Infiniti wprowadziło drugą generację serii QX w 2016 roku, a w sierpniu 2020 model został zaktualizowany na rok modelowy 2021.
Podczas gdy pierwsza generacja QX przypominała mniejszego brata dużej serii FX, druga generacja wyglądała bardziej jak alternatywa dla segmentu premium kompaktów. W związku z tym crossover został ulepszony w wielu aspektach związanych z komfortem i bezpieczeństwem. Projektanci również musieli włożyć w to trochę pracy.
Od zewnątrz, podwójna atrapa chłodnicy sprawiała, że samochód wyglądał na większy, niż był w rzeczywistości. Brak jakiejkolwiek szczeliny między grillem a maską jednoznacznie świadczył o jakości produktu. QX50 oferował charakterystyczny dla Infiniti design LEDowych reflektorów z całodziennymi światłami na krawędzi lamp. Subtelna szczelina z tyłu maski, na górnej stronie błotników, pozwalała gorącemu powietrzu wydostawać się z boków samochodu, co poprawiało chłodzenie i aerodynamikę.
Wnętrze miało więcej różnic między wersją po faceliftingu a tą przed nim. Poza podstawową wersją Pure, wszystkie inne wersje były wyposażone w panoramiczny szklany dach. Deska rozdzielcza była asymetryczna, z naciskiem na kierowcę. Na centralnej konsoli zainstalowano dwa wyświetlacze dotykowe. Integracja z Apple CarPlay i Android Auto była standardem w całej ofercie. Opcjonalnie dostępny był system dźwiękowy Bose.
Silnik był pierwszym jednostką benzynową z turbodoładowaniem i zmiennym współczynnikiem sprężania. Oferował współczynnik sprężania wynoszący od 8:1 do 14:1, w zależności od potrzeb kierowcy w zakresie mocy lub oszczędności paliwa.
INFINITI QX50, który został całkowicie przeprojektowany na rok modelowy 2019, nadal przechodzi udoskonalenia na rok 2021, dodając szereg ulepszeń, w tym dodatkowe elementy standardowe w różnych poziomach wyposażenia. Na przykład, zwiększona dostępność nawigacji, ProPILOT Assist, wyświetlacza Head-Up, rozpoznawania znaków drogowych, inteligentnego tempomatu, systemu zapobiegania opuszczeniu pasa ruchu oraz interwencji w martwym punkcie.
Dodatkowo, wprowadzono nowy kolor nadwozia Mineral Black, a także automatyczne powiadamianie o kolizji i wezwanie pomocy oraz hotspot Wi-Fi w całej gamie modeli. Nowe, laminowane boczne okna dla pasażerów z przodu jeszcze bardziej poprawiają już wysoką jakość ciszy we wnętrzu, a także dodano nowe dodatkowe poduszki powietrzne montowane w tylnych siedzeniach. Na koniec wprowadzono nowy pakiet Appearance z 20-calowymi, czarnymi, malowanymi i wykończonymi maszynowo kołami aluminiowymi oraz czarnymi/ciemnymi akcentami z chromu w wersji LUXE QX50.
Nie zmienił się natomiast niezwykle wysoki poziom wszechstronności, wydajności i osiągów INFINITI QX50 wśród luksusowych crossoverów średniej wielkości. Odważna stylizacja zewnętrzna przynosi świeżą interpretację charakterystycznego dla INFINITI języka projektowania „Potężna Elegancja”. Niezrównana przestrzeń wewnętrzna, artystyczne wykorzystanie wysokiej jakości materiałów i zaawansowane rzemiosło sprawiają, że kabina jest tak samo przyjazna i komfortowa, jak elastyczna.
Silnik VC-Turbo, pierwszy na świecie produkcyjny silnik z zmiennym współczynnikiem sprężania, zapewnia przyjemność z jazdy i wydajność w równym stopniu, podczas gdy technologie INFINITI Intelligent All-Wheel Drive i ProPILOT Assist reagują dyskretnie na określone sytuacje drogowe, wspierając kierowcę szeregiem funkcji asystujących.
Projekt „Potężna Elegancja”, charakterystyczne detale INFINITI
INFINITI QX50 definiuje jego charakterystyczna proporcja, która wyróżnia ten samochód na tle konkurencji. Wpływając na design INFINITI, język „Potężna Elegancja” – charakteryzujący się płynącymi, rzeźbiarskimi liniami i mocnymi, muskularnymi proporcjami – QX50 z 2021 roku wyróżnia się podwyższoną, dominującą postawą crossovera i silnymi liniami charakterystycznymi.
