JAGUAR XF (X250) 2012-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

JAGUAR XF (X250) 2012-2015

Przejdź do galerii zdjęćJAGUAR XF (X250) 2012-2015

Po uwolnieniu się z rąk Forda, brytyjski producent samochodów Jaguar szybko przystąpił do pracy nad poprawą modeli, które już miał w swojej ofercie, a XF był bezpiecznym wyborem w tym zakresie.

Choć wciąż korzystał z różnych komponentów amerykańskiego producenta, Jaguar chętnie sięgał po nowe części od innych wytwórców. Udoskonalił również linie nadwozia, które teraz bardziej przypominały te zaprojektowane przez Iana Calluma dla XF z 2007 roku, ale ich wdrożenie okazało się zbyt kosztowne. Kiedy Tata Industries przejęła markę, miała wystarczające środki na unowocześnienie tego luksusowego auta klasy średniej.

Z przodu producent całkowicie zmienił wygląd przedniej części nadwozia. Nowe reflektory wyglądały agresywnie, jednak nie miały wycięcia na światła mijania, które zastosowano w modelu z 2007 roku. Okazało się, że istniały rozwiązania, ale Ford uznał je za zbyt kosztowne. Teraz te technologie, które obejmowały lepsze soczewki i różne żarówki, stały się bardziej przystępne cenowo. Dodatkowo, Jaguar zainstalował diodowe światła dzienne, które podkreślały reflektory. Z tyłu zespół projektowy wprowadził kilka zmian w lampach tylnych, wydłużając je na pokrywie bagażnika.

Wewnątrz producent nie wprowadził zbyt wielu zmian. Zmienił wykończenia i kilka kolorów, ale model z 2007 roku był już dobrze zaprojektowany i zbyt nowoczesny, by zmieniać go całkowicie.

Pod względem technicznym Jaguar XF przeszedł znaczną modernizację. W odróżnieniu od modelu z 2007 roku, stał się dostępny z silnikami czterocylindrowymi z turbodoładowaniem, zarówno benzynowymi, jak i dieslowskimi. Producent zastąpił sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów nowocześniejszą, ośmiobiegową skrzynią. Nie zapomniano również o wersji z napędem na cztery koła, w której wykorzystano technologie przejęte z Land Rovera.

Salon z duszą sportowego samochodu Jaguar, XF zdobył uznanie i entuzjastycznych fanów na całym świecie dzięki swoim dynamicznym możliwościom oraz dramatycznemu wyglądowi. Postępy w technologii oświetleniowej umożliwiły nowemu modelowi Jaguar XF z 2012 roku przyjęcie odważnego języka projektowania Jaguara, który został wprowadzony w flagowym modelu XJ.

Zmiany w blachach, w tym w grille, masce oraz przednich błotnikach, z nowymi trójkątnymi otworami wentylacyjnymi nadają samochodowi bardziej muskularny i zdecydowany wygląd. Najwyższa wersja XFR otrzymała unikalny, wyraźnie asertywny design, aby podkreślić jej potencjał wydajnościowy, a dodatkowo na wszystkich pozostałych wersjach dostępna jest alternatywna opcja 'Aerodynamic’, co daje łącznie trzy dramatycznie różne stylizacje.

Reflektory wykorzystują teraz technologię bi-funkcyjną HID xenon, co pozwala im być znacznie cieńsze i bardziej kompaktowe, jednocześnie zapewniając doskonałą jakość snopu światła. Zawierają również diodowe światła do jazdy dziennej, ułożone w charakterystyczny wzór 'J-Blade’, co zapewnia natychmiastowe rozpoznanie.

Lampy tylne zostały całkowicie odnowione i teraz rozciągają się na centralnej części pokrywy bagażnika. Nowe lampy są całkowicie diodowe, pełnią funkcje stopu, świateł i kierunkowskazów, nadając Jaguarowi XF charakterystyczny nocny sygnaturę. Oddziela je zaktualizowane wykończenie pokrywy bagażnika z połyskującym czarnym dolnym krawędzią, co zapewnia czystszy wygląd. Pokrywa bagażnika ma również zasilane domykanie we wszystkich modelach.

Trzy nowe kolory lakieru oraz poszerzony wybór felg od 17 do 20 cali stanowią dopełnienie zmienionego stylu.

