W zatłoczonym rynku małych luksusowych sedanów było wiele powodów, dla których klienci wybierali Infiniti Q50. Aby to uprościć, charakterystyczny, ostry design był jednym z najmocniejszych punktów tego pojazdu.
Niepowtarzalnie zaprojektowana karoseria kryła w sobie bardzo wygodne i sportowe wnętrze, wykonane z wysokiej jakości materiałów.
Środkowa konsola składała się z dwóch ekranów – jeden służył do wyświetlania nawigacji oraz obrazów z kamery 360 stopni, a drugi umożliwiał łatwy dostęp do systemu multimedialnego.
Jak na rok 2018, Q50 było zaskakujące, że nie miało integracji ze smartfonami (AppleCar Play ani Android Auto) – funkcji, którą większość luksusowych sedanów oferowała w tym czasie.
Podczas gdy pasażerowie na przednich siedzeniach siedzieli wygodnie, tylne siedzenia nie były odpowiednie dla wysokich dorosłych z powodu ograniczonej przestrzeni na nogi i głowę.
Nowe Q50 zachowało bezpośredni system kierowniczy, więc nie było mechanicznych połączeń między kierownicą a kołami. Niektórzy mogli uznać, że z tym systemem kierowanie nie było tak precyzyjne.
Najbardziej sportową wersją w gamie był specjalny model Red Sport 400, który miał silnik V6 o pojemności 3,0 litra z turbodoładowaniem, niezwykle szybki. Każda wersja była wyposażona w standardową 7-biegową automatyczną skrzynię biegów. Cena wyjściowa tego modelu wynosiła około 52 000 dolarów.
Dla tych, którzy uznali model Red Sport 400 za zbyt drogi, poziom wyposażenia Luxe miał silnik V6 o pojemności 3,0 litra.
Dostępna była także wersja hybrydowa, z silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra, silnikiem elektrycznym i akumulatorami litowo-jonowymi. Ta wersja oferowała doskonałą ekonomikę paliwową i była dobrze wyposażona, jednak jej cena wynosiła około 51 000 dolarów.
Nowy Infiniti Q50 wyróżnia się odświeżonym wyglądem zewnętrznym i wewnętrznym oraz innowacyjnymi technologiami, które mają na celu wsparcie kierowcy. Ulepszony sportowy sedan zachowuje smukłe proporcje i sportową sylwetkę, jednocześnie wprowadzając większą różnorodność wizualną pomiędzy wersjami modelu, w tym sportową wersję 'Red Sport 400′. Dzięki modelowi Red Sport 400 projektanci Infiniti dostosowali pojazd do filozofii 'zapewniającej osiągi’.
Zmiany w wnętrzu łączą sztukę z innowacyjnością, a zastosowanie autentycznych materiałów i precyzyjnego przeszycia podnosi poziom rzemiosła wewnątrz Q50. Usługi Infiniti InTouch wprowadzają przyszłość łączności w samochodzie do wnętrza, a fotele z „wsparciem kręgosłupa” zapewniają komfort podczas podróży.
Innowacyjne technologie wspierają kierowcę, jednocześnie dając wgląd w przyszłość motoryzacji. Q50 to pierwszy pojazd Infiniti, który łączy wszystkie technologie wsparcia kierowcy pod marką ProPILOT Assist (wprowadzoną w Europie od modelu ’19). ProPILOT to platforma, na której będą się opierać wszystkie przyszłe technologie wsparcia autonomicznego prowadzenia Infiniti.
Infiniti Q50 zapewnia satysfakcjonującą jazdę dzięki innowacyjnym napędom, w tym nagradzanemu silnikowi V6 twin-turbo o pojemności 3,0 litra z nowej, ekskluzywnej rodziny napędowej 'VR’, który niedawno znalazł się na prestiżowej liście ’10 Najlepszych Silników’ według Warda w 2017 roku.
Q50 to najlepiej sprzedający się model Infiniti. Od momentu wprowadzenia pierwszej generacji na rynek w 2013 roku, sprzedano blisko 210 000 egzemplarzy na całym świecie. W 2016 roku Infiniti osiągnęło ponad 230 000 globalnej sprzedaży – to 7% wzrostu w porównaniu do roku poprzedniego i nowy rekord sprzedaży, przy czym sportowy sedan Q50 stanowił jedną trzecią całkowitej sprzedaży marki.
Nowe klasy modelowe otwierają drogę dla nowych elementów wzornictwa
Wraz z odświeżonym wyglądem nowego Q50 wprowadzono nową strukturę klas (nowa struktura klas w Europie od modelu 2019), co pozwoliło na różnicowanie wyglądu sportowych wersji. Projektanci Infiniti otrzymali możliwość dostosowania różnych wzorów w zależności od cech i charakteru modeli w gamie. Klasa 'Sport’ dodaje zewnętrzny design skoncentrowany na osiągach, podczas gdy większe udoskonalenia oraz najsilniejszy silnik pojawiają się wyłącznie w klasie 'Red Sport 400′.
