INFINITI QX80 2018-2021

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Drugą generacją największego modelu Infiniti na rynku był QX80. Został wprowadzony na rynek w 2010 roku i przeszedł dwa liftingi: w 2013 i 2017 roku.

Zaprezentowany na Dubai Motor Show w grudniu 2017 roku jako model na rok 2018, QX80 oparty był na podwoziu pickupa Nissan Armada, które wykorzystano także w Nissanie Patrol. Wnętrze zyskało więcej technologii, zarówno w zakresie bezpieczeństwa, jak i komfortu. Aby zapewnić odpowiednią jakość produkcji, QX80 był wytwarzany w fabryce Nissana w Yukuhashi w Japonii. Dla rynku rosyjskiego auto montowano z zestawów CKD w Petersburgu.

Najważniejszą widoczną zmianą w wyglądzie zewnętrznym było zmodyfikowane frontowe nadwozie, gdzie krągłe linie zastąpiono bardziej nowoczesnymi, kanciastymi. Nowe, diodowe reflektory podążały tym samym stylem, co inne sedany, SUV-y i coupe z tej samej rodziny. Przeprojektowano także boczne wloty powietrza w przednich błotnikach. Światła tylne wyposażono w diody LED, podobne do tych, które znajdują się w SUV-ie QX50.

Wnętrze było przystosowane do przewozu siedmiu lub ośmiu pasażerów, w zależności od konfiguracji. Zainstalowano 8-calowy ekran multimedialny dla pasażera z przodu oraz kierowcy. Dla pasażerów na tylnej kanapie QX80 oferował nowe wyświetlacze z ekranami o wysokiej rozdzielczości oraz gniazdo 3,5 mm na słuchawki. Zewnętrzne stopnie powiększono, by ułatwić wsiadanie i wysiadanie.

Model z 2018 roku był wyposażony w adaptacyjny tempomat, system utrzymywania pasa ruchu, ostrzeżenie o martwym polu oraz szereg innych systemów bezpieczeństwa. Napęd QX80 oparty był na tym samym silniku benzynowym V8 o pojemności 5,6 litra z napędem na tylną oś lub cztery koła. Ten ostatni umożliwiał napęd na cztery koła w trudnych warunkach.

Infiniti zaprezentowało nowy model QX80 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Dubaju w 2017 roku. Nowy Infiniti QX80, w dalszym ciągu umacniając pozycję marki jako lidera w segmencie luksusowych SUV-ów pełnowymiarowych, wprowadza styl 'Potężnej Elegancji’ w nową, odważną formę, tworząc potężną, nowoczesną i wyrazistą estetykę.

QX80 wyróżnia się również przestronnym i eleganckim wnętrzem, które zawiera wysokiej jakości materiały, ręcznie wykonane wykończenie oraz zaawansowane technologie wspomagające jazdę – wszystko to łączy się w poczucie nowoczesnego luksusu i ustala nowe standardy wyrafinowania.

Dzięki napiętemu, ale komfortowemu zawieszeniu i wystarczającej mocy silnika V8 o pojemności 5.6 litra, nowy Infiniti QX80 zapewnia kierowcom pewne poczucie kontroli i bezpieczeństwa za kierownicą.

Produkcja nowego QX80 trwa w zakładzie Infiniti w Kyushu w Japonii, a model trafi do sprzedaży na rynkach Infiniti w Ameryce Północnej, Azji, Europie Zachodniej i na Bliskim Wschodzie pod koniec 2017 roku.

Charakteryzujący się wyrazistym, potężnym stylem luksusowy SUV, oferujący pasażerom podróżowanie w luksusie wszędzie, gdzie się udają.

Jako model flagowy marki, Infiniti QX80 stał się istotnym elementem wizerunku Infiniti na wielu kluczowych rynkach globalnych.

Nowy model został stworzony w odpowiedzi na potrzeby dzisiejszych nabywców luksusowych samochodów i wprowadza nowoczesną interpretację luksusu do segmentu SUV-ów pełnowymiarowych. Będzie apelował do nabywców, którzy nie potrzebują niczego: zamożnych, odnoszących sukcesy przedsiębiorców i liderów biznesowych, często z rodzinami, którzy oczekują przestrzeni, funkcjonalności, rzemieślniczej jakości i nowoczesnego designu oraz bezproblemowej wydajności na drodze. Klienci Infiniti cenią sobie technologię i innowacje, które sprawiają, że ich życie staje się przyjemniejsze i łatwiejsze.

Nowy QX80 zapewnia to wszystko dla siedmiu lub ośmiu pasażerów, wnosząc pewny, nowoczesny wizerunek luksusu na rynek. Łącząc doskonałą przestronność i funkcjonalność z zaawansowanymi technologiami i wysokim wyrafinowaniem, zmiany w projekcie samochodu – wewnątrz i na zewnątrz – bliżej łączą nowy model z najnowszymi modelami Infiniti dzięki zastosowaniu charakterystycznych elementów designu.

