Zaktualizowany na 2016 rok, kompaktowy sedan klasy premium skupiał się na luksusie i technologii.
Niektóre z głównych nowości obejmowały system bezpośredniego adaptacyjnego kierowania nowej generacji oraz dynamiczne zawieszenie cyfrowe dostępne z silnikiem V6. Bezpośrednie adaptacyjne kierowanie zapewniało szybszą reakcję i eliminowało wibracje.
Choć Q50 nie był oczywistym wyborem, zastosowana inżynieria sprawiła, że luksusowy sedan stał się doskonałym wyborem dla osób zainteresowanych luksusową marką Nissana.
Wnętrze było jednym z najprzestronniejszych w swojej klasie, z imponującą ilością miejsca na nogi i głowę dla pasażerów tylnej kanapy. Mimo że luksusowy sedan oferował miejsca dla 5 osób, trzecie siedzenie z tyłu było bardziej odpowiednie dla dzieci z powodu wysokiego centralnego tunelu przekładni.
Komfort był jednym z najmocniejszych punktów Q50, z niezwykle wygodnymi fotelami wyposażonymi w boczne podparcia w wersji Sport, co zapewniało lepsze wsparcie.
Współpraca marki z Mercedes-Benz przyniosła silnik o pojemności 2,0 litra, który rozwijał 208 koni mechanicznych i 258 lb-ft momentu obrotowego.
Nowością w 2016 roku był silnik V6 o pojemności 3,0 litra, który generował 300 koni mechanicznych w wersji 3.0t oraz 400 koni mechanicznych w najwyższej wersji Q50 Red Sport 400.
Wnętrze wyposażono w starannie wykończone materiały wysokiej jakości. Konsola centralna składała się głównie z dwóch ekranów, z których każdy wyświetlał różne informacje. Górny ekran pokazywał nawigację oraz obrazy z kamery tylnej, podczas gdy drugi ekran umożliwiał łatwy dostęp do systemu multimedialnego.
Nowy Infiniti Q50 z 2016 roku to sportowa limuzyna, która wchodzi na rynek z wieloma ulepszeniami wydajności i dynamiki, oferując jeszcze bardziej satysfakcjonujące doświadczenie jazdy. Do wszechstronnych aktualizacji należy nowa seria zaawansowanych silników turbo oraz technologie dotyczące komfortu jazdy i prowadzenia.
Q50 – najpopularniejszy model Infiniti w Ameryce Północnej – został zaprojektowany od samego początku, aby ukazać odważny design, dynamiczne osiągi i technologie klasy premium w segmencie sportowych limuzyn. W trzecim roku produkcji, globalna sprzedaż modelu Q50 w okresie od stycznia do października 2015 roku osiągnęła niemal 50,000 egzemplarzy – co stanowi wzrost o 65 procent w porównaniu do tego samego okresu w 2014 roku.
Nowy Infiniti Q50 oferuje cztery zaawansowane opcje napędu, w tym całkowicie nowy 3.0-litrowy silnik V6 z podwójną turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim. Ten nowy silnik „VR30” jest dostępny w dwóch wariantach: 400 koni mechanicznych lub 300 koni mechanicznych – oba zaprojektowane, aby zapewnić idealną równowagę między osiągami, efektywnością i komfortem jazdy.
W Q50 dostępny jest również nowy silnik 2.0-litrowy, czterocylindrowy z turbosprężarką, generujący 208 koni mechanicznych, oraz hybrydowy układ napędowy o mocy 360 koni mechanicznych, który łączy w sobie 3.5-litrowy silnik V6 i kompaktową baterię litowo-jonową z innowacyjnym systemem jednego silnika i dwóch sprzęgieł.
Debiutuje również w nowym Infiniti Q50 system Direct Adaptive Steering, który został znacznie zmodyfikowany w porównaniu do pierwszej generacji. Infiniti ulepszyło Direct Adaptive Steering na podstawie opinii klientów z całego świata oraz przeprowadzając 625,000 mil testów w rzeczywistych warunkach. Standardowy tryb kierownicy oferuje teraz zaawansowany poziom odczucia i informacji zwrotnej – bardziej zbliżony do tradycyjnych układów kierowniczych. Dodatkowo, ulepszony system oferuje jeszcze więcej opcji personalizacji, umożliwiając dostosowanie poziomu reakcji i odczucia układu kierowniczego do preferencji kierowcy.
