rozwiązania pomagają zminimalizować zmiany ustawienia i redukują tarcie zawieszenia, co zapewnia zwrotność i płynne właściwości jazdy.
Responsywne wspomaganie kierownicy zapewnia system wykrywania prędkości pojazdu. Standardowo w Infiniti G37 Convertible znajduje się również system Dynamicznej Kontroli Pojazdu (VDC) z przełącznikiem dezaktywacji oraz system Kontroli Przyczepności (TCS).
Wydajność hamowania zapewniają standardowe wentylowane tarcze na 4 kołach z 4-kanałowym, 4-czujnikowym systemem ABS, elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) oraz asystentem hamowania. Infiniti G37 Convertible będzie również dostępny z większymi wentylowanymi tarczami (przód 14.0 cala/tył 13.8 cala) oraz aluminiowymi czterotłoczkowymi zaciskami z przodu i dwutłoczkowymi z tyłu, z wytłoczonym napisem Infiniti.
Inteligentny Tempomat Infiniti (ICC) z Asystentem Hamowania, który pomaga utrzymać stałą odległość od pojazdu z przodu, będzie dostępny opcjonalnie. Rozpoznaje również nagłe sytuacje hamowania za pomocą sensorów laserowych, aby określić odległość i względną prędkość pojazdu z przodu w tej samej taksówce i „wstępnie ciśnie” system asystenta hamowania przed naciśnięciem pedału hamulca przez kierowcę.
Standardowo w Infiniti G37 Convertible występują podzielone, 5-ramienne aluminiowe felgi o średnicy 18 cali z oponami P225/50VR18 z przodu i P245/45R18 z tyłu, natomiast opcjonalnie dostępne będą specjalne, 19-calowe, odlewane aluminiowe felgi z oponami o wysokich osiągach (P225/45WR19 z przodu i P245/40WR19 z tyłu).