Produkcja Infiniti QX80 trwa w zakładzie produkcyjnym Infiniti w Kyushu, Japonia, i trafi na rynki na całym świecie, w tym Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Oceanii i Ameryce Północnej.

Utrwalając pozycję Infiniti w globalnym segmencie SUV-ów pełnowymiarowych

Segment SUV-ów pełnowymiarowych należy do najszybciej rozwijających się na świecie, z rosnącym popytem co roku. Obecnie stanowią one ponad 50% wszystkich sprzedaży luksusowych samochodów pełnowymiarowych na całym świecie i przewiduje się, że ich udział w rynku luksusowym będzie nadal rósł, a udział Infiniti w rynku luksusowych SUV-ów pełnowymiarowych ma wzrosnąć od 2018 roku.

Nowy QX80 pojawia się zatem w momencie, który stanowi okazję dla Infiniti i został zaprojektowany, aby jeszcze bardziej zwiększyć profil marki. Nowy model zajmie unikalną pozycję w swojej klasie, szczycąc się naprawdę nowoczesnym designem zewnętrznym, wnętrzem zaprojektowanym w duchu inkluzyjności i zrelaksowania dla wszystkich pasażerów oraz technologiami zaprojektowanymi w celu maksymalizacji bezpieczeństwa, komfortu i rozrywki na pokładzie.

Język projektowania 'Potężnej Elegancji’ zreinterpretowany w nowej skali

Z muskularnymi liniami i hojnymi proporcjami, nowy Infiniti QX80 widzi zastosowanie języka projektowania 'Potężnej Elegancji’ na nowej skali. Z nowoczesnym wyglądem, nowy QX80 jest ostatecznym wyrazem współczesnego luksusu w designie SUV.

Przy długości 5340 mm (208,9 cali), wysokości 1925 mm (75,8 cali) z relingami dachowymi i szerokości 2030 mm (79,9 cali), nowy Infiniti QX80 ma naprawdę imponującą obecność na drodze. Stworzony przez studio projektowe Infiniti w Atsugi, Japonia, zewnętrzna część nowego QX80 łączy kształty geometryczne i organiczne, łącząc moc z elegancją. Jako największy pojazd produkowany przez Infiniti, nowy model wyraża solidność i moc z każdej perspektywy, jednocześnie unikając bardziej agresywnego stylu prezentowanego przez rywalizujące SUV-y. Pomimo swojego rozmiaru, design komunikuje wyraźne poczucie elegancji i ludzkiego rzemiosła.

Gładkie, zaokrąglone linie poprzedniego modelu ustąpiły miejsca nowoczesnym, kanciastym i rzeźbiarskim formom oraz bardziej wyprostowanej, atletycznej postawie. Sprawiają one wrażenie większej wysokości i długości, pomimo że rozmiar pojazdu i rozstaw osi 3075 mm (121,1 cali) pozostały niezmienione w porównaniu do poprzedniego modelu.

Nowy Infiniti QX80 wydaje się dłuższy, z wyraźniej zdefiniowanymi liniami charakterystycznymi, a 'twarz’ modelu wygląda na bardziej konkretną, z dużymi, funkcjonalnymi wlotami powietrza pod maską, maksymalizującymi dopływ powietrza do silnika. Cienki pas aluminium pod grillem podkreśla szerokość, podczas gdy sam grill znajduje się w bardziej wyprostowanej pozycji. Przesunięta krawędź maski o 90 mm do przodu i podniesiona o 20 mm, tworzy bardziej prostokątną, pionową przednią część oraz widocznie dłuższą, bardziej płaską maskę z profilu. Dolna sekcja zderzaka jest podniesiona, co zwiększa wizualne centrum ciężkości QX80.

Reflektory okalają przednie rogi maski i wchodzą w skrzydła. W miarę ich zwężania, lampy prowadzą do mocnej, prostej linii barkowej, która biegnie od grilla aż do tyłu. Połączone z pionowymi wlotami powietrza za przednimi nadkolami oraz o 20 mm szerszym aluminiowym progiem, te geometryczne linie tworzą muskularny, niemal architektoniczny przekaz w profilu.

Jak reszta pojazdu, tył prezentuje proste, wyraźnie zdefiniowane detale zaprojektowane tak, aby podnieść wizualne centrum ciężkości. Z ostrymi, cieńszymi lampami tylnymi, prostymi liniami charakterystycznymi dla nadwozia i jednostek oświetleniowych oraz podniesioną dolną sekcją zderzaka, Infiniti QX80 wydaje się szerszy, wyższy i bardziej atletyczny niż jego poprzednik.