W ramach tego motywu projektowego, charakterystyczne dla marki detale sprawiają, że QX50 jest natychmiast rozpoznawalny jako nowoczesny INFINITI. Na przykład, ekskluzywna podwójna krata marki INFINITI nadaje twarzy QX50 unikalny i wyróżniający się wygląd. W wersji QX50 podwójna krata jest szersza, bez szczelin między kratką a maską.
QX50 wyposażony jest w charakterystyczny design świateł LED, które przypominają ludzkie oko, przyciągając uwagę i intensywnością w pierwszym spojrzeniu. Poziomy sygnatur świetlnych przecina projektor, tworząc wizualne oświadczenie, podobne do lamp przednich z coupe sportowego INFINITI Q60.
Uderzający wizualny charakter QX50 podkreśla muskularna maska, która jednocześnie zachowuje zrównoważoną proporcję nadwozia SUV. Został stworzony specjalny system czterech zawiasów, który pozwala na głębokie, ostre linie charakterystyczne, które płyną od maski wzdłuż nadwozia. Integracja słupka A z tym kształtem sprawia, że maska wygląda dłużej.
Wyrafinowany tył QX50 charakteryzuje się czystymi, prostymi liniami i krzywiznami, które uwalniają wizualną energię nagromadzoną w liniach charakterystycznych biegnących wzdłuż boków pojazdu. Charakterystyczny półksiężycowy słupek D INFINITI wydłuża wizualnie linię dachu, a tylny słupek łukowato przesuwa się do przodu, podkreślając ruch nawet gdy samochód jest nieruchomy. Projekt tylnych świateł LED pasuje do kształtu przednich lamp. Tylny design świateł wizualnie łączy się z chromowaną listwą na klapie bagażnika i biegnie wzdłuż boków QX50, tworząc nieprzerwany wizualny ciąg od przodu do tyłu samochodu. W dolnej części tylnego zderzaka podwójne chromowane końcówki wydechu dopełniają tylny wygląd.
Dominujący wygląd QX50 wspierają koła o średnicy 19 lub 20 cali – co także przyczynia się do jego poczucia zwinności i wytrzymałości typowej dla SUV. Koła są posunięte w stronę rogów, co pomaga zminimalizować ingerencję architektury kół w przestrzeń pasażerską we wnętrzu. Tylny zwis wynosi zaledwie 37,48 cala.
Efektywność aerodynamiczna to kolejny kluczowy element projektowania QX50, z poprawionym współczynnikiem oporu powietrza o 6% w porównaniu do poprzedniej generacji QX50. Maska, słupek A, klapa bagażnika i zamknięta podłoga zostały zaprojektowane w sposób umożliwiający swobodny przepływ powietrza, minimalizując turbulencje. Zderzaki i nadkola są wyposażone w szczeliny powietrzne, wloty i wyloty, które wspierają efektywny przepływ powietrza.
Dodatkowo, środek dachu QX50 jest subtelnie wklęsły w kierunku tyłu pojazdu, a boczny spoiler (łączący boki tylnego spoilera z tylną szybą) oraz zdefiniowana krawędź tylnego zestawu lamp łączą się, przyczyniając się do projektu bez podnoszenia.
Oddzielna funkcja Motion Activated Liftgate umożliwia właścicielowi klucza automatyczne otwieranie klapy bagażnika przez machnięcie stopą pod tylnym zderzakiem, co pozwala otworzyć klapę nawet wtedy, gdy ręce mogą być zajęte. Klapa bagażnika może być również otwierana zdalnie, zarówno z miejsca kierowcy, jak i przez naciśnięcie przycisku na pilocie.
QX50 jest dostępny w dziewięciu kolorach zewnętrznych: Majestic White (kolor premium), Liquid Platinum, Graphite Shadow, Dynamic Sunstone Red (kolor premium), Hermosa Blue, Lunar White, Black Obsidian, Mocha Almond (kolor premium) oraz nowym Mineral Black.
Przestronne, spokojne i połączone wnętrze
Podobnie jak w przypadku zewnętrznej stylistyki, projekt wnętrza QX50 celowo wyraża zaawansowaną sztukę ludzką. Skupia się również na przestrzeni i funkcjonalności, z innowacyjnym układem, który tworzy idealną przestronność i elastyczność.
Przestrzeń wewnętrzna jest bardzo elastyczna dzięki przesuwnej tylnej kanapie. Zasięg bagażnika wynosi 39,0 cala z tylną kanapą przesuniętą do tyłu – zwiększa się do 44,9 cala przy przesunięciu siedzeń do przodu. Jako jeden z nielicznych pojazdów w swoim segmencie, który oferuje przesuwne tylne siedzenia, QX50 dysponuje przestrzenią na nogi z tyłu wynoszącą do 38,7 cala – wystarczającą, by pasażerowie mogli swobodnie krzyżować nogi.
