W 2013 roku Infiniti zmieniło nazwę całej swojej gamy modeli, a seria M zyskała oznaczenie Q70. Jednak chodziło nie tylko o etykietę. Wprowadzono także nowe technologie.
Marka luksusowa Nissana jest dobrze znana w Stanach Zjednoczonych, a mniej doceniana w innych częściach świata. Jej pojazdy mają jednak do zaoferowania coś wyjątkowego. Design, technologie oraz rozwiązania wnętrza były czymś specjalnym dla tej marki, która działała na rynku jako outsider w porównaniu do niemieckich konkurentów.
Płynne linie nadwozia przypominały erę biodesignu, ale z dojrzałością, której nie osiągnięto, gdy ten styl był głównym trendem. Te aerodynamiczne kształty sprawiały, że samochód wyglądał, jakby był wyrzeźbiony w ciekłym metalu, z bocznymi panelami, które przypominały fale. Przedni grill był połączeniem kątów 90 stopni oraz zakrzywionych linii otaczających siatkę.
Wnętrze Q70 oferowało skórę naturalną w miejscach kontaktowych oraz skórę syntetyczną w obszarach, które zazwyczaj nie były dotykane. Zestaw wskaźników w pewnym sensie przypominał inne modele Infiniti i Nissana, ale trudno było znaleźć w nim jakąkolwiek wadę. Jednostka infotainment znajdowała się na szczycie deski rozdzielczej z kontrolą dotykową. W systemie audio Bose producent zamontował głośniki w przednich siedzeniach, aby pasażerowie lepiej słyszeli muzykę bez potrzeby zwiększania głośności.
Modele przeznaczone na rynek amerykański trafiły do sprzedaży w roku modelowym 2014. Wczesne wersje obejmowały 3.7, 3.7 AWD, 5.6, 5.6 AWD oraz Hybrydę. Dla rynku europejskiego dostępny był silnik wysokoprężny 2.2 od Mercedes-Benz. Standardowa skrzynia biegów to 7-biegowa automatyczna.
Jako flagowy sedan marki Infiniti, model Q70 jest przykładem zaawansowanej technologii. Wciela w życie istotę wszystkiego, co związane z Infiniti – stylu, osiągów, luksusu, rzemiosła i technologii.
Q70, jako pokaz zaawansowanych technologii, został zaprojektowany tak, aby dostarczać luksusowe doświadczenie w zakresie osiągów, wykonane w wyższych standardach. W 2014 roku Infiniti Q70 (wcześniej znany jako Infiniti M) dostępny jest w pięciu inspirujących wersjach: Q70 3.7, Q70 3.7 AWD, Q70 5.6, Q70 5.6 AWD oraz Q70 Hybrid (po szczegóły dotyczące Q70 Hybrid 2014 zapraszam na InfinitiNews.com.)
Wśród dostępnych technologii skoncentrowanych na użytkowniku w Infiniti Q70 znajdują się:
Wybór trybu jazdy Infiniti Drive Mode Selector, cztery tryby sterujące mapowaniem przepustnicy i skrzyni biegów, które pomagają optymalizować osiągi pojazdu
Aktywna kontrola hałasu, która redukuje niepożądane harmoniczne silnika, zapewniając cichsze wnętrze
Ostrzeżenie o martwym polu (BSW), które informuje kierowcę, gdy wykryje inne pojazdy w obszarze martwego pola
Interwencja w martwym polu® (BSI), pierwszy na świecie system, który zapewnia selektywne hamowanie, gdy pojazd zbliża się do sąsiedniego pasa z wykrytym innym pojazdem w martwym polu, pomagając kierowcy powrócić do centralnej części pasa ruchu
System Forest Air®, który pomaga zmniejszyć przenikanie nieprzyjemnych zapachów do wnętrza i zapewnia bardziej naturalny przepływ powietrza
Eco Pedal, który dostarcza informacji zwrotnych kierowcy, aby zachęcać do ekologicznej jazdy
Aktywna kontrola toru jazdy, która dostosowuje moment obrotowy silnika i hamowanie na każdym z czterech kół w celu poprawy wydajności w zakrętach
Podwójne amortyzatory, które kontrolują siłę tłumienia w zależności od częstotliwości wejściowej z nawierzchni drogi
Ulepszony Inteligentny Klucz, który zapamiętuje ostatnio używane ustawienia dźwięku, nawigacji i klimatyzacji dla każdego klucza (oprócz powiązania z pozycjami fotela, kierownicy i lusterek bocznych za pomocą podwójnego systemu pamięci dla pasażerów)
W ofercie znajduje się również zaawansowany system nawigacji Infiniti Hard Drive, premium audio system Bose® Studio Surround®, Inteligentny Tempomat (z pełną prędkością), systemy ostrzegania o opuszczeniu pasa (LDW) i zapobieganiu opuszczeniu pasa (LDP), asystent kontroli odległości (DCA), Inteligentna pomoc hamulcowa (IBA) z ostrzeżeniem o kolizji czołowej (FCW) oraz przednie pasy bezpieczeństwa przygotowawcze.
