Kiedy Nissan wprowadził na rynek luksusową markę Infiniti, opierał swoje samochody na modelach przeznaczonych na japoński rynek krajowy, takich jak Nissan Leopard, z którego pochodził model J30.
J30 był średniej wielkości luksusowym sedanem, który miał konkurować z modelami takimi jak Lexus ES 300 i Acura Legend. Miał trudności ze znalezieniem klientów, jednak imponująca lista standardowego wyposażenia zaczęła przynosić efekty. Infiniti oferowało ten model w dwóch głównych wersjach wyposażeniowych: standardowej i T. Ta druga była wersją „turystyczną”, która miała sztywniejsze zawieszenie, mały spojler na bagażniku oraz szersze opony na lekkich felgach aluminiowych.
Kształt nadwozia nie wszystkim przypadł do gustu, szczególnie ze względu na zmniejszoną pojemność bagażnika spowodowaną nachyloną klapą. Był to samochód zaprojektowany na początku ery biodesignu, co było wyraźnie widoczne. Para małych, owalnych reflektorów i wąska, owalna atrapa chłodnicy tworzyły przedni pas. Światła przeciwmgielne umieszczone w dolnej części zderzaka były standardowym wyposażeniem.
Wnętrze Infiniti J30 oferowało długą listę standardowego wyposażenia, w tym system audio Bose z radiem kasetowym i CD. Ze względu na napęd na tylną oś, środkowy tunel był duży, co stanowiło problem, gdy w tylnej części znajdowały się trzy osoby. Skórzana tapicerka pokrywała nie tylko siedzenia, ale także panele drzwi i konsolę środkową. Dwustronny szyberdach i regulacja kąta nachylenia kierownicy dopełniały wnętrze.