Objętość bagażnika wynosi 31,1 stopy sześciennej z tylnymi siedzeniami w ich skrajnej pozycji, zwiększając się do 64,4 stopy sześciennej przy złożonych tylnych siedzeniach. Bagażnik pomieści trzy torby golfowe lub wózek dziecięcy umieszczony wzdłuż, z dodatkowym miejscem na bagaż. Ukryte komory pod podłogą mogą pomieścić cenne przedmioty lub mokre i brudne ubrania.
Panoramiczny dach, który jest standardowy we wszystkich modelach z wyjątkiem PURE, rozciąga się od pierwszego rzędu do obszaru bagażowego, zapewniając dramatyczny widok na niebo dla wszystkich pasażerów. Dach słoneczny wizualnie powiększa wnętrze, zalewając je naturalnym światłem, aby podkreślić poczucie przestrzeni.
Asymetryczny projekt wnętrza z naciskiem na kierowcę i pasażerów wzmacnia doświadczenie z jazdy i tworzy spokojną oraz połączoną przestrzeń. Oferuje również technologie, które zwiększają potencjał relaksu i spokoju, tworząc otoczenie dostosowane do potrzeb kierowcy i pasażerów.
Dla kierowcy, kierownica ma sportowy kształt, uformowana dla wygodnego chwytu podczas długich tras, aby zminimalizować zmęczenie rąk, jednocześnie pozwalając kierowcy czuć się w pełni kontrolowanym. Pojazd wyposażony jest w zmienniki na kierownicy, a nie na kolumnie kierowniczej, co ułatwia ich użycie. Koło wykończone jest matowym chromem i skórą z krzyżowymi przeszyciami, a dźwignia zmiany biegów również pokryta jest skórą i umiejscowiona tak, aby łatwo nią sterować.
Intuicyjny interfejs człowiek-maszyna pomaga zredukować stres związany z jazdą dla większego komfortu podczas dłuższych podróży. System przyjmuje style kontrole, jak w smartfonach, a każdy z ekranów można obsługiwać gestem przybliżania/oddalania.
System infotainment QX50 z 2021 roku wyposażony jest w podwójne wyświetlacze HD INFINITI InTouch™, z górnym 8-calowym i dolnym 7-calowym ekranem LCD dotykowym VGA. Integracja Apple CarPlay® oraz Android Auto™ jest również standardowa we wszystkich poziomach wyposażenia QX50. Hotspot Wi-Fi jest standardowy na rok 2021.
QX50 również łączy użytkowników z samochodem za pomocą swojego systemu infotainment InTouch, umożliwiając dostęp do ustawień komfortu i rozrywki pojazdu za pośrednictwem dwóch ekranów w centrum deski rozdzielczej. Użytkownicy mogą intuicyjnie interagować z InTouch za pomocą podwójnych ekranów dotykowych lub za pomocą kontrolera INFINITI, pokrętła na centralnej konsoli. Pasażerowie mogą również łączyć się z InTouch za pomocą urządzenia przenośnego, co oznacza, że mogą przesyłać media z telefonów komórkowych, tabletów, odtwarzaczy MP3 i laptopów, podłączając urządzenia do jednego z czterech portów USB lub przez Bluetooth® dla bezprzewodowego przesyłania muzyki i rozmów głosowych. Video można również podłączyć i odtwarzać, a InTouch może synchronizować się z cyfrowym kalendarzem telefonu.
Dodatkowo, wyświetlacz Head-Up w polu widzenia kierowcy pokazuje ważne ostrzeżenia i informacje na obszarze 9-calowym na szybie, wymagając od kierowców jedynie dostosowania linii wzroku o 4 stopnie, w porównaniu do 20 stopni typowych w innych pojazdach. Jest standardowy w poziomach SENSORY i AUTOGRAPH.
Dostępne są również podgrzewane i wentylowane fotele z przodu oraz podgrzewana kierownica. System zdalnego uruchamiania silnika z inteligentną klimatyzacją pozwala kierowcy uruchomić silnik zdalnie za pomocą Inteligentnego Klucza i schłodzić lub ogrzać wnętrze przed wejściem do pojazdu.
Funkcja klimatyzacji została zaprojektowana, aby korzystać z niej wszyscy pasażerowie – nie tylko ci z przodu pojazdu. Dwustrefowa klimatyzacja automatycznie utrzymuje temperaturę wnętrza dla kierowcy i pasażera z przodu, podczas gdy bardziej przyjazna dla pasażerów opcjonalna klimatyzacja tri-strefowa rozszerza funkcje temperatury na tył.
