JAGUAR F-Pace SVR 2018-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

JAGUAR F-Pace SVR 2018-2020

Przejdź do galerii zdjęćJAGUAR F-Pace SVR 2018-2020

Nowy gracz na rynku luksusowych crossoverów, Jaguar F-Pace zadebiutował w 2015 roku z pierwszą generacją modelu.

Druga generacja została zaprezentowana publiczności w 2017 roku i zdobyła tytuł Samochodu Roku oraz Nagrody za Wzornictwo Samochodu Roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Dzięki temu ogromnemu sukcesowi, Jaguar zdecydował się stworzyć specjalną wersję F-Pace, model SVR.

Dzięki modyfikacjom SVR, F-Pace stał się najszybszym SUV-em w gamie Jaguara. Zaprojektowany przez Special Vehicle Operations, Jaguar F-Pace SVR był o 44% mocniejszy, wyposażony w doładowany silnik V8 o pojemności 5,0 litrów, który generował 550 KM i 680 Nm momentu obrotowego.

Aby poprawić aerodynamikę, zewnętrzny design został zaktualizowany o większe wloty powietrza, wentylacje w nadkolach, unikalne rozszerzenia nadkoli i niższe listwy boczne. Przednia maska została stworzona specjalnie dla modelu SVR i miała wentylację zaprojektowaną do odprowadzania gorącego powietrza z komory silnika.

Tył również przeszedł odświeżenie z unikalnym spoilera i nowym zderzakiem, a także podwójnymi końcówkami wydechu.

Model SVR charakteryzował się usztywnioną konstrukcją podwozia i stabilizatorem, aby zminimalizować przechyły nadwozia.

Dostosowany do wszelkich warunków atmosferycznych, F-Pace SVR był wyposażony w najwyższej jakości technologie, takie jak Adaptive Surface Response, All Surface Progress Control, system napędu na wszystkie koła i inne, zapewniając optymalną wydajność.

 Jaguar F-Pace, zdobywca tytułów Światowego Samochodu Roku 2017 oraz Światowego Samochodu Roku w kategorii Design, otrzymał wersję SVR, co czyni go najszybszym i najmocniejszym F-Pace w historii. Posiada ulepszone podwozie i aerodynamikę, które zapewniają maksymalną przyjemność z jazdy w różnych warunkach.

Zaprojektowany przez Special Vehicle Operations (SVO), F-Pace SVR dysponuje silnikiem V8 o pojemności 5,0 litra, doładowanym kompresorem, który generuje moc 550 KM oraz moment obrotowy 680 Nm. Dzięki temu pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 283 km/h.

„F-Pace SVR zapewnia prowadzenie i zwinność, które odpowiadają jego osiągom. Wszystko, od układu kierowniczego po dostosowane zawieszenie, zostało specjalnie dostrojone dla naszego SUV-a o wysokich osiągach, co skutkuje pojazdem, który spełnia obietnice związane z nazwą F-Pace i SVR.” Mike Cross, główny inżynier ds. integralności pojazdu w Jaguar Land Rover

Ulepszenia aerodynamiczne obejmują większe wloty powietrza z przodu oraz otwory wentylacyjne w nadkolach, które obniżają ciśnienie, redukują unoszenie się nadwozia i zapewniają dodatkowe chłodzenie, jednocześnie optymalizując stabilność przy wysokich prędkościach. Dodatkowo, unikalne poszerzenia nadkoli i dolne elementy nadwozia nadają SVR muskularny charakter.

Ekskluzywna maska SVR ma otwory wentylacyjne, które pomagają w wydobywaniu gorącego powietrza z komory silnika oraz dostarczają wizualnych dowodów na dynamiczne możliwości SVR.

Z tyłu pojazdu znajduje się unikalny spojler, połączony z nowym zderzakiem, który mieści cztery końcówki wydechu systemu Aktywnego Wydechu. Zderzak posiada boczne żebrowania, które wspierają osiągi aerodynamiczne, wygładzając przepływ powietrza za pojazdem.

