JAGUAR XE 300 Sport 2018-Present

JAGUAR XE 300 Sport 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćJAGUAR XE 300 Sport 2018-Present

Chociaż nie mogła się równać z niemiecką konkurencją reprezentowaną przez BMW M3 i Mercedesa-Benz Klasy C AMG, Jaguar oferował dobry balans między luksusem, osiągami a ceną.

Jaguar stworzył model XE jako bezpośredniego konkurenta dla BMW serii 3 i Mercedesa-Benz Klasy C. Producent oferował go z silnikami benzynowymi i diesla, zarówno z napędem na tylne, jak i na wszystkie koła. To było premium kompaktowe sedan, który miał coś dla każdego, ale brakowało ostatniego elementu układanki: wersji sportowej. I tym elementem był XE300: ostatni element układanki.

Z zewnątrz, XE 300 Sport nie różnił się zbytnio od swoich „rodzeństwa”. Nie miał żadnych krzykliwych skrzydeł ani masywnych spoilerów—jedynie mała emblematka na siatkowej kratce z przodu oraz nieco inny przedni zderzak. Na pokrywie bagażnika dodano mały spojler, ale to był element dostępny już w pozostałych wersjach z listy opcji.

Wnętrze wyposażone było w sportowe fotele kubełkowe z literami XE Sport haftowanymi na zagłówkach. Czarna skóra z kontrastowym przeszyciem była standardowym wyposażeniem, opcja, której nie oferowano w pozostałych wersjach. Jednak z zewnątrz trudno było to zauważyć.

Podczas gdy na zewnątrz starał się nie rzucać w oczy, napęd był zupełnie inną sprawą. Jaguar zrezygnował z silnika benzynowego inline-four Ingenium. Jego turbodoładowany silnik o pojemności 2.0 litra dostarczał 300 KM, które były przekazywane na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Oznaczało to, że oferował sporo osiągów i przyczepności na luźnych nawierzchniach, szczególnie jako auto do codziennego użytku.

 Nowy model 300 Sport dołącza do oferty Jaguara XE i jest dostępny w wersjach XF oraz XF Sportbrake, które wyróżniają się unikalnym wzornictwem zewnętrznym i wewnętrznym. Podczas gdy XE jest wyposażony wyłącznie w silnik benzynowy 2.0-litra Ingenium o mocy 300 KM, wersje XF i XF Sportbrake mogą być także wyposażone w diesla 3.0-litra TDV6 o tej samej mocy.

Wszystkie silniki benzynowe są teraz wyposażone w filtry cząstek stałych, co czyni je jeszcze bardziej ekologicznymi. Wysokoefektywne, blisko połączone filtry są zgrabnie zintegrowane z systemem oczyszczania spalin i zatrzymują ultradrobne cząstki, gdy spaliny przez nie przechodzą. W normalnych warunkach jazdy, zatrzymane cząstki są utleniane do CO2, a filtr regeneruje się za każdym razem, gdy kierowca zwalnia pedał gazu.

Wszystkie modele 300 Sport mają unikalne detale w kolorze Dark Satin Grey, w tym pokrywy lusterek, tylny spojler i obramowanie grilla, a także oznaczenia 300 Sport na przednim grillu i klapie bagażnika. Wyjątkowe felgi w wykończeniu Satin Technical Grey o rozmiarach 19 lub 20 cali są ekskluzywne dla tego specjalnego wydania, obok zacisków hamulcowych z logo 300 Sport. Klienci mogą wybierać spośród trzech kolorów nadwozia: Yulong White, Indus Silver oraz Santorini Black, podczas gdy XE jest także dostępne w kolorze Caldera Red.

Specjalne akcenty designerskie kontynuują się również we wnętrzu, z żółtym kontrastowym przeszyciem na kierownicy, siedzeniach, obudowach drzwi oraz podłokietnikiem. Inne modyfikacje obejmują podświetlane progi z oznaczeniem 300 Sport, sportowe dywaniki, kierownicę z logo oraz tłoczone zagłówki.

Modele XE, XF i XF Sportbrake umożliwiają klientom lepsze połączenie, dzięki zaawansowanemu systemowi infotainment Jaguar Touch Pro z 10-calowym ekranem dotykowym jako standard.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.