QX80 wprowadza niezaprzeczalne elementy designu Infiniti

Nowy Infiniti QX80 dziedziczy te same niezaprzeczalne elementy designu, które występują w pełnej ofercie produktowej marki, wzmacniając związek projektowy z pozostałą gamą modeli Infiniti. Nowy model ma najnowszą wersję reflektorów 'ludzkiego oka’, które wykorzystują technologię potrójnego prowadzenia światła, aby oferować maksymalne oświetlenie i widoczność z każdego kąta. Jak teleskop z serią soczewek, szereg refleksyjnych kanałów równomiernie rozprasza światło wzdłuż długiego, charakterystycznego diodowego 'brwi’, umieszczonego wysoko na 'twarzy’ pojazdu, aby podkreślić podniesioną postawę. Z tyłu, smukłe, ostre lampy kombinowane odzwierciedlają kształt reflektorów i również korzystają z technologii LED.

QX80 ma nową interpretację grilla 'podwójnego łuku’ Infiniti, a dzięki większej powierzchni, projektanci firmy uczynili grill wyższym i szerszym. Połączone z bardziej pionowym wyglądem z przodu, efekt to bardziej uderzający wizualnie pojazd.

Innym znakiem towarowym Infiniti jest D-słupkiem z wycięciem w kształcie półksiężyca, który leży równolegle do linii dachu. Tak jak linia barkowa, elegancki design D-słupka podkreśla poziomy aspekt górnej części nadwozia Infiniti QX80.

Nowoczesny luksus: wyraziste nowe wzory kół i szersza paleta kolorów

Infiniti poprawiło rzemiosło, wyrafinowanie i nowoczesność dzięki współczesnej palecie kolorów oraz nowym wzorom 20- i 22-calowych kół aluminiowych.

Odlewane 20-calowe koła aluminiowe mają nowy sześciopromieniowy wzór, wykończone ciemnosrebrnym lakierem, i są owinięte oponami całorocznymi o profilu 275/60 R20. Nowe kute 22-calowe koła są pomalowane w premium 'płynny metal’ dla wysokiego połysku, a 18-promieniowy wzór uzupełniony jest oponami całorocznymi o profilu 275/50 R22.

Język designu na zewnątrz jest podkreślony przez zmodyfikowaną paletę kolorów, oferującą szereg nowoczesnych wykończeń. Z większą głębią wizualną, wyraźniejszym połyskiem i większym poczuciem luksusu, paleta została wzbogacona o trzy nowe kolory – Moonstone White, Mineral Black i Champagne Quartz. Trzy czwarte wszystkich modeli Infiniti sprzedawane jest w odcieniach bieli, srebra i czerni, co czyni modernizację tych trzech wykończeń lakierniczych głównym celem zespołu projektowego marki.

Moonstone White to chłodny, stonowany perłowy biały kolor inspirowany czystym, jasnym białym kolorem lodu występującym na biegunach Ziemi, przypominający galeria sztuki i designu. Mineral Black to głęboki, bogaty metaliczny odcień z miedziano-złotymi drobinkami lakieru, przywołujący na myśl ślady meteorytu przelatującego przez przestrzeń. Champagne Quartz inspirowany jest słynnymi ścianami jaskiniowymi regionu Szampania we Francji. Używa pigmentów tlenku glinu, aby nadać metalicznie srebrnemu lakierowi ciepły złoty odcień z jednej strony, a chłodniejszy srebrno-niebieski z drugiej, różniący się w zależności od warunków oświetleniowych.

W sumie nowy QX80 dostępny jest w dziewięciu odcieniach lakieru: matowym, metalicznym i perłowym. Oprócz trzech nowych kolorów, obejmują one trzy wykończenia metaliczne (Liquid Platinum, Smoky Quartz i Graphite Shadow), dwa perłowe wykończenia (Hermosa Blue i Mocha Almond) oraz matowy Black Obsidian. Każdy kolor jest ręcznie polerowany i sprawdzany przez mistrzów rzemiosła Infiniti 'Takumi’ w celu uzyskania maksymalnej głębi, połysku i blasku.

Wysokiej jakości, ręcznie wykonane wnętrze, które zapewnia poczucie luksusu

Wnętrze nowego Infiniti QX80 to jedno z najluksusowych i najwyższej jakości kabin pasażerskich, jakie do tej pory stworzyło Infiniti. Starannie zaprojektowane i ręcznie wykonane, wnętrze charakteryzuje się podwyższoną sztuką rzemieślniczą.

Projektanci Infiniti stworzyli wnętrze z bardziej nowoczesnym wykonaniem, zarówno pod względem wyglądu, jak i dotyku. Wysokiej jakości wykończenie idzie w parze z kontrastującymi kolorami, nowymi materiałami na siedzenia i wykończenia oraz z większą dbałością o szczegóły.