Nowy Q50 po raz pierwszy wyposażony jest w system Dynamic Digital Suspension (DDS), który zapewnia optymalne połączenie komfortu jazdy oraz odpowiedzi i zwinności na najwyższym poziomie. Dla kierowców poszukujących dynamicznych ustawień dostosowanych do ich indywidualnych wymagań i gustów, wybór trybu jazdy (DMS) może być rozszerzony o tryb „Personal”, który pozwala na dostosowanie mieszanki cech silnika, zawieszenia i układu kierowniczego.
„Nowy Infiniti Q50 opiera się na podstawowych elementach, które do tej pory budowały jego globalną popularność, a teraz uczyniliśmy go jeszcze lepszym, oferując szereg nowych i wyróżniających się technologii. Dzięki ulepszonemu Q50 umacniamy pozycję Infiniti jako lidera innowacji.” Francois Bancon, wiceprezydent Infiniti ds. strategii produktowej
Najnowocześniejszy silnik V6 Infiniti prowadzi odświeżoną ofertę silników
Całkowicie nowy 3.0-litrowy silnik V6 z podwójną turbosprężarką, z nowej i ekskluzywnej rodziny napędów „VR-series”, został opracowany w celu dostarczenia optymalnej mocy i momentu obrotowego, a także większej efektywności paliwowej. Wysokowydajna wersja tego silnika dostarcza 400 koni mechanicznych (298 kW) przy 6400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 350 lb-ft (475 Nm) w zakresie 1600-5200 obr./min. Standardowa wersja generuje 300 koni mechanicznych (224 kW) przy 6400 obr./min i 295 lb-ft (400 Nm) momentu obrotowego w tym samym zakresie.
Te osiągi zostały uzyskane przy zapewnieniu oczekiwanego wzrostu efektywności paliwowej o do 6.7 procent, co stanowi wysoką relację mocy do efektywności dla jednostki o mocy 400 koni mechanicznych. Wydajność ta została osiągnięta dzięki połączeniu nowo opracowanych funkcji napędu.
Zaawansowany nowy system podwójnej turbosprężarki przyczynia się do płynnej i natychmiastowej dostawy mocy, promując jednocześnie zyski w efektywności. Połączenie nowego czujnika prędkości turbiny oraz zoptymalizowanego projektu łopatek turbiny pozwala na uzyskanie większej wydajności z bardziej natychmiastową reakcją. Czujnik prędkości turbiny pozwala na 10-procentowy wzrost prędkości turbiny, umożliwiając turbosprężarce obracać się z prędkością do 220,000 obr./min. Zwiększona zdolność do szybszych obrotów pozwala podwójnym turbosprężarkom dostarczyć większą moc i moment obrotowy.
Zaawansowana kontrola czasu otwarcia zaworów z nowym silnikiem elektrycznym zamontowanym w systemie pozwala na szybsze reakcje na wejścia kierowcy. Oprócz poprawionej reakcji, bardziej natychmiastowe czasy otwarcia zaworów pomagają również silnikowi działać bardziej efektywnie, precyzyjnie kontrolując ilości paliwa i powietrza wchodzące do komory spalania.
Nowy system wtrysku bezpośredniego gazu (DIG), wprowadzony po raz pierwszy, umożliwia precyzyjną kontrolę wtrysku paliwa do komory spalania w zależności od pozycji pedału gazu i aktualnej prędkości silnika. DIG przyczynia się znacząco do uczynienia nowego silnika najczystszym i najbardziej efektywnym silnikiem V6, jaki kiedykolwiek oferował Infiniti.
Silniki turbo i hybrydy 2.0-litrowe łączą wydajność i efektywność
Uzupełnieniem nowego silnika 3.0-litrowego V6 jest 2.0-litrowa czterocylindrowa jednostka z turbosprężarką, generująca 208 koni mechanicznych przy 5500 obr./min z maksymalnym momentem obrotowym 258 lb-ft (350 Nm) dostępnym od 1500 obr./min. Jednostka o pojemności 1991 cm³ została zaprojektowana, aby osiągnąć te same cele co silnik 3.0-litrowy V6, łącząc reakcję i wydajność z efektywnością.
