INFINITI QX60 2016-2021

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Bitwa o segment dużych, siedmiomiejscowych SUV-ów rozpoczęła się, a Infiniti wkroczyło na rynek w 2013 roku z modelem QX60, który zaktualizowano zaledwie trzy lata później.

Infiniti potrzebowało lżejszego pojazdu z siedmioma miejscami i wybrało platformę Murano do opracowania nowego SUV-a. Inżynierowie zwiększyli rozstaw osi i zamontowali trzeci rząd siedzeń z tyłu. To był odważny krok ze strony japońskiego producenta samochodów premium.

Z przodu QX60 ukazało swoje korzenie marki Infiniti, z charakterystycznym designem reflektorów. Szeroka siatkowa krata dopełniała ich groźny wygląd chromowanym otoczeniem. Projektanci zdecydowali się dodać więcej chromu w dolnym obszarze zderzaka oraz po bokach. Wytłoczone panele drzwiowe miały długą, zakrzywioną, wznoszącą się linię w kierunku świateł tylnych.

Wnętrze ozdobiono tym samym systemem infotainment, co w pozostałych modelach Nissana. Nissan uważał, że układ siedzeń 2-3-2 jest lepszym wyborem niż 2-2-3 stosowany przez niektórych amerykańskich producentów. Poza tym, ten ostatni nie oferował wystarczającej przestrzeni na ramiona w ostatnim rzędzie. Model oferował drugą linię siedzeń dzieloną w proporcjach 60/40 oraz trzecią linię siedzeń w proporcji 50/50, co zwiększało pojemność bagażnika.

Pod maską Infiniti wybrało silnik VQ o pojemności 3,5 litra jako główną jednostkę napędową, a silnik hybrydowy o pojemności 2,5 litra był dostępny jako opcja.

 Infiniti znacząco ulepszyło swój wszechstronny crossover QX60 premium na rok 2016, wprowadzając szereg zmian, które poprawiają wygląd zewnętrzny i dynamikę jazdy siedmiomiejscowego auta, jednocześnie prezentując nowe funkcje i technologie, które zwiększają komfort, wygodę i bezpieczeństwo.

Ewolucja charakterystycznego artystycznego designu Infiniti w nowym QX60 z 2016 roku podkreśla jego elegancję i kunszt wykonania. To crossover klasy premium, który nadal przekracza oczekiwania segmentu, oferując elastyczne i łatwo dostępne miejsca dla maksymalnie siedmiu osób, a jednocześnie zapewniając wyjątkowy komfort i luksus.

Nowe komponenty zawieszenia i ich ustawienia w QX60 2016 łączą się, aby zapewnić wyższy poziom komfortu i zwinności, a zaktualizowany system kierowniczy dostarcza lepszych informacji zwrotnych dla bardziej satysfakcjonującej jazdy. QX60 jest dostępny zarówno w wersji z napędem na przednią oś, jak i w opcjonalnej wersji z inteligentnym napędem na wszystkie koła, oferując wybór mocnych i efektywnych jednostek napędowych – benzynowego silnika V6 o pojemności 3,5 litra lub hybrydy.

Niezależnie od wybranego silnika, ulepszona izolacja akustyczna kabiny i zaktualizowane mocowania silnika w modelu 2016 zmniejszają hałas, wibracje i twardość, pozwalając pasażerom lepiej docenić materiał wnętrza oraz bogate systemy audio i łączności.

Siedem nowych pakietów wyposażeniowych i nowe kolory nadwozia na rok 2016 pozwalają klientom na dostosowanie QX60 do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Osobisty akcent wzmacniają nowe funkcje technologii asystującej i intuicyjnej, takie jak Infiniti Personal Assistant™, całodobowa usługa osobistego concierge.

Globalna sprzedaż QX60 w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy 2015 roku osiągnęła 48 684 sztuk, co oznacza wzrost o 24 procent w porównaniu do roku poprzedniego. Tylko na rynku amerykańskim odnotowano 32-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym okresem w 2014 roku. Infiniti spodziewa się, że nowy model 2016 przyciągnie jeszcze więcej nabywców premium do marki.