Wszystkie wersje zyskały aktualizację charakterystycznej dla Infiniti podwójnej kratki, która robi mocne pierwsze wrażenie. Trójwymiarowa, teksturalna jakość kratki została wzbogacona o głębsze detale falistej siatki i chromowanego otoczenia. Wyłaniająca się z podwójnej architektonicznej kratki jest gładka i wyrazista linia, która energicznie płynie przez bok nadwozia jak fala, tworząc wysoce płynny profil – znak rozpoznawczy Infiniti.
Projektanci również rozwijali charakterystyczne oświetlenie Infiniti z przodu i z tyłu samochodu we wszystkich klasach. Reflektory LED wzmacniają znak rozpoznawczy Infiniti 'human-eye’, podczas gdy nowe węższe tylnie lampy LED, pochodzące z coupe Q60, nadają delikatniejszy wygląd z ostrzejszym podpisem świetlnym.
Dalsze zmiany w wyglądzie z przodu Q50 dla klas Sport i Red Sport 400 dotyczą bardziej kanciastych zderzaków przednich oraz szerszych, niższych wlotów powietrza – co zwiększa wizualną moc. Inspirowany podejściem Infiniti 'zero lift’ do efektywności aerodynamicznej, nowy Q50 szczyci się bardziej wyrazistym skrzydłem na dolnej części zderzaka przedniego.
Szczegóły designu specyficzne dla modelu Red Sport 400 podkreślają osiągi nowego Q50 i dodają mu agresywnej, pewnej aury. Z silnikiem V6 twin-turbo o pojemności 3,0 litra, generującym 400 KM, projektanci Infiniti starali się symbolizować potencjał osiągów Red Sport 400 w jego wyglądzie, przybliżając samochód do idei marki 'zapewniającej osiągi’.
Tył Red Sport 400 skupia się bardziej na podwójnych wydechach i tylnym dyfuzorze z dwukolorowym wykończeniem – kolor nadwozia jest uzupełniony ciemno metalicznym wykończeniem wokół podstawy tylnego zderzaka. Lusterka drzwi są pomalowane na ten sam błyszczący czarny kolor, co dodaje pewności wyglądowi samochodu. Modele Red Sport 400 są wyposażone w 19-calowe koła – co przyczynia się do bardziej agresywnej postawy, a także poprawia prowadzenie i przyczepność podczas zakrętów i intensywnego przyspieszania. Felgi ze stopu aluminium w modelach Red Sport 400 mają bardziej techniczny wygląd, z ostrzejszymi i cieńszymi szprychami niż przy klasie Sport.
Starannie wykonana, nowoczesna kabina
Wewnątrz nowego Q50 Infiniti wprowadziło wyższy poziom sztuki i jakości do wysokotechnologicznej kabiny, zapewniając komfortową i połączoną przestrzeń. Ponadto, stworzenie nowej struktury klasowej umożliwiło projektantom Infiniti odróżnienie każdego modelu poprzez nadanie mu wyjątkowego charakteru wnętrza.
Wyższy poziom rzemiosła jest kluczowy w modyfikacjach projektu wnętrza. W szczególności, materiały przypominające skórę teraz otaczają panel instrumentów i są wykończone podwójnym przeszyciem. Te wykończenia zostały opracowane w sposób, który zachowuje fundamentalny charakter i odczucie drewna oraz jego słojów – efekt jest bardziej autentyczny w wyglądzie niż tradycyjne „wysoko połyskowe” forniry drewniane.
Projektanci Infiniti włączyli również podejście inspirowane wydajnością nowego Q50 do kabiny, czerpiąc z coupe Q60. Nowa kierownica zawiera uformowane miejsca na kciuki kierowcy, a także umożliwia intuicyjny dostęp do przekształconych łopatek do zmiany biegów umieszczonych na kierownicy. Nowy, sportowy uchwyt zmiany biegów z materiału skórzanego – podobnie jak panel instrumentów – ma również podwójne przeszycia i otoczony jest nowym chromowanym wykończeniem oraz zawiera wbudowane logo Infiniti.
Wnętrze nowego Infiniti Q50 posiada charakterystyczne fotele Infiniti z „wsparciem kręgosłupa” – starannie zaprojektowane, aby zapewnić jednolity poziom wsparcia i zminimalizować nacisk na dolne i górne mięśnie pleców.
