INFINITI Q60 2018-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

INFINITI Q60 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćINFINITI Q60 2018-Present

Infiniti wprowadziło model Q60 Coupe w 2018 roku jako następcę przestarzałego coupe z serii G, dzieląc jego podstawy z modelem Q50 Sedan.

Kiedy Infiniti zaprezentowało koncept Q60 na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2015 roku, niewielu wierzyło, że japoński producent premium rzeczywiście zbuduje pojazd w tej samej formie. Zazwyczaj samochody koncepcyjne są tylko pokazówkami, ale niczym więcej. Jednak dla Infiniti był to moment prawdy, a końcowy efekt to niemal identyczny pojazd. Co więcej, niewielkie zmiany, które wprowadzono w stosunku do oryginalnego konceptu, wyglądały jeszcze lepiej w modelu produkcyjnym.

O niskim nadwoziu, długiej masce i zakrzywionej linii okien Q60 można było powiedzieć, że idealnie nadaje się na luksusowe coupe osobowe. Jego krzywe, zaokrąglone linie i ostre kąty nadawały samochodowi wygląd customowego projektu. Z przodu gruba chromowana ramka otaczająca chłodnicę podkreślała jego luksusowy charakter. Ponadto ostre reflektory, przypominające ludzkie oko, wyposażone w technologię LED i inteligentne oświetlenie, poprawiały wygląd auta i zapewniały lepsze wrażenia podczas jazdy nocą. Z profilu coupe Q60 ujawniało intrygującą linię okien, tworzącą zagięcie w kształcie litery Z z tyłu. Przypomnienie o dawnych, chwalebnych samochodach Z od Nissana.

Wnętrze było komfortowe, z przednimi siedzeniami wyposażonymi w regulowane boczne podparcia. Aluminiowe wykończenia, przypominające wzory z włókna węglowego, udało się zgrabnie połączyć sportowy i elegancki wygląd. Na centralnej konsoli zainstalowano nową generację systemu infotainment, z ekranem dotykowym zamiast starszego, opartego na przyciskach. Mimo nowoczesnego wyglądu, wciąż korzystano z hamulca ręcznego aktywowanego nogą. Tylnie siedzenia zapewniały wystarczająco dużo miejsca na głowę dla niższych pasażerów, ale miały odpowiednią ilość miejsca na nogi.

Pod maską Infiniti zainstalowało silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem pochodzący od Mercedesa oraz własny silnik V6 o pojemności 3,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem. Moc trafiała na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów dostarczonej przez niemieckiego producenta.

Infiniti Q60 to luksusowe sportowe coupé, które łączy ekspresyjny design z ekscytującą wydajnością i dynamiką. Napinające się, muskularne linie nadwozia podkreślają znaczny potencjał Q60, wzmacniany nowoczesnym, całkowicie nowym silnikiem V6 twin-turbo o pojemności 3,0 litra.

Niższe i szersze niż poprzednie modele Infiniti, odważne nadwozie Q60 wyraża 'Potężną Elegancję’ – język designu Infiniti, który nadaje temu sportowemu coupé muskularną atletyczność, pewnie pokazując poczucie ruchu i mocy. Dynamiczne zmiany obejmują nowy, lekki i zaawansowany silnik V6, najnowszą wersję Direct Adaptive Steering oraz cyfrowy system zawieszenia.

Silnik V6 twin-turbo o wysokiej wydajności należy do nowej, ekskluzywnej rodziny napędów 'VR’ i powstał z bogatego doświadczenia marki w rozwoju silników sześciocylindrowych. Nowy silnik – dostępny w wersjach o mocy 400 lub 300 KM – został zaprojektowany w celu zwiększenia mocy i momentu obrotowego, przy zachowaniu wysokiej efektywności. Oferowany jest również silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra, turboładowany, generujący 208 KM.

Standardowo moc przekazywana jest na tylne koła Q60, co zapewnia natychmiastowe reakcje dynamiczne. Opcjonalny system Inteligentnego Napędu Na Cztery Koła (AWD) z tylnym rozkładem mocy zwiększa stabilność i przyczepność w warunkach niskiej przyczepności.

Q60 zapewnia naprawdę angażujące doświadczenie sportowego coupé, z równowagą komfortu jazdy i zwinnego prowadzenia. Kluczowym elementem osiągnięcia tej równowagi jest nowe Dynamiczne Cyfrowe Zawieszenie (DDS) Infiniti, zaprojektowane, aby oferować bezpośrednie reakcje w prowadzeniu i wysoką zwrotność, a także zwiększony komfort jazdy – wspierane przez nowe elektroniczne i adaptacyjne tłumiki.

Infiniti drugiej generacji Direct Adaptive Steering (DAS) oferuje wysoki poziom informacji zwrotnej i bardziej bezpośrednie reakcje kierownicy w Q60. System 'steer-by-wire’ eliminuje mechanicznie połączone części, zamiast tego wykorzystując komponenty cyfrowe do poprawy uczucia i reakcji kierownicy. Połączenie między kierowcą a DAS jest natychmiastowe, dzięki elektronicznemu połączeniu między komponentami.