„Nowy QX60 stanie się ważną częścią globalnej strategii wzrostu Infiniti, podczas gdy rynek crossoverów premium na całym świecie nadal rośnie. Nowy model opiera się na cechach, które sprawiły, że QX60 stał się coraz bardziej popularnym wyborem wśród nabywców premium, oferując ulepszony design, dynamikę jazdy oraz najlepszy w swojej klasie poziom komfortu i wygody.” Francois Bancon, wiceprezydent ds. strategii produktów Infiniti

Odświeżony wygląd zewnętrzny przekazuje premium styl

Wygląd QX60 odzwierciedla podejście Infiniti do projektowania produktów oraz pragnienie stworzenia form pojazdu, które łączą moc i pewność artystyczną w napiętych, muskulaturze kształtach i płynnych liniach. Wygląd jest nie do pomylenia z innym, a nowy QX60 ma charakterystyczne elementy designu marki, takie jak dramatyczna podwójna kratka z przodu, podwójna falista maska i górny słupek D z wycięciem w kształcie półksiężyca.

Z przodu nowa podwójna kratka jest otoczona standardowymi reflektorami bi-xenonowymi. Wprowadzono większe zastosowanie oświetlenia LED, w tym nowe dzienne lampy LED. Uzupełniające przednie lampy przeciwmgielne również wykorzystują oświetlenie LED i wykończenia w chromie.

Oświetlenie rozciąga się na boki i tył pojazdu, z wskaźnikami bocznymi i tylnymi lampami, które są wbudowane w nadwozie i mają sygnalizację w kolorze czerwonym. Tylną klapę również zmodyfikowano, wprowadzając nowe wykończenie w chromie, zachowując jednocześnie funkcję elektrycznego podnoszenia. Nad tylną klapą dodano nową, montowaną na dachu antenę w kształcie rekina, dopasowaną do koloru nadwozia, współpracującą z anteną w szybie.

W obu zderzakach zamontowane są nowe, wbudowane czujniki sonaru. Z wyjątkiem dwóch dodatków umieszczonych w centralnej części przedniego zderzaka, te czujniki w kolorze nadwozia nie mają już otaczającej ramki, co dodaje premium wyglądowi.

QX60 2016 jest dostępny w siedmiu kolorach zewnętrznych: Liquid Platinum, Black Obsidian, Hermosa Blue, Majestic White, Graphite Shadow, a także nowe Hagane Blue i Jade Green.

Gładka i aerodynamiczna forma QX60 osiąga niezmieniony współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,34. Nowy model zarządza przepływem powietrza nad, pod i wokół nadwozia, co sprzyja utrzymaniu drogi i stabilności przy dużych prędkościach. Przedni spojler podwozia, zintegrowany tylny spojler oraz deflektory opon z tyłu przyczyniają się do uzyskania zerowego liftu na obu osiach.

Znaczącym ulepszeniem w QX60 2016 jest dodanie szkła akustycznego, które poprawia izolację od wysokich częstotliwości hałasu. Szkło boczne akustyczne, składające się z trzech warstw, minimalizuje przenikanie hałasu wiatru do kabiny, a także redukuje hałas opon. W efekcie uzyskuje się liderujące w klasie poziomy hałasu, wibracji i szorstkości (NVH) przy stałej prędkości.

Ulepszone dynamiki dla bardziej angażującej jazdy

Inżynierowie QX60 z Infiniti skoncentrowali się na zapewnieniu jeszcze bardziej pewnego i inspirującego zaufania doświadczenia za kierownicą. Osiągnięto to poprzez wprowadzenie nowych technologii podwozia oraz zaktualizowane ustawienia elementów pochodzących z poprzedniego modelu.

Niezależne zawieszenie z przednimi wahaczami i wielowahaczowym zawieszeniem tylnym wyposażone jest w nowe amortyzatory i sprężyny, co skutkuje gładszą kontrolą jazdy przy zmniejszeniu ruchu karoserii podczas pokonywania zakrętów. Standardowe opony całoroczne 235/65 R18 T są dobierane w celu zapewnienia lepszej przyczepności i równowagi. Uzupełniając zmiany dynamiczne, zaktualizowany układ kierowniczy o zmiennej czułości na prędkość pojazdu, teraz wymagający tylko 2,9 obrotu od punktu do punktu, oferuje kierowcy zwiększoną reaktywność na wprowadzane ruchy kierownicy oraz lepsze informacje zwrotne.