Ulepszenia w modelu 2014 Q70 obejmują zmienione tempo sprężyn/amortyzatorów w modelach z napędem na tylne koła w pakiecie Sport oraz dodanie chłodnicy oleju silnikowego w pakiecie Sport 3.7.
Ekspresyjny styl, staranna gościnność
Wielowarstwowy wygląd zewnętrzny Infiniti Q70 łączy zrównoważone proporcje i postawę napędu na tylne koła z długą, niską maską oraz wysokim tyłem, tworząc efektywny kształt aerodynamiczny – jednocześnie zapewniając przestronne wnętrze. Sportowa aparycja Q70 podkreślona jest przez głębokie kształty nadwozia błotników i drzwi, nadając jej potężny wygląd, jakiego nie ma na drodze. Drzwi w stylu fali wykonane są z aluminium, co wpływa na niższą wagę, mimo trudności w formowaniu tego materiału. Stemple do każdego drzwi są ręcznie polerowane w celu zachowania precyzji, a każde drzwi przechodzą dokładną inspekcję, co zapewnia jakość na poziomie rękodzieła.
Zewnętrzna część Infiniti Q70 optymalizuje zarówno luksus, jak i sportowe akcenty stylizacyjne – z wyrazistym, charakterystycznym grillem Infiniti w kształcie podwójnej łuku oraz reflektorami przypominającymi kryształ, dużymi aluminiowymi kołami i falującą pokrywą bagażnika o wysokiej wydajności aerodynamicznej, która działa jak spojler, zwiększając docisk.
Modele Infiniti Q70 wyposażone w opcjonalny pakiet Sport charakteryzują się również unikalnym przednim zderzakiem, ciemnym grillem, ciemnymi obudowami reflektorów oraz 20-calowymi kołami i oponami. Szereg aerodynamicznych ulepszeń, w tym deflektory przednich opon, osłona silnika, osłona podłogi, deflektory tylnych opon, osłona wydechu, osłony boczne na podłodze oraz tylny dyfuzor przyczynia się do niskiego współczynnika oporu wynoszącego zaledwie 0.27 (0.26 dla Q70 Hybrid) oraz zerowego podnoszenia z przodu i z tyłu.
Standardowe cechy zewnętrzne obejmują elektrycznie przesuwany przyciemniany szklany dach z funkcją jednego dotknięcia do otwierania/zamykania, funkcję przechyłu oraz przesuwaną osłonę przeciwsłoneczną, automatycznie włączane/wyłączane bi-funkcyjne reflektory Xenon z wysoką intensywnością (HID) z blokadą wycieraczek, podwójne wydechy z polerowanymi końcówkami, elektrycznie składane podgrzewane lusterka zewnętrzne z funkcją uchylania, czujnik deszczu dla zmiennych wycieraczek przednich oraz lampki powitalne wbudowane w zewnętrzne klamki. Adaptacyjny system oświetlenia przedniego (AFS) z automatycznym poziomowaniem reflektorów jest dostępny jako część pakietu technologii.
Model 2014 Infiniti Q70 oferowany jest w sześciu kolorach zewnętrznych: Malbec Black, Liquid Platinum, Platinum Graphite, Storm Front Grey, Black Obsidian oraz Moonlight White.
Wnętrze oszałamiającego wyglądu zewnętrznego koncentruje się na osobie prowadzącej pojazd. Celem wnętrza Infiniti Q70 jest zaprezentowanie eleganckiego, a jednocześnie funkcjonalnego projektu, który łączy sztukę z precyzją, komfort z innowacją – wszystko w celu poprawy osiągów jazdy i przyjemności pasażerów.