Nowo ulepszony selektor trybów jazdy pozwala kierowcom dostosować i spersonalizować wydajność DDS i DAS zgodnie z ich potrzebami i preferencjami jazdy.

Infiniti Q60: przywracając obecność Infiniti w segmencie sportowych coupé

Światowa premiera nowego Q60, luksusowego sportowego coupé, miała miejsce w czasie szybkiego wzrostu dla Infiniti, wypuszczonego w trakcie intensywnego globalnego okresu wprowadzenia na rynek. W pierwszej połowie 2016 roku Infiniti sprzedało rekordowe 110,246 nowych pojazdów, co stanowi wzrost o 7 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.

W sprzedaży od trzeciego kwartału 2016 roku, Q60 odegra ważną rolę w globalnym rozwoju marki i na nowo obudzi jej obecność w segmencie luksusowych sportowych coupé. Infiniti przechodzi okres dywersyfikacji modeli, wchodząc w nowe segmenty i, w przypadku Q60, wprowadzając nowe technologie i napędy.

Infiniti ma udokumentowaną historię w klasie sportowych coupé z modelami G35 i G37, wprowadzonymi odpowiednio w 2002 i 2008 roku. Pierwsza generacja G35 łączyła w sobie angażującą dynamikę i przyciągający wzrok wygląd, a zespoły rozwojowe Infiniti zaprojektowały i opracowały trzecią generację sportowego coupé Q60 zgodnie z tymi samymi zasadami.

Potężny, elegancki i śmiały nowy design

Infiniti Q60 charakteryzuje się płynącymi, rzeźbiarskimi liniami i mocnymi, muskularnymi proporcjami. Jego muskularna atletyczność pewnie wyraża poczucie ruchu i mocy, połączone z bezwysiłkową, prawie bezwładną postawą.

Q60 wykorzystuje charakterystyczne cechy designu Infiniti, aby komunikować dynamizm, reprezentując odważne wyrażenie wizualne wydajności samochodu. Zjednoczone cechy, takie jak podwójna atrapa chłodnicy i cięte w kształt półksiężyca słupki C – które zwężają się do przodu i podkreślają dynamiczną jakość pojazdu – zapewniają, że to sportowe coupé jest natychmiast rozpoznawalne jako Infiniti. Reflektory LED, wykorzystujące 'technologię przewodów świetlnych’ do równomiernego oświetlania drogi, zaprojektowano tak, aby przypominały kształt ludzkiego oka, nadając samochodowi pociągającą 'twarz’. Głębsza atrapa chłodnicy jest osadzona w nadwoziu, co komunikuje silniejsze połączenie z silnikiem.

Wymiary zewnętrzne i uderzająca sylwetka Q60 podkreślają jego kompetencje jako potężnego sportowego coupé. Jego agresywna postawa sprawia, że wydaje się bardziej stabilne i zyskuje na zdolności do prowadzenia, podczas gdy niższy środek ciężkości pozytywnie wpływa na dynamikę prowadzenia.

Infiniti Q60 standardowo wyposażone jest w nowo zaprojektowane 19-calowe felgi aluminiowe. W niektórych rynkach modele 'Red Sport 400′ – bardziej skoncentrowane na wydajności wersje samochodu – mają szersze koła i opony z tyłu, co przyczynia się do bardziej agresywnej postawy, a także poprawia prowadzenie i przyczepność, z większą zdolnością do przetrzymywania bocznych sił G. Przerwy między kołami a nadkolami są węższe niż kiedykolwiek, co dodatkowo obniża wizualną objętość samochodu i nadaje mu niską, potężną postawę.

Efektywność aerodynamiczna była ważnym czynnikiem dla zespołów projektowych i inżynieryjnych Infiniti. Kluczowy dla współczynnika oporu Q60 wynoszącego zaledwie 0,28 była starannie przemyślana konstrukcja nadwozia. W szczególności wentylacje w przednich błotnikach kierują powietrze z komory silnika, podczas gdy maska Q60 została również ukształtowana w celu zmniejszenia oporu.

Modele Q60 z nowym silnikiem V6 posiadają Aktywną Osłonę Grilla, aby zrównoważyć wymagania chłodzenia silnika z celem zwiększenia efektywności aerodynamicznej. W normalnym użytkowaniu osłona pozostaje zamknięta, otwierając się, gdy wymagana jest większa wydajność. Lusterka boczne montowane na drzwiach podkreślają niską postawę Q60 i smukły wygląd coupé, a ich konstrukcja ma na celu poprawę przepływu powietrza wzdłuż boków pojazdu, jednocześnie zachowując szeroki kąt widzenia z tyłu dla kierowcy.