Infiniti Drive Mode Selector (DMS) pozwala kierowcy na zmianę reakcji na pedał gazu i wzorców zmiany biegów, aby zoptymalizować wydajność w zależności od warunków oraz osobistych preferencji. Kierowca może wybierać spośród czterech trybów jazdy – Standard, Sport, Eco i Snow – za pomocą obrotowego pokrętła umieszczonego na konsoli centralnej.

Aby zwiększyć stabilność i wrażenia z kontroli podczas pokonywania zakrętów, system Active Trace Control współpracuje z standardowym systemem Vehicle Dynamic Control QX60 (ulepszonym na rok 2016), aby automatycznie stosować hamulce w określonym wzorze, a następnie wygładzać charakterystyki momentu obrotowego silnika podczas przyspieszania.

Nowy QX60 jest dostępny w czterech modelach: QX60, QX60 AWD, QX60 Hybrid i QX60 Hybrid AWD. Wszystkie warianty zapewniają responsywną wydajność i efektywność paliwową, których coraz bardziej oczekują nabywcy crossoverów premium.

Standardowy silnik V6 o pojemności 3,5 litra jest połączony z elektronicznie sterowaną, sportowo dostrojoną skrzynią biegów CVT z logiką D-Step, która zapewnia wysoki poziom reakcji i płynne, efektywne zmiany biegów. Logika skrzyni naśladuje wzór zmiany biegów tradycyjnej skrzyni. W zestawie znajduje się tryb manualny, pozwalający kierowcy na ręczny wybór spośród ustawionych biegów, jeśli woli.

Silnik V6 o pojemności 3,5 litra generuje 265 koni mechanicznych przy 6400 obr./min, z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 248 lb-ft (336 Nm) dostępnym przy 4400 obr./min. Silnik wyposażony jest w system zmiennej indukcji, który poprawia wydajność objętościową w niskich i średnich zakresach prędkości, a efektywna konfiguracja paska zmniejsza wymagania konserwacyjne i wspomaga efektywność paliwową. Zaktualizowane mocowania silnika redukują wibracje przenoszone do kabiny i kontrolują ruch silnika podczas pokonywania zakrętów, co zwiększa stabilność i reakcję.

QX60 2016 jest także oferowany z hybrydowym układem napędowym, który składa się z doładowanego silnika czterocylindrowego o pojemności 2,5 litra oraz silnika elektrycznego zasilanego kompaktowym akumulatorem litowo-jonowym. System generuje łącznie 250 koni mechanicznych i 243 lb-ft (329 Nm) momentu obrotowego. W roku 2016 silnik montowany jest przy użyciu nowych aktywnie sterowanych mocowań silnika wypełnionych cieczą, co zmniejsza wibracje w kabinie i poprawia zachowanie w zakrętach.

Premium komfort i wygoda dla siedmiu pasażerów

QX60 wykorzystuje płaską platformę podłogową, co nie tylko pozwala na bardziej dramatyczne podejście do designu, ale także zwiększa przestrzeń i elastyczność wnętrza. Siedzenia w drugim rzędzie mają prawie sześć cali (150 mm) ruchu, regulowane na korzyść przestrzeni na nogi pasażerów lub przestrzeni bagażowej, w zależności od potrzeb.

Tradycyjnie kompromitująca przestrzeń, trzecia rząd siedzeń z łatwością pomieści dzieci lub dorosłych, zapewniając praktyczną przestrzeń na głowę i kolana. Dostęp do trzeciego rzędu siedzeń ułatwiają szerokie otwory drzwiowe oraz długi ruch do przodu siedzeń w drugim rzędzie. Unikalna funkcja przesunięcia do przodu siedzeń w drugim rzędzie eliminuje konieczność usuwania fotelika dziecięcego zamontowanego w drugim rzędzie podczas dostępu do trzeciego rzędu. Ponadto zarówno drugie, jak i trzecie rzędy siedzeń mają funkcję składania w stosunku 60/40 w drugim rzędzie oraz 50/50 w trzecim rzędzie, co further zwiększa wszechstronność i praktyczność. Oba rzędy również mają możliwość odchylenia dla większego komfortu pasażerów.

