Infiniti po raz pierwszy wkroczyło na rynek samochodów terenowych, wprowadzając model QX4 w 1997 roku, który był zmodyfikowaną wersją Nissana Pathfinder.
Po tym, jak Acura i Lexus wprowadziły swoje SUV-y do oferty w 1995 roku, odpowiednio SLX i LX450, Infiniti znalazło się jako jedyny japoński producent premium, który nie miał konkurencyjnego modelu. W 1995 roku Nissan zaprezentował drugą generację Pathfindera, która uznawana była za doskonałą bazę wyjściową.
Chociaż QX4 dzielił większość elementów nadwozia z Pathfinderem, wyróżniał się innym wyglądem przodu. Miał nowy grill z grubą poziomą listwą oraz przeprojektowane reflektory z bocznymi kierunkowskazami. Producent zamontował lampy statyczne oraz światła przeciwmgielne. Po bokach QX4 znajdowały się progi ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Z tyłu, zapasowe koło zamontowane było pod podłogą, a nie na klapie bagażnika.
W środku różnice między QX4 a Pathfinderem były wyraźne. W wersji premium standardowo znajdowały się skórzane fotele, podwójne poduszki powietrzne, automatyczna skrzynia biegów oraz wysokiej jakości system audio z AM/FM Stereo, odtwarzaczem CD i kasetowym. Z tyłu znajdowała się kanapa dzielona w proporcjach 60/40, z regulowanym oparciem.