Na przykład panel instrumentów zawiera wskaźniki Fine Vision, pierścienie w kształcie zębatki na wskaźnikach, wyświetlacz informacji o pojeździe o przekątnej 7,0 cala oraz analogowy zegarek Infiniti. Fotele kierowcy i pasażera z przodu z wykończeniem skórzanym, podgrzewane z 10-stopniową regulacją elektryczną, w tym 2-stopniowym wsparciem lędźwiowym są standardem, a także podwójny system pamięci dla fotela kierowcy, kierownicy i lusterek bocznych – który może być powiązany z indywidualnymi inteligentnymi kluczami.
Ponadto każdy inteligentny klucz zapamiętuje ostatnio używane ustawienia klimatyzacji, audio i nawigacji. System wspomagający wsiadanie/wysiadanie z fotela kierowcy i kierownicy, podgrzewane fotele przednie, sekwencyjne powitalne oświetlenie systemu oświetleniowego oraz automatyczna klimatyzacja w strefach również przyczyniają się do wyróżniającego poziomu standardowego luksusu w Q70.
Standardowe wyposażenie technologiczne obejmuje system telefoniczny Bluetooth® Hands-free, inteligentny klucz Infiniti z podświetlanym przyciskiem zapłonu, uniwersalny nadajnik HomeLink™ oraz monitor tylny. Inne cechy wnętrza to duży środkowy konsol, elektryczne szyby z funkcją jednego dotknięcia w górę/w dół i automatycznym odwróceniem, elektryczne zamki drzwi z automatycznym blokowaniem, elektryczne otwieranie bagażnika, zachowanie zasilania akcesoriów dla szyb i dachu, radio satelitarne SiriusXM (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana oddzielnie) oraz 6-głośnikowy system audio z AM/FM/CD, systemem danych radiowych (RDS), portem USB do interfejsu iPoda® i innych kompatybilnych urządzeń, sterowaniem audio w kierownicy i regulacją głośności w zależności od prędkości.
Aktywna kontrola hałasu, która generuje dźwięk „eliminujący” z czterech głośników drzwiowych (i subwoofera w modelach z systemem dźwiękowym Bose®), aby zmniejszyć nieprzyjemne harmoniczne silnika, jest również standardem we wszystkich modelach Q70 2014 roku. Poziom hałasu w kabinie jest monitorowany przez dwa mikrofony umieszczone w suficie Q70, przy czym kierowca i pasażerowie nie muszą podejmować żadnych działań, poza cieszeniem się cichym i komfortowym wnętrzem.
Dla nabywców szukających nieco wyższego poziomu funkcji i technologii, pakiet Premium dodaje system nawigacji Infiniti Hard Drive z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym WVGA, NavTraffic z informacjami o ruchu na żywo, NavWeather z prognozą pogody na żywo i 3-dniową prognozą (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana oddzielnie), przewodnik restauracyjny Zagat Survey® oraz strumieniowe audio przez Bluetooth®. Pakiet Premium dodaje również system audio Bose® 2-kanałowy z 10 głośnikami, podgrzewaną kierownicę, klimatyzowane fotele przednie oraz tylny system sonarowy.
Pakiet Premium zawiera również usługi Infiniti Connection™, w tym dostępne automatyczne powiadomienie o wypadku, wezwanie awaryjne, ulepszoną pomoc na drodze, Mój harmonogram i zdalne blokowanie/odblokowywanie drzwi; oraz Infiniti Connection Plus, w tym Strefa jazdy, Ostrzeżenie o prędkości, Pomoc w dotarciu do celu oraz dostęp do osobistego asystenta Infiniti – 24/7 usługi concierge, dostępnej bez opłat przez pierwsze cztery lata posiadania Infiniti Q70. Całe wyposażenie pakietu Premium jest standardem w modelach Q70 5.6.
Pakiet Deluxe Touring dodaje takie znane cechy jak system audio Bose® Studio Surround™ z cyfrowym dekodowaniem 5.1 kanałów i 16 głośnikami (w tym dwa osobiste głośniki zamontowane w ramionach każdego fotela przedniego), elektryczną zasłonę tylną, unikalny wzór siedzeń pikowanych z kontrastującym obszyciem i dodatkowym wzmocnieniem foteli, podsufitkę przypominającą zamsz oraz luksusową podsufitkę licznika.