Oprócz wszechstronności, wnętrze QX60 oferuje elegancję i wysokiej jakości wykonanie. Kluczowe cechy projektowe obejmują charakterystyczny kokpit zorientowany na kierowcę marki Infiniti, wyróżniający się cienkimi akcentami w chromie. Aby wzmocnić premium odczucie wnętrza, w 2016 roku górna deska rozdzielcza została pokryta materiałem w dotyku, z kontrastowym przeszyciem, podczas gdy gałka zmiany biegów i jej otoczenie mają nowy design i wykończenie.

„Graphite Weave” to standardowe wykończenie wnętrza skórzanego, z pikowanym siedziskiem i akcentami klonowymi dostępnymi w pakiecie Deluxe Technology. Wszystkie modele korzystają z kontrastowego przeszycia górnej deski rozdzielczej i paneli drzwiowych w trzech kolorach: Graphite, Java i Wheat. Dla wygody pasażerów z przodu, przycisk pamięci fotela został przeniesiony do górnej części wykończenia drzwi.

System automatycznej kontroli temperatury w trzech strefach z mikrofiltrami został zaktualizowany w QX60 2016, oferując lepszą wydajność dla pasażerów w pierwszym i drugim rzędzie. Elektrycznie przesuwany dach panoramiczny z przyciemnianym szkłem, funkcją jednego dotyku oraz zasłoną przeciwsłoneczną jest standardem we wszystkich modelach.

W ramach pakietu Deluxe Technology dostępny jest zaawansowany system kontroli klimatu z oczyszczaczem powietrza Plasmacluster®, filtrem polifenolowym z winogron oraz automatyczną recyrkulacją. Pakiet Deluxe Technology zawiera także panoramiczny dach z elektryczną osłoną przeciwsłoneczną z tyłu, co zapewnia lekke, przewiewne środowisko dla pasażerów z tyłu.

Standardowe funkcje łączności i rozrywki obejmują system Bluetooth® Hands-free Phone, audio AM/FM/CD z sześcioma głośnikami, radio satelitarne SiriusXM® (wymagana subskrypcja SiriusXM®, dostępna osobno) oraz port do podłączenia USB dla interfejsu iPod® i innych zgodnych urządzeń. W modelach z silnikiem 3.5-litrowym dodano trzy dodatkowe porty ładowania USB w kabinie, jeden wygodny dla pasażerów w drugim rzędzie i dwa dla trzeciego rzędu.

Wysoki poziom łączności, wygody i bezpieczeństwa

W roku 2016, QX60 nadal dostarcza wysoki poziom asystujących i intuicyjnych funkcji technologicznych, mających na celu zwiększenie doświadczeń crossovera premium dla wszystkich pasażerów.

Usługi Infiniti Connection™ obejmują automatyczne powiadomienia o wypadkach 24 godziny na dobę, połączenia alarmowe, ulepszoną pomoc drogową, zgłaszanie kradzieży pojazdu, zdalne zamek/otwieranie drzwi, powiadomienia o alarmie, powiadomienia o konserwacji oraz powiadomienia o zaplanowanej konserwacji. Funkcja „Mój Harmonogram” może automatycznie synchronizować harmonogram użytkownika z Google Calendar™ i zapewniać wskazówki dojazdu na spotkania.

QX60 2016 dysponuje Infiniti Personal Assistant™, osobistą usługą concierge Infiniti z całodobowym dostępem do zespołu profesjonalnych asystentów. Usługa pozwala właścicielom na dokonywanie rezerwacji, uzyskiwanie wskazówek, znajdowanie punktów zainteresowania, rezerwowanie kolacji, dostęp do usług prezentowych i wiele innych usług za dotknięciem przycisku z wnętrza pojazdu lub przez telefon komórkowy lub domowy właściciela. W pojazdach wyposażonych w Infiniti Connection™, właściciele mogą zlecić swojemu Infiniti Personal Assistant™, aby znalazł restaurację, dokonał rezerwacji i przesłał wskazówki bezpośrednio do systemu nawigacji twardego dysku Infiniti w ich QX60.

Ochrona pasażerów jest dla Infiniti najwyższym priorytetem, a nowe technologie bezpieczeństwa są dostępne w zaktualizowanych pakietach opcji QX60 2016.