Ulepszona konstrukcja podwozia ma progresywne sprężyny z przodu i z tyłu, które są sztywniejsze odpowiednio o 30 i 10 procent oraz wykorzystuje specyfikację stabilizatora przechyłów, co przyczynia się do 5% redukcji przechyłów nadwozia.

Nowe, lekkie, kute 21-calowe i opcjonalne 22-calowe felgi są szersze z tyłu o 25 mm w porównaniu do przodu, co przyczynia się do lepszego prowadzenia SVR. Felgi 22-calowe są lżejsze o 2,4 kg z przodu i 1,7 kg z tyłu i zostały zaprojektowane w celu zapewnienia lepszego przepływu powietrza do dużych tarcz hamulcowych z przodu (395 mm) i z tyłu (396 mm). Tarcze hamulcowe mają zaawansowaną, dwuczęściową konstrukcję z przodu i z tyłu, co redukuje wagę, co dodatkowo wpływa na zwinne prowadzenie SVR.

Jaguar F-Pace SVR wyposażony jest także w Aktywny System Wydechowy o Zmiennych Zaworach, który zapewnia charyzmatyczny dźwięk i jest kolejnym czynnikiem zwiększającym możliwości wydajnościowe SVR, ponieważ aktywna konstrukcja umożliwia zwiększony przepływ spalin. Wydech SVR jest o 6,6 kg lżejszy od standardowego systemu F-Pace.

Jako pierwszy F-Pace wykorzystujący tylni Elektroniczny Aktywny Różnicowy (EAD), F-Pace SVR posiada szereg zaawansowanych technologii, z których każda została dostosowana do specyficznych potrzeb. Technologia Inteligentnej Dynamiki Napędu na Żądanie (IDD) dla systemu Napędu na Wszystkie Koła została zoptymalizowana, aby maksymalizować korzyści wynikające z EAD, podczas gdy oprogramowanie zawieszenia Adaptive Dynamics, Elektronicznego Wspomagania Kierownicy (EPAS) i Dynamicznego Trybu Jazdy jest dedykowane dla SVR. Włączenie trybu Dynamicznego uruchamia szybsze, bardziej responsywne zmiany biegów, ostrzejszą reakcję na gaz oraz zwiększoną responsywność kierownicy, co zapewnia bardziej angażujące doświadczenie podczas jazdy w różnych warunkach.

Wnętrze Jaguar F-Pace SVR jest wyposażone w smukłe, sportowe fotele przednie, które zapewniają lepsze wsparcie boczne, mają charakterystyczne pikowanie w kształcie rombów oraz wytłoczone logo SVR. Dodatkowo, unikalne tylne siedzenia nawiązują do mocno rzeźbionych wzorów z przodu, a sportowy charakter SUV-a podkreśla selektor zmiany biegów Sport Shift. Wreszcie, kierownica oznaczona logo SVR ma aluminiowe łopatki do zmiany biegów.

Pomimo swoich osiągów, SVR zachowuje praktyczność i wszechstronność charakterystyczną dla rodziny Pace, z przestrzenią ładunkową o pojemności 650 litrów (przy podniesionych tylnych siedzeniach), co nie jest wpływane przez jego zwiększone osiągi. SUV Jaguara pozwala pasażerom pozostać połączonymi i rozrywkowymi w podróży dzięki 4G WiFi dla maksymalnie ośmiu urządzeń, a także został wyposażony w zaawansowany system multimedialny Touch Pro z 10-calowym ekranem dotykowym oraz 12,3-calowym wyświetlaczem HD.

Cztery motywy kolorystyczne wnętrza pomagają podkreślić sportowy charakter pojazdu; Czerwony z Jet, Jasny Ostry z Jet, Siena Tan z Jet i Jet z jasnym przeszyciem Oyster.

5.0L V8 8AT (550 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5000 Cm3
Moc404.5 Kw @ 6500 Rpm
550 Hp @ 6500 Rpm
542 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy502 Lb-Ft @ 3500 Rpm
680 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna176 Mph (283 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Quickshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Prześwit8.4 In (213 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.