JAGUAR XJ 2009-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Jaguar zaprezentował zupełnie nowego XJ w 2009 roku, po tym jak Ford sprzedał brytyjską markę indyjskiej firmie Tata Group w 2008 roku.

Ford poprosił Jaguara o rozpoczęcie prac nad nowym modelem flagowym w 2005 roku, pod przewodnictwem Iana Calluma, głównego projektanta. Efektem tego była całkowita zmiana klasycznych linii XJ. Co więcej, rezultat przypominał bardziej sportowy sedan klasy wyższej niż kolejną luksusową ofertę na rynku. Odzwierciedlał sportowe korzenie brytyjskiej marki.

XJ, o kształcie przypominającym czterodrzwiowe coupe niż luksusowy samochód, charakteryzował się odważnym przodem z siatkowym grillem w kolorze srebrnym. Jego kocie reflektory były wyciągnięte do tyłu i podkreślone ośmioma diodami LED po obu stronach, pełniąc rolę dziennych świateł. Przód XJ był bardziej odpowiedni dla pojazdu GT, z dolnym zderzakiem wzbogaconym o centralny grill i dwa boczne wloty powietrza. Jego profil ukazywał długą, opadającą tylną szybę oraz wąskie boczne okna, a krótka klapa bagażnika była flankowana przez pionowe światła tylne i ozdobiona fruwającym Jaguarem marki.

Wnętrze, inspirowane luksusowymi łodziami, miało wykończenie w drewnie, które rozciągało się od paneli drzwiowych do górnej części deski rozdzielczej. Przednie fotele kubełkowe zaprojektowano z myślą o komforcie, ale z wystarczającym wsparciem bocznym. Pomiędzy nimi znajdowała się wysoka konsola centralna z obrotowym pokrętłem do wyboru biegów. Ławka z tyłu oferowała wystarczający komfort dla dwóch pasażerów, ale wysoki tunel skrzyni biegów ograniczał przestrzeń na nogi dla trzeciej osoby.

Pod maską, producent zainstalował gamę silników benzynowych i turbo-diesla pochodzących z serii XF. W momencie premiery dostępny był z silnikiem V-6 o pojemności 3,0 litra oraz V-8 o pojemności 5,0 litrów. Później producent rozszerzył ofertę.

Elegancki, sportowy i wyrafinowany, zupełnie nowy Jaguar XJ wnosi odważnego ducha luksusu motoryzacyjnego. Oferuje uwodzicielską mieszankę uderzającego designu, zapierającej dech w piersiach wydajności i inżynierii bez kompromisów.

Nowy Jaguar XJ to ucieleśnienie płynnego, współczesnego stylu motoryzacyjnego. Wydłużony kształt kropli wody okien bocznych tworzy sylwetkę samochodu i leży u podstaw jego płynnego designu. A nowy Jaguar XJ nie tylko prezentuje się aerodynamicznie: dzieli współczynnik oporu powietrza 0.29 z Jaguarem XF, co czyni je najbardziej aerodynamicznymi Jaguarami w historii.

Profil coupé zasłania wnętrze, które oferuje porównywalne poziomy przestrzeni do sedana o bardziej konwencjonalnym stylu. Jest tu wystarczająco miejsca dla pięciu pasażerów, a modele z przedłużonym rozstawem osi zapewniają pasażerom tylnych siedzeń jeszcze większy komfort dzięki dodatkowym 125 mm przestrzeni na nogi z tyłu.

Wspaniale zaprojektowane wnętrze ma wyraźny sportowy charakter. Panoramiczny szklany dach, standardowy w wszystkich modelach, dramatycznie podnosi poczucie światła i przestrzeni wewnątrz nowego Jaguara XJ. I zgodnie z jego statusem jako najwyższej klasy Jaguara czterodrzwiowego, XJ wprowadza nową generację technologii wnętrz, pioniersko stosując systemy wyświetlania i infotainmentu, takie jak innowacyjne wskaźniki wirtualne oraz opcjonalny system premium surround sound Bowers & Wilkins