Pakiet Deluxe Touring charakteryzuje się również skórą semi-anilinową – skórą pełnoziarnistą, która zawiera niewielką ilość powłoki powierzchniowej, co pozwala naturalnym cechom skóry przejść na wierzch. Fotele są miękkie i jędrne, jak materiał na luksusową sofę, i oferowane są w trzech dostępnych kolorach – grafitowym, kawowym lub kamiennym. W pakiecie Deluxe Touring znajdują się również specjalnie opracowane materiały o soft touch na podłokietnikach, wstawkach drzwiowych, konsoli środkowej i poduszkach kolanowych. Specjalne wykończenie drzwi z prawdziwego drewna białego jesionu zostało wzbogacone prawdziwym srebrem w proszku (wykończenie z drewna japońskiego jesionu oferowane jest w modelach Q70 bez pakietu Deluxe Touring).
System Forest Air® w pakiecie Deluxe Touring tworzy poczucie rześkiego klimatu i naturalnych bryz z relaksującego leśnego otoczenia. Czujniki systemu automatycznie otwierają i zamykają porty zasysania powietrza, aby zmniejszyć przenikanie kurzu, spalin lub nieprzyjemnych zapachów do kabiny, podczas gdy specjalny filtr polifenolowy z winogron i oczyszczacz powietrza Plasmacluster™ pomagają filtrować alergeny, pleśnie i wirusy z wnętrza. Kontrola wilgotności zapobiega nadmiernemu wysuszaniu powietrza z klimatyzatora, podczas gdy tryb Breeze zapewnia naturalne uczucie przepływu powietrza, delikatnie i subtelnie zmieniając przepływ powietrza z górnych i przednich wentylacji.
Oferowane są cztery kolory wewnętrzne – grafitowy, kamienny, pszeniczny i kawowy (dostępność różni się w zależności od pakietów opcji). Modele wyposażone w pakiet Sport oferują wykończenie w kolorze Sport Stone z kontrastującym dywanem i podsufitką, a także unikalne wzory foteli przednich, sportową kierownicę oraz przeszycia gałki zmiany biegów i pedałów wykończonych aluminium.
Zaawansowane silniki, naturalne poczucie dynamiki jazdy
Silniki V6 o pojemności 3.7 litra i V8 o pojemności 5.6 litra w modelu 2014 Infiniti Q70 wyposażone są w system VVEL (Variable Valve Event & Lift), który łączy hydrauliczne sterowanie zmiennym czasowaniem zaworów oraz elektroniczne sterowanie zmiennym podnoszeniem zaworów po stronie dolotowej, aby poprawić osiągi i reakcję.
Reakcja na przepustnicę jest ulepszona dzięki bezpośredniemu sterowaniu zaworem dolotowym, zamiast korzystać z tradycyjnej metody kontrolowania dolotu za pomocą zaworu przepustnicy. System VVEL zapewnia również lepsze emisje i efektywność paliwową (w porównaniu do konstrukcji bez VVEL), znacznie redukując opór dolotu, który występuje, gdy otwarcie zaworu przepustnicy silnika jest wąskie, a moc jest niska.
Silnik V6 o pojemności 3.7 litra w modelu Q70 3.7, 24-zaworowy DOHC wykonany z aluminium, ma moc 330 hp przy 7 000 obr./min oraz 270 lb-ft momentu obrotowego przy 5 200 obr./min. Silnik charakteryzuje się także sztywną konstrukcją ramową, dużymi średnicami łożysk korbowych i sworzni, asymetrycznymi tłokami, podwójnymi czujnikami stukowymi, lekkimi tłokami pokrytymi molibdenem, świecami zapłonowymi irydowymi i symetrycznym systemem dolotu powietrza.
Silnik V8 o pojemności 5.6 litra w modelu Q70 5.6, 32-zaworowy, DOHC, z bezpośrednim wtryskiem paliwa (DIG) wykonany z aluminium, ma moc 420 hp i 417 lb-ft momentu obrotowego. System DIG zapewnia lepszą wydajność przy pełnym otwarciu przepustnicy oraz poprawia efektywność paliwową i emisje (w porównaniu do systemu bezpośredniego wtrysku) poprzez redukcję stuków silnika, poprawę stabilności spalania i bardziej precyzyjne sterowanie wtryskiem.
Wszystkie modele Infiniti Q70 są standardowo wyposażone w udoskonaloną 7-biegową automatyczną skrzynię biegów z adaptacyjną kontrolą zmiany biegów (ASC) oraz tryb manualny z synchronizacją zmiany biegów, co umożliwia sportowe zmiany biegów podczas dynamicznej jazdy. Solidne magnezowe łopatki zmiany biegów są również dostępne w pakiecie Sport.