Klasa modelu Red Sport 400 jest dodatkowo wyróżniona czerwonym przeszyciem w całej kabinie oraz pikowanymi bocznymi wstawkami w siedzeniach, jak również sportowymi, a jednocześnie prostymi wskaźnikami na desce rozdzielczej z matowym chromowanym wykończeniem. Zastosowanie bardziej technicznych materiałów podkreśla potencjał osiągów samochodu, takich jak aluminium ze wzorowaną powierzchnią, matowy ciemny chrom na drzwiach oraz czarny sufit dla bardziej skoncentrowanego i otulającego wnętrza.
W sercu konsoli centralnej znajdują się usługi Infiniti InTouch, które wprowadzają przyszłość łączności w samochodzie do wnętrza Q50. W przeciwieństwie do konwencjonalnych interfejsów, Q50 ma dwa kolorowe ekrany dotykowe (LCD/VGA górny 8-calowy i dolny 7-calowy). System zaprojektowano tak, aby bezproblemowo synchronizował samochód i kierowcę – treści i funkcje skierowane na górny ekran obejmują najczęściej używane aplikacje, takie jak nawigacja, podczas gdy inne treści kierowane są na dolny ekran dla łatwego dostępu.
InTouch pozwala pasażerom dostosować wnętrze Q50 do swoich preferencji i może przechowywać profile dla wielu kierowców, identyfikowanych po ich kluczyku I-key (inteligentnym kluczu). Obejmuje to system wspomagający łatwe wsiadanie i wysiadanie. Na podstawie profilu wykrytego na I-key, Q50 przesuwa fotel kierowcy do najdalszej pozycji z tyłu oraz kolumnę kierownicy do góry i na bok, aby ułatwić wygodne wejście i wyjście, a następnie automatycznie przywraca oba elementy do ustawienia w pamięci.
Infiniti Q50 wyposażony jest w 16-głośnikowy system dźwiękowy Bose® Performance Series, z nową architekturą i komponentami o wysokiej wydajności. Oferując zaawansowaną technologię strefową, algorytm przetwarzania sygnału zaprojektowany specjalnie dla tego systemu dostarcza precyzyjnych, bogatych i zniuansowanych doświadczeń akustycznych dla kierowcy i pasażerów. Oprogramowanie CentrePoint 2.0 Bose umożliwia systemowi audio Q50 odtwarzanie dźwięku przestrzennego z każdego źródła stereofonicznego. Zostało zaprojektowane specjalnie, aby sprostać unikalnym wymaganiom odtwarzania dźwięku przestrzennego w sedanach.
Nowy Infiniti Q50 łączy technologie wsparcia kierowcy pod marką ProPILOT Assist
Infiniti Q50 sportowy sedan zapewnia satysfakcjonującą jazdę dzięki szerokiej gamie innowacyjnych napędów i technologii nowej generacji, które poprawiają komfort jazdy i prowadzenia.
Nowością w 2017 roku (2018 w Europie) jest to, że Q50 staje się pierwszym pojazdem Infiniti, który łączy wszystkie technologie wsparcia kierowcy pod marką ProPILOT Assist. ProPILOT to platforma, na której będą się opierać wszystkie przyszłe technologie autonomicznego prowadzenia Infiniti.
Funkcja ProPILOT Assist umożliwia kierowcom zachowanie pełnej kontroli nad pojazdem, dając im pewność, a nie zastępując ich. ProPILOT Assist wspiera bardziej wymagające zadania związane z jazdą, takie jak łatwe poruszanie się w warunkach autostradowych lub śledzenie pozycji otaczających pojazdów.
ProPILOT Assist w nowym Infiniti Q50 obejmuje Bezpośrednie Adaptacyjne Kierowanie; Aktywną Kontrolę Linii; Inteligentny Tempomat; Wspomaganie Kontroli Odległości; Interwencję w przypadku Kolizji w Tylnej Części; Ostrzeżenie i Interwencję w Martwym Polu; Ostrzeżenie i Zapobieganie Odejściu z Pasów; Awaryjne Hamowanie do Przodu; oraz Predykcyjne Ostrzeżenie o Kolizji do Przodu.
Drugiej generacji Bezpośrednie Adaptacyjne Kierowanie Infiniti to system steer-by-wire, który wspiera kierowcę, zapewniając płynne działanie, bardziej bezpośrednie odpowiedzi kierownicy oraz łatwe manewrowanie. Bezpośrednie Adaptacyjne Kierowanie to wstęp do przyszłych systemów kierowniczych, które będą kluczowym elementem w drodze do całkowicie autonomicznej jazdy.
System usuwa mechanicznie połączone elementy, zamiast tego wykorzystując komponenty cyfrowe, aby poprawić reakcje kierownicy i informacje zwrotne. Elektroniczne połączenie między komponentami sprawia, że reakcje na wejście kierowcy są natychmiastowe.