Infiniti Q60 dostępne jest w 10 kolorach nadwozia, z 'Dynamic Sunstone Red’ i 'Solar Mica’ zupełnie nowymi w ofercie Infiniti. Ekskluzywna dla Dynamic Sunstone Red, 'kolorowy przezroczysty lakier’ pomaga chronić unikalne wykończenie farby, przyczyniając się jednocześnie do głębokości połysku, dla większego efektu wizualnego.

Dostosowane podejście do wnętrza skoncentrowanego na kierowcy

Wyrafinowane rzemiosło charakteryzuje przestronność i pięknie wykończone wnętrza w całej gamie Infiniti, zgodnie z podejściem marki 'skoncentrowanym na kierowcy, z myślą o pasażerach’. Projektanci Infiniti wykorzystali tę architekturę, aby nadać każdemu pasażerowi wyraźnie określoną przestrzeń we wnętrzu.

W przedniej części kabiny projekt Q60 podkreśla koncentrację deski rozdzielczej na kierowcy, z centralną konsolą wyposażoną w podwójne ekrany dotykowe (górny 8-calowy i dolny 7-calowy) w ramach centralnego systemu sterowania InTouch – najnowszej generacji technologii informacyjno-rozrywkowej firmy. Funkcjonalności ekranów dotykowych obu ekranów umożliwiły zespołom projektowym Infiniti zminimalizowanie liczby przycisków w kabinie, co zapewnia schludny, nieskomplikowany wygląd.

Wykończenie wnętrza Q60 obejmuje wysokiej jakości akcenty i odważne, nowoczesne materiały. Luksusowe modele oferowane są w białej skórze z akcentem z włókna szklanego. Ciemniejsze kolory wnętrza są dopasowane do czarnego drewna, aluminium lub akcentu z fioletowego włókna węglowego. Modele sportowe dostępne są w czerwonej skórze z akcentem z włókna szklanego.

Kabina Infiniti Q60 została zaprojektowana w celu zapewnienia komfortowej przestrzeni dla wszystkich pasażerów, mimo sportowego kształtu coupé. Jego rozstaw osi wynoszący 2850 mm (112,2 cala) zapewnia miejsce na nogi do 1095 mm (43,1 cala) dla pasażerów z przodu i 823 mm (35,1 cala) dla pasażerów z tyłu. Szerokość nadwozia Q60 wynosząca 1850 mm (72,8 cala) (bez lusterek) jest wystarczająca, aby zapewnić wszystkim pasażerom dużo przestrzeni na ramiona i biodra. Przestrzeń na ramiona wynosi 1387 mm (54,6 cala) dla pasażerów z przodu i 1321 mm (52 cale) dla osób z tyłu, podczas gdy przestrzeń na biodra wynosi odpowiednio 1369 mm (53,9 cala) i 1217 mm (47,9 cala). Niezależnie od opadającego dachu coupé, Q60 oferuje obszerną przestrzeń nad głową dla wszystkich pasażerów – 963 mm (37,9 cala) z przodu (bez dachu panoramicznego) i 876 mm (34,5 cala) z tyłu. Q60 oferuje 342 litry (12,1 stopy sześcienne) przestrzeni bagażowej.

Nowy silnik V6 zapewnia ekscytującą wydajność

Całkowicie nowy silnik V6 twin-turbo o pojemności 3,0 litra z nowej rodziny napędów 'VR’ to najnowocześniejszy silnik V6, jaki kiedykolwiek oferował Infiniti, łączący optymalną jazdę, efektywność i wydajność.

Nowy silnik 'VR30 DDTT’ powstał dzięki bogatemu doświadczeniu firmy w rozwoju silników sześciocylindrowych. Rodzina napędów 'VQ’ V6, poprzednik 'VR’, była długoletnią i wielokrotnie nagradzaną serią silników, która pojawiła się w modelach Infiniti od 1994 roku.

Kompaktowy i lekki silnik został opracowany, aby dostarczać optymalną moc i moment obrotowy dla silnika o swojej wielkości, a także wysoką efektywność paliwową. Silnik jest dostępny w wersjach o mocy 400 lub 300 KM, a moc i moment obrotowy są dostępne w szerokim zakresie obrotów silnika, w którym kierowcy zazwyczaj spędzają najwięcej czasu.

Maksymalna moc silnika 400 KM (298 kW, 405 ps) osiągana jest przy 6400 obr./min, generując 475 Nm (350 lb-ft) momentu obrotowego przy 1600-5200 obr./min. Z tym silnikiem Q60 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,0 sekundy (AWD), osiągając maksymalną prędkość 155 mph (250 km/h). Dzięki najwyższemu stosunkowi mocy do efektywności spośród wszystkich samochodów w klasie luksusowych sportowych coupé, Q60 osiąga 22 mpg (US combined, napęd na tylne koła; 21 mpg napęd AWD).