Kabina wykończona jest w szeregu bogatych, nowych materiałów, a siedzenia, panele drzwiowe i podłokietniki są pokryte perforowaną i pikowaną skórą. W zależności od specyfikacji, tyły każdego siedzenia są także pokryte pikowaną skórą, harmonizując efekt w całej kabinie, z tapicerką zszywaną kontrastującym podwójnym szwem. Projektanci wnętrz Infiniti czerpali inspirację z haute couture, używając skórzanych lamówek do stworzenia ostrzejszych, bardziej kanciastych kształtów siedzisk i zagłówków.

Wnętrze nowego QX80 może być wykończone w skórze (standard) lub pół-anilinowej skórze z kontrastującymi lamówkami (opcjonalnie). Dla najnowszej wersji luksusowego SUV-a Infiniti, nowa opcja w kolorze Saddle Brown – bogata, brązowa, premium pół-anilinowa skóra – jest połączona z czarnym kontrastującym przeszyciem i lamówkami. Nowy model jest również dostępny z aplikacją w kolorze Wheat lub Graphite, oferowaną w standardowej skórze lub premium pół-anilinowej skórze. Pół-anilinowa skóra Wheat wykończona jest ciemnoszarym przeszyciem i lamówkami; modele Graphite kontrastują z średnim szarością.

Dodatkowo, aby zwiększyć nowoczesne wykończenie, dostępne są różne forniry z drewna jesionowego. Oprócz standardowego wykończenia Stratford Burl, modele z skórą Graphite oferują ciemno-brązowy Espresso Burl. W przypadku tapicerki Wheat lub Saddle Brown dostępne jest jeszcze ciemniejsze wykończenie Charcoal Burl.

Nowy, skórzany uchwyt dźwigni zmiany biegów z kontrastowym przeszyciem oraz nowa, przekształcona kierownica, również pokryta i wykończona w tym samym kontrastującym kolorze skóry co reszta wnętrza. Wyższa gęstość wyściółki sprawia, że skórzane powierzchnie, takie jak drzwi i podłokietniki, są bardziej stabilne w dotyku, co zapewnia jeszcze większe poczucie solidnej jakości.

Inkluzywny luksus: nowe technologie i większe wyrafinowanie dla wszystkich

Projektanci mieli na uwadze kluczową zasadę przy projektowaniu wnętrza nowego Infiniti QX80 – promowanie poczucia inkluzywnego luksusu. Jest tu swobodna, przystępna atmosfera, w której każdy z pasażerów ma swoją przestrzeń.

Kluczowym elementem promującym inkluzywny luksus jest wyrafinowanie kabiny, a pasażerowie QX80 korzystają z klasy lidera w zakresie hałasu w kabinie podczas jazdy po autostradzie. Szereg materiałów dźwiękoszczelnych zwiększa wyrafinowanie, izolując wnętrze od hałasu zewnętrznego. Szersza powierzchnia dźwiękoszczelna za panelem deski rozdzielczej redukuje hałas silnika, a gęstsze dywaniki i dodatkowe materiały dźwiękoszczelne wokół przestrzeni bagażowej pomagają w absorpcji wysokoczęstotliwościowych dźwięków i wibracji z drogi. W efekcie osiągnięto poprawę wskaźnika artykulacji w kabinie o 5%, który mierzy słyszalność mowy pomiędzy pasażerami.

System rozrywki z tyłu Infiniti QX80 został również zaktualizowany. Ekrany o wyższej rozdzielczości zapewniają interfejs dla urządzeń podłączonych do rozrywki. System obecnie obsługuje 31 języków, w porównaniu do trzech w poprzednim QX80.

Ekrany w oparciach przednich siedzeń zostały zaktualizowane z 7.0 do 8.0 cali szerokości, oferując wyższą rozdzielczość 960 x 540 pikseli (wzrost z 800 x 480). Dodatkowo, ekrany o proporcjach 16:9 (podobnych do tych używanych w smartfonach i wymaganych przez przenośne systemy gier) obsługują obraz super-wysokiej rozdzielczości oraz technologię Ultra Resolution. Ta ostatnia umożliwia przekształcanie treści w ostrzejszy obraz w wysokiej rozdzielczości.

Bardziej połączony niż wcześniej, system rozrywki w drugim rzędzie siedzeń teraz obsługuje wejście z nowego gniazda HDMI, oprócz portu USB. Dodano również dwa dodatkowe porty USB z tyłu wnętrza do ładowania urządzeń mobilnych. Umożliwia to systemowi korzystanie z różnych źródeł, w tym przenośnych odtwarzaczy Blu-ray i DVD, konsol do gier, smartfonów, tabletów, pamięci USB i kamer wideo. Oba ekrany są kontrolowane za pomocą pilota.