Opcjonalny system audio Bose® Performance Series odwzorowuje bogaty dźwięk na żywo. System 16-głośnikowy jest dostosowany specjalnie do akustyki wnętrza QX50, a sprzęt wspierający system obejmuje wzmacniacz, wysokiej jakości procesor dźwięku, głośniki wysokotonowe i subwoofer. Bose® Performance Series dostarcza głęboki, bogaty i różnorodny dźwięk do kierowcy i wszystkich pasażerów – a głębokość dźwięku dostarczana przez 16 głośników zapewnia czyste, naturalne dźwięki niskich i wysokich częstotliwości.
Specjalne wykończenie i kombinacje kolorów pozwalają na osobistą ekspresję we wnętrzu QX50. Opcje pakietów wnętrza dają klientom możliwość wyboru kolorów i materiałów wykończenia. Kolory obejmują Graphite, Wheat/Black, Wheat/Brown i White, z każdą na różnych powierzchniach, od skóry na konsoli centralnej do innych części wykończeń. Gładka skóra lub pikowanie są używane na siedzeniach, z drewnem o otwartej porze lub aluminium zdobiącym deskę rozdzielczą.
Dzięki wyspecjalizowanym metodom produkcji, wykończenie typu wrap-and-sew jest cechą wyróżniającą ręcznie robionego wykończenia. Skóra na desce jest wybierana ze względu na swoją jakość i jest ręcznie owijana wokół krawędzi paneli. Siedzenia, panele drzwi i deska rozdzielcza mają wzór szycia z laserowymi otworami, specjalnie dostosowany do krzywizn powierzchni wewnętrznych. Kontrastowe szwy są używane na siedzeniach, w połączeniu z 3-milimetrowym wykończeniem dla luksusowego wyglądu i odczucia. Nawet elementy, które są zwykle skomplikowane do wyprodukowania, takie jak falisty kształt panelu instrumentów, korzystają z metod produkcji wrap-and-sew.
Gdy wiele wnętrz luksusowych pojazdów używa wysokopołyskowych drewnianych powierzchni, aby stworzyć wrażenie jakości, QX50 jest wykończony w autentycznym, matowym, otwartym klonowym drewnie. Drewno jest formowane tak, aby zachować swoje naturalne cechy zarówno w strukturze, jak i wyglądzie, a słoj drewna jest nadal wyczuwalny w dotyku.
Pierwszy na świecie produkcyjny VC-Turbo
QX50 z 2021 roku ponownie napędza silnik 2.0-litra VC-Turbo, pierwszy na świecie produkcyjny silnik z zmiennym współczynnikiem sprężania – jeden z najnowocześniejszych silników spalinowych, jakie kiedykolwiek stworzono.
Ta unikalna technologia zmiennego sprężania stanowi przełom w projektowaniu silników spalinowych. Silnik nieustannie przekształca się, dostosowując swój współczynnik sprężania w celu optymalizacji mocy i efektywności paliwowej. W związku z tym łączy moc silnika benzynowego o pojemności 2.0-litry z podwójnym turbodoładowaniem z poprawionym momentem obrotowym i wydajnością.
VC-Turbo zmienia swój współczynnik sprężania bezproblemowo dzięki zaawansowanemu systemowi wielowahaczowemu, nieustannie podnosząc lub obniżając zasięg tłoków, aby zmienić współczynnik sprężania – oferując moc i efektywność na żądanie. Wysoki współczynnik sprężania zapewnia większą wydajność, ale w niektórych zastosowaniach stwarza ryzyko przedwczesnego zapłonu (knocking). Niski współczynnik sprężania pozwala na wyższa moc i moment obrotowy, unikając przedwczesnego zapłonu.
W działaniu silnik VC-Turbo oferuje dowolny współczynnik sprężania między 8:1 (dla wysokiej wydajności) a 14:1 (dla wysokiej efektywności). Silnik generuje 268 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min i 280 lb-ft momentu obrotowego przy 4,400 obr./min. Specyficzna moc wyjściowa VC-Turbo jest wyższa niż u wielu konkurencyjnych silników benzynowych turbosprężarkowych i zbliża się do wydajności niektórych silników V-6. Turbo o jednocylindrowym wirniku zapewnia natychmiastową reakcję na pedał gazu.
Wyposażony w silnik VC-Turbo, QX50 z 2021 roku jest konkurencyjny pod względem wydajności, osiągając ekonomię paliwa wynoszącą 26 mpg w trybie mieszanym dla modeli z napędem na przednie koła oraz 25 mpg dla modeli z napędem na wszystkie koła.
