Wyprodukowano tylko 300 egzemplarzy czterodrzwiowego sedana o osiągach wyścigowych z tej specjalnej wersji Jaguara. To był naprawdę samochód wyścigowy z tablicami rejestracyjnymi.
Niektórzy producenci samochodów mają specjalny dział, zespół lub ekipę inżynierów, którzy przygotowują pojazdy do wyścigów. Jaguar ma SVO, czyli Special Vehicle Operations. W tej jednostce inżynierowie ręcznie budowali najbardziej wydajne samochody luksusowej brytyjskiej marki. Projekt 8 bazował na średniej wielkości sedanie XE. Pojazd był wyposażony w najbardziej dopracowaną wersję 5.0-litrowego silnika benzynowego V8 z doładowaniem, który oferował moc 600 KM. Silnik współpracował z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na wszystkie koła. Nadwozie zostało wzbogacone o aerodynamikę wywodzącą się z motorsportu. W połączeniu z niską masą, umożliwiło to przyspieszenie od 0 do 60 mph (0-97 kph) w 3,3 sekundy. To było najszybsze przyspieszające Jaguar do tego czasu.
Wnętrze było uproszczone do niezbędnych elementów. Nawet tylne siedzenia były opcjonalne, ale w standardzie znajdowały się dwa wyścigowe fotele z włókna węglowego i pasy czteropunktowe. Zestaw wskaźników zawierał 12,3-calowy wyświetlacz TFT z pełnoekranową nawigacją w 3D, prędkościomierz powyżej 200 mph (ponad 335 kph) oraz interfejs trybu torowego. Jednostka multimedialna oferowała Dynamic-i z chronometrem, g-metr oraz innymi informacjami przydatnymi na torze. Dzięki technologii z podwójnym widokiem, pasażer i kierowca mogli jednocześnie widzieć różne treści na centralnym ekranie.
Projekt 8 dostarcza kierowcy wszystkich niezbędnych informacji na temat prędkości, obrotów silnika i dynamicznych osiągów, zarówno na drodze, jak i na torze. Oferuje najnowszy 12,3-calowy TFT wyświetlacz wskaźników z pełnoekranową nawigacją w 3D, prędkościomierz powyżej 200 mph oraz interfejs trybu torowego, znajdujący się bezpośrednio za kierownicą.
Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) zaprezentowało najsilniejszy, najbardziej zwrotny i ekstremalnie wydajny samochód drogowy marki Jaguar – sedana Jaguar XE SV Project 8 osiągającego prędkość 200 mph i moc 600 KM.
To druga edycja kolekcjonerska SVO, po udanym F-TYPE Project 7 z 2014 roku. Project 8 to ręcznie składany czteroosobowy sedan o osiągach super samochodu – zaprojektowany z myślą o pasjonatach jazdy, z niezwykłym połączeniem wybuchowej mocy, dynamicznej zwrotności i napędu na wszystkie koła. Aby zagwarantować ekskluzywność, powstanie nie więcej niż 300 egzemplarzy, z czego każdy będzie montowany w Centrum Technicznym SVO w Coventry.
John Edwards, dyrektor zarządzający Jaguar Land Rover Special Operations, powiedział: „Naszym celem w SVO jest produkowanie pojazdów, które przesuwają granice luksusu, osiągów i zdolności off-road. Project 8 jest doskonałym przykładem tego, co się dzieje, gdy entuzjastyczni projektanci, inżynierowie i specjaliści produkcji mają możliwość stworzenia ekstremalnego samochodu sportowego bez kompromisów. Project 8 będzie składany ręcznie w nowym Centrum Technicznym SVO, a jesteśmy pewni, że nasi entuzjastyczni i wymagający klienci pokochają jazdę Project 8 tak samo, jak my!”
Jaguar XE SV Project 8 wyposażony jest w najwyżej dopracowaną wersję 5.0-litrowego silnika V8 z kompresorem od Jaguar Land Rover. Jednostka napędowa o mocy 600 KM, posiadająca tytanowy układ wydechowy, jest wspierana przez system napędu na wszystkie koła i aerodynamiczne rozwiązania wywodzące się z motorsportu, co umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 200 mph i przyspieszenia od 0 do 60 mph w 3.3 sekundy, co czyni Project 8 najszybciej przyspieszającym Jaguarem w historii.