Podczas gdy poprzedni Infiniti QX80 oferował obsługę bezprzewodowych słuchawek, nowy model dodaje do tego gniazda aux-in dla dwóch pasażerów z tyłu, aby mogli słuchać przez słuchawki.

Każdy ekran może teraz wyświetlać indywidualne treści – w przeciwieństwie do wcześniejszego modelu, gdzie oba tylne ekrany dzieliły to samo wejście – co oznacza, że pasażerowie w drugim rzędzie mogą samodzielnie wybierać, co chcą oglądać lub grać.

Pasażerowie z przodu również zyskują znacznie szerszą kontrolę nad systemem rozrywki. Pasażerowie w przednim rzędzie mogą użyć funkcji blokady pilota – dostępnej przez deskę rozdzielczą lub kierownicę – aby zablokować zdalne sterowanie tylnych siedzeń. Dodatkowo, pasażerowie z przodu mogą włączać i wyłączać wyświetlacze, przełączać się pomiędzy różnymi wejściami zdalnie, wybierać źródła audio oraz odtwarzać lub wstrzymywać treści. Nowy przycisk 'Wyciszenie Całości’ pozwala również kierowcy lub pasażerowi z przodu wyciszyć każde źródło audio w kabinie, w tym słuchawki.

System infotainment InTouch firmy Infiniti został zaktualizowany, pozwalając kierowcom na personalizację cech jazdy i środowiska kabiny. Regulowany za pomocą 8.0-calowego ekranu dotykowego, intuicyjny system obsługiwany jest przez dotykowe kontrole smartfonu i polecenia głosowe, a także fizyczne przyciski poniżej ekranu i na kierownicy.

Zmieniona układ przycisków na desce rozdzielczej oraz możliwość dostosowywania aplikacji i ikon na ekranie dotykowym sprawiają, że system InTouch w nowym QX80 jest łatwiejszy w użyciu niż kiedykolwiek wcześniej. Aktualizacje systemu nawigacyjnego obejmują rozszerzone pokrycie mapowe krajów w Europie Wschodniej, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Łacińskiej i Azji Pacyficznej. System oferuje teraz również rozpoznawanie mowy i nawigację głosową w języku arabskim.

W połączeniu z inteligentnym kluczem Infiniti QX80, system InTouch zapamiętuje ponad 200 ustawień dla dwóch kierowców, w tym dostosowane ustawienia dla nawigacji, pozycji siedzeń, audio, systemów bezpieczeństwa, presetów klimatyzacji i konfiguracji systemu infotainment. Samochód automatycznie dostosowuje się, gdy wykryje każdy inteligentny klucz.

System oferuje pełną łączność ze smartfonami i wsparcie telematyczne, w zależności od rynku. Umożliwia to właścicielom zdalne sterowanie elementami pojazdu oraz dostęp do szeregu innych funkcji wsparcia. Nowe funkcje obejmują zdalne uruchamianie silnika, umożliwiające kierowcom uruchomienie silnika i podgrzanie lub schłodzenie kabiny przed wejściem; oraz zdalny klakson i światła, umożliwiający kierowcom kontrolowanie klaksonu i świateł pojazdu za pomocą telefonu – przydatne, jeśli kierowca nie pamięta lokalizacji swojego samochodu na długoterminowym parkingu lotniska.

Inne funkcje łączności i telematyki obejmują wezwania pomocy drogowej; śledzenie skradzionych pojazdów i powiadomienia o kradzieży; ostrzeżenia o ograniczeniu czasowym (gdy rodzice pożyczają swoją QX80 dzieciom); powiadomienia o konserwacji i raporty stanu pojazdu; oraz planowanie trasy za pomocą Google Send to Car i ustawienia miejsc docelowych z pomocą operatora.

Bardziej praktyczny niż kiedykolwiek i lepiej dostosowany do stylu życia klientów

Zmiany we wnętrzu Infiniti QX80 wykraczają poza estetykę, wybór materiałów i nową technologię. Infiniti poprawiło funkcjonalność i pakowanie kabiny, co sprawia, że QX80 lepiej odpowiada potrzebom klientów.

Ulepszenia w zakresie przestrzeni do przechowywania i ergonomii dają pasażerom więcej miejsca na przechowywanie. Z przodu konsola centralna ma teraz większy obszar na smartfony, mogący pomieścić urządzenia mobilne o szerokości do 73 mm, takie jak iPhone X, iPhone 8 i Samsung Galaxy S8. Podwójne uchwyty na kubki z przodu zostały przekształcone, aby pomieścić dwa kubki 44 oz z uchwytami (wcześniej uchwyty na kubki Infiniti QX80 mogły pomieścić jeden kubek 44 oz z uchwytem oraz pojemnik o pojemności 32 oz). Port USB został również przeniesiony na przeciwną stronę konsoli centralnej, co ułatwia dostęp.

