INFINITI G37 Convertible 2009-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

INFINITI G37 Convertible 2009-2013

Przejdź do galerii zdjęćINFINITI G37 Convertible 2009-2013

Seria G okazała się już sukcesem dla Infiniti, ale japońska marka uznała, że czegoś brakuje. Dyrektor planowania dodał ostatni element do układanki – kabriolet.

Można by się spodziewać, że kabriolet będzie tym samym samochodem co sedan, tylko bez dachu. Nie mógłbyś się bardziej mylić. Cały samochód został zaprojektowany na nowo: różne panele karoserii, szerszy rozstaw kół i odświeżone tylne światła. Jednym z minusów kabrioletu była prawie nieistniejąca przestrzeń bagażowa z opuszczonym dachem.

W standardowym wyposażeniu znajdował się system audio Bose z 13 głośnikami, elektrycznie regulowana kolumna kierownicza z funkcją pochylania i teleskopowego ustawienia, adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa (dostosowująca się do zmian prędkości), 6 poduszek powietrznych, adaptacyjne światła przednie oraz inteligentny tempomat.

G37 miał jedną opcję silnikową, dobrze znany 3,7-litrowy silnik V6, który był również montowany w sedanach. Silnik rozwijał moc 325 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 267 funtów na stopę. Był sparowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową automatyczną z łopatkami na kierownicy.

Jak można się spodziewać, cena G37 nie była okazją, zaczynając od 45 000 dolarów.

G37 miał mocnego rywala, kabriolet BMW serii 3. Bardzo trudno konkurować z BMW, ponieważ G37 był drugim kabrioletem, jaki kiedykolwiek wyprodukowała japońska marka.

Co byś wybrał, BMW czy Infiniti?

Infiniti zaprezentowało nowe zdjęcia oraz szczegóły piątej wersji nadwoziowej w Europie – Infiniti G37 Convertible. Bez wątpienia jest to najseksowniejszy model marki, a G37 Convertible trafi do sprzedaży w całej Europie latem 2009 roku.

Jako najnowsza odzwierciedlenie idei 'Inspired Performance’ Infiniti, G37 Convertible łączy w sobie piękne wzornictwo, ekscytujące osiągi oraz składany, trzyelementowy twardy dach, który wygląda równie dobrze z dachem podniesionym jak i opuszczonym. Ta „podwójna piękność” to rzadkość wśród kabrioletów coupé.

Infiniti G37 Convertible ma zupełnie nowy design od słupka A do tyłu w porównaniu do modelu G37 Coupé, z rozbudowanymi wzmocnieniami strukturalnymi, szerszym tylnym rozstawem kół, zmodyfikowanym zawieszeniem oraz specjalnie zaprojektowanym wnętrzem kabrioletu z tylnym schowkiem i opcjonalnymi głośnikami audio w zagłówkach, deflektorem wiatru i klimatyzowanymi przednimi fotelami.

Infiniti G37 Convertible, podobnie jak jego siostra coupe, jest napędzane przez silnik V6 serii VQ o pojemności 3.7 litra z systemem VVEL (dla zmiennego otwierania zaworów i podnoszenia), osiągającym moc 320 KM. Silnik współpracuje z wyborem elektronicznie sterowanej siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów z aluminiowymi paddle shifterami lub responsywną, sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

Zapraszające wnętrze G37 Convertible obejmuje skórzane fotele w standardzie, dostępny system dźwięku Bose® do jazdy na świeżym powietrzu, który dynamicznie dostosowuje equalizację w zależności od hałasu zewnętrznego, pozycji dachu i prędkości pojazdu, adaptacyjny system klimatyzacji o podwójnym strefowaniu oraz dostępne klimatyzowane fotele, które oferują zarówno funkcje ogrzewania, jak i chłodzenia. Co więcej, tylny kamerka parkingowa jest standardem.

Uwodzicielskie wzornictwo wewnątrz i na zewnątrz

Infiniti G37 Convertible zachowuje sylwetkę coupé z dachem podniesionym dzięki użyciu specjalnego, trzyelementowego składanego twardego dachu, co pozwala na zastosowanie krótszego tylnego zwisu i niskiej pokrywy bagażnika. W porównaniu do G Coupé, G37 Convertible wykorzystuje zupełnie nowe panele nadwozia od słupka A do tyłu, a także 28 mm szerszą szerokość całkowitą, szerszy tylny rozstaw kół i zmodyfikowane zawieszenie.