Wtrysk bezpośredni i wysokoefektywna kompaktowa turbosprężarka współpracują, aby osiągnąć wysokie wartości momentu obrotowego przy niskich prędkościach silnika, co poprawia wrażenia z jazdy. Wysokociśnieniowy system wtrysku bezpośredniego z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami o ciśnieniu 200 bar, podwójnym zapłonem iskrowym oraz technologiami spalania ubogiego również znacząco przyczynia się do efektywności. Jest to również wspierane przez zmienną konstrukcję wałka rozrządu po stronie dolotowej, co umożliwia przełączenie z wałka standardowego na wyższe obciążenia i prędkości silnika, gdzie wymagana jest większa moc, na „mały” wałek przy częściowych obciążeniach silnika.
Ponadto, aby zminimalizować straty tarcia na małym wałku, określono maksymalne podnoszenie zaworów na 3.8 mm. Główna zaleta to redukcja strat wymiany ładunku i niemal bezciśnieniowa praca w stosunkowo szerokim zakresie scenariuszy dla wyjątkowej efektywności.
Lekki blok silnika i głowica cylindrów z łańcuchowymi podwójnymi wałkami rozrządu, odlewany aluminiowy korpus cylindrów i zoptymalizowany zespół korbowy przyczyniają się do dalszych oszczędności w masie, redukują tarcie i poprawiają efektywność. Po raz pierwszy Q50 będzie oferować system start-stop na biegu jałowym (ISS) w połączeniu z 2.0-litrowym, czterocylindrowym silnikiem z turbosprężarką.
Zaawansowany hybrydowy układ napędowy Q50 pozostaje bez zmian, a jego serce stanowi system Direct Response Hybrid® z inteligentną kontrolą podwójnego sprzęgła. Łączy on 3.5-litrowy, 24-zaworowy silnik V6 ze stopów aluminium oraz kompaktową, laminowaną baterię litowo-jonową z innowacyjnym systemem jednego silnika i dwóch sprzęgieł. Silnik V6 ma moc 302 koni mechanicznych i 258 lb-ft momentu obrotowego, podczas gdy zaawansowany silnik elektryczny o mocy 50 kW ma moc 67 koni mechanicznych i 214 lb-ft momentu obrotowego. Całkowita moc systemu hybrydowego wynosi 360 koni mechanicznych, zapewniając dynamiczne przyspieszenie i oszczędność paliwa.
Hybrydowy układ napędowy został zaprojektowany z myślą o priorytetowej wydajności, przynosząc jednocześnie znaczące korzyści w zakresie efektywności paliwowej. W pełni wykorzystuje natychmiastowy moment obrotowy silnika elektrycznego dla wyjątkowego przyspieszenia, a w połączeniu z 3.5-litrowym silnikiem V6, zapewnia dynamiczne wrażenia w każdych warunkach jazdy.
Płynne zmiany biegów w siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów
Wszystkie jednostki napędowe Q50 z 2016 roku są połączone z zaawansowaną, siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów z elektroniczną kontrolą, trybem manualnym i magnezowymi łopatkami na kolumnie kierownicy.
Adaptive Shift Control zwiększa precyzję wyboru biegów, korzystając z czujnika przyspieszenia bocznego do wykrywania zmian w drodze, takich jak wzniesienia i zakręty. Tryb sportowy pozwala kierowcy na bardziej agresywny schemat zmiany biegów z automatycznym przełączaniem biegów przy wyższych obrotach silnika. Efekt połączenia tych funkcji to szybkie, płynne zmiany biegów i wybór biegów odpowiednich zarówno do drogi, jak i pożądanego stylu jazdy.
Nowy Q50 może być konfigurowany przez klienta z jedną z dwóch opcji napędu – napędem na tylne koła lub inteligentnym napędem na wszystkie koła. Obie opcje są dostępne dla każdego z czterech silników.
Dynamika osiągów dzięki innowacyjnej technologii
Szereg nowych i innowacyjnych technologii dotyczących jazdy i prowadzenia dostarcza na obietnicę odważnego designu Q50 i dodaje pewności w każdych warunkach drogowych.
