Infiniti wprowadziło trzecią generację modelu Q45 w 2001 roku, obiecując połączenie sportowego samochodu z luksusowym sedanem napędzanym rozwiniętą jednostką V-8.
Producent samochodów dobrze przygotował się do stworzenia modelu Q45 z 2001 roku. Auto bazowało na japońskich modelach Nissan Cima oraz President. Nissan dokładnie przetestowało te dwa modele na rodzimym rynku, zanim zdecydowało się wprowadzić wersję Infiniti na rynek amerykański. Niestety, wyniki sprzedaży były znacznie niższe od oczekiwań, mimo ponadprzeciętnych osiągów i luksusowego wnętrza.
Infiniti uczyniło Q45 swoim flagowym modelem sedana, konkurując z klasą S Mercedesa, Cadillacem DTS oraz Lexusem LS. Z przodu charakterystyczne reflektory były wyższe od szczelinowej osłony chłodnicy, a dolna część nadwozia z aerodynamicznie ukształtowanym zderzakiem potwierdzała, że to nie jest zwykły luksusowy sedan. Z boku przypominał model Maxima.
Wewnątrz producent zamontował wykończenie ze skóry oraz drewniane elementy na desce rozdzielczej, centralnej konsoli oraz panelu środkowym. Infiniti wyposażyło model w system audio Bose o mocy 300 W, a powyżej, na szczycie panelu centralnego, umieszczono wyświetlacz LCD z opcją jednostki nawigacyjnej opartej na DVD. Co więcej, system rozpoznawania głosu opracowany przez firmę Visteon pozwalał kierowcy na wydawanie poleceń dotyczących systemu klimatyzacji czy audio. Dzięki dużemu rozstawowi osi, Q45 mógł komfortowo pomieścić pięć osób, nie sprawiając zbytniego dyskomfortu pasażerowi siedzącemu na środkowym miejscu.
Pod nadwoziem zainstalowano przebudowany silnik o pojemności 4.5 litra. Była to ulepszona wersja wcześniej stosowanej jednostki V-8 o tej samej pojemności z poprzednika, jednak znacząco udoskonalona. Tylko blok silnika i część głowicy cylindra były podobne do starszego 4.5-litrowego silnika z drugiej generacji.
Infiniti Q45 to luksusowy samochód pełnowymiarowy, który jest flagowym modelem marki Infiniti należącej do Nissana. To luksusowy sedan z napędem na tylne koła, zasilany silnikiem V8. Pierwsza wersja Infiniti Q45 była oparta na japońskim modelu Nissan President (flagowcu całej oferty Nissana w tamtych czasach), ale późniejsze generacje bazowały na niższej wersji Nissan Cima. Q45 konkuruje głównie z Lexus LS, Cadillac DTS, Lincoln Town Car oraz Mercedes-Benz Klasy S.
W 2002 roku Q45 przeszedł całkowitą przebudowę, bazując teraz na nowej platformie wspólnej dla modeli Cima i President. Ten model Q45 ponownie skoncentrował się na osiągach, z nowym silnikiem V8 VK45DE o mocy 340 KM (253 kW), reflektorami HID inspirowanymi karabinem Gatlinga oraz ostrzejszą stylistyką. Samochód wyposażono w 5-biegową automatyczną skrzynię biegów z nadbiegiem. Pomimo pozytywnych recenzji sprzedaż była słaba – w całym 2005 roku sprzedano zaledwie 1129 egzemplarzy w Stanach Zjednoczonych.
Obecny model Q45 zyskał pochwały od Car and Driver, Edmunds oraz Consumer Guide. Niska sprzedaż nie była przypisywana ogólnej jakości samochodu czy jego osiągom, ale braku reklamy oraz dyskusyjnej prestiżowości marki Infiniti.
Model z 2003 roku otrzymał szereg modernizacji, w tym nowy system zabezpieczeń, wyższy współczynnik przełożenia tylnego, przeprogramowany TCU oraz opcję radia satelitarnego w ciągu roku. Odtwarzacz CD stał się teraz jednoliniowym urządzeniem montowanym w desce rozdzielczej.
Na rok modelowy 2005 Q45 otrzymał wiele ulepszeń, w tym nowe przednie i tylne zderzaki, przeprojektowaną maskę i grill, zmienioną klapę bagażnika, nowy design reflektorów, zintegrowane światła przeciwmgielne i LED-owe światła tylne. W środku znalazły się nowe konturowane fotele z podwójnym szwem, białe luminescencyjne oznaczenia wskaźników, chromowane akcenty oraz ciemne wykończenia z klonu. Ulepszenia w 2005 roku obejmowały także skalibrowaną skrzynię biegów oraz nowe 17-calowe felgi aluminiowe.
W standardzie Q45 oferuje następujące wyposażenie: skórzana tapicerka, elektryczny szyberdach, 8-punktowe elektryczne fotele przednie, zdalny dostęp bezkluczykowy, wycieraczki wykrywające deszcz oraz boczne poduszki powietrzne. Standardowe elementy elektroniczne to: odtwarzacz CD, 8 głośników Bose, komputer pokładowy, tylne czujniki parkowania z kamerą oraz system nawigacji aktywowany głosem. Model Q45 z 2002 roku był pierwszym samochodem, który oferował sterowanie nawigacją za pomocą głosu.