Proces otwierania/zamykania automatycznego dachu trwa około 30 sekund od początku do końca. Przycisk otwierania/zamykania znajduje się na konsoli centralnej, tuż za dźwignią zmiany biegów.

Oprócz proporcji przypominających G Coupé, Infiniti G37 Convertible oferuje charakterystyczne znaki stylistyczne Infiniti, takie jak płynne krzywe z przodu, aluminiowa pokrywa silnika w falistym stylu, ekspresyjny przód z podwójną kratką i reflektory bi-xenonowe z L-kształtnym układem świateł o wysokiej intensywności oraz wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi. Z tyłu, światła tylne są unikalne dla Infiniti G37 Convertible, zawierają wewnętrzny „krąg światła”, co dodaje wyróżnienia nocą. Chromowany wykończenie pokrywy bagażnika zawiera zarówno wbudowane wysokie światło stopu, jak i małą kamerę dla standardowego systemu monitorowania parkingowego.

Zaawansowany lakier „Scratch Shield” Infiniti, który samodzielnie się naprawia, jest standardem i obejmuje dwie ekskluzywne kolory dla G37 Convertible: Midnight Garnet i Pacific Sky.

Wnętrze łączy w sobie wyrafinowanie, rzemiosło i dbałość o detale z unikalnymi, dostępnymi systemami zaprojektowanymi w celu poprawy wrażeń z jazdy na świeżym powietrzu. Skoncentrowany na kierowcy kokpit charakteryzuje się charakterystycznym dla Infiniti wzornictwem panelu instrumentów „double wave” z podświetleniem electroluminescent, w kolorze białym i fioletowym, z wbudowanym wyświetlaczem komputera pokładowego oraz analogowym zegarem Infiniti. Podwójnie przeszywana skórzana kierownica jest zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie i użyteczności, ze standardowymi przyciskami sterującymi audio i tempomatem umieszczonymi na kole. Prawdziwe aluminiowe paddle shifters są standardem dla siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

Specjalne wykończenie wewnętrzne „Silk Obi” z aluminium, inspirowane japońskim jedwabiem, znajduje się na panelu instrumentów, na konsoli centralnej i na panelach drzwi w kształcie przypominającym japońskie włócznie. Dostępne są również dwie opcje wykończenia z prawdziwego drewna. W standardzie znajdują się skórzane fotele, dostępne w trzech kolorach wspólnych z Coupé – Graphite (czarny), Wheat oraz Stone – oraz czwartym, który będzie unikalny dla kabrioletu.

Podgrzewane fotele kierowcy i pasażera przedniego, z 8-kierunkową regulacją, są standardem, a klimatyzowane fotele (z funkcją ogrzewania i chłodzenia) są dostępne jako opcja. Urządzenie z elektryczną regulacją pozycji z pamięcią ułatwia dostęp do tylnych siedzeń (przednie fotele automatycznie przesuwają się do przodu po naciśnięciu przycisku, umożliwiając pasażerom zajęcie miejsc z tyłu). Tylny deflektor wiatru pomaga zmniejszyć turbulentność wiatru przy opuszczonym dachu.

Długa lista funkcji komfortu i wygody w Infiniti G37 Convertible obejmuje standardowy inteligentny klucz Infiniti z systemem uruchamiania silnika przyciskiem oraz adaptacyjny system klimatyzacji o podwójnym strefowaniu, który zawiera zaawansowany system klimatyzacji dostosowujący się do zapewnienia optymalnego komfortu z dachem w górze lub w dół.

Dostępne są dwa systemy audio, zaczynając od standardowego systemu 6-głośnikowego AM/FM/6CD z możliwością odtwarzania MP3, z systemem danych radiowych (RDS) oraz z wejściem AUX zamontowanym na konsoli centralnej, plus 7-calowy kolorowy wyświetlacz. Drugą opcją jest system dźwięku Bose® z 13 głośnikami do jazdy na świeżym powietrzu, który automatycznie optymalizuje ustawienia EQ w zależności od pozycji dachu. Specjalne głośniki Bose® w zagłówkach przednich siedzeń zapewniają doskonałą jakość dźwięku z przodu, niezależnie od pozycji dachu.

Uwalniająca dynamiczna wydajność

Podobnie jak G Coupé i G37 Sedan, znakomite osiągi dynamiczne nowego Infiniti G37 Convertible zaczynają się od połączenia zaawansowanej platformy FM i nagradzanego silnika V6. Każde Infiniti G37 Convertible jest wyposażone w standardowy silnik V6 o pojemności 3.7 litra z systemem VVEL (do zmiennego otwierania zaworów i podnoszenia), osiągającym moc 320 KM.