Modele Infiniti Q50 wyposażone w nowy 3.0-litrowy silnik V6 z podwójną turbosprężarką lub hybrydowy układ napędowy, są dostępne z drugą generacją Direct Adaptive Steering. System przeszedł znaczną kalibrację, aby poprawić odczucia związane z kierowaniem.
Zmiany w systemie Direct Adaptive Steering – pierwszym cyfrowym systemie kierowniczym na świecie – zostały wprowadzone po szerokiej konsultacji z obecnymi klientami Q50 na całym świecie oraz po przeprowadzeniu ponad 625,000 mil testów.
W nowym, drugiej generacji Direct Adaptive Steering, inżynierowie zoptymalizowali logikę kontrolną, aby poprawić informację zwrotną z drogi. Dopracowali parametry, aby domyślne ustawienia lepiej odzwierciedlały odczucia, do których kierowcy są przyzwyczajeni w konwencjonalnych systemach.
Nowy system zapewnia również więcej opcji personalizacji, w pełni wykorzystując potencjał Direct Adaptive Steering, dając kierowcom elastyczność w wyborze poziomu wsparcia kierownicy i informacji zwrotnej zgodnie z ich osobistymi preferencjami.
Direct Adaptive Steering aktywnie dostosowuje proporcję i wysiłek kierownicy w zależności od prędkości pojazdu i sytuacji. W wolno poruszających się sytuacjach, takich jak jazda po mieście lub parkowanie, system jest nastawiony na ułatwienie manewrowania.
Aby jeszcze bardziej poprawić odczucia kierownicy w sportowych warunkach jazdy, wysiłek kierownicy w drugiej generacji Direct Adaptive Steering stopniowo saturuje się przy dużych przeciążeniach bocznych i przyspieszeniu w zgodzie z zachowaniem całego pojazdu.
Direct Adaptive Steering potrafi szybko przekazywać wejścia kierowcy do kół szybciej niż mechaniczne systemy, wymagając mniej poprawek kierowniczych i przyczyniając się do 1000 korekt kierownicy na sekundę. Nowy system wzmacnia odczucie kierowania, szybko i inteligentnie komunikując kierowcy informacje zwrotne dotyczące nawierzchni drogi i zachowania podwozia. Daje to kierowcy poczucie bezpieczeństwa i pewności za kierownicą, wolne od zbędnych drgań czy luzów w kierownicy. Eliminacja niepożądanej informacji zwrotnej przyczynia się również do zmniejszenia zmęczenia kierowcy.
Rozszerzony wybór trybów kierowniczych w systemie Direct Adaptive Steering można uzyskać przez selektor trybu jazdy (DMS). Umożliwia on wybór odpowiedzi kierownicy z sześciu dostępnych opcji: Personal, Standard, Snow, Eco, Sport i – nowość w modelu Q50 z 2016 roku – Sport+.
Tryb Personal w Q50 pozwala na wysoką precyzję dostosowywania. Kierowcy najpierw wybierają jeden z trzech podstawowych trybów (Standard, Sport i Sport+) a następnie wskazują swój preferowany poziom reakcji (Default, Dynamic i Dynamic+). Aby uzyskać wolniejsze reakcje kierownicy i konwencjonalne odczucia, kierowca powinien wybrać kombinację trybu Standard i reakcji Default. Dla najwyższego poziomu wsparcia, kierowca wybierze tryb Sport+ z reakcją Dynamic+ – co w najlepszy sposób wykorzystuje technologię Direct Adaptive Steering.
Tryb Sport selektora trybu jazdy poprawia reakcję Direct Adaptive Steering, podnosząc wysiłek wymagany do kierowania, a jednocześnie redukując wymagany ruch kierownicy od skrajnego do skrajnego. W nowym trybie Sport+ wysiłek kierownicy pozostaje taki sam jak w trybie Sport, ale reakcja układu kierowniczego jest dodatkowo zwiększona, z szybszym przełożeniem dla lepszego poczucia osiągów. W przypadku obu trybów Sport i Sport+ uzyskuje się jeszcze większe poczucie połączenia i kontroli, gdy samochód jest poddawany próbom.