Silnik o mocy 300 KM (224 kW, 304 ps) osiąga swoją maksymalną moc również przy 6400 obr./min, a moment obrotowy wynosi do 400 Nm (295 lb-ft) w tym samym szerokim zakresie obrotów 1600-5200 obr./min. Te wartości zostały osiągnięte przy wydajności wynoszącej 22 mpg (US combined, napęd na tylne koła; 22 mpg napęd AWD).

Ta równowaga mocy i efektywności została osiągnięta dzięki zestawowi nowo opracowanych cech napędu Infiniti.

Najważniejszym z nich jest nowy bezpośredni system wtrysku paliwa (DIG). System DIG o wysokim ciśnieniu pozwala na precyzyjne kontrolowanie czasów wtrysku oraz ilości paliwa wtryskiwanego do komory spalania, dostarczając dokładną ilość wymaganą do płynnego przyspieszania silnika, w zależności od pozycji pedału gazu i obrotów silnika. Ten system sprawia, że nowy silnik V6 jest jednym z najczystszych, najbardziej wydajnych i mocnych silników swojego typu, jakie widziała klasa sportowych coupé.

Dostępny jest także czterocylindrowy, turboładowany silnik o pojemności 2,0 litra DIG (bezpośredni wtrysk benzyny) w modelu Q60, z ulepszonym bezpośrednim wtryskiem paliwa dla większej wydajności w każdych warunkach. Ten silnik generuje 208 KM (155 kW, 211 ps) przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm (258 lb-ft) w zakresie 1500-3500 obr./min. Wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi dostarcza paliwo do silnika w precyzyjnych ilościach dla większej efektywności paliwowej: 25 mpg (US combined, napęd na tylne koła; 24 mpg napęd AWD).

Całkowicie aluminiowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra wykorzystuje hydrauliczny system zmiennej kontroli czasu otwarcia zaworów i bezpośredni wtrysk paliwa, aby maksymalizować swoją efektywność mechaniczną, a powłokowe tłoki minimalizują tarcie. System Idle Stop-Start, standardowo montowany w silnikach 2,0 litra DIG, zapewnia dalsze poprawy w zakresie efektywności paliwowej.

Szerokopasmowa turboładowarka o jedynej spirali dostarcza maksymalny moment obrotowy przy tych prędkościach obrotowych, które są najczęściej wykorzystywane przez kierowców, chociaż sam silnik pozwala na osiąganie maksymalnych obrotów na poziomie 6300 obr./min. System DIG, w połączeniu z relatywnie niskim współczynnikiem sprężania 9,8:1, pozwala silnikowi 2,0-litra turbo oferować podobne charakterystyki wydajnościowe do nowego, większego silnika V6 twin-turbo o pojemności 3,0 litra.

Wspierająca jazda dzięki adaptacyjnej technologii podwozia

Infiniti Q60 wciela w życie oddanie marki Infiniti do rozwijania nowych i innowacyjnych technologii jazdy, które zapewniają pewne i spersonalizowane doświadczenie za kierownicą.

Drugiej generacji system Direct Adaptive Steering (DAS) Infiniti to zaawansowany system 'steer-by-wire’, który przeszedł znaczną poprawę w celu zwiększenia odczucia i informacji zwrotnej z układu kierowniczego bez kompromisów w zakresie komfortu. Kierowca Q60 ma do wyboru siedem spersonalizowanych trybów, aby dostosować wydajność kierownicy zgodnie z preferowanym stylem jazdy.

System steer-by-wire nie wykorzystuje mechanicznie połączonych części, tylko stosuje komponenty cyfrowe, które komunikują się elektronicznie za pośrednictwem jednostki sterującej (ECU). ECU przekazuje sygnały wejściowe z kierownicy do kół, wysyłając sygnały natychmiastowo do aktuatora kąta skrętu, który dostosowuje kąt natarcia przednich opon. Wysyłając informacje w odwrotnym kierunku, aktuator kąta skrętu komunikuję również informacje zwrotne o drodze do kierownicy, filtrując pewien poziom wibracji z nawierzchni – zmniejszając zmęczenie kierowcy na dłuższych trasach. Połączenie między wejściem kierowcy a informacjami zwrotnymi z kierownicy oraz zachowaniem podwozia jest natychmiastowe, dzięki elektronicznemu połączeniu między komponentami.

Dzięki systemowi DAS opór kierownicy zwiększa się stopniowo wraz z prędkością pojazdu i boczną siłą G, podobnie jak w konwencjonalnym układzie kierowniczym, a także oferuje poprawy: jazda nie jest zakłócona typowymi drganiami i gwałtownymi ruchami kierownicy, które występują w mechanicznych układach kierowniczych i są wzmacniane przez uszkodzone nawierzchnie dróg. Kierowcy otrzymują bardziej wyrafinowany i bezpośredni system kierowniczy, zapewniający pewne, kontrolowane doświadczenie za kierownicą.

