INFINITI QX50 2018-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Droga do luksusowego SUV-a nie była łatwa dla Infiniti, mimo że Nissan miał duże doświadczenie w tej dziedzinie. Jednak miał także doświadczenie w produkcji prawdziwie terenowych pojazdów.

Model QX50 z 2018 roku przekształcił się z wcześniejszego modelu EX w zupełnie inny rodzaj luksusowego crossovera, z eleganckim wnętrzem, premium wyglądem zewnętrznym oraz nowoczesną technologią silnikową.

Duża osłona chłodnicy z efektem 3D została aerodynamicznie ukształtowana, aby zmniejszyć opór powietrza. Mały spojler dachowy został zamontowany, aby dostosować przepływ powietrza za pojazdem. Nowe reflektory wyposażono w technologię i-LED, która mogła kierować wiązkę światła zgodnie z kierunkiem jazdy. Na tyle pojazdu, diodowe światła tylne dopełniały pakiet oświetleniowy samochodu. Zainstalowano nowe obręcze z lekkiego stopu.

Wnętrze pojazdu charakteryzowało się ręcznie wykończonym wnętrzem z skórzanymi siedzeniami i drogimi materiałami użytymi na desce rozdzielczej, panelach drzwiowych oraz konsoli centralnej. Diamentowe przeszycia na siedzeniach nadawały pojazdowi wyjątkowy wygląd. System multimedialny składał się z dwóch wyświetlaczy. Górny wyświetlacz na desce rozdzielczej był głównie używany do nawigacji, podczas gdy dolny, umieszczony na konsoli centralnej, służył głównie do aplikacji i muzyki. Niestety, w momencie wprowadzenia pojazdu na rynek, nie wspierał Apple CarPlay ani Android Auto.

Jeśli chodzi o aspekt techniczny, miało to miejsce prawdziwa rewolucja dzięki niesamowitemu silnikowi VC-Turbo. VC oznaczało „Zmienny Stopień Sprężania”. Było to imponujące osiągnięcie zespołu rozwoju Nissana. Umożliwiło to samochodowi zmianę z niskiego stopnia sprężania na wyższy, co sprzyjało efektywności paliwowej. Skrzynia biegów była typu CVT. QX50 był dostępny zarówno w wersji z napędem na przednie koła, jak i z napędem na wszystkie koła.

Nowa Infiniti QX50 z 2019 roku to najbardziej atrakcyjny model tej marki do tej pory. Oparty na zupełnie nowej platformie, nowy Infiniti QX50 to średniej wielkości crossover z technologiami, które są pierwsze w świecie, wyróżniającym się designem i niespotykaną przestrzenią wewnętrzną.

„Infiniti QX50 z 2019 roku to najważniejszy pojazd, jaki kiedykolwiek wprowadziliśmy na rynek, i uosabia wszystko, co reprezentuje nasza marka: piękny design, zaawansowaną technologię i doskonałe osiągi. Jako luksusowy, średniej wielkości crossover, to odpowiedni pojazd w odpowiednim czasie w jednym z najszybciej rozwijających się segmentów na świecie.” Christian Meunier, Wiceprezydent Globalnej Dywizji Infiniti

VC-Turbo – pierwszy na świecie silnik z gotowym do produkcji zmiennym współczynnikiem sprężania

Silnik VC-Turbo to pierwszy na świecie silnik z gotowym do produkcji zmiennym współczynnikiem sprężania, który dostosowuje się na żądanie. To przełom w projektowaniu silników spalinowych, silnik VC-Turbo o pojemności 2,0 litra dostosowuje swój współczynnik sprężania, aby zoptymalizować moc i efektywność. Łączy moc silnika benzynowego turbo o pojemności 2,0 litra z momentem obrotowym i efektywnością silnika diesla o czterech cylindrach. To atrakcyjna alternatywa dla diesla, która podważa przekonanie, że tylko napędy hybrydowe i diesla mogą zapewnić wysoki moment obrotowy i efektywność.