Nowa wersja Direct Adaptive Steering współpracuje z systemem Active Lane Control, aby utrzymać pozycję na pasie w obliczu bocznych wiatrów i nierównych nawierzchni dróg. Ta półautonomiczna funkcjonalność jest zapowiedzią przyszłych systemów kierowniczych, które będą kluczowym elementem w dążeniu do osiągnięcia w pełni autonomicznej jazdy.
Standardowo modele Q50 wyposażone w nowy 3.0-litrowy silnik V6 z podwójną turbosprężarką posiadają elektroniczny wspomagacz kierownicy typu Rack. To całkowicie nowy system, który zapewnia liniowe i kontrolowane wrażenia z jazdy, które można dostosować za pomocą selektora trybu jazdy.
Podczas wprowadzania korekty kierownicy lub powracania do pozycji neutralnej po wprowadzeniu, tradycyjne systemy kierownicze mogą powodować nienaturalne odczucia z powodu nieprecyzyjnej kontroli wspomagania, redukując odczucie liniowości. Aby temu przeciwdziałać, elektroniczny wspomagacz kierownicy Infiniti precyzyjnie zwiększa wysiłek wymagany do kierowania w miarę zmiany szybkości jazdy pojazdu, zanim dostosuje się do zapewnienia większej pomocy, gdy kierownica wraca do neutralnej pozycji.
Modele Q50 2.0-litrowe wyposażone są w standardzie w hydrauliczny, elektroniczny system wspomagania kierownicy zębatkowej, który reaguje na prędkość. Zwiększa to wspomaganie przy niskich prędkościach, a jednocześnie redukuje je w celu poprawienia odczuć i reakcji przy wyższych prędkościach.
Q50 posiada niezależne zawieszenie wielowahaczowe, a w modelu z 2016 roku, zmienione ustawienia zawieszenia zapewniają lepszą równowagę między pewnym prowadzeniem a komfortem jazdy. Zawieszenie przednie ma konstrukcję podwójnego wahacza, podczas gdy zmienione zawieszenie tylne wykorzystuje konstrukcję wielowahaczową z sprężynami śrubowymi i amortyzatorami Dual Flow Path®. Szerokie zastosowanie komponentów aluminiowych w zawieszeniu minimalizuje masę.
Q50 korzysta teraz z poprawionych przednich i tylnych stabilizatorów. Efektem tego jest zwiększenie odporności na niepożądane zmiany w ruchu bocznym zawieszenia, co zapewnia bardziej płaską jazdę i większą zwrotność podczas zakrętów. Poprawiony system jest również lepiej w stanie utrzymać kontakt między oponami a nawierzchnią.
Wszystkie modele Q50 Sport z 2016 roku są po raz pierwszy wyposażone w Dynamic Digital Suspension (DDS), które oferuje zwiększony komfort jazdy przy odpowiedzi i zwinności na najwyższym poziomie. Przełączenie z komfortowego zawieszenia na poprawioną dynamikę odpowiedzi można zrealizować, gdy kierowca ustawi elektronicznie regulowane amortyzatory w trybie Sport lub Sport+ (regulowane za pomocą selektora trybu jazdy), zapewniając twardszą kontrolę tłumienia dla bardziej zwinnego prowadzenia. W tych trybach zawieszenie jest stale dostosowywane, aby zapewnić optymalną wydajność i płaską jazdę.
We wszystkich trybach Dynamic Digital Suspension (DDS) również nieprzerwanie dostosowuje zawór amortyzatora w szerokim zakresie siły tłumienia, aby kontrolować ruch nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Monitoruje przechył nadwozia, jazdę i tempo skoków, aby ograniczyć ruch nadwozia, zapewniając komfortową, pewną i dobrze izolowaną jazdę w każdych warunkach, tak aby nierówności i faliste nawierzchnie były wchłaniane, co pozwala na utrzymanie płaskiej postawy nadwozia.
Odważny, ekspresyjny design
Infiniti Q50 dodaje nowy wymiar premium stylowi w segmencie sportowych limuzyn, dzięki swoim smukłym proporcjom i sportowej sylwetce.