Opracowane w celu współpracy z DAS, nowy elektroniczny system zawieszenia, Dynamiczne Cyfrowe Zawieszenie (DDS), monitoruje przechyły nadwozia, kąt natarcia i współczynnik skakania, aby zapewnić bezpieczną jazdę poprzez dalsze zmniejszenie niepożądanych odczuć kierowniczych i wibracji.

DDS jest kontrolowane za pomocą nowego zestawu elektronicznie regulowanych tłumików, które regulują kontrolę zmiennej siły tłumienia, oferując miękką lub twardą jazdę. Miękke tłumienie zostało zaprojektowane w celu zbalansowania komfortu i prowadzenia, zapewniając, że wstrząsy i faliste drogi są wchłanianie w miarę możliwości. Twardsze tłumienie zapewnia bardziej zwinne prowadzenie, jednocześnie oferując najlepszą wydajność dla płaskiej i stabilnej jazdy.

Zarówno DAS, jak i DDS są dostępne w modelach Q60 wyposażonych w silnik 3,0-litrowy.

Standardowo modele Q60 wyposażone w nowy silnik V6 twin-turbo o pojemności 3,0 litra mają zasilanie elektryczne Rack Electronic Power Steering (Rack EPS). System zapewnia liniowe i kontrolowane doświadczenie jazdy, a każdy tryb umożliwia szybsze, naturalne i precyzyjne prowadzenie, zachęcając do manewrowania i łatwego sterowania.

Jako trzeci system kierowniczy dla rodziny Q60, modele Q60 z czterocylindrowym silnikiem turbo są standardowo wyposażone w hydrauliczny, elektroniczny system kierowniczy z przekładnią i przyspieszeniem wrażliwości na prędkość. To zwiększa pomoc przy niskich prędkościach i redukuje wspomaganie, aby poprawić odczucia i reakcje przy wyższych prędkościach, z pomocniczym silnikiem kierowniczym wspierającym wejścia kierowcy.

Standardowe ustawienie zawieszenia zapewnia niski poziom hałasu drogowego i minimalną intruzję niepożądanych wibracji, pozwalając jednocześnie na bardziej bezpośrednie i liniowe odpowiedzi prowadzenia. Układy połączeń zawieszenia i tuleje zostały zmodyfikowane specjalnie do zastosowania w Q60, podczas gdy amortyzatory zostały przeniesione, aby umożliwić wybór innych dostosowanych komponentów zawieszenia, nadając Q60 zoptymalizowane właściwości jazdy i prowadzenia sportowego coupé.

Wiele opcji personalizacji

Całkowicie nowy Infiniti Q60 jest w pełni dostosowywalny za pomocą selektora trybów jazdy (DMS) – dostępnego przez 8-calowy ekran dotykowy. System pozwala na wybór trybu jazdy z dostępnych opcji: 'Standardowy’, 'Śnieg’, 'Eco’, 'Sport’, 'Sport+’ (nowość w niektórych modelach) oraz 'Personalny’.

Tryb Standardowy został dostrojony, aby reprezentować podstawową wydajność Q60: normalny poziom mocy silnika i ustawienia skrzyni biegów połączone z unikalnym połączeniem zwiększonego komfortu jazdy i zwinnego prowadzenia – to, co zespoły rozwojowe Infiniti zdefiniowały jako idealne charakterystyki wydajnościowe dla tego samochodu. W tym trybie kierowanie wymaga mniejszego wysiłku przy niższych prędkościach dla łatwiejszego manewrowania, podczas gdy przy wyższych prędkościach lub na nierównych nawierzchniach czuć stabilność z mniejszymi odczuciami związanymi z wolniejszymi przełożeniami i twardszym odczuciem kierownicy.

Tryb Sport zwiększa poziom wysiłku wymaganego do kierowania i przyspiesza stosunek kierowania, zapewniając bardziej natychmiastowe reakcje w prowadzeniu. Wybierając nowy tryb Sport+, wysiłek kierownicy pozostaje taki sam jak w trybie Sport, ale reakcja kierownicy jest jeszcze bardziej zwiększona, z jeszcze szybszym współczynnikiem kierowania dla precyzyjnego prowadzenia – w zależności od prędkości pojazdu. Na przykład w porównaniu do jazdy w trybie Standardowym przy prędkości 100 km/h, stosunek kierowania w trybie Sport jest o cztery procent szybszy, a w trybie Sport+ o dwanaście procent szybszy.

Dodatkowo tryby Sport i Sport+ wiążą się ze zmianami w mapowaniu silnika i skrzyni biegów, aby dostarczyć wymagane charakterystyki jazdy.