Inne cechy VC-Turbo obejmują kompaktowe pakowanie i technologie oszczędzające wagę. Blok silnika i głowica cylindrów są odlewane z lekkiego stopu aluminium, podczas gdy zmienne komponenty wielowahaczowe są produkowane ze stali węglowej o wysokiej twardości. W porównaniu do silnika VQ V-6 o pojemności 3.5-litra, 2.0-litra VC-Turbo waży o około 40 funtów mniej i zajmuje mniej miejsca w komorze silnikowej.
Silnik korzysta z pierwszego na świecie systemu wielowahaczowego oraz elektrycznego silnika z unikalnym zmniejszającym przełożeniem Harmonic Drive, aby zmieniać współczynnik sprężania. Elektryczny silnik jest połączony z Harmonic Drive za pomocą ramienia sterującego; gdy Harmonic Drive się obraca, wał sterujący u podstawy silnika obraca się, poruszając systemem wielowahaczowym w silniku. W miarę zmiany kąta ramion wielowahaczowych dostosowuje to położenie górnego martwego punktu tłoków – oraz współczynnik sprężania. Eccentryczny wał sterujący zmienia współczynnik sprężania wszystkich cylindrów w tym samym czasie. W rezultacie pojemność silnika waha się między 1,997 cc (dla niskiego współczynnika 8:1) a 1,970 cc (wysoki 14:1).
Silnik VC-Turbo łączy szereg istniejących technologii INFINITI, aby zrealizować swoją zmienną naturę. Silnik korzysta z wielopunktowego wtrysku oraz bezpośredniego wtrysku benzyny, aby zrównoważyć efektywność i moc we wszystkich warunkach:
Bezpośredni wtrysk benzyny poprawia efektywność spalania i wydajność, a także pozwala silnikowi unikać detonacji przy wyższych współczynnikach sprężania;
Wielopunktowy wtrysk miesza paliwo i powietrze wcześniej, co umożliwia pełne spalanie w komorze dla większej efektywności przy niskich obciążeniach silnika.
Silnik przełącza się między oboma przy regularnych prędkościach, mając możliwość pracy obu zestawów wtryskiwaczy w połączeniu przy wyższych obciążeniach.
Niskotłoczywne wykończenie ścian cylindrów INFINITI przyczynia się do 44% redukcji tarcia cylindrów, co pozwala silnikowi obracać się bardziej płynnie. Powłoka jest nakładana na ścianki cylindra za pomocą strumienia plazmowego, a następnie utwardzana i honowana w celu uzyskania ultra-gładkich ścian cylindrów.
Silnik 2.0-litra VC-Turbo w QX50 korzysta również z pierwszego na świecie systemu tłumienia wibracji silnika z aktywnym mocowaniem, zwanego Active Torque Rod, aby jeszcze bardziej zredukować hałas silnika. QX50 jest jedynym pojazdem w swojej klasie, który oferuje tę technologię.
Intuicyjny ProPILOT Assist i bezpośrednie wspomaganie kierownicy
QX50 z 2021 roku oferuje dostępny ProPILOT Assist, a także pierwszą aplikację crossover i pierwszą aplikację napędu na przednie koła systemu Direct Adaptive Steering, który znajduje się obecnie w czwartej generacji. Obie technologie są kluczowymi elementami wizji INFINITI dotyczącej technologii wsparcia kierowcy, które pozwalają kierowcom zachować pełną kontrolę nad swoimi pojazdami.
ProPILOT Assist, który jest teraz standardowy na wszystkich poziomach wyposażenia z wyjątkiem PURE, jest szerokim terminem, na którym będą opierały się wszystkie przyszłe technologie wsparcia kierowcy INFINITI i stanowi pierwszy krok w ich rozwoju. Technologie te wspierają kierowcę w identyfikacji i reagowaniu na innych użytkowników drogi oraz potencjalne zagrożenia. System wykorzystuje dane z radaru i kamer, aby odczytać drogę przed sobą i monitorować położenie pojazdów z przodu, co pozwala samochodowi reagować odpowiednio. Struktura, na której opiera się ProPILOT Assist, będzie rozwijana w przyszłości w nowej serii funkcji.
Jako pierwsza z potencjalnego zestawu technologii wsparcia kierowcy, ProPILOT Assist może pomóc kierowcy w kontrolowaniu przyspieszenia, hamowania i kierowania podczas jazdy po jednolanej autostradzie. ProPILOT Assist przejmuje kontrolę nad jazdą po jednolanej jezdni po naciśnięciu przycisku, a kierowca może zdecydować się na pozwolenie samochodowi na działanie w jego imieniu w ruchu stop-and-go. Technologie, które stanowią system ProPILOT Assist, obejmują Direct Adaptive Steering i Intelligent Cruise Control.