Kluczowym elementem osiągów tego najbardziej torowego modelu, jaki kiedykolwiek wyprodukowało SVO, są liczne modyfikacje lekkiej aluminiowej karoserii modelu XE, do których należą: zderzak z włókna węglowego z ulepszonymi kanałami chłodzenia, wentylowana pokrywa silnika z włókna węglowego, poszerzona karoseria przykrywająca 20-calowe aluminiowe felgi, regulowany przedni splitter, płaska podłoga, tylni zderzak z włókna węglowego, tylny dyfuzor oraz regulowane tylne skrzydło aerodynamiczne. Project 8 będzie najlżejszym sedanem V8 w ofercie Jaguara.
Mark Stanton, dyrektor SVO, powiedział: „Naprawdę udało nam się uwolnić potencjał naszych zespołów inżynieryjnych i projektowych przy specyfikacji Project 8. Jesteśmy na początku bardzo wymagającego i ekscytującego programu rozwoju, który skoncentruje się na zapewnieniu, że Project 8 dostarczy osiągi torowe na poziomie, którego Jaguar jeszcze nie osiągnął. Zespół SVO skład się z pasjonatów samochodów sportowych, którzy teraz są zobowiązani do dostarczenia nauki i duszy motorsportu w tym, co jest w rzeczywistości czteroosobowym samochodem super sportowym.”
Aby zapewnić optymalne osiągi na drodze i torze, Project 8 wyposaża podwójne wahacze przednie i tylną oś Integral Link XE w twardsze sprężyny oraz ręcznie regulowane amortyzatory o zmiennej twardości (obniżające wysokość zawieszenia o 15 mm na torze), wprowadza nowy system hamulcowy z węglowych ceramiki, jako pierwszy w branży używa ceramicznych łożysk kół w stylu Formuły 1 w samochodzie drogowym i wprowadza tylny elektroniczny aktywny dyferencjał (EAD) z chłodnicą oleju – to również nowość w modelu XE.
Temat wysokich osiągów kontynuuje się we wnętrzu, z subtelnymi detalami z połyskującego włókna węglowego oraz Alcantary na obręczy sportowego koła kierownicy Project 8, kokpicie i panelach drzwiowych. Ośmiobiegowa skrzynia biegów Quickshift może być obsługiwana za pomocą aluminiowych łopatki za kierownicą lub centralnej dźwigni Pistolshift – to kolejne udogodnienie w modelu XE.
Project 8 jest również pierwszym Jaguarem z dedykowanym trybem Track Mode, który dostosowuje systemy napędowe i stabilizacji do użytku na torze, a także zaostrza reakcje na pedał gazu i kierownicę dla maksymalnej precyzji i informacji zwrotnej od kierowcy.
Jaguar XE SV Project 8 będzie dostępny w dwóch wersjach w momencie wprowadzenia na rynek. Standardowy model dla czterech osób oferuje najnowsze przednie fotele Performance Jaguara z magnezowymi ramami, a także bardziej konturowane tylne siedzisko, aby maksymalnie wspierać pasażerów. Opcjonalny dwumiejscowy pakiet Track Pack obejmuje lekkie przednie fotele wyścigowe z włókna węglowego z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa mającymi szereg podtrzymujący zamiast tylnej kanapy. Wszystkie Project 8 będą budowane tylko w wersji z kierownicą po lewej stronie.
Właściciele Jaguara XE SV Project 8 będą mogli spersonalizować swoje samochody, wybierając dodatkowe opcjonalne kolory i wykończenia z oferty SVO Premium Palette, która obejmuje 19 kolorów w wykończeniach tri-coat, przyciemnianej powłoki, perłowych, ChromaFlairTM oraz matowych o satynowym wykończeniu. Dostępne są również pakiety naklejek inspirowanych wyścigami, podkreślające cechy wysokich osiągów Project 8.
Jaguar XE SV Project 8 ma swoją światową premierę na Festiwalu Prędkości Goodwood w 2017 roku w West Sussex w Wielkiej Brytanii.
PROJEKT I AERODYNAMIKA
Jaguar ma długą historię produkcji oszałamiających, aerodynamically efektywnych samochodów, a standardowy XE jest najbardziej aerodynamicznym Jaguarem w historii. XE SV Project 8 zabiera tę tradycję niezachwianej formy i funkcji na następny poziom, wprowadzając celowe modyfikacje karoserii przez ekspertów projektowych i inżynieryjnych SVO, aby spełnić wymagania dotyczące osiągów 200 mph.