W trybie Personalnym kierowcy Q60 mogą spersonalizować wydajność DAS, wybierając jeden z trzech podstawowych 'trybów’ (Standardowy, Sport i Sport+) i następnie określając preferowany poziom 'odpowiedzi’ (Domyślny, Dynamiczny i Dynamiczny+). Łącznie dostępne są siedem kombinacji trybów i odpowiedzi w Personalnym: Standardowy i Domyślny; Sport i Domyślny; Sport i Dynamiczny; Sport i Dynamiczny+; Sport+ i Domyślny; Sport+ i Dynamiczny; Sport+ i Dynamiczny+. Dla najwyższego poziomu wsparcia i ostatecznych doświadczeń z jazdy sportowym coupé, kierowca Q60 powinien wybrać tryb Sport+ z odpowiedzią Dynamic+.

W trybie Śnieg silnik automatycznie obniża swoją moc w warunkach wilgotnych lub śliskich. Skrzynia biegów dostosowuje się, aby używać wyższego biegu i niższego momentu obrotowego oraz mocy. Pomaga to zapobiegać poślizgowi kół na śliskich drogach. W trybie Eco opuszczone zostają ciśnienia w układzie kierowniczym, a silnik automatycznie obniża moc dla oszczędności. Reakcja na gaz jest dostosowana, a skrzynia biegów nie jest tak natychmiastowa jak w innych trybach. Punkty zmiany biegów zostały zmienione dla maksymalnej wydajności.

Dla każdego z tych trybów jazdy klienci mogą również wybierać między 'miękkimi’ lub 'twardymi’ ustawieniami tłumika elektronicznego oferowanymi z Dynamicznym Cyfrowym Zawieszeniem.

Dodatkowa technologia napędu łącząca samochód z drogą

Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów Infiniti Q60 została zaprojektowana z przełożeniami dostosowanymi do responsywnego, bezpośredniego przyspieszania. Adaptive Shift Control (ASC) wykorzystuje czujnik przyspieszenia bocznego do wykrywania zmian w topografii drogi, takich jak wzniesienia czy zakręty, i poprawia wzorce wyboru biegów zgodnie z zmieniającymi się warunkami. ASC pozwala także skrzyni biegów obserwować zachowanie kierowcy i dostosowywać zmiany biegów do jego wskazówek.

W trybie Sport Q60 wybiera bardziej agresywny wzór zmiany biegów, utrzymując dłużej biegi, aby wykorzystać maksymalne rezerwy wydajności silnika przy wyższych obrotach. We wszystkich przypadkach automatyczna skrzynia biegów zmienia biegi płynnie, a mniej skoncentrowane na wydajności tryby dają samochodowi jeszcze bardziej zrelaksowany charakter w codziennych warunkach.

Inteligentny system AWD (napęd na wszystkie koła) zapewnia zwiększoną stabilność dla lepszego trzymania drogi w sytuacjach o niskiej przyczepności, rozdzielając moment obrotowy w proporcji 50:50 między przednimi a tylnymi kołami w swoim ustawieniu domyślnym. Jeśli samochód wykryje, że dodatkowa przyczepność nie jest natychmiast potrzebna, system może przekierować do 100 procent na tylne koła, redistribuując moc do każdego z czterech kół w miarę zmiany warunków lub jeżeli wykryje chwilową utratę przyczepności.

W porównaniu z poprzednikiem, połączenie szerszych kół i opon nie tylko przyczynia się do przyciągającego uwagę wzornictwa nowego Q60, ale także poprawia prowadzenie pojazdu.

Nowoczesne funkcje oferują maksymalny komfort i wygodę

Innowacje technologiczne ułatwiają komfort i wygodę w kabinie luksusowego sportowego coupé Q60, zapewniając wyrafinowaną i nowoczesną przestrzeń zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.

Inżynierowie Infiniti pracowali nad minimalizowaniem poziomów hałasu, wibracji i szumów (NVH) w modelu Q60. W szczególności poprawiono NVH poprzez zastosowanie znacznej izolacji zawieszenia i sztywniejszych poprzeczek, a także zaprojektowanych w celu tłumienia wibracji szprych kół. Aktywna redukcja hałasu jest standardowo montowana w wszystkich modelach Q60, skutecznie zapobiegając negatywnym częstotliwościom hałasu silnika od zakłócania spokoju w kabinie.

Q60 zadebiutuje jako produkcyjny pojazd w nowym, 13-głośnikowym systemie dźwiękowym Bose® Performance Series, opcjonalnej konfiguracji audio, która została dostosowana do akustyki kabiny Q60. Charakteryzująca się zupełnie nową architekturą systemu i komponentami o wysokiej wydajności, w pełni immersyjny system audio Bose przekształca kabinę w osobisty raj dźwiękowy kierowcy. Interfejs systemu i głośniki mają nowoczesny 'przemysłowy’ design, typowy dla audio systemów serii Bose Performance, nadając kabinie bardziej charakterystyczny, wysokiej jakości wygląd i odczucie.