Nowy system Bezpośredniego Adaptacyjnego Kierowania oferuje opcje dostosowywania dostępne przez Wybierak Trybów Jazdy. Za pomocą przycisków na konsoli centralnej, Wybierak Trybów Jazdy pozwala na wybór reakcji kierownicy spośród sześciu dostępnych opcji: 'Personal’, 'Standard’, 'Snow’, 'Eco’, 'Sport’ oraz 'Sport+’. Tryb standardowy jest bardziej zbliżony do konwencjonalnego systemu kierowniczego.
Q50 to pierwszy model Infiniti, który korzysta z dwóch generacji Bezpośredniego Adaptacyjnego Kierowania, zarówno w 2013 roku, kiedy wprowadzono na rynek pierwszy na świecie cyfrowy system kierowniczy, jak i w 2016 roku, gdy udostępniono ulepszoną wersję. Ulepszony system Bezpośredniego Adaptacyjnego Kierowania powstał po konsultacjach z klientami Q50 na całym świecie i po ponad 625 000 mil testów drogowych.
System Aktywnej Kontroli Pasów ProPILOT Assist współpracuje z Bezpośrednim Adaptacyjnym Kierowaniem, aby maksymalizować bezpieczeństwo na autostradach, automatycznie aktywując powyżej 70 km/h (43,5 mph). Wykorzystuje system kamer do wykrywania pozycji Q50 na drodze i jest w stanie zapobiec zjeżdżaniu Q50 z pasa. Przejął chwilową kontrolę nad systemem Bezpośredniego Adaptacyjnego Kierowania, aby pomóc kierowcy uniknąć potencjalnej kolizji.
Szeroka gama innowacyjnych napędów i adaptacyjne zawieszenie cyfrowe
Oprócz ProPILOT Assist i Bezpośredniego Adaptacyjnego Kierowania, innowacyjne technologie silników, podwozi i napędu umożliwiają sportowemu sedanowi Q50 oferowanie satysfakcjonującej jazdy.
Infiniti Q50 może być wyposażony w nagradzany silnik V6 twin-turbo o pojemności 3,0 litra z nowej rodziny napędowej 'VR’. Nowy silnik oferuje zwiększoną moc i moment obrotowy, przy zachowaniu wysokiego poziomu wydajności i został uznany za jeden z ’10 Najlepszych Silników’ według Warda w 2017 roku – jedno z najwyższych globalnych wyróżnień w zakresie rozwoju technologii silnikowej.
Dla modelu Red Sport 400, wysokowydajna wersja jednostki napędowej dostarcza 400 KM (298 kW) przy 6 400 rpm oraz maksymalny moment obrotowy 475 Nm (350 lb-ft) przy 1 600-5 200 rpm.
Dodatkowe opcje napędu Q50 obejmują dwa silniki czterocylindrowe – turbosprężarkowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra oraz bezpośrednio wtryskiwany turbodiesel o pojemności 2,2 litra. Silnik benzynowy 2,0 litra generuje 208 KM przy 5 500 rpm, z maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm od 1 250 rpm. Silnik turbodiesel 2,2 litra generuje 168 KM przy 3 200 rpm, z maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm od 1 600 rpm.
Ostateczną opcją napędu, napędzającą model Hybrid Blue Sport, jest system Hybrydowy Direct Response® Infiniti, z silnikiem V6 DOHC aluminiowym o pojemności 3,5 litra oraz kompaktową baterią litowo-jonową. V6 systemu ma moc 302 KM i moment obrotowy 350 Nm, podczas gdy zaawansowany silnik elektryczny o mocy 50 kW ma moc 67 KM i 290 Nm momentu obrotowego. Łączna moc systemu hybrydowego wynosząca 360 KM zapewnia silne przyspieszenie i niską emisję spalania.
W 2016 roku Q50 był pierwszym modelem Infiniti, który wprowadził Dynamiczne Cyfrowe Zawieszenie, łącząc zwiększony komfort jazdy z bezpośrednimi reakcjami prowadzenia i zwinnością. Dynamiczne Cyfrowe Zawieszenie korzysta z nowych elektronicznych i adaptacyjnych amortyzatorów, a – jak w przypadku Bezpośredniego Adaptacyjnego Kierowania – kierowcy mogą dostosować ustawienia za pomocą Wybieraka Trybów Jazdy. W standardzie Q50 wyposażony jest w niezależne zawieszenie wielowahaczowe, które teraz zapewnia lepszą równowagę między pewnym prowadzeniem a komfortem jazdy. Nowy Q50 korzysta z poprawionych stabilizatorów z przodu i z tyłu, co poprawia zdolność podwozia do opierania się bocznemu ruchowi zawieszenia, co skutkuje bardziej płaską jazdą i większą zwrotnością podczas zakrętów.
Infiniti Q50 można skonfigurować z jedną z dwóch opcji przeniesienia napędu – na tylne koła lub Inteligentny Napęd Na Wszystkie Koła.
Harmonogram wprowadzenia na rynek