System VVEL łączy hydraulicznie kontrolowane zmienne otwieranie zaworów i elektronicznie kontrolowane zmienne podnoszenie zaworów po stronie dolotowej, co przyczynia się do zwiększenia osiągów i reakcji, a także do poprawy emisji i efektywności paliwowej (w porównaniu do systemu bez VVEL). Pozwala również na czystsze emisje poprzez szybsze nagrzewanie katalizatora i stabilizowanie spalania, gdy silnik jest zimny.

Infiniti G37 Convertible dostępny jest z wyborem elektronicznie sterowanej siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów z trybem manualnym, synchronizacją obrotów przy redukcji, trybem Sport (DS) oraz adaptacyjnym systemem zmiany biegów (ASC), który umożliwia szybsze zmiany biegów w sportowych warunkach jazdy oraz z aluminiowymi paddle shifterami; lub z responsywną, lekką sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

Responsywne prowadzenie i osiągi jazdy G37 Convertible zapewnia zaawansowany projekt platformy FM (Front Mid-ship), który optymalizuje balans masy przód/tył i tworzy sztywną, stabilną podstawę dla niezależnego zawieszenia na 4 kołach. Zawieszenie przednie ma konstrukcję podwójnych wahaczy, z dolnym wahaczem na pojedynczym pivotie i długim górnym łącznikiem. Tylne zawieszenie wielowahaczowe oddziela amortyzatory od sprężyn, umieszczając amortyzator w osi koła. Te rozwiązania pomagają zminimalizować zmiany ustawienia i redukują tarcie zawieszenia, co zapewnia zwrotność i płynne właściwości jazdy.

Responsywne wspomaganie kierownicy zapewnia system wykrywania prędkości pojazdu. Standardowo w Infiniti G37 Convertible znajduje się również system Dynamicznej Kontroli Pojazdu (VDC) z przełącznikiem dezaktywacji oraz system Kontroli Przyczepności (TCS).

Wydajność hamowania zapewniają standardowe wentylowane tarcze na 4 kołach z 4-kanałowym, 4-czujnikowym systemem ABS, elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) oraz asystentem hamowania. Infiniti G37 Convertible będzie również dostępny z większymi wentylowanymi tarczami (przód 14.0 cala/tył 13.8 cala) oraz aluminiowymi czterotłoczkowymi zaciskami z przodu i dwutłoczkowymi z tyłu, z wytłoczonym napisem Infiniti.

Inteligentny Tempomat Infiniti (ICC) z Asystentem Hamowania, który pomaga utrzymać stałą odległość od pojazdu z przodu, będzie dostępny opcjonalnie. Rozpoznaje również nagłe sytuacje hamowania za pomocą sensorów laserowych, aby określić odległość i względną prędkość pojazdu z przodu w tej samej taksówce i „wstępnie ciśnie” system asystenta hamowania przed naciśnięciem pedału hamulca przez kierowcę.

Standardowo w Infiniti G37 Convertible występują podzielone, 5-ramienne aluminiowe felgi o średnicy 18 cali z oponami P225/50VR18 z przodu i P245/45R18 z tyłu, natomiast opcjonalnie dostępne będą specjalne, 19-calowe, odlewane aluminiowe felgi z oponami o wysokich osiągach (P225/45WR19 z przodu i P245/40WR19 z tyłu).

3.7L V6 6MT (320 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3696 Cm3
Moc238 Kw @ 7000 Rpm
320 Hp @ 7000 Rpm
319 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy265 Lb-Ft @ 5200 Rpm
359 Nm @ 5200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/45 R18 || 245/40 R18
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.1 In (1400 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/61.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika12.9 Cuft (365 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna4162 Lbs (1888 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5104 Lbs (2315 Kg)
Spalanie miasto13.8 Mpg Us (17 L/100Km)
Spalanie trasa26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Średnie spalanie19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Emisja CO2275 G/Km

3.7L V6 7AT (320 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3696 Cm3
Moc238 Kw @ 7000 Rpm
320 Hp @ 7000 Rpm
319 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy265 Lb-Ft @ 5200 Rpm
359 Nm @ 5200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/45 R18 || 245/40 R18
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.1 In (1400 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/61.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika12.9 Cuft (365 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna4184 Lbs (1898 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5104 Lbs (2315 Kg)
Spalanie miasto14.3 Mpg Us (16.4 L/100Km)
Spalanie trasa28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Średnie spalanie20.6 Mpg Us (11.4 L/100Km)
Emisja CO2264 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.