Zewnętrzne panele karoserii Project 8 podkreślają dynamiczne proporcje projektu XE, z tylko dachem i przednimi drzwiami, które nie uległy zmianie. Istnieje również wiele modyfikacji samej lekkiej monokoku aluminiowej. Zmiany obejmują:
55 mm poszerzone tylne skrzydła z aluminium, aby pomieścić opony o szerokości 305
Tylne drzwi aluminiowe z nowym muskularnym kształtem
Przebudowany spód bagażnika, aby poprawić przepływ powietrza przez tylny dyfuzor
Lekkie włókno węglowe jest szeroko stosowane w całym pakiecie karoseryjnym Project 8, co przyczynia się do uzyskania najniższej masy własnej spośród wszystkich aktualnych sedanów Jaguara z silnikiem V8, wynoszącej zaledwie 1745 kg. Pomaga to również osiągnąć pożądaną dystrybucję masy. Elementy z włókna węglowego i kompozytów ekskluzywne dla Project 8 to:
19 mm poszerzone przednie skrzydła z włókna węglowego z wyciętymi dolnymi krawędziami, aby pomieścić opony o szerokości 265 oraz ponownie umiejscowione reflektory Xenon
Przedni zderzak z włókna węglowego z wbudowanymi centralnymi i dolnymi zewnętrznymi kratkami dla optymalnego zarządzania przepływem powietrza
Ręcznie regulowany, dwupozycyjny, dwuczęściowy splitter przedni z włókna węglowego
Pokrywa silnika z włókna węglowego z wbudowanym kanałem wyciągowym, co oszczędza 3 kg w porównaniu ze standardową aluminiową wersją, zmniejsza opór i poprawia chłodzenie
Dolne progi boczne z włókna węglowego
Tylni zderzak z włókna węglowego z wyżłobieniami poprawiającymi zarządzanie przepływem powietrza i wyciętymi dolnymi krawędziami nadkoli
Tylni dyfuzor z włókna węglowego z czterema tytanowymi końcówkami wydechowymi z aktywnym zmiennym przepływem
Ręcznie regulowane, dwupozycyjne, jednoczęściowe tylne skrzydło aerodynamiczne
Rozbudowane testy aerodynamiki w tunelu wiatrowym i symulacje w Computational Fluid Dynamics doskonaliły pakiet aerodynamiczny, który obejmuje płaską podłogę, osiągając 205-procentowe zmniejszenie siły nośnej, z przednim splitterem i tylnym skrzydłem aerodynamicznym w trybie torowym, dostarczającym ponad 122 kg docisku przy prędkości 186 mph – 25 procent więcej niż najbliższy konkurent Project 8.
Ian Callum, dyrektor projektowy Jaguara, powiedział: „Project 8 to samochód nastawiony na osiągi. Dlatego wszystkie ulepszenia, które wprowadziliśmy do siedzącego modelu XE – już będącego wzorem dynamiki – są oparte na zasadach fizyki oraz estetyki. Efekt jest wyraźnie potężnie wyglądającym i bardzo szybkim samochodem. Elementy aerodynamiczne mają ogromne znaczenie powyżej 150 mph, a jeszcze bardziej powyżej 180 mph. To jeden z najbardziej ekstremalnych pojazdów, jakie kiedykolwiek stworzyliśmy, ale wciąż bardzo Jaguara.”
Każdy Jaguar XE SV Project 8 ma unikalne oznaczenia na splitterze przednim i końcówkach tylnego skrzydła aerodynamicznego, a także okrągły emblemat SVO na tylnym panelu, podczas gdy emblemat XE można usunąć bez dodatkowych opłat.
EDYCJE NA ZAMÓWIENIE
Dla klientów pragnących jeszcze bardziej spersonalizować swój Project 8, zespół Bespoke by SVO oferuje możliwość wyboru spośród 10 000 odcieni lakieru zewnętrznego, a także różnych kolorów akcentowych do zacisków hamulcowych, obwódki przedniej kratki, elementów aerodynamicznych i osłon lusterek, jak również unikalnych pakietów naklejek inspirowanych wyścigami, anodowanych łopatek zmiany biegów, spersonalizowanych progów i tabliczek pamiątkowych.