'XF słusznie został uznany za kwintesencję Jaguara w klasie sedanów. Jest celowy, ale elegancki, z wrodzonym sportowym zamiarem w swoim designie. W najnowszej wersji udało nam się rozwijać i wzmocnić ten charakter wydajnościowy, czyniąc XF najbardziej wizualnie dynamicznym samochodem w swojej klasie.’ Ian Callum, dyrektor ds. projektowania w Jaguar Cars

Układ napędowy i dynamika Jaguara XF

Kluczowym ulepszeniem Jaguara XF jest wprowadzenie silnika turbodiesel 2.2-litra AJ-i4D. Jednostka ta posiada tłoki o niskim tarciu oraz chłodnicę turbosprężarki, aby zwiększyć wydajność, a także aktywne mocowania silnika oraz modyfikacje w misce olejowej i bloku, aby zredukować poziom hałasu i wibracji. Efektem jest nie tylko najbardziej oszczędny silnik w historii Jaguara, ale również jeden, który oferuje poziom komfortu porównywalny z wcześniej stosowanym silnikiem diesla 2.7-litra V6 oraz wszelkie oczekiwane osiągi od sportowego sedana Jaguara. Dalszą redukcję hałasu zapewnia dodatkowe wyciszenie akustyczne oraz zastosowanie dynamiki obliczeniowej do wygładzenia przepływu powietrza.

Moc wynosi 190 KM z imponującym momentem obrotowym 450 Nm, co zapewnia muskularne osiągi typowe dla Jaguara. Przyspiesza do 60 mph w 8,0 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 140 mph. Mimo to jednostka osiąga 52,3 mpg w cyklu znormalizowanym UE – co czyni ją najbardziej ekonomicznym Jaguarem w historii – oraz emituje tylko 149 g/km CO2 i spełnia normę Euro Stage V.

Nowa automatyczna skrzynia biegów 8-biegowa

Silnik doskonale współpracuje z nową automatyczną skrzynią biegów ZF 8-biegową. Specjalnie dostosowana przez naszych inżynierów do pierwszego zastosowania w Jaguarze, skrzynia oferuje wiele korzyści, w tym lepsze przyspieszenie i oszczędność. Zmiany biegów trwają zaledwie 200 milisekund – cztery razy szybciej niż średni puls spoczynkowy człowieka – podczas gdy kontrola kierowcy jest wzmacniana przez możliwość przeprowadzania wielokrotnych redukcji biegów przy użyciu technologii paddle-shift. Zastosowanie lekkich materiałów zapewnia, że ogólna waga pozostaje na tym samym poziomie, co w poprzedniej sześciobiegowej skrzyni, natomiast poprawiony projekt pompy oraz elementy sterujące biegami zwiększają efektywność. Standardowo w wszystkich modelach diesla Jaguar XF, skrzynia zmniejsza emisję CO2 w silniku 3.0-litra V6 do 169 g/km oraz poprawia zużycie paliwa do 44,8 mpg.

Inteligentny system Start/Stop

Również debiutuje z silnikiem diesla 2.2-litra nowy system Inteligentny Start/Stop Jaguara, który po raz pierwszy został wprowadzony w premium sedanie diesla. Automatycznie wyłącza silnik w ciągu zaledwie 300 milisekund, gdy samochód się zatrzymuje, aby poprawić ekonomię paliwową i emisję CO2 o 5 do 7 procent.

Nie jest wymagana żadna interwencja ze strony kierowcy, z oprogramowaniem zarządzania silnikiem analizującym szereg złożonych czynników, aby zadecydować, kiedy silnik może być bezpiecznie wyłączony. Rozrusznik solenoidowy tandemowy z dedykowaną dodatnią baterią natychmiast uruchamia silnik, gdy tylko noga kierowcy opuści pedał hamulca, zapewniając, że działa on optymalnie w chwili naciśnięcia pedału przyspieszenia. Aby ułatwić ten proces, skrzynia biegów zawiera system przechowywania impulsów hydraulicznych, który dostarcza ciśnienie oleju do aktywacji elementów zmiany biegów.

Po raz pierwszy wszystkie wersje diesel są również dostępne z systemem Adaptive Dynamics Jaguara, co pozwala entuzjastycznemu kierowcy cieszyć się doskonałą kontrolą podwozia samochodu i odkrywać sportową duszę Jaguara XF.

Wnętrze Jaguara XF

Niezależnie od tego, czy jest to z perspektywy fotela kierowcy, czy pasażera, wnętrze Jaguara XF jest wyjątkowo przyjaznym i stylowym miejscem do spędzenia czasu, wykorzystując materiały wysokiej jakości w nowoczesny sposób.

Kontynuując wykorzystanie dramatycznych elementów 'zaskoczenia i zachwytu’, takich jak selektor jazdy Jaguara, który unosi się z konsoli centralnej, oraz otwory wentylacyjne, które obracają się do pozycji otwartej po naciśnięciu przycisku start, wnętrze Jaguara XF również przeszło kompleksową aktualizację.

Nowe fotele i deska rozdzielcza

Zmodernizowane fotele z przodu i z tyłu mają funkcję 'hoop’, która poprawia nie tylko ich wygląd, ale także wsparcie poprzez zwiększenie profilu siedziska. Nowe kombinacje kolorów skóry, okleiny i wybór podsufitki zwiększają opcje personalizacji dostępne dla kupujących. Wszystkie modele korzystają z zmiany w schemacie kolorystycznym na konsoli centralnej, desce rozdzielczej i kierownicy, gdzie wykończenie 'Tungsten’ zostało zastąpione bardziej nowoczesnym motywem 'Aurora’.

