Wygląda na to, że głównym celem Infiniti było tworzenie luksusowych samochodów, niezależnie od ich klasy.
Model Q70 przez pięć lat nie doczekał się żadnych aktualizacji, a na rok 2018 Infiniti postanowiło zrobić krok naprzód i przeprojektować swoją luksusową limuzynę.
Wygląd zewnętrzny Q70 koncentrował się na elegancji i funkcjonalności, z aerodynamiczną sylwetką. To samo dotyczyło luksusowego wnętrza.
W kabinie było mnóstwo miejsca zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu. Podwyższone konsola centralna oraz opinająca deska rozdzielcza nadawały kierowcy wrażenie prowadzenia samochodu sportowego. Fotele były bardzo wygodne i miały wiele możliwości regulacji.
Ogólna jakość materiałów użytych wewnątrz Q70 była wysoka, z skórzanymi i metalowymi akcentami wszędzie wokół.
Dostępne były dwa poziomy wyposażenia Q70: 3.7 Luxe i 5.6 Luxe. Oczywiście, cyfry wskazywały na silnik zamontowany w każdej wersji. Dodatkowo dostępny był model na przedłużonym rozstawie osi oraz wersja hybrydowa.
Obie wersje wyposażone były w napęd na tylne koła z opcjonalnym napędem na wszystkie koła, z wyjątkiem wersji hybrydowej.
Silikonowy silnik V6 o pojemności 3.7 litra rozwijał moc 330 KM i był wyposażony w szyberdach, dwustrefową automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele z przodu oraz opcjonalny pakiet Essential bez dodatkowych kosztów.
Model 5.6 Luxe z silnikiem V8 o pojemności 5.6 litra, osiągającym moc 420 KM, zawierał funkcje oferowane w wersji 3.7 Luxe, a także dodatkowo podgrzewaną kierownicę, czujniki parkowania, skórzaną tapicerkę, 8-calowy wyświetlacz dotykowy oraz premium system audio Bose z 10 głośnikami.
Dostępnych było kilka innych pakietów, takich jak pakiet ProActive, który dodawał zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, oraz pakiet Sport, z ulepszonymi hamulcami i zawieszeniem, lepszym systemem audio i 20-calowymi felgami.
Jako flagowy luksusowy sedan marki INFINITI, model Q70 jest prezentacją zaawansowanych technologii. Ponadto, ucieleśnia esencję wszystkiego, co oznacza INFINITI – styl, osiągi, luksus i rzemiosło.
W 2018 roku Q70 przyjmuje globalną strukturę nazewnictwa INFINITI, dodając LUXE do wszystkich oznaczeń modeli. Inne zmiany na 2018 rok obejmują zmodyfikowaną zawartość pakietów oraz nazewnictwo. W ofercie na 2018 rok znajduje się standardowy model Q70 o normalnym rozstawie osi, dłuższy Q70L z dodatkowymi 5,6 cala przestrzeni na nogi w tylnej części oraz „hybrydowy model dla kierowcy” Q70 Hybrid.
Standardowy INFINITI Q70 o normalnym rozstawie osi jest oferowany w czterech wersjach: Q70 3.7 LUXE, Q70 3.7 LUXE AWD, Q70 5.6 LUXE oraz Q70 5.6 LUXE AWD. (Pełne informacje i specyfikacje dotyczące modeli Q70 Hybrid LUXE i Q70L można znaleźć na stronie infinitinews.com.)
Elegancki styl
Dramaturgia zewnętrznego designu INFINITI Q70 łączy zrównoważone proporcje napędu na tylne koła z długą, niską maską i wysokim tyłem, tworząc efektywny aerodynamiczny kształt, a także zapewniając przestronną kabinę.
Sportowy wygląd z wieloma warstwami podkreślony jest przez głębokie kształty błotników i drzwi, które nadają mu potężny wygląd, jakiego nie znajdziesz nigdzie indziej na drodze. Drzwi w stylu fali wykonane są z aluminium, co zapewnia mniejszą wagę, mimo trudności w formowaniu tego materiału. Formy do stemplowania każdego drzwi są ręcznie polerowane, aby zachować precyzję, a każde drzwi przechodzą dokładną kontrolę ludzką, co zapewnia jakość na poziomie rękodzieła. Każdy model wyposażony jest w standardowe reflektory LED, charakterystyczną podwójną kratkę INFINITI z wysokiej jakości falistym wykończeniem i chromowanym obramowaniem oraz zintegrowane światła przeciwmgielne LED. Tył pojazdu wyposażony jest w LED-owe światła kombinacyjne oraz chromowane wykończenie.