Szacunkowe zużycie paliwa wynosi 18 mpg w mieście/26 mpg na autostradzie dla Q70 3.7 oraz 17 mpg w mieście/24 mpg na autostradzie dla Q70 3.7 AWD. Q70 5.6 ma zużycie wynoszące 16 mpg w mieście/24 mpg na autostradzie, podczas gdy Q70 5.6 AWD osiąga zużycie paliwa wynoszące 16 mpg w mieście i 23 mpg na autostradzie.
Unikalną cechą Q70 2014 roku jest wybór trybu jazdy Infiniti Drive Mode Selector, zintegrowany system sterowania, który umożliwia kierowcom wybór spośród czterech trybów jazdy w zależności od nastroju lub warunków drogowych, z przełącznikiem obrotowym umiejscowionym na konsoli centralnej. Każdy tryb: Standardowy, Eco, Sport lub Śnieg, dostosowuje czułość przepustnicy i mapowanie skrzyni biegów, aby zoptymalizować wydajność.
System ten dostosowuje również ustawienia Aktywnej Kontroli Toru oraz Eco Pedal (dostępne w pakiecie technologii). Oprócz trybu standardowego (odpowiedniego do normalnych warunków jazdy), tryb Eco zużywa zielone lub pomarańczowe wskaźniki na panelu instrumentów, aby dostarczyć informacji zwrotnych na temat efektywności jazdy. System Eco Pedal również zapewnia informacje zwrotne bezpośrednio przez pedał gazu, dając lekkie odczucie oporu przy nieefektywnej jeździe. Tryb Sport zwiększa czułość przepustnicy i zmienia wzory zmiany biegów w celu sportowej jazdy.
Q70 wykorzystuje zaawansowaną platformę FM (Front Mid-ship), która umieszcza silnik za osią przednią, co skutkuje optymalnym balansem masy przód-tył. Spawanie laserowe wykonywane jest w krytycznych miejscach, aby zwiększyć sztywność boczną, sztywność skrętną oraz sztywność punktów mocowania zawieszenia (w porównaniu do wcześniejszej konstrukcji).
Zawieszenie Q70 cechuje się niezależną konstrukcją podwójnego wahacza z przodu oraz niezależnym systemem wielowahaczowym z tyłu, a także przednimi i tylnymi stabilizatorami. Geometria tylnego zawieszenia została zaprojektowana w celu zapewnienia cichej, komfortowej jazdy.
Zawieszenie przystosowane do pakietu Sport, które zostało dostosowane na rok 2014, obejmuje podwójne amortyzatory, które zapewniają wysoką siłę tłumienia przy niskich częstotliwościach drgań dla płaskiej jazdy oraz niską siłę tłumienia przy wysokich częstotliwościach drgań dla gładszej jazdy.
Duże koła i opony Infiniti Q70 są umieszczone blisko narożników pojazdu, co pomaga poprawić osiągi. Standardowo wszystkie modele oferują aluminiowe koła o średnicy 18 cali i opony o parametrach 245/50R18. Unikalne, podzielone na 5 ramion 20-calowe aluminiowe koła z agresywnymi oponami niskoprofilowymi 245/40R20 są dostępne w pakiecie Sport (opony letnie dla RWD, wielosezonowe dla AWD). Dodatkowo, pakiet Performance Tire & Wheel oferuje podzielone na 5 ramion 20-calowe aluminiowe koła zamontowane na oponach wielosezonowych 245/40R20.
Każdy Q70 2014 roku jest wyposażony w standardowe 4-kołowe zasilane hydraulicznie wentylowane hamulce tarczowe (przód 12.6 cala, tył 12.1 cala) z systemem ABS, elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) i asystą hamulca (BA). Pakiet Sport obejmuje większe tarcze hamulcowe o średnicy 14.0 cala z przodu i 13.8 cala z tyłu z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 2-tłoczkowymi z tyłu.
System kierowniczy to elektronicznie kontrolowany wspomagany system zmiennego wspomagania, który reaguje na prędkość pojazdu. Każdy Q70 zawiera zaawansowany system kontroli dynamiki pojazdu Infiniti (VDC) z systemem kontroli trakcji (TCS). VDC automatycznie dostosowuje ciśnienie hamulców i moment obrotowy silnika w sytuacjach, gdy pojazd zbliża się do granic swojej przyczepności, pomagając kierowcy zachować kontrolę nad pojazdem. Zaawansowany system Aktywnej Kontroli Toru, wchodzący w skład pakietu technologii, pomaga poprawić przejrzystość hamowania przy wchodzeniu w zakręty oraz przyspieszaniu z nich. System wykorzystuje system VDC Q70, aby poprawić odczucie w zakrętach poprzez automatyczne hamowanie, co zwiększa obciążenie przednich kół. System ten moduluje także moment obrotowy silnika.
