Kiedy Nissan wszedł na rynek samochodów premium z marką Infiniti, zaczął od modelu M30, który był zmienioną wersją japońskiego Nissana Leopard, coupé bazującego na modelu Laurel.
W Japonii Nissan Laurel był jednym z najlepszych pojazdów tej marki, a kierownictwo uznało, że zasługuje on na premium oznaczenie, robiąc to samo z jego dwóch drzwiowym odpowiednikiem, Leopardem. Infiniti M30 Coupe zadebiutowało na rynku amerykańskim w 1989 roku jako model na rok 1990, z wszystkimi formalnościami załatwionymi.
W 1986 roku Nissan wprowadził Leopard na rynek japoński z kanciastą sylwetką i smukłymi poziomymi reflektorami. Wąski przód i lekko uniesiona maska kontynuowały przez nachyloną szybę czołową. Elegancka linia boczna z estetycznie zaprojektowanymi tylnymi oknami oraz przestronną kabiną pasowała do wyglądu innych samochodów premium w tym segmencie. Dzięki architekturze z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła, jego maska miała płaski profil. Z tyłu producent musiał pójść na kompromis, aby zmieścić szerokie lampy tylne, montując klapę bagażnika, która nie schodziła aż do zderzaka.
Wnętrze było starannie wykonane z skórzanej tapicerki, która rozciągała się na drzwiach i panelach bocznych. Kanciasta deska rozdzielcza miała lekko pochyloną centralną konsolę w stronę przodu. Dzięki długiej kabinie i niskiej pozycji siedzenia, było wystarczająco miejsca dla czterech dorosłych pasażerów.