Modele INFINITI Q70 wyposażone w opcjonalny pakiet Sport także posiadają zmodyfikowany przód z ciemną kratką oraz ciemnymi obudowami reflektorów.
Do niskiego współczynnika oporu powietrza Q70 wynoszącego zaledwie 0,27 oraz zerowego podnoszenia przodu i tyłu przyczynia się szereg aerodynamicznych ulepszeń, w tym deflektory opon z przodu, osłona silnika, osłona środkowa, deflektory opon z tyłu, osłona wydechu, boczne fairingi na podłodze oraz dyfuzor z tyłu.
Inne standardowe cechy zewnętrzne Q70 obejmują elektrycznie przesuwany przyciemniany szklany dach z funkcją jednego dotyku, podwójny wydech z polerowanymi końcówkami, składane zewnętrzne lusterka grzane z funkcją pochylania w dół podczas wstecznego biegu oraz zintegrowane sygnalizatory LED, wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu i lampki powitalne wbudowane w zewnętrzne klamki drzwi. System adaptacyjnego oświetlenia przedniego z automatycznym poziomowaniem reflektorów jest dostępny w ramach pakietu ProACTIVE.
W 2018 roku INFINITI Q70 dostępny jest w siedmiu kolorach zewnętrznych: Hagane Blue, Hermosa Blue, Chestnut Bronze, Liquid Platinum, Graphite Shadow, Black Obsidian oraz Majestic White (z premium perłowym wykończeniem).
Wnętrze do przyjemności
W pięknym zewnętrzu Q70, projekt wnętrza koncentruje się na osobie prowadzącej pojazd. Wnętrze prezentuje elegancki, lecz funkcjonalny design, który łączy sztukę z precyzją, komfort z innowacją – wszystko po to, aby zwiększyć osiągi podczas jazdy i przyjemność pasażerów.
Na przykład, panel instrumentów wyposażony jest w elektroluminescencyjne wskaźniki Fine Vision, pierścienie w kształcie zębatki na wskaźnikach grupy, 8-calowy kolorowy wyświetlacz informacji o pojeździe na centralnym stosie oraz analogowy zegar INFINITI. Standardowe fotele kierowcy i pasażera z przodu są pokryte skórą syntetyczną, mają 10 ustawień elektrycznych, w tym 2-kierunkowe wsparcie lędźwiowe, a także system pamięci dla fotela kierowcy, kolumny kierowniczej i zewnętrznych luster, które można połączyć z indywidualnymi inteligentnymi kluczami. Każdy inteligentny klucz pamięta ostatnio używane ustawienia klimatyzacji, audio i nawigacji. System wspomagający wsiadanie/wysiadań dla fotela kierowcy i kolumny kierowniczej, sekwencyjne powitanie z podświetleniem oraz automatyczna dwustrefowa regulacja temperatury również przyczyniają się do wyjątkowego poziomu luksusu w Q70. Fotele pokryte skórą są oferowane w ramach pakietu Essential, wraz z klimatyzowanymi fotelami przednimi i podgrzewaną kierownicą.
Inne kluczowe funkcje obejmują nawigację INFINITI InTouchÔ z 8-calowym kolorowym wyświetlaczem dotykowym, prowadzenie pasa z grafiką budynków 3D, rozpoznawanie głosu do funkcji nawigacyjnych, w tym jednokrotne wprowadzanie celu głosowego; usługi INFINITI InTouchÔ z sześciomiesięcznymi usługami bezpieczeństwa, ochrony i wygody; inteligentny klucz INFINITI z systemem uruchamiania przyciskiem; radio satelitarne SiriusXM® (wymagana subskrypcja SiriusXM®, sprzedawane oddzielnie); bezprzewodowy system telefoniczny Bluetooth®; oraz przesuwany przyciemniany szklany dach.
Inne akcenty wnętrza to duża konsola centralna, elektryczne okna z jednym przyciskiem do podnoszenia/opuszczania i funkcją automatycznego cofania, elektryczne zamki drzwi z automatyczną blokadą, elektryczne otwieranie bagażnika, zachowane zasilanie akcesoriów dla okien oraz dachu, system audio premium Bose® 2-kanałowy z 10 głośnikami oraz system sonarowy tylny, radio satelitarne SiriusXM® (wymagana subskrypcja SiriusXM®, sprzedawane oddzielnie), system danych radiowych, port USB do interfejsu iPod® oraz innych kompatybilnych urządzeń, kontrolki audio na kierownicy oraz regulacja głośności zależna od prędkości.