WNĘTRZE
Odbijając celowy charakter Project 8, wnętrze zostało zaprojektowane tak, aby podkreślić poczucie połączenia między kierowcą a samochodem, z minimalnymi rozpraszaczami lub ozdobami. W rezultacie Project 8 oferowany jest w dwóch wariantach: standardowej wersji na cztery miejsca lub bardziej skupionej na torach dwumiejscowej, gdy wybiera się opcjonalny pakiet Track Pack.
Standardowa czteroosobowa wersja wyposażona jest w najnowsze fotele Performance Jaguara z magnezowymi ramami, z unikalnymi kontrastowymi przeszyciami z skóry Premium Jet w odcieniu musztardowym i środkami z surowej mikrofibry. Logo Project 8 jest wyszyte w zagłówkach.
Tylne fotele, przeznaczone tylko dla dwóch pasażerów, zostały przeprojektowane z dodatkowymi bocznymi wsparciami wbudowanymi w siedziska i bolstery.
Aby zminimalizować odbicia w szybie, czarna aksamitna Alcantara pokrywa kokpit i górną część deski rozdzielczej. Ten sam materiał znajduje się na panelach drzwiowych i obręczy sportowego koła kierownicy z logo Project 8. Detale z włókna węglowego, odzwierciedlające jego zastosowanie w komponentach zewnętrznych, sięgają progów z logo Project 8, Riva Hoop z tabliczką aluminiową „1 z 300”, oraz obudowy dźwigni zmiany biegów.
Oprócz aluminiowych łopatek zmiany biegów umieszczonych za kierownicą, Project 8 wyposażony jest w dźwignię Pistolshift owiniętą skórzanym materiałem z systemem Command Shift, dającą wiele sposobów na wybór pożądanej przełożenia z ośmiobiegowej skrzyni biegów Quickshift.
Aby dostarczyć kierowcy wszystkie wymagane informacje na temat prędkości, obrotów i dynamicznych osiągów, zarówno na drodze, jak i na torze, Project 8 wyposażony jest w najnowszy wirtualny 12.3-calowy wyświetlacz TFT z pełnoekranowym widokiem mapy 3D, wskaźnikiem prędkości przekraczającym 200 mph oraz interfejsem trybu torowego bezpośrednio za kierownicą.
Standardowo Project 8 wyposażony jest w 10.2-calowy wyświetlacz dotykowy Touch Pro w stylu tabletu, który zawiera Dynamic-i, dodający stoper, odczyt g-metra oraz grafiki akceleratora i hamulca do centralnego wyświetlacza dotykowego, a także technologię Dual View, która pozwala pasażerowi i kierowcy jednocześnie wyświetlać różne treści na centralnym ekranie.
Jaguar XE SV Project 8 działa również jako hotspot Wi-Fi 4G, umożliwiając podłączenie do ośmiu urządzeń do internetu i w pełni wspiera aplikacje Jaguar InControl.
Aplikacja Jaguar InControl Remote umożliwia użytkownikom urządzeń iOS i Android połączenie z samochodem z dowolnego miejsca za pomocą specjalnej aplikacji. Technologia ta umożliwia szereg funkcji, od sprawdzania poziomu paliwa w zbiorniku oraz odblokowywania lub blokowania drzwi, po siedmiodniowe programowanie klimatyzacji.
Secure Tracker zwiększa bezpieczeństwo, zapewniając proaktywne monitorowanie pojazdu. W przypadku kradzieży Project 8, usługa lokalizacji może współpracować z policją, aby zlokalizować i odzyskać samochód.
Protect zapewnia dodatkowy spokój: w mało prawdopodobnym przypadku awarii, oferuje zoptymalizowaną pomoc Jaguara, przesyłając lokalizację i dane diagnostyczne pojazdu, aby zminimalizować opóźnienia w podróży. W przypadku najgorszego scenariusza, gdy dojdzie do kolizji, automatycznie wykona połączenie SOS i powiadomi służby ratunkowe.
Wspaniały system dźwiękowy MeridianTM o mocy 380W został stworzony specjalnie dla modelu XE, posiada 11 głośników (w tym subwoofer) i zawiera inteligentne funkcje, takie jak „Odtwarzaj więcej takich utworów”, które automatycznie tworzą playlisty, lub Music Queue, które ułatwiają wyszukiwanie i dodawanie utworów, albumów lub artystów do listy muzycznej, gdy aktualny utwór jest nadal odtwarzany.