Mocne pierwsze wrażenie wywołuje charakterystyczny „podwójny łuk” grille Infiniti. Trójwymiarowa, teksturalna jakość grilla uzyskiwana jest dzięki skomplikowanym detalom wzdłuż fali wzoru siatki i chromowanej obwódce, podczas gdy charakterystyczne reflektory LED i światła do jazdy dziennej sugerują ekspresyjną formę, prawie jak ludzkie oko.
Wznosząca się z podwójnego łuku grilla linia charakterystyczna płynie energicznie przez bok nadwozia niczym fala, łącząc się z tyłem, tworząc bardzo płynny profil – znak rozpoznawczy Infiniti.
Modele Infiniti Q50 wyposażone w nowy 3.0-litrowy silnik V6 z podwójną turbosprężarką o mocy 400 km noszą oznaczenie Q50 Red Sport 400 i mają unikalne, osadzone co 19 cali aluminiowe obręcze i opony letnie 245/40R19 z przodu oraz 265/35R19 z tyłu, a także unikalne końcówki wydechu. Te zmiany pomagają podkreślić osiągi samochodu i dodają mu agresywnej, pewnej aury.
Nowe funkcje bezpieczeństwa
Nowy Infiniti Q50 rozwija długą listę technologii bezpieczeństwa i zabezpieczeń już zainstalowanych w innych modelach Infiniti, utrzymując pozycję lidera w swojej klasie.
Pakiet technologiczny dodaje przednie pasy bezpieczeństwa z funkcją wstępnego zapięcia; interwencję w martwym punkcie (BSI); ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (LDW); oraz zapobieganie opuszczeniu pasa (LDP) z aktywną kontrolą pasa.
Nowy pakiet asystentów kierowcy zawiera funkcje takie jak awaryjne hamowanie z przodu (EB); ostrzeżenie o martwym punkcie (BSW); interwencja przy zderzeniu tylnym (BCI) z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym (CTA); prognozowane ostrzeżenie o zderzeniu z przodu (PFCW); oraz monitor Around View® z detekcją ruchomych obiektów (MOD).
Funkcje komfortu i wygody, dostosowywane do osobistych potrzeb
System telematyczny Infiniti InTouch™ wprowadza przyszłość łączności w samochodzie do wnętrza Q50. W przeciwieństwie do konwencjonalnych interfejsów, Q50 ma nie jeden, lecz dwa dotykowe kolorowe ekrany (LCD/VGA 8-calowy górny i 7-calowy dolny), z intuicyjną obsługą ekranu za pomocą gestów dłoni, która ułatwia zmianę ustawień.
Oprócz dużych podwójnych ekranów, system Infiniti InTouch™ zaprojektowano tak, aby bezproblemowo synchronizował samochód z kierowcą. Treści i funkcje przekierowane do górnego ekranu obejmują najczęściej używane aplikacje, takie jak mapy nawigacyjne. Inne treści kierowane są do dolnego ekranu wyświetlacza.
W Ameryce Północnej, Infiniti Q50 z 2016 roku oferowane jest w różnych wersjach wyposażeniowych, z których każda występuje w wersji z napędem na tylne lub wszystkie koła – Q20 2.0t, Q50 2.0t Premium, Q50 3.0t Premium, Q50 Hybrid Premium, Q50 Sport i Q50 Red Sport 400.
Nowością w Q50 w 2016 roku jest bogaty w funkcje pakiet Premium Plus, dostępny dla wszystkich opcji silnikowych i obejmujący: automatyczne przyciemnianie lusterek zewnętrznych; elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne z pamięcią; elektrycznie regulowaną kierownicę z pamięcią i funkcją łatwego wsiadania; Infiniti InTouch z nawigacją i rocznym dostępem do usług InTouch; synchronizowane z nawigacją adaptacyjne sterowanie zmianą biegów; SiriusXM® Traffic; rozpoznawanie głosowe; tylne siedzenie dzielone 60/40 z środkowym podłokietnikiem; elektryczne wsparcie lędźwiowe i pamięć pozycji dla fotela kierowcy; podgrzewana kierownica oraz podgrzewane fotele przednie. W modelach Sport z silnikiem 3.0-litrowym pakiet Premium Plus dodaje również system zdalnego uruchamiania silnika.