Standardowo wszystkie modele Q70 z 2018 roku są wyposażone w system aktywnej kontroli hałasu, który generuje dźwięki niwelujące hałas z czterech głośników w drzwiach i subwoofera, aby zredukować nieprzyjemne wibracje silnika. Poziomy hałasu w kabinie są monitorowane przez dwa mikrofony w suficie Q70, nie wymagając żadnej akcji ze strony kierowcy i pasażerów, poza cieszeniem się cichą i komfortową kabiną.
Pakiet Sport dodaje takie istotne funkcje, jak system dźwięku Bose® Studio SurroundÒ z dekodowaniem cyfrowym 5.1 i 16 głośnikami (w tym dwa osobiste głośniki zamontowane w oparciach przednich foteli), elektryczna tylna zasłona przeciwsłoneczna, unikalny wzór pikowanych siedzeń z dodatkowymi bocznymi podporami, suknowa podsufitka i premium obszyta osłona wskaźników.
Edycja Premium Select łączy unikalne wykończenia zewnętrzne i wewnętrzne z sportowym stylem i nowoczesnymi luksusowymi elementami. Zewnętrze charakteryzuje się ciemnymi chromowanymi elementami, przyciemnionym dolnym wykończeniem tylnego zderzaka, tylnym spojlerem, unikalnym wzorem 20-calowych kół o ciemnym wykończeniu i sportowymi hamulcami. Wewnątrz, Edycja Premium Select oferuje wybór dwóch ekskluzywnych kolorów skóry semi-anilinowej, Stone i Graphite, wraz z kontrastowymi przeszyciami siedzeń, suknową podsufitką, ekskluzywnym laserowo wycinanym wykończeniem aluminiowym, podświetlanymi progami oraz unikalnymi dywanikami z kontrastującymi przeszyciami i oznaczeniami aluminiowymi. Edycja Premium Select obejmuje wszystkie elementy z pakietu Premium, bez dostępnych dodatkowych opcji.
Oferowane są cztery kolory wnętrza – Graphite, Stone, Wheat i Java (dostępność zależy od pakietów opcji). Modele z pakietiem Sport oferują wykończenie koloru Stone Sport z kontrastującymi dywanami i podsufitką, wraz z unikalnym wzorem przednich siedzeń, sportową kierownicą i przeszyciami gałki zmiany biegów oraz aluminiowymi pedałami.
Zaawansowane silniki, naturalnie dynamiczne wrażenia z jazdy
W 2018 roku dostępne są dwa silniki dla modelu Q70. Silnik modelu Q70 3.7 LUXE o pojemności 3,7 litra Variable Valve Event & Lift (VVEL), 24-zaworowy DOHC wykonany z aluminium, generuje moc 330 KM przy 7,000 obr./min oraz 270 lb-ft momentu obrotowego przy 5,200 obr./min. Silnik charakteryzuje się również sztywną konstrukcją w postaci ramy, dużymi średnicami głównych wałów i pinów, asymetrycznymi spódnicami tłoków, dwoma czujnikami stukowymi, lekki tłokami pokrytymi molibdenem, świecami zapłonowymi irydowymi oraz symetrycznym systemem komputerowym wlotu powietrza.
Silnik modelu Q70 5.6 LUXE o pojemności 5,6 litra VVEL 32-zaworowy DOHC bezpośredniego wtrysku benzyny również wykonany z aluminium, generuje moc 420 KM oraz 417 lb-ft momentu obrotowego. System bezpośredniego wtrysku benzyny zapewnia lepsze osiągi przy pełnym otwarciu gazu oraz poprawia efektywność paliwową i emisję (w porównaniu do systemu wtrysku niebezpośredniego) poprzez redukcję stukania silnika, poprawę stabilności spalania oraz bardziej precyzyjną kontrolę wtrysku.
Oba silniki wyposażone są w zaawansowany system VVEL, który łączy hydrauliczną kontrolę zmiennego timingu zaworów oraz elektronicznie kontrolowane podnoszenie zaworów na stronie wlotu powietrza, aby poprawić osiągi i reakcję. Reakcja na gaz jest wzmacniana przez bezpośrednie sterowanie zaworem wlotowym, zamiast korzystania z tradycyjnej metody sterowania wlotem za pomocą zaworu przepustnicy. System VVEL oferuje również poprawioną emisję i efektywność paliwową (w porównaniu do konstrukcji bez VVEL), znacznie redukując opór wlotu, który występuje, gdy otwarcie zaworu przepustnicy silnika jest zwężone, a wydajność jest niska.