„Technologia zmiennego współczynnika sprężania to przełom w rozwoju układów napędowych. QX50, napędzany naszym VC-Turbo, to pierwsze produkcyjne auto, które daje kierowcom silnik dostosowujący się na żądanie, ustanawiając nowe standardy w obszarze możliwości i finezji układów napędowych.” Randy Parker, Wiceprezydent Infiniti Americas

System wielowahaczowy nieustannie podnosi lub obniża zasięg tłoków, aby zmienić współczynnik sprężania. Wysokie współczynniki sprężania wspomagają efektywność, podczas gdy niskie współczynniki pozwalają uzyskać większą moc i moment obrotowy. VC-Turbo oferuje każdy współczynnik sprężania między 8:1 (dla osiągów) a 14:1 (dla efektywności), maksymalizując kontrolę kierowcy.

Silnik generuje 268 hp (200 kW) i 280 lb ft (380 Nm), co stanowi oczekiwaną najlepszą w swojej klasie kombinację mocy i momentu obrotowego w silnikach czterocylindrowych. Oczekuje się, że QX50 z 2019 roku osiągnie ekonomię paliwową na poziomie 27 mpg (połączenie USA, napęd na przednie koła; 26 mpg napęd na wszystkie koła). Modele z napędem na przednie koła oferują 35% poprawę w efektywności paliwowej w porównaniu do poprzedniego modelu V6 i 30% w przypadku modeli z napędem na wszystkie koła.

Silnik współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów (CVT), zapewniając płynne dostarczanie mocy. Niezliczone przełożenia idealnie współgrają z zdolnością silnika do transformacji.

Całkowicie nowa platforma z przewidywalną jazdą i prowadzeniem

QX50 z 2019 roku zbudowany jest na zupełnie nowej platformie, z układem opartym na przednim silniku i napędzie na przednie koła. Zaprojektowana z myślą o elastyczności zastosowań, nowa platforma ustanawia nowe standardy w zakresie wykończenia, sztywności i przestrzeni wewnętrznej w segmencie luksusowych crossoverów kompaktowych.

„Rynek crossoverów to numer jeden w segmencie premium na całym świecie. Nowy QX50 to podstawowy model Infiniti, który oferuje nabywcom premium wszystko, czego mogą oczekiwać od pojazdu tego typu, w dużej mierze dzięki opracowaniu zupełnie nowej platformy, która stanowi idealne połączenie przestronności i efektywności pakowania.” François Bancon, Wiceprezydent ds. Produktów i Programów

Układ platformy pozwala na wyższy poziom efektywności pakowania niż kiedykolwiek wcześniej, co prowadzi do idealnych proporcji przestrzeni wewnętrznej w nowym QX50 dla pasażerów i bagażu.

Infiniti QX50 z 2019 roku jako pierwszy samochód wykorzystuje stal wysokowytrzymałą SHF (Super High Formability) o wytrzymałości 980 MPa, co dodatkowo wzmacnia nową platformę. Materiał o wysokiej wytrzymałości może być formowany w niespotykane kształty, co pozwala zaoszczędzić na wadze oraz zwiększa sztywność skrętną o 23% w porównaniu do obecnego QX50.

Nowe technologie ProPILOT Assist wspierają jazdę po autostradzie w jednym pasie

Klienci Infiniti wyrazili pragnienie, aby pozostać kluczowym elementem w równaniu jazdy, więc wizja marki dotycząca technologii wspomagania kierowcy jest krok oddalona od koncepcji całkowicie autonomicznego „bezkierowcowego” motoryzacji, którą przyjęli niektórzy producenci samochodów.

„Technologie ProPILOT Assist Infiniti oferują wsparcie, gdy jest to potrzebne, i zwiększają przyjemność oraz pewność kierowcy. Naszym celem jest wzmocnienie kierowcy i zwiększenie przyjemności z jazdy, a nie usunięcie go z równania. Nowy QX50 ustawi nowe standardy w największym segmencie premium.” François Bancon, Wiceprezydent ds. Produktów i Programów

W modelu QX50 z 2019 roku technologie ProPILOT Assist pomagają kierowcy kontrolować przyspieszenie, hamowanie i kierowanie podczas jazdy po autostradzie w jednym pasie, dając im pełną kontrolę. ProPILOT Assist zaprojektowano, aby zwiększyć przyjemność z jazdy i pewność siebie, a jego włączenie odbywa się za naciśnięciem guzika.