Obszar przechowywania pod podłokietnikiem pasażera z przodu został powiększony, a spód pokrywy został przekształcony w celu stworzenia 5,4-litrowego przedziału. O wysokości 240 mm, przedział może teraz pomieścić do trzech pionowych butelek o pojemności 1,0 litra. Przestrzeń została zaprojektowana tak, aby pomieścić tabletki takie jak iPad Air, iPad Air 2 i Samsung Galaxy Tab S3, stojące pionowo.

Wszystkie drzwi mają przestrzenie do przechowywania butelek i innych przedmiotów, a centralna konsola w drugim rzędzie w niektórych modelach oferuje dodatkowe miejsca na urządzenia mobilne i inne wartościowe przedmioty.

Dla nabywców zwracających uwagę na czystość, takich jak rodzice, którzy mogą chcieć, aby ich samochód lepiej radził sobie z wymaganiami życia rodzinnego, tapicerka nowego QX80 ma nową powłokę odporną na plamy. Nowa powłoka hydrofilowa jest stosowana na siedzeniach, wykończeniu drzwi, konsoli centralnej, panelu instrumentów i tylnym podłokietniku, chroniąc powierzchnie przed przenikaniem barwnika z dżinsów, plamami i rozlaniem. Mikropowłoka sprawia, że powierzchnie można łatwo wyczyścić wilgotną ściereczką.

Oferuje przestronność zarówno dla pasażerów z przodu, jak i tych z tyłu. Z przodu pasażerowie mają przestrzeń na nogi i głowy do 1006 mm i 1013 mm (39.6 i 39.9 cala) odpowiednio. Dla pasażerów w drugim rzędzie przestrzeń na nogi i głowy wynosi 1041 mm i 1015 mm (41.0 i 40.0 cala), podczas gdy pasażerowie w trzecim rzędzie mają 731 mm i 935 mm (28.8 i 36.8 cala) przestrzeni na nogi i głowy.

Teraz łatwiej jest wsiadać i wysiadać z QX80 – próg jest o 20 mm szerszy niż w poprzednim modelu, co zapewnia więcej miejsca na stopy przy wejściu i wyjściu. Pojemność bagażnika pozostaje wysoka, z 1405 litrami (49.6 cu ft) po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń. Zapewnia to wystarczającą przestrzeń na cztery duże walizki, cztery torby golfowe lub wózki dziecięce przechowywane długościami, bez ograniczenia widoczności dla kierowcy. Przy wszystkich trzech rzędach siedzeń w pozycji, bagażnik oferuje 470 litrów (16.6 cu ft) pojemności, wystarczającej do przechowywania pary pełnowymiarowych walizek w pionie.

Nowe proaktywne technologie wspomagania jazdy budują pewność za kierownicą

Nowy Infiniti QX80 oferuje szereg technologii wspomagających jazdę – proaktywne innowacje bezpieczeństwa, które wspierają kierowcę w identyfikacji i reagowaniu na inne pojazdy oraz potencjalne zagrożenia. Wykorzystując dane z pięciu kamer i trzech radarów do odczytu drogi z przodu i monitorowania otoczenia pojazdu, system pozwala samochodowi na odpowiednią reakcję.

QX80 jest teraz dostępny z szeregiem technologii, które informują kierowcę o otoczeniu, pomagają unikać potencjalnych zagrożeń i ułatwiają monotonność prowadzenia w określonych warunkach. Te technologie obejmują: ostrzeganie i zapobieganie utracie pasa, inteligentny tempomat, asystenta kontroli odległości, przewidujące ostrzeganie o kolizji, awaryjne hamowanie z przodu, ostrzeganie o martwym polu i interwencję, a także interwencję przy cofaniu.

Technologie wspomagania jazdy mogą działać w zakresie prędkości od 20 do 90 mph (32 do 145 kph; w niektórych rynkach z kierownicą po prawej stronie, do 180 kph), podczas gdy inteligentny tempomat może działać nawet przy prędkości 1 mph.

Infiniti od dawna jest pionierem w zmianie postrzegania publicznego aktywnych i ochronnych technologii bezpieczeństwa. Marki prowadziły prym w zakresie światowych innowacji proaktywnych, w tym interwencji przy cofaniu, ostrzegania i zapobiegania utracie pasa oraz przewidującego ostrzegania o kolizji.