Wszystkie modele INFINITI Q70 z 2018 roku standardowo wyposażone są w precyzyjną 7-biegową automatyczną skrzynię biegów z systemem Adaptive Shift Control oraz trybem ręcznym z Downshift Rev Matching, co pozwala na sportowe zmiany biegów podczas dynamicznej jazdy. Solidne łopatki zmiany biegów wykonane z magnezu również są dostępne w pakiecie Sport.
Efektywność paliwowa wynosi 18 mpg w mieście/25 mpg na autostradzie dla modelu Q70 3.7 LUXE oraz 18 mpg w mieście/24 mpg na autostradzie dla modelu Q70 3.7 LUXE AWD. Model Q70 5.6 LUXE osiąga efektywność paliwową równą 16 mpg w mieście/24 mpg na autostradzie, a model Q70 5.6 LUXE AWD osiąga 16 mpg w mieście i 23 mpg na autostradzie.
Unikalną cechą Q70 jest INFINITI Drive Mode Selector, zintegrowany system sterowania, który pozwala kierowcom wybierać spośród czterech trybów jazdy, w zależności od nastroju lub warunków jazdy, za pomocą przełącznika pokrętła znajdującego się na konsoli centralnej. Każdy tryb, Standardowy, Eco, Sport lub Śnieg, dostosowuje czułość gazu oraz mapowanie skrzyni biegów, aby pomóc zoptymalizować osiągi.
System dostosowuje również ustawienia Active Trace Control i Eco Pedal (dostępne w pakiecie Technology). Oprócz standardowego trybu (odpowiedniego do normalnych warunków jazdy), efektywny tryb Eco wykorzystuje zielony lub bursztynowy wskaźnik na panelu instrumentów, aby dostarczyć informacji zwrotnej o efektywności jazdy. System Eco Pedal również dostarcza informacji zwrotnej bezpośrednio przez pedał gazu, oferując lekkie opór, jeśli jazda odbywa się w sposób nieefektywny. Tryb Sport zwiększa czułość pedału gazu i zmienia wzorce przełożeń skrzyni biegów na bardziej sportowe.
Q70 korzysta z zaawansowanej platformy front-midship marki INFINITI, która umieszcza silnik za osią przednią, co skutkuje zoptymalizowanym balancem masy przód-tył. Spawanie laserowe wykorzystywane jest w krytycznych miejscach, aby poprawić sztywność boczną, sztywność skrętną oraz sztywność punktów mocowania zawieszenia (w porównaniu do poprzedniego projektu).
Zawieszenie Q70 ma niezależny projekt podwójnych wahaczy z przodu oraz niezależny system wielowahaczowy z tyłu, a także stabilizatory z przodu i z tyłu. Geometria zawieszenia tylnego została zaprojektowana tak, aby zapewnić cichą, komfortową jazdę. Sportowe zawieszenie z pakietu Sport obejmuje podwójne tłumiki o wysokiej sile tłumienia przy niskich częstotliwościach wibracji dla płaskiej jazdy oraz niską siłę tłumienia przy wysokich częstotliwościach wibracji dla gładszej jazdy.
Duże koła i opony Q70 są umieszczone blisko narożników pojazdu, co pomaga zwiększyć osiągi. Standardowe 18-calowe koła aluminiowe i opony 245/50R18 całoroczne dostępne są we wszystkich modelach. Unikalne 5-ramienne koła aluminiowe o średnicy 20 cali z agresywnymi oponami o niskim profilu 245/40R20 są dostępne z pakietem Sport (letnie opony dla RWD, całoroczne dla AWD). Edycja Premium Select obejmuje unikalne 20-calowe koła aluminiowe o ciemnym polerowanym wykończeniu.
Wszystkie modele Q70 z 2018 roku korzystają z standardowych hamulców tarczowych wspomaganych hydraulicznie na wszystkich czterech kołach (przód 12,6 cala, tył 12,1 cala) z systemem ABS, elektroniczną dystrybucją siły hamowania oraz asystentem hamulców. Pakiet Sport obejmuje większe tarcze o średnicy 14,0 cala z przodu/13,8 cala z tyłu z 4-tłoczkowymi hamulcami z przodu/2-tłoczkowymi z tyłu.