Oprócz odtwarzania mediów z smartfonów i tabletów przez dwa porty USB, Touch Pro oferuje radio AM/FM/DAB, telewizję cyfrową oraz Bluetooth. System obsługuje również radio satelitarne i oferuje takie funkcje jak buforowanie, umożliwiające użytkownikom przewinięcie do początku utworów. Odtwarzacz CD/DVD jest dostępny bez dodatkowych kosztów.
PAKIET TOROWY
Dla poważnych zastosowań torowych, wybór opcjonalnego pakietu Track Pack oszczędza 12.2 kg, zastępując fotele Performance z magnezowymi ramami lekkimi przednimi fotelami wyścigowymi z włókna węglowego. Tak jak fotele z ramą magnezową, fotele z włókna węglowego są wykończone w skórze Premium Jet i surowej mikrofibrze, z logo Project 8 na zagłówkach. Dodatkowe czteropunktowe pasy bezpieczeństwa zapewniają maksymalne zabezpieczenie dla użytkowania torowego, a system gaśniczy jest zamontowany.
Tylne siedzenia i zespoły pasów bezpieczeństwa zostały usunięte w specyfikacji pakietu Track Pack, zastąpione wykładaną panelem kompozytowym z oznaczeniem Project 8 oraz okrągłym zapięciem.
Na zewnątrz, Project 8 z pakietem Track Pack ma malowany na czarno połyskujący dach i podwójne paski wzdłużne Project 8 na karoserii.
SILNIK
W sercu Jaguara XE SV Project 8 znajduje się najnowsza ewolucja znanego silnika 5.0-litrowego V8 z kompresorem, zmodyfikowanego w celu osiągnięcia docelowej mocy 600 KM i 700 Nm – najwyższej mocy spośród wszystkich samochodów drogowych Jaguara.
Aby osiągnąć wymagane osiągi dla sedana o prędkości 200 mph, inżynierowie SVO dostosowali oprogramowanie kalibracyjne silnika oraz umożliwili lepsze oddychanie zarówno w zakresie powietrza wlotowego, jak i wydechowego silnika.
System wlotu powietrza jest unikalny dla Project 8 i został zoptymalizowany w celu zwiększenia efektywności przepływu powietrza oraz zmniejszenia obiegu powietrza i spadku ciśnienia wewnątrz obudowy powietrza. Jest zasilany przez kanały w przednim zderzaku z włókna węglowego.
Project 8 wykorzystuje unikalny, lekki tytanowy układ wydechowy o zmiennym przepływie, zaprojektowany w celu zapewnienia stabilnej wydajności podczas długich okresów użytkowania na torze. System ten wychodzi przez tylny dyfuzor, kończąc się czterema końcówkami o średnicy 89 mm, tworząc niesamowity dźwięk wydechu.
Układ chłodzenia V8 został szeroko zmodyfikowany, gwarantując wytrzymałość i odporność w ekstremalnych warunkach torowych i w gorących klimatach. Otwór w pokrywie z włókna węglowego odgrywa również aktywną rolę w zarządzaniu temperaturą pod pokrywą silnika. Umiejscowiony w obszarze o niskim ciśnieniu, otwór ma podwójne korzyści: zmniejsza opór i pomaga w zarządzaniu przepływem powietrza przez komorę silnika, odprowadzając gorące powietrze.
PRZEKŁADNIA
Aby zmaksymalizować przyczepność i dostarczenie rekordowych poziomów mocy oraz momentu obrotowego z silnika 5.0-litrowego V8, Project 8 wykorzystuje przestrojoną wersję ośmiobiegowego systemu napędu na wszystkie koła Quickshift. Zdolny do wyboru biegów w zaledwie 200 milisekund, oraz do zmiany biegów w trybie nieliniowym, na przykład z 8 na 2 w ekstremalnych sytuacjach, pomaga dostarczać wyjątkową precyzję i pewność dzięki mocnemu, momentowemu uderzeniu, które jest wyjątkowe dla tego samochodu.
Jaguar XE SV Project 8 wprowadza również elektroniczny aktywny dyferencjał (EAD) po raz pierwszy w najmniejszym sportowym sedanie Jaguara, który współpracuje z systemem Inteligentnej Dynamiiki Napędu, aby precyzyjnie zarządzać dostawą momentu obrotowego do każdego z tylnych kół. W połączeniu z ulepszonymi przegubami napędu o dużej średnicy z przodu i z tyłu, EAD zapewnia optymalną zdolność do przenoszenia mocy i przyczepności na drodze w każdej sytuacji, a także przyczynia się do wyjątkowych czasów okrążeń osiąganych przez Project 8.