Jaguar XF incorporates a formidable amount of technology but in true Jaguar fashion it is integrated seamlessly into the function of the car and controlled through a central seven-inch Touch-screen with a new polarising filter for better contrast viewing.

W celu zmniejszenia obciążenia kierowcy dodano dodatkowe przełączniki poniżej ekranu dotykowego, aby natychmiast przełączać się między różnymi funkcjami, podczas gdy nowe grafiki są oparte na tych w flagowym modelu XJ Jaguara. Główny zestaw wskaźników kierowcy to teraz jednostka o pełnym kolorze TFT dla lepszej rozdzielczości i klarowności.

Nowoczesna technologia

Na Jaguara XF oferowane są trzy nowe systemy audio, z których każdy stanowi znaczący upgrade w porównaniu do wcześniej dostępnych. Na czoło wysuwa się 1200W, 17-głośnikowy zestaw premium od brytyjskich ekspertów audio Bowers & Wilkins, oferujący dźwiękową reprodukcję na poziomie koncertowym.

Wszystkie systemy audio mogą być wyposażone w system nawigacji satelitarnej oparty na dysku twardym, który zawiera 'wirtualny’ multiodtwarzacz CD, pozwalający właścicielowi na 'zgranie’ 10 płyt CD jednocześnie do pamięci samochodu i odtwarzanie ich tak, jakby były fizycznym nośnikiem muzycznym. System oferuje również szereg różnych opcji łączenia odtwarzaczy MP3; dwa porty USB, z których jeden jest specyficzny dla iPoda oraz łączność Bluetooth, która pozwala na strumieniowe przesyłanie muzyki z smartfona.

5.0L V8 SC 8AT RWD (470 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5000 Cm3
Moc346 Kw @ 6000-6500 Rpm
470 Hp @ 6000-6500 Rpm
464 Bhp @ 6000-6500 Rpm
Moment obrotowy424 Lb-Ft @ 2000-5500 Rpm
575 Nm @ 2000-5500 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość195.3 In (4961 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi114.5 In (2908 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4134 Lbs (1875 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5291 Lbs (2400 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Średnie spalanie18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Emisja CO2268 G/Km

2.2D 8AT RWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2178 Cm3
Moc120 Kw @ 3500 Rpm
163 Hp @ 3500 Rpm
161 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2000 Rpm
400 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość195.3 In (4961 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi114.5 In (2908 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3825 Lbs (1735 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5115 Lbs (2320 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2137-139 G/Km

2.2D 8AT RWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2178 Cm3
Moc147 Kw @ 3500 Rpm
200 Hp @ 3500 Rpm
197 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 2000 Rpm
450 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość195.3 In (4961 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi114.5 In (2908 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3825 Lbs (1735 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5115 Lbs (2320 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2135-139 G/Km

3.0D V6 8AT RWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2993 Cm3
Moc177 Kw @ 4000 Rpm
241 Hp @ 4000 Rpm
237 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 2000 Rpm
500 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość195.3 In (4961 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi114.5 In (2908 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3902 Lbs (1770 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5203 Lbs (2360 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

3.0D V6 8AT RWD (275 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2993 Cm3
Moc202 Kw @ 4000 Rpm
275 Hp @ 4000 Rpm
271 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 2000 Rpm
601 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość195.3 In (4961 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi114.5 In (2908 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3902 Lbs (1770 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5203 Lbs (2360 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

2.0L Ti 8AT RWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc177 Kw @ 5500 Rpm
241 Hp @ 5500 Rpm
237 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2000-4000 Rpm
340 Nm @ 2000-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R17
Długość195.3 In (4961 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi114.5 In (2908 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3660 Lbs (1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4916 Lbs (2230 Kg)
Spalanie miasto17.6 Mpg Us (13.4 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Emisja CO2207 G/Km

3.0L V6 SC 8AT RWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc250 Kw @ 6500 Rpm
340 Hp @ 6500 Rpm
335 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy317 Lb-Ft @ 3500-5000 Rpm
430 Nm @ 3500-5000 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość195.3 In (4961 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi114.5 In (2908 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3902 Lbs (1770 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5104 Lbs (2315 Kg)
Spalanie miasto16.9 Mpg Us (13.9 L/100Km)
Spalanie trasa33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Średnie spalanie24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Emisja CO2224 G/Km

3.0L V6 SC AWD 8AT (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc250 Kw @ 6500 Rpm
340 Hp @ 6500 Rpm
335 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy317 Lb-Ft @ 3500-5000 Rpm
430 Nm @ 3500-5000 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość195.3 In (4961 Mm)
Szerokość73.9 In (1877 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.2 In (1
Rozstaw osi114.5 In (2908 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3902 Lbs (1770 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5203 Lbs (2360 Kg)
Spalanie miasto16.6 Mpg Us (14.2 L/100Km)
Spalanie trasa32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Emisja CO2229 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.