QX50 z 2021 roku oferuje dwa systemy wspomagania kierownicy: elektryczne wspomaganie kierownicy z przekładnią oraz czwartą generację systemu Direct Adaptive Steering INFINITI – systemu steer-by-wire, który wspiera technologie wsparcia kierowcy, oferując płynne działanie, umożliwiając bardziej bezpośrednie odpowiedzi na kierownicę i łatwą manewrowalność.
System Direct Adaptive Steering został dostrojony, aby zapewnić większą możliwości dostosowania w QX50, z mniejszym negatywnym sprzężeniem zwrotnym z kierownicy i nawierzchni. Elektroniczne połączenie zapewnia kierowcy natychmiastowe odpowiedzi na kierownicę, co daje linearną i pewną jazdę.
Direct Adaptive Steering współpracuje z ProPILOT Assist, aby umożliwić szereg funkcji asystujących kierowcy w jednorodnej jeździe. System steer-by-wire łączy się z funkcją asystującą kierowcy, aby zapewnić inteligentne utrzymywanie pasa przy jeździe prostoliniowej oraz przez zakręty, oferując kierowcom precyzyjne, wysokiej jakości odpowiedzi na kierownicę, gdy ProPILOT Assist jest wyłączony. Direct Adaptive Steering jest standardem w modelu QX50 AUTOGRAPH z 2021 roku.
System elektrycznego wspomagania kierownicy ma konfigurację zębatkową i śrubową, wspieraną przez silnik elektryczny. Oferuje naturalne zwiększenie wysiłku kierownicy wymaganego od kierowcy w miarę wzrostu prędkości, jednocześnie umożliwiając wymierzone i liniowe odpowiedzi kierownicy przy małych kątach skrętu.
Oba systemy kierownicze są adaptacyjne, dając kierowcom możliwość dostosowania charakterystyki kierowania do swoich indywidualnych preferencji za pomocą selektora trybu jazdy.
Aktualizacje dotyczące bezpieczeństwa, zabezpieczeń i asystentów kierowcy obejmują szeroki zakres zaawansowanych standardowych technologii: automatyczne hamowanie wsteczne, ostrzeżenia o martwych punktach, ostrzeżenia o opuszczeniu pasa ruchu, awaryjne hamowanie z wykrywaniem pieszych, asystent świateł drogowych, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu oraz czujniki parkowania z tyłu. Rozpoznawanie znaków drogowych jest standardowe w poziomach ESSENTIAL, SENSORY i AUTOGRAPH.
Inne dostępne technologie obejmują dostępny system Monitorowania wokół (AVM), który oferuje widok z góry 360 stopni przestrzeni wokół QX50 – wyświetlany na ekranie w centrum konsoli – aby ułatwić parkowanie w ciasnych miejscach. Wykrywanie ruchomych obiektów działa we współpracy z AVM, ostrzegając kierowcę o osobach lub obiektach, które zbliżają się do pojazdu. Cztery czujniki parkowania w każdym z przednich i tylnych zderzaków (osiem w sumie) sprawiają, że QX50 jest jeszcze łatwiejszy do zaparkowania.
Inne znaczące funkcje bezpieczeństwa dostępne dla nabywców QX50 z 2021 roku obejmują technologię pasów bezpieczeństwa przed zderzeniem, system oświetlenia przedniego z automatycznym asystentem świateł drogowych, wskaźnik ciśnienia w oponach oraz lżejsze prowadzenie w niektórych sytuacjach parkingowych.
Zaawansowana platforma i technologia napędu na wszystkie koła
Platforma QX50 zapewnia idealne fundamenty, oferując doskonałą przestronność, elastyczność, komfort jazdy i integralność strukturalną. Układ platformy z silnikiem z przodu i napędem na przednie koła jest zaprojektowany z myślą o elastyczności zastosowania, ustanawiając nowe standardy dotyczące wyrafinowania, sztywności i przestrzeni wewnętrznej w segmencie luksusowych crossoverów kompaktowych.
Indeks masy ciała QX50 (stosunek wagi do rozmiaru nadwozia) jest jednym z najlepszych w swoim segmencie. Nadwozie jest duże, ale lekkie, ważące zaledwie 923,7 funtów. Struktura podwójnej pierścienia zapewnia nadwoziu naturalnie mocną ramę, szczególnie wzmacniając tył samochodu i obszar wokół klapy bagażnika, co przyczynia się do idealnej sztywności.
Ta generacja QX50 reprezentuje również pierwsze zastosowanie przemysłowe stali SHF (Super High Formability) o twardości 980 MPa, co dodatkowo wzmacnia platformę. Materiał o wysokiej twardości można formować w niespotykane kształty, oszczędzając wagę i zapewniając poprawę sztywności skrętnej o 23% w porównaniu do poprzedniego QX50. Ta sztywność pozwala samochodowi opierać się na wyginaniu i wibracjach, jednocześnie redukując hałas przenoszony do kabiny.