Aby utrzymać temperatury dyferencjału pod kontrolą, szczególnie podczas długotrwałego użytkowania na torze, Project 8 zawiera chłodnicę dyferencjału umieszczoną w tylnym dyfuzorze.
Project 8 jest również pierwszym Jaguarem z dedykowanym trybem torowym, który poprawia kontrolę nad nadwoziem i zaostrza reakcje na pedał gazu oraz kierownicę dla maksymalnej precyzji, kontroli i informacji zwrotnej od kierowcy.
ZAWIESZENIE I KIEROWANIE
Dzięki podwójnym wahaczom z przodu i zawieszeniu Integral Link z tyłu, Project 8 oferuje znakomite osiągi z idealną równowagą, zapewniając pewne prowadzenie na wszystkich nawierzchniach drogowych. Uzupełnieniem układu napędowego i systemu AWD jest szeroka gama ulepszeń podwozia i zawieszenia opracowanych w ramach intensywnego programu testowego na torach takich jak Nardo i Nürburgring Nordschleife. To najbardziej torowy program, jaki kiedykolwiek przeprowadziło SVO.
Zwiększenie sztywności bocznej jest kluczowe dla modyfikacji przednich i tylnych osi Project 8, które łącznie oferują wyjątkową precyzję, zdolność pokonywania zakrętów i pewność. Nowe knykci zaprojektowane przez SVO, przetworzone z bloczków, integrują ultra-wydajne łożyska ceramiczne w stylu Formuły 1, które redukują masę niesprężystą o 840 g, zwiększają sztywność, poprawiają reakcję na kierownicę i zmniejszają tarcie. Użycie łożysk ceramicznych w tym zastosowaniu to pierwszy taki przypadek dla samochodów drogowych od Jaguar Land Rover.
Twardsze tuleje zawieszenia uzupełniają nowe knykci, podczas gdy tylna górna jednostka kontrolna wykorzystuje złącza kulowe zamiast tulei. Przednie i tylne stabilizatory zostały dostrojone w celu maksymalizacji przyczepności i trakcji, a system wspomagania kierownicy elektrycznej (EPAS) został przestrojony z regulacją tłumienia, aby zapewnić łatwą manewrowość przy niskich prędkościach i precyzyjną informację zwrotną od kierowcy na torze.
Dla maksymalnych osiągów na torze, Jaguar XE SV Project 8 wyposażony jest w wysoko regulowane platformy sprężyn z wyścigowymi sprężynami i amortyzatorami o zmiennej twardości w aluminiowej obudowie oraz wybór dwóch wysokości zawieszenia: standardowej dla drogi oraz -15 mm dla użycia na torze.
HAMULCE
Nowe hamulce węglowe ceramiczne (CCB) Project 8 to nowość w Jaguarze, łączące najnowsze technologie, aby zapewnić najwyższe poziomy stałej wydajności w najbardziej wymagających warunkach. System CCB Jaguara, który różni się od komponentów Carbon Ceramic Matrix (CCM) stosowanych w F-TYPE SVR, składa się z 400 mm przednich tarcz dwuczęściowych z sześciotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami oraz 396 mm tylnych tarcz dwuczęściowych z jednocylindrowymi zaciskami ślizgowymi.
System CCB oferuje mniejszą masę niesprężystą oraz najbardziej spójną jakość pedału, opór podczas przerywania oraz trwałość. Project 8 wykorzystuje również płyn syntetyczny do wyścigów (SRF) o wyjątkowo wysokiej temperaturze wrzenia na sucho, co jest idealne do użytku podczas intensywnego hamowania.
Technologia Torque Vectoring by Braking Jaguara pomaga zminimalizować podsterowność, niezależnie hamując wewnętrzne koła podczas pokonywania zakrętów, i współpracuje z elektronicznym aktywnym dyferencjałem, aby precyzyjnie kontrolować dostarczanie momentu obrotowego do tylnych kół.
Wybór trybu torowego aktywuje ustawienia kalibracji dostosowane do użytku na torze dla systemów Inteligentnej Dynamiiki Napędu, Adaptive Dynamics, Dynamic Stability Control (DSC), ABS, Torque Vectoring by Braking i EPAS.
KOŁA I OPONY