Infiniti zadebiutowało w segmencie dużych SUV-ów z modelem QX56, stosując ten sam sprawdzony przepis, co Lincoln i Cadillac.
Kiedy producent luksusowych samochodów zaprezentował model QX4 w 1997 roku, SUV został skrytykowany za to, że był zbyt mały jak na pojazd premium. W przypadku QX56 to się nie powtórzyło. Nissan już wcześniej produkował solidną ramę wykorzystywaną w modelu Titan i zastosował ją w swoim dużym SUV-ie Armada. Następnie wykorzystano tę samą bazę do QX56.
Kiedy Masato Takahashi projektował ten pojazd, postawił na duży, łatwy do rozpoznania przód. Reflektory nie zajmowały całej wysokości między zderzakiem a krawędzią maski. Umieścił je niżej. Pomiędzy nimi, na przedniej, pionowej części maski, zamontował chromowaną osłonę grilla z czterema poziomymi szczelinami oraz logo firmy na środku. Z boku, QX56 wyróżniał się unikalnym kształtem słupka C, z ukrytą klamką drzwi. Z tyłu Infiniti zaprojektowało klapę bagażnika z osobno otwierającą się tylną szybą.
Wnętrze QX56 oferowało siedem miejsc w układzie 2-2-3. Z przodu, wysoka i szeroka deska rozdzielcza miała centralny panel do systemu audio i klimatyzacji, z wyświetlaczem nawigacyjnym umieszczonym na górze. Zestaw wskaźników miał okrągły kształt i składał się z czterech tarcz – prędkościomierza i obrotomierza w środku, a po bokach wskaźników temperatury płynu chłodzącego i poziomu paliwa. W przeciwieństwie do innych producentów, Infiniti nie oferowało różnych poziomów wyposażenia; od samego początku montowano wszystko, więc nikt się nie skarżył. Skórzane wnętrze i fornirowane wykończenia były standardowymi elementami, podobnie jak kamera cofania.
Pod maską znajdował się silnik V8 o pojemności 5,6 litra, połączony z pięcio-biegową automatyczną skrzynią biegów. Jedyną opcją dla samochodu było wybór między napędem na tylne koła a napędem na wszystkie koła.
Nissan produkuje model QX56, który jest sportowym autem terenowym oferowanym pod marką Infiniti. Pojazd ten oparty jest na pełnowymiarowym SUV-ie Nissan Armada i dzieli platformę F-Alpha z pickupem Nissan Titan. QX56 bezpośrednio konkuruje z luksusowymi SUV-ami takimi jak Lincoln Navigator oraz Cadillac Escalade, a także mniejszym Lexus LX470.
Napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 5.6 L VK56DE (315 KM [227 kW] przy 4,900 rpm oraz 390 ft·lbf momentu obrotowego przy 3,600 rpm) i 5-biegową automatyczną skrzynią biegów z nadbiegiem. Każdy cylinder silnika jest pokryty żeliwem. Układ zaworowy ma konstrukcję DOHC z czterema zaworami na cylinder. Infiniti zaprojektowało reakcję pedału gazu w QX56 tak, aby odpowiadała konkretnym trybom napędu: gdy kierowca wybiera napęd na wszystkie koła, pedał gazu staje się mniej czuły, co ma na celu ułatwienie regulacji przyspieszenia w terenie.
Infiniti QX56 ma około 9,000 lb. (około 4,082 kg) zdolności holowniczej, co jest najwyższą wartością w swojej klasie. Występuje w jednej wersji wyposażeniowej, z jedynie podstawowymi opcjami takimi jak: system rozrywki DVD, napęd na cztery lub dwa koła, oraz ławka zamiast foteli kapitańskich w drugim rzędzie. Standardowe wyposażenie obejmuje również dziesięcio-głośnikowy system Bose, system nawigacji oparty na DVD, skórzane wykończenie wszystkich siedzeń, podwójną kontrolę klimatyzacji, 18-calowe felgi aluminiowe, oraz adaptacyjny system cruise control. System prekolizyjny to nowość na rynku.