System Forward Emergency Braking (FEB) wykorzystuje zaawansowaną technologię do obliczania odległości między QX60 a pojazdem z przodu, a także prędkości obu pojazdów, w celu wykrycia możliwości kolizji i pomoc w jej złagodzeniu lub uniknięciu. System działa w dwóch etapach: wykrywanie ryzyka i wykrywanie kolizji. Po wykryciu ryzyka system początkowo ostrzega kierowcę za pomocą wizualnych i dźwiękowych alarmów oraz zmniejsza przyspieszenie. Jeśli kierowca zwolni pedał gazu, system zastosuje częściowe hamowanie. W przypadku, gdy system wykryje możliwość kolizji i nie ma reakcji ze strony kierowcy, system zapewnia dodatkowy zestaw ostrzeżeń i stosuje silniejsze hamowanie, aby pomóc w uniknięciu kolizji lub złagodzeniu konsekwencji, jeśli do niej dojdzie. Funkcja wykrywania pieszych w systemie FEB wykorzystuje tę technologię, aby unikać lub łagodzić kolizje z pieszymi.

System Forward Collision Warning (FCW) ostrzega kierowcę o zagrożeniach na drodze przed nim – podejmując automatyczne działania, aby pomóc uniknąć lub złagodzić skutki kolizji.

System Backup Collision Intervention (BCI) ostrzega kierowcę o nadjeżdżających pojazdach i innych dużych, stacjonarnych obiektach z tyłu, gdy skrzynia biegów jest w pozycji wstecznej. W razie potrzeby system może automatycznie włączyć hamulce, aby pomóc w uniknięciu lub złagodzeniu kolizji.

Parkowanie ułatwia nowy monitor Around View® Monitor (AVM) z Detekcją Ruchomych Obiektów (MOD), który korzysta z czterech szerokokątnych obiektywów – po jednym z każdej strony pojazdu – aby stworzyć widok z „ptasiej perspektywy” na konsoli centralnej i dać kierowcom jasny obraz pobliskich zagrożeń podczas manewrów o niskiej prędkości.

3.5L V6 CVT AWD (265 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc194.9 Kw @ 6400 Rpm
265 Hp @ 6400 Rpm
261 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy248 Lb-Ft @ 4400 Rpm
336 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowySekwencyjny Multi-Point Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT D-Step Logic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/65R18
Długość196.4 In (4989 Mm)
Szerokość77.2 In (1961 Mm)
Wysokość68.6 In (1742 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.7/65.7 In (1
Rozstaw osi114.2 In (2901 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4515 Lbs (2048 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5985 Lbs (2715 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

3.5L V6 CVT FWD (265 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc194.9 Kw @ 6400 Rpm
265 Hp @ 6400 Rpm
261 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy248 Lb-Ft @ 4400 Rpm
336 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowySekwencyjny Multi-Point Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT D-Step Logic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/65R18
Długość196.4 In (4989 Mm)
Szerokość77.2 In (1961 Mm)
Wysokość68.6 In (1742 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.7/65.7 In (1
Rozstaw osi114.2 In (2901 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4379 Lbs (1986 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5985 Lbs (2715 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

2.5L ECCV AWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc183.9 Kw @ 5600 Rpm
250 Hp @ 5600 Rpm
247 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy248 Lb-Ft @ 3600 Rpm
336 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówElectronically Controlled Continuously Variable
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/65R18
Długość196.4 In (4989 Mm)
Szerokość77.2 In (1961 Mm)
Wysokość68.6 In (1742 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.7/65.7 In (1
Rozstaw osi114.2 In (2901 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4698 Lbs (2131 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6000 Lbs (2722 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

2.5L ECCV FWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc183.9 Kw @ 5600 Rpm
250 Hp @ 5600 Rpm
247 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy248 Lb-Ft @ 3600 Rpm
336 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówElectronically Controlled Continuously Variable
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/65R18
Długość196.4 In (4989 Mm)
Szerokość77.2 In (1961 Mm)
Wysokość68.6 In (1742 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.7/65.7 In (1
Rozstaw osi114.2 In (2901 Mm)
Prześwit6.5 In (165 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4558 Lbs (2067 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6000 Lbs (2722 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.