Pragnienie Infiniti, aby zapewnić kierowcom całkowitą kontrolę podczas jazdy, odnosi się także do nowo zaprojektowanych wysokich foteli z wysokimi oparciami i bocznymi wsparciami. Zespoły rozwojowe Infiniti odkryły, że wiele foteli w samochodach, niezależnie od segmentu, wymusza na pasażerach przyjmowanie pozycji 'C’ na kręgosłupie i oferuje bardzo małe wsparcie na ramionach, co zwiększa obciążenie kręgosłupa nawet o 40 procent w porównaniu do pozycji stojącej.

Fotele z 'wsparciem kręgosłupa’ Infiniti zostały starannie zaprojektowane dla Q60, aby dopasować się do krzywizny kręgosłupa, zapewniając stały poziom wsparcia i minimalizując nacisk na dolne i górne mięśnie pleców. Wspierające fotele redukują krzywiznę kręgosłupa, którą wiele tradycyjnych foteli wymusza na pasażerach, uzyskując bardziej równą postawę między klatką piersiową a miednicą. Rozległe wsparcie górnej części ciała równomiernie rozkłada wagę pasażera wzdłuż krzesła.

Infiniti Q60 standardowo wyposażone jest w zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy InTouch. Teraz z ulepszonym procesorem, InTouch pozwala pasażerom na personalizację wnętrza Q60 zgodnie z ich preferencjami i może zapisać profile dla wielu kierowców, identyfikowanych za pomocą ich inteligentnego klucza (I-key).

InTouch potrafi zapamiętać ponad 200 ustawień, które poszczególne osoby mogą programować samodzielnie. Obejmują one tryby silnika, zawieszenia i kierownicy, pozycje fotela kierowcy, ustawienia audio i nawigacji; ustawienia wyświetlacza oraz preferencje dotyczące ogrzewania i wentylacji.

W niektórych rynkach Infiniti Q60 wyposażone jest w nową jednostkę sterującą telematyką (TCU), która umożliwia właścicielowi zdalne sterowanie elementami swojego samochodu za pomocą smartfona dla większego bezpieczeństwa i wygody.

Po połączeniu z smartfonem użytkownika, nowy TCU otwiera szereg funkcji dla nabywców Q60, dostępnych za pośrednictwem aplikacji InTouch Services. Należą do nich: zdalny rozruch silnika; lokalizator samochodu; oraz śledzenie pojazdów skradzionych.

Technologia ta umożliwia właścicielowi dostęp do Raportu o Zdrowiu Pojazdu, zapewniając miesięczny przegląd statusu samochodu w zakresie ABS, poduszek powietrznych, hamulców, silnika, ciśnienia oleju i ciśnienia w oponach. InTouch następnie powiadamia kierowcę, jeśli jakiekolwiek działanie lub serwis są wymagane.

Kompleksowe funkcje bezpieczeństwa dla spokojności umysłu

Kompleksowe podejście Infiniti do aktywnego bezpieczeństwa jest widoczne w całym luksusowym coupé Q60. Zestaw technologii asystujących kierowcy w Q60 pozwala pojazdowi monitorować i identyfikować potencjalne zagrożenia, aktywnie pomagając kierowcy unikać tych zagrożeń, a jeśli kolizja jest nieunikniona, łagodzi jej skutki.

Zakres technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego obejmuje:

Monitorowanie zagrożeń: System Monitorowania Obszaru Wokół; Inteligentny Tempomat z Asystentem Kontroli Odległości
Pojawienie się zagrożenia: Zapobieganie Wypadnięciu z Linii; Interwencja w Martwym Punkcie; Wykrywanie Obiektów w Ruchu; Ostrzeżenie o Zderzeniu z Przodu
Unikanie i łagodzenie skutków kolizji: Awaryjne Hamowanie z Przodu z systemem hamowania dla pieszych; Interwencja w Kolizji Przy Wycofywaniu
Oprócz tych technologii bezpieczeństwa, Q60 obejmuje inne funkcje asystujące kierowcy, takie jak Adaptacyjny System Podświetlenia Przedniego i Aktywna Kontrola Pasa.

Infiniti Q60 standardowo wyposażone jest w sześć poduszek powietrznych we wszystkich rynkach – poduszki powietrzne z przodu i boczne dla kierowcy i pasażera oraz kurtynowe poduszki powietrzne umieszczone w dachu. W niektórych rynkach dostępna jest poduszka powietrzna w dach, a także unikalna konstrukcja maski silnika, zaprojektowana zgodnie z nowymi międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa dla pieszych (zaprojektowana w celu ograniczenia potencjalnych obrażeń dla pieszych).

Nowe metody produkcji

Nowe Infiniti Q60 będzie produkowane w zakładzie produkcyjnym firmy w Tochigi w Japonii. Zakład Tochigi został zmodernizowany, aby sprostać unikalnym potrzebom produkcyjnym nowego luksusowego sportowego coupé, w szczególności w celu stworzenia odważnych linii i ostrych kątów designu Q60.

