Nissan rozpoczął rozwój swojej premium marki w Stanach Zjednoczonych, przekształcając swoje najlepiej wykonane pojazdy z Japonii w Infiniti, takie jak i30, który był Nissanem Cefiro.
Cefiro oparty był na tej samej platformie co Nissan Maxima, który z kolei cieszył się popularnością w segmencie średniej wielkości. Co więcej, ponieważ Maxima była już sprzedawana w USA, nie było problemów z częściami zamiennymi. Jednak Infiniti i30 bardziej konkurował z Lexus ES300 niż z amerykańskimi markami, ponieważ oparty był na platformie z napędem na przednie koła, podczas gdy większość pojazdów premium Big Three miała napęd na tylne koła.
Na zewnątrz, i30 wyglądał bardzo podobnie do Maximy, ale miał inną przednią osłonę. Grill przypominający liście oraz szerszy wlot powietrza w dolnej części zderzaka nadawały mu premium charakter. Długie linie nad karoserią oraz płaski bagażnik podkreślały sportowy wygląd średniej wielkości sedana, lekkiego i zwrotnego. Jego ogólny wygląd inspirowany był sedanem Q45, w tym światłami tylnymi i małym spojlerem na bagażniku.
Wnętrze Infiniti oferowało standardowe skórzane siedzenia, drewniane wykończenia, kolumnę kierowniczą z regulacją w dwóch kierunkach oraz odtwarzacz CD. Elektryczne okna również wchodziły w skład standardowego wyposażenia. Zestaw wskaźników był podobny do tego z Maximy i bardzo łatwo było odczytać oraz zrozumieć wskazówki.