System Aktywnej Kontroli Toru również stosuje selektywne hamowanie, aby zwiększyć reakcję kierownicy w zakrętach S i innych operacjach kierowniczych. Gdy włączony jest tryb Sport (na wybieraku trybów jazdy Infiniti), poziom hamowania stosowanego przez tę funkcję jest obniżony.
Dla kierowców poszukujących poprawionych osiągów napędu na wszystkie koła, modele Q70 3.7 AWD i Q70 5.6 AWD są wyposażone w inteligentny napęd na cztery koła Infiniti. System ten wykorzystuje zaawansowaną strategię kontroli podziału momentu obrotowego, która automatycznie redystrybuuje moment obrotowy na koła (0:100 do 50:50 przód-tył) w zależności od warunków drogowych i jazdy.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa i ochrony
Infiniti Q70 dostępny jest z szeregiem innowacyjnych technologii, w tym systemami ostrzegania o opuszczeniu pasa (LDW) i zapobiegania opuszczeniu pasa (LDP) Infiniti.
Systemy LDW i LDP wykorzystują małą kamerę zamontowaną za szybą, aby wykrywać linie pasa przed pojazdem, obliczać jego położenie w odniesieniu do tych linii i ostrzegać kierowcę o potencjalnym niezamierzonym opuszczeniu pasa za pomocą wizualnych powiadomień oraz dźwiękowego sygnalizatora. Jeśli kierowca nie wróci pojazdu w kierunku środka pasa ruchu, system LDP wspomaga kierowcę delikatnym zastosowaniem hamulców.
Oferowane są również systemy ostrzegania o martwym polu (BSW) oraz interwencji w martwym polu® (BSI), które są dostępne w ramach pakietu technologii. BSW włącza kontrolkę, jeśli inny pojazd jest wykryty w martwym polu. Gdy kierowca użyje kierunkowskazu, kontrolka miga, a dźwięk ostrzegawczy się włącza.
Jeśli pojazd zbliża się do oznaczenia pasa i wykryty jest inny pojazd w martwym polu, kontrolka miga, włącza się dźwięk ostrzegawczy, a selektywne hamowanie stosowane jest z jednej strony pojazdu, aby pomóc kierowcy wrócić do środka pasa ruchu. BSI działa niezależnie od użycia kierunkowskazu.
Inne dostępne funkcje bezpieczeństwa obejmują inteligentną pomoc hamulcową (IBA) z ostrzeżeniem o kolizji czołowej (FCW) oraz przednimi pasami bezpieczeństwa przygotowawczymi.
Ponadto wszystkie modele Infiniti Q70 są standardowo wyposażone w zaawansowany system poduszek powietrznych Infiniti (AABS) z podwójnymi poduszkami powietrznymi przednimi z czujnikami pasów bezpieczeństwa oraz czujnikiem klasyfikacji pasażerów; standardowe, zamontowane w fotelach poduszki powietrzne boczne do ochrony przed uderzeniami; oraz standardowe poduszki powietrzne boczne zamontowane w dachu dla ochrony głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu.
Model 2014 Infiniti Q70 obejmuje również standardowe pasy bezpieczeństwa 3-punktowe z automatyczną zwijarką (ALR) i awaryjną zwijarką (ELR) (tylko ELR dla fotela kierowcy), pasy bezpieczeństwa przednie z napinaczami i ogranicznikami obciążenia, aktywne zagłówki przednich foteli z 4-kierunkową regulacją, a także konstrukcję strefy strefy z przodu i z tyłu oraz system LATCH (dolne mocowania i zaczepy dla dzieci).
Pięć dobrze wyposażonych modeli
Model 2014 Infiniti Q70 oferowany jest w pięciu dobrze wyposażonych wersjach: Q70 3.7 (napęd V6 na tylne koła), Q70 3.7 AWD (napęd V6 na wszystkie koła), Q70 5.6 (napęd V8 na tylne koła), Q70 5.6 AWD (napęd V8 na wszystkie koła) oraz Q70 Hybrid (system Direct Response Hybrid™ o pojemności 3.5 litra, napęd na tylne koła).