Maszyny i narzędzia w linii produkcyjnej w Tochigi zostały zmodernizowane, aby włączyć do produkcji szereg nowatorskich procesów i zaawansowanych cech projektowych (takich jak ostro zakrzywione panele nadwozia i głęboko osadzone mocowania lamp).

Zespoły zajmujące się produkcją, projektowaniem i inżynierią w zakładzie Tochigi ściśle współpracowały, aby zapewnić, że nowa funkcja pokrywy bagażnika modelu Q60 została zrealizowana z najwyższą jakością. W zastosowaniu na skalę światową, pokrywa bagażnika jest hybrydową kombinacją skóry żywicznej na stalowej ramie – dając projektantom Infiniti większą swobodę w rozwijaniu kształtów, które mogą być budowane w jednym elemencie.

Dzięki tym ulepszeniom produkcyjnym wersja drogowa Q60 pozostaje zadziwiająco wierna oryginalnemu projektowi koncepcyjnemu.

Dodatkowe ulepszenia na linii produkcyjnej w Tochigi obejmują nową dedykowaną kabinę malarską, zainstalowaną wyłącznie do produkcji 'Dynamic Sunstone Red’ modelu Q60. Nowy rozwój w zakładzie malarskim umożliwia specjalistom od malowania Infiniti precyzyjniejsze kontrolowanie grubości i poziomów jakości wymaganych do uzyskania głębokiego, błyszczącego czerwonego odcienia. Po przetestowaniu setek wariantów formuł farb i różnych procesów produkcyjnych, Infiniti opracowało nowy proces specjalnie dla nowego koloru, wykorzystując połączenie maszyn malarskich i procesów ręcznych.

Na linii produkcyjnej Infiniti Q60 216 wysoko wykwalifikowanych 'Takumi’ – rzemieślników – zostało starannie wyłonionych z 4500-osobowego personelu. Takumi Infiniti nie tylko wymagają szczególnie wysokiego poziomu wiedzy technicznej, ale są również specjalnie przeszkoleni w zakresie produkcji pojazdów luksusowych i mają głęboką wiedzę o marce Infiniti i jej podstawowych wartościach. Takumi pracują w dziedzinach tłoczenia nadwozia, spawania, malowania, montażu i zapewnienia jakości, a zgodnie z japońską filozofią 'Kaizen’, na ciągłym doskonaleniu, regularnie przechodzą szkolenia w zakresie nowych technik i umiejętności.

3.0t V6 7AT AWD (300 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2997 Cm3
Moc220.6 Kw @ 6400 Rpm
300 Hp @ 6400 Rpm
296 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1600-5200 Rpm
400 Nm @ 1600-5200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40 R19
Długość184.4 In (4684 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/62.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Pojemność bagażnika8.7 Cuft (246 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3939 Lbs (1787 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5082 Lbs (2305 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Emisja CO220-27 G/Km

3.0t V6 7AT AWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2997 Cm3
Moc294.2 Kw @ 6400 Rpm
400 Hp @ 6400 Rpm
395 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy350 Lb-Ft @ 1600-5200 Rpm
475 Nm @ 1600-5200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40 R19
Długość184.4 In (4684 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/62.6 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Pojemność bagażnika8.7 Cuft (246 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4024 Lbs (1825 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5082 Lbs (2305 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Emisja CO220-27 G/Km

3.0t V6 7AT RWD (300 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2997 Cm3
Moc220.6 Kw @ 6400 Rpm
300 Hp @ 6400 Rpm
296 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1600-5200 Rpm
400 Nm @ 1600-5200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40 R19
Długość184.4 In (4684 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/62.4 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Pojemność bagażnika8.7 Cuft (246 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3774 Lbs (1712 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4905 Lbs (2225 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Emisja CO220-27 G/Km

3.0t V6 7AT RWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2997 Cm3
Moc294.2 Kw @ 6400 Rpm
400 Hp @ 6400 Rpm
395 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy350 Lb-Ft @ 1600-5200 Rpm
475 Nm @ 1600-5200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40 R19
Długość184.4 In (4684 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/62.6 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Pojemność bagażnika8.7 Cuft (246 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3939 Lbs (1787 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5082 Lbs (2305 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Emisja CO220-27 G/Km

2.0L 7AT AWD (208 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc153 Kw @ 5500 Rpm
208 Hp @ 5500 Rpm
205 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
350 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40 R19
Długość184.4 In (4684 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/62.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Pojemność bagażnika8.7 Cuft (246 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3895 Lbs (1767 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4894 Lbs (2220 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Emisja CO220-27 G/Km

2.0L 7AT RWD (208 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc153 Kw @ 5500 Rpm
208 Hp @ 5500 Rpm
205 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
350 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40 R19
Długość184.4 In (4684 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość54.9 In (1394 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.2/62.2 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Pojemność bagażnika8.7 Cuft (246 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3727 Lbs (1691 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4718 Lbs (2140 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO221-28 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.