Oprócz zmniejszenia wyginania i wibracji nadwozia, sztywne nadwozie zapewnia stabilną podstawę dla przednich i tylnych systemów zawieszenia QX50, kierownicy i hamulców, aby działały optymalnie i zapewniały kierowcy większą kontrolę.
System przedniego zawieszenia QX50 z kolumną McPhersona dostarcza natychmiastowe reakcje podczas dynamicznej jazdy, z geometrią ustawioną również dla wysokich poziomów stabilności podczas jazdy na prostych i komfortu.
System kontroli tłumienia QX50 maksymalizuje kontrolę nad nadwoziem i zapewnia komfortową jazdę, izolując wibracje i redukując niepożądane ruchy nadwozia. System, zamontowany na kolumnach, korzysta z pływającego zaworu w tłumikach. Jest dostrojony, aby zapewnić większą kontrolę i zredukować poziom elastyczności w wejściach kierowcy – opóźnienie w reakcji między skrętem kierownicy a reakcją samochodu – a jednocześnie umożliwić większy stopień ugięcia i amortyzacji na poziomie koła. Podczas pokonywania zakrętów zawór dodaje większą siłę tłumienia, aby ograniczyć przechył nadwozia i wspomagać natychmiastowe reakcje na prowadzenie. Przy ustalonych prędkościach na prostych odcinkach drogi zmniejszona siła tłumienia wspomaga komfort jazdy.
System hamulcowy QX50 zaprojektowany jest tak, aby zapewnić komfort i responsywność oraz pewne hamowanie w każdych warunkach. Wentylowane tarcze hamulcowe są wyposażone w obu osiach, z większymi hamulcami przednimi niż w poprzedniej generacji QX50 (powiększającymi się o 0,4 cala do 13,0 cala). Wzmacniacz hamulcowy wyposażony jest w system drążków, który redukuje potrzebę wyższej siły nacisku na pedał hamulca.
QX50 z 2021 roku oferuje wybór kół 19-calowych z oponami 235/55R19 (PURE, LUXE, ESSENTIAL) lub trzy projekty kół 20-calowych z oponami 255/45R20 (SENSORY, ESSENTIAL i nowość – czarne malowane i wykończone maszynowo koła aluminiowe z pakietem Appearance LUXE). Opony typu run-flat łączą w sobie design, praktyczność i wyrafinowanie.
Klienci mogą skonfigurować swój QX50 z napędem Intelligent All-Wheel Drive (AWD) lub standardowym napędem na przednie koła (FWD).
Opcjonalny system AWD oferuje bezpieczeństwo przez cały rok, zapewniając optymalne osiągi w zmiennych warunkach. Napęd oferuje efektywność napędu na dwie osie, z napędem na wszystkie koła, gdy kierowca tego potrzebuje. Napęd AWD nieustannie monitoruje poziomy trakcji i poślizgu kół i może przesłać do 50% momentu obrotowego silnika na tylne koła, aby zachować przyczepność. Jeśli dodatkowa przyczepność tylnego koła nie jest potrzebna, napęd domyślnie przełącza się na napęd na przednią oś dla maksymalnej efektywności. Podczas przyspieszania z miejsca, system automatycznie wraca do dostarczania mocy AWD, z rozdziałem momentu obrotowego 50:50 przód-tył.
System AWD ma również dwa specjalne elementy w swoim systemie kontroli dynamiki pojazdu (VDC). Aktywne hamulce z ograniczonym poślizgiem umożliwiają indywidualne hamowanie kół i izolują dostarczanie momentu obrotowego do tych kół, które mają najlepszą przyczepność. Aktywne sterowanie śladem dostarcza hamowanie do poszczególnych kół, aby ograniczyć podsterowność podczas pokonywania zakrętów.
System FWD jest zaprojektowany tak, aby dostarczać te same cechy prowadzenia w większości warunków, co modele AWD. Napęd FWD nieustannie monitoruje poziomy trakcji na przedniej osi i kontroluje poślizg kół. Modele FWD są standardowo wyposażone w VDC, oferując ten sam system aktywnego sterowania śladem, co modele AWD, aby zapewnić pewne prowadzenie. Tylne zawieszenie zostało zmodyfikowane, aby uwzględnić mniejszą wagę nad tylną osią.