System kierowniczy to elektronicznie kontrolowany system zmiennej pomocy z czujnikiem prędkości pojazdu. Każdy Q70 zawiera system kontroli dynamicznej pojazdu (VDC) z systemem kontroli trakcji. Zaawansowany system Active Trace Control, dostępny w pakiecie Technology, pomaga poprawić przejście od hamowania do przyspieszania w zakrętach. System wykorzystuje system VDC Q70, aby poprawić wrażenia z prowadzenia przez automatyczne stosowanie hamulców, aby zwiększyć obciążenie na przednich kołach. System moduluje również moment obrotowy silnika.
System Active Trace Control stosuje selektywne hamowanie, aby zwiększyć reakcję na kierownicę w zakrętach S oraz innych manewrach kierowniczych. Gdy aktywowany jest tryb Sport (na przełączniku INFINITI Drive Mode Selector), poziom hamowania stosowanego przez tę funkcję jest zmniejszany.
Dla kierowców poszukujących zwiększonej wydajności napędu na cztery koła, modele Q70 3.7 LUXE AWD oraz Q70 5.6 LUXE AWD wyposażone są w inteligentny napęd na cztery koła INFINITI. System wykorzystuje zaawansowaną strategię sterowania rozdziałem momentu obrotowego, która automatycznie redistribuuje moment obrotowy do kół (0:100 skłonność ku tyłowi lub do 50:50 z przodu do tyłu) w zależności od warunków drogowych i jazdy.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa i ochrony
Model Q70 z 2018 roku dostępny jest z szeregiem innowacyjnych technologii, w tym systemów ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu i zapobiegania opuszczeniu pasa. Oferowane są także systemy ostrzegania o martwym polu oraz systemy interwencji w martwym polu®, które są dostępne w ramach pakietu ProASSIST. Inne dostępne funkcje bezpieczeństwa to inteligentna pomoc w hamowaniu z prognozowanym ostrzeganiem o kolizji z przodu oraz pasy bezpieczeństwa przednich siedzeń w sytuacjach awaryjnych.
Zaawansowany system prognozującego ostrzegania o kolizji z przodu ostrzega kierowcę o zagrożeniach poza jego polem widzenia, podczas gdy monitor Around View® pokazuje widok ptaka nad pojazdem w stosunku do linii parkingowych. System Around View® monitoruje także ruchome obiekty, co ostrzega kierowcę o znajdujących się wokół pojazdu ruchomych obiektach.
Dostępna jest również interwencja przy kolizji podczas cofania®, która pomaga wykryć ruchomą drogę oraz duże, nieruchome obiekty za pojazdem i może chwilowo zastosować hamulce, aby pomóc uniknąć kolizji, oraz awaryjne hamowanie z przodu, które wykrywa niebezpieczeństwo kolizji z pojazdem do przodu i ostrzega kierowcę wizualnymi i dźwiękowymi sygnałami.
Ponadto, wszystkie modele wyposażone są w standardowy system zaawansowanych poduszek powietrznych INFINITI z podwójnymi poduszkami powietrznymi z przodu ze czujnikami pasów bezpieczeństwa oraz czujnikiem klasyfikacji pasażera; standardowe boczne poduszki powietrzne montowane w przednich siedzeniach; oraz standardowe poduszki powietrzne montowane w suficie do ochrony głowy pasażerów z przodu i z tyłu. Q70 ma także standardowe pasy bezpieczeństwa 3-punktowe z automatycznym blokowaniem, reaktorem do hamowania awaryjnego (ELR) (ELR tylko dla fotela kierowcy), pasy bezpieczeństwa z przodu z pretensjami i ogranicznikami obciążenia, aktywne zagłówki w przednich siedzeniach z 4-kierunkową regulacją, a także konstrukcję strefową z przodu i z tyłu oraz system LATCH (niższe mocowania i zaczepy dla dzieci).
Szereg modeli i opcji wyposażenia
Standardowy model INFINITI Q70 o normalnym rozstawie osi oferowany jest w czterech dobrze wyposażonych wersjach: Q70 3.7 LUXE (V6 napęd na tylne koła), Q70 3.7 LUXE AWD (V6 napęd na cztery koła), Q70 5.6 LUXE (V8 napęd na tylne koła) oraz Q70 5.6 LUXE AWD (V8 napęd na cztery koła).