Potężny design zewnętrzny, ręcznie wykonane wnętrze

Pozostając wiernym designowi QX50 Concept i QX Sport Inspiration, aerodynamiczna sylwetka Infiniti QX50 reinterpretują język designu Powerful Elegance i charakterystyczne cechy designu dla segmentu średniej wielkości crossoverów. Łączy pewną postawę z inteligentnym pakowaniem, podczas gdy głębokie linie charakterystyczne podkreślają wpływ ludzkiej sztuki w procesie projektowania.

Nowy Infiniti QX50 wyróżnia się na drodze. Wysoka pozycja kierowcy maksymalizuje widoczność, zapewniając wyraźny widok podczas jazdy i parkowania. Efektywność aerodynamiczna jest kluczowa w projekcie nowego QX50 – opór powietrza został znacznie zredukowany w porównaniu do poprzedniego QX50. Maskę, zderzaki, słupki A, tylną klapę i zamknięte podwozie zaprojektowano tak, aby sprzyjały przepływowi powietrza nad, wokół i pod pojazdem, przy minimalnym turbulencjach.

Niezrównana przestrzeń wewnętrzna, artystyczne zastosowanie materiałów wysokiej jakości oraz zaawansowane rzemiosło sprawiają, że wnętrze jest tak samo przytulne i komfortowe, jak elastyczne. Skoncentrowane na kierowcy, ale myślące również o pasażerach, QX50 z 2019 roku oferuje zestaw technologii, które poprawiają doświadczenia z jazdy. Asymetryczny układ i spokojna, połączona atmosfera zaprojektowane są z myślą o zaspokojeniu różnych potrzeb kierowcy i pasażerów.

Kabina oferuje niezwykłą przestrzeń, a przesuwana tylna kanapa zwiększa elastyczność kabiny i bagażu, tworząc tylnią przestrzeń na nogi, która ma być najlepsza w swojej klasie. Pojemność bagażnika zwiększa się z 31,6 cu ft (895 litrów SAE) do 37 cu ft (1,048 litrów SAE), gdy tylna kanapa przesuwa się do przodu i do tyłu, a złożone tylne siedzenia tworzą 60 cu ft (1,699 litrów SAE). Przy wszystkich miejscach zajętych QX50 pomieści trzy torby golfowe lub wózek przechowywany wzdłuż, z miejscem na dodatkowy bagaż. Przestrzenie do przechowywania pod podłogą pozwalają właścicielom schować inne przedmioty z widoku.

Nadwozie i zawieszenie

2.0L CVT AWD (268 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc197.1 Kw @ 5600 Rpm
268 Hp @ 5600 Rpm
264 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1600-4400 Rpm
380 Nm @ 1600-4400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/55Vr19
Długość184.7 In (4691 Mm)
Szerokość74.9 In (1902 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.4/64.2 In (1
Rozstaw osi110.2 In (2799 Mm)
Prześwit8.6 In (218 Mm)
Pojemność bagażnika31.4 Cuft (889 L)
Turning Circle (Curb To Curb)36.7 Ft (11.2 M)
Masa własna3957 Lbs (1795 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5062 Lbs (2296 Kg)
Spalanie miasto24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

2.0L CVT FWD (268 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc197.1 Kw @ 5600 Rpm
268 Hp @ 5600 Rpm
264 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1600 Rpm
380 Nm @ 1600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/55Vr19
Długość184.7 In (4691 Mm)
Szerokość74.9 In (1902 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.4/64.2 In (1
Rozstaw osi110.2 In (2799 Mm)
Prześwit8.6 In (218 Mm)
Pojemność bagażnika31.4 Cuft (889 L)
Turning Circle (Curb To Curb)36.7 Ft (11.2 M)
Masa własna3827 Lbs (1736 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4916 Lbs (2230 Kg)
Spalanie miasto24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.