Każdy QX50 jest również wyposażony w zaawansowany selektor trybu jazdy, który pozwala kierowcy wybrać tryb jazdy, który najlepiej odpowiada jego preferencjom i obecnym warunkom drogowym, dostosowując moc silnika, punkty zmiany biegów, przełożenia kierownicy i wysiłek kierownicy w każdym z czterech trybów jazdy – Standard, ECO, Sport i Personal.
Tryb Standard jest odpowiedni do codziennej jazdy, podczas gdy tryb Sport umożliwia bardziej natychmiastowe reakcje na pedał gazu i dostosowuje moc silnika w celu wygenerowania większej mocy i momentu obrotowego. Tryb Personal daje kierowcom możliwość wyboru swoich ustawień. Silnik i skrzynia biegów mogą być ustawione na tryby Sport, ECO lub Standard, podczas gdy wysiłek kierownicy można ustawić na tryby Sport lub Standard. Ponadto właściciele modeli wyposażonych w Direct Adaptive Steering mogą dostosować odpowiedzi kierownicy do trybów Default, Dynamic lub Dynamic+, przy czym Dynamic+ oferuje najbardziej natychmiastowe reakcje na wejścia kierowcy. Selekcja trybu jazdy daje kierowcom wszystkich modeli możliwość wyłączenia aktywnego sterowania śladem.
QX50 jest również wyposażony w parę technologii aktywnej kontroli dźwięku: Aktywna redukcja hałasu (ANC) i Aktywne wzmocnienie dźwięku (ASE). ANC redukuje hałas, zapewniając QX50 jedną z najcichszych kabin w swojej klasie. Używa dwóch mikrofonów do identyfikacji niepożądanych niskoczęstotliwościowych dźwięków silnika (pulsowanie), a następnie neutralizuje je, odtwarzając przeciwstawne fale dźwiękowe przez głośniki drzwiowe.
ASE wzbogaca doświadczenie jazdy, wzmacniając dźwięk osiągów QX50. Technologia redukcji hałasu zapewnia cichą platformę i podkreśla dźwięk silnika przez głośniki, wzmacniając niektóre częstotliwości dźwięku silnika podczas przyspieszania.
Wybór pięciu dobrze wyposażonych poziomów
Luksusowy crossover średniej wielkości INFINITI QX50 z 2021 roku jest oferowany w pięciu dobrze wyposażonych poziomach oraz z opcją napędu na przednie lub wszystkie koła.
Model QX50 PURE z 2021 roku jest wyposażony w standardowe funkcje i wyposażenie, w tym silnik 2.0-litra VC-Turbo, zmienniki biegów, 19-calowe koła aluminiowe, lampy LED i LED-owe światła do jazdy dziennej, fotele z skórzanki, Inteligentny Klucz, elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika, system podwójnego wyświetlacza INFINITI InTouch, awaryjne hamowanie z wykrywaniem pieszych, przewidywanie kolizji, asystenta świateł drogowych, ostrzeżenia o opuszczeniu pasa ruchu, ostrzeżenia o martwych punktach, system ostrzeżenia o ruchu poprzecznym z tyłu, automatyczne hamowanie wsteczne, tylne czujniki parkowania, integrację Apple CarPlay® i Android Auto™, hotspot Wi-Fi i wiele więcej.
Model QX50 LUXE dodaje panoramiczny dach, lampy przeciwmgielne LED, belki dachowe, automatycznie przyciemniającą się lusterko wsteczne, zdalne uruchamianie silnika, uniwersalny transmiter HomeLink® oraz w 2021 roku, podgrzewane fotele z przodu, asystenta kontroli odległości, interwencję w martwych punktach, inteligentny tempomat, ProPILOT Assist i zapobieganie opuszczeniu pasa ruchu.
Model QX50 ESSENTIAL z 2021 roku obejmuje INFINITI InTouch z nawigacją i usługami INFINITI InTouch, Monitor Wokół z wykrywaniem ruchomych obiektów, podgrzewane lusterka zewnętrzne, przednie czujniki parkowania, rozpoznawanie znaków drogowych i inne.
Model QX50 SENSORY dodaje 20-calowe koła aluminiowe, system audio Bose® Performance Series, fotele wykończone skórą, podgrzewaną kierownicę, LED-owe reflektory w stylu Cube, system oświetlenia przedniego i wyświetlacz Head-Up oraz inne.
Wreszcie, model QX50 AUTOGRAPH z 2021 roku obejmuje bezpośrednią adaptacyjną kierownicę, fotele z kontrolą klimatyzacji, tri-strefową kontrolę klimatyzacji, Motion Activated Liftgate, siedzenia wykończone półanilinową skórą, podświetlenie ambientowe, naturalne drewniane wykończenie klonowe, podsufitkę Ultrasuede, słupki i akcenty oraz inne.