Właściciele nowego QX80 zyskują dodatkowe wsparcie dzięki nowemu inteligentnemu lusterko wstecznemu. Nowe 'cyfrowe’ lusterko pozwala kierowcy używać go jako zwykłego lusterka, lub przekształcić je w monitor za naciśnięciem jednego przycisku. W trybie tym wyświetla wideo z kamery umieszczonej w górnej tylnej szybie. Umożliwia to kierowcom widzenie za samochodem nawet w sytuacji, gdy tylna szyba jest zablokowana przez mgłę, lód, pasażerów lub ładunek. Ponadto poprawia widoczność w nocy oraz w warunkach słabego oświetlenia, z wyświetlaczem w wysokiej rozdzielczości (HDR), który łączy dwa obrazy w jeden, jak w aparacie smartfona, przy 60 klatkach na sekundę. W warunkach lodowych właściciele muszą jedynie zeskrobać lód z obiektywu kamery, a nie z całej tylnej szyby. Jako środek ostrożności, pozwala również na wyraźniejsze widzenie za samochodem w każdej sytuacji, z szerokokątnym obiektywem zapewniającym pełną widoczność z tyłu. W porównaniu do tradycyjnego lusterka wstecznego, oferującego kąt widzenia 19 do 20°, przez pojazd i poza tylną szybą, nowe inteligentne lusterko wsteczne Infiniti QX80 oferuje kąt widzenia do 48.1°.

Zawieszenie skoncentrowane na komforcie dla spokojnej, relaksującej jazdy

Nowy QX80 zapewnia napiętą, ale komfortową jazdę, a zawieszenie zostało zaprojektowane tak, aby eliminować złe warunki drogowe i utrzymywać pasażerów w komforcie. Niezależnie od tego, czy w trybie cruise, na ruchliwych drogach miejskich, czy na krętej autostradzie, QX80 pozostaje stabilny i kontrolowany przez cały czas.

Infiniti QX80 zapewnia spokojną, wyrafinowaną jazdę dla wszystkich pasażerów i koncentruje się przede wszystkim na komforcie. Pomimo wytycznych skoncentrowanych na komforcie dla w pełni niezależnego zawieszenia podwójnego wahacza, unikalna technologia Hydraulic Body Motion Control (HBMC) ogranicza nadmiar przechyłów nadwozia podczas ostrych zakrętów.

HBMC monitoruje przechył i chybota w miarę, gdy QX80 skręca w zakręt i dostosowuje zawieszenie w celu stworzenia płynnej, poziomej jazdy. Cylindry hydrauliczne są połączone z amortyzatorami i połączone ze sobą wysokociśnieniowymi kanałami hydraulicznymi. Dwa akumulatory monitorują przechył nadwozia i dostosowują twardość zawieszenia po każdej stronie pojazdu poprzez transfer oleju pomiędzy cylindrami hydraulicznymi. Gdy samochód skręca i nadwozie zaczyna się przechylać, HBMC usztywnia zawieszenie po jednej stronie samochodu, aby przeciwdziałać temu efektowi. Dzięki standardowemu wyposażeniu w HBMC, kąt przechyłu Infiniti QX80 jest o około 35% płaskie niż u lidera segmentu, bez poświęcania komfortu jazdy oczekiwanego od luksusowego SUV-a.

W nowym modelu siła tłumienia zawieszenia została również zmniejszona o 30% na każdym rogu, jeszcze bardziej izolując kabinę poprzez absorpcję wyższych częstotliwości wibracji. Zostało to osiągnięte poprzez ponowne dostosowanie charakterystyki tłoków amortyzatorów QX80.

Tylnie zawieszenie automatycznie poziomujące dostosowuje ciśnienie zawieszenia, aby utrzymać optymalną wysokość jazdy z ładunkiem w bagażniku lub przyczepie. Pozwala to na ciągnięcie do 8,500 lbs (3855 kg) oraz przewożenie do 2694 litrów (95.1 cu ft) objętości ładunkowej wewnątrz przy złożonych siedzeniach drugiego i trzeciego rzędu. Utrzymując pojazd na optymalnej wysokości, Infiniti QX80 pozostaje stabilny i oferuje odpowiedzialne prowadzenie i hamowanie, zwiększając pewność kierowcy podczas holowania lub przewożenia cięższych ładunków.

Zbierając opinie od dotychczasowych klientów QX80, Infiniti zmieniło również kąt pionowy radialnego stalowego pasa w ścianach opon. To zmniejsza odkształcenie pionowe o 5% w porównaniu do poprzedniego QX80, umożliwiając pojazdowi lepsze absorbcję małych wibracji i uderzeń drogowych podczas jazdy po nierównych lub zepsutych nawierzchniach.

W końcu zmiany w projektowaniu pojazdu są połączone z zoptymalizowanymi właściwościami aerodynamicznymi. Z współczynnikiem oporu powietrza 0.36 Cd – konkurencyjnym w porównaniu do najbardziej aerodynamicznych projektów w segmencie – nowy Infiniti QX80 cechuje się szeregiem modyfikacji mających na celu lepsze kierowanie powietrzem nad, wokół i pod pojazdem. Infiniti zastosowało swoje podejście 'zero lift’, maksymalizując stabilność przy większych prędkościach. Zmiany w pojeździe obejmują nową pokrywę podwozia, przekształconą w celu poprawy przepływu powietrza oraz zmniejszenia ciśnienia powietrza pod nadwoziem, a także lepsze odprowadzanie powietrza z tylnych opon w celu zmniejszenia oporu.

Przekształcone nadwozie także poprawia przepływ powietrza, szczególnie z tyłu, aby zminimalizować turbulencje wywołujące opór. Te zmiany redukują skutki turbulencji wiatru przy większych prędkościach, pozostawiając kierowcę w lepszym poczuciu kontroli i połączenia z drogą.

Bezproblemowa wydajność i kontrolowane zastosowanie mocy w każdych warunkach

W partnerstwie z zaawansowanym zawieszeniem, układ napędowy QX80 zapewnia bezproblemowy i wyrafinowany postęp. Z potężnym silnikiem V8 o pojemności 5.6 litra napędzającym tylne lub oba osie, nowy Infiniti QX80 pozostaje doskonałym performerem nawet w najgorszych warunkach jazdy.

QX80 jest dostępny z napędem na tylne koła lub napędem na cztery koła, ten ostatni zapewnia napęd na wszystkie koła, kiedy warunki tego wymagają, oraz zdolność terenową, gdy kierowca tego potrzebuje. Dzięki optymalnej wydajności w każdych warunkach, układ napędowy skoncentrowany na tylnych osiach domyślnie przechodzi na napęd na tylne koła, ciągle dostosowując rozkład mocy między przednią a tylną osią.

Kierowcy mogą dostosowywać system napędu na cztery koła za pomocą pokrętła na konsoli centralnej. System domyślnie znajduje się w trybie 'auto’, używając komputerowo sterowanej skrzyni rozdzielczej do natychmiastowego redistribucji momentu obrotowego do kół z największą przyczepnością. Stałe wysokie i niskie ustawienia napędu na cztery koła są również dostępne. Ustawienie na wysokim zakresie jest zaprojektowane do umiarkowanej jazdy w terenie i w śniegu; funkcja na niskim zakresie umożliwia kierowcom pokonywanie bardziej wymagających warunków terenowych, ze stromymi wzniesieniami i opadami, gdy potrzebna jest większa przyczepność.

System napędu na cztery koła wspierany jest przez aktywny system ograniczenia poślizgu (ABLS) w Infiniti QX80, który reaguje na poślizg kół poprzez automatyczne stosowanie hamulców do każdego kręcącego się koła i redistribucję momentu obrotowego do innych kół w celu maksymalizacji przyczepności i kontroli.

Zarówno napędy na tylne, jak i cztery koła są sparowane z zaawansowanym silnikiem V8 DOHC o pojemności 5.6 litra, który zapewnia wystarczającą wydajność na drodze. Łącząc efektywność spalania z bezpośrednim wtryskiem benzyny (DIG) i responsywną przyspieszenie dzięki technologii VVEL (Variable Valve Event and Lift), silnik V8 produkuje 400 hp (298 kW) i 413 lb ft momentu obrotowego. Gładko zmieniająca biegi siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów, montowana jako standard w każdym modelu, pozwala kierowcy na dostęp do rezerw mocy i momentu obrotowego silnika w każdej chwili. Automatyczna skrzynia biegów jest wyposażona w Adaptive Shift Control (ASC), a także tryb manualny z funkcją dopasowania obrotów podczas redukcji biegów.

5.6L V8 7AT AWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5552 Cm3
Moc298.3 Kw @ - Rpm
406 Hp @ - Rpm
400 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy413 Lb-Ft @ - Rpm
560 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika25.9 Galony (98.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/60/R20
Długość208.9 In (5306 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość75.8 In (1925 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.5/67.9 In (1
Rozstaw osi121.1 In (3076 Mm)
Prześwit9.2 In (234 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Dopuszczalna masa całkowita588 Lbs (267 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)

5.6L V8 7AT RWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5552 Cm3
Moc298.3 Kw @ - Rpm
406 Hp @ - Rpm
400 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy413 Lb-Ft @ - Rpm
560 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika25.9 Galony (98.0 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/60/R20
Długość208 In (5283 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość75.8 In (1925 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.5/67.9 In (1
Rozstaw osi121.1 In (3076 Mm)
Prześwit9.2 In (234 Mm)
Pojemność bagażnika166.6 Cuft (4718 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Dopuszczalna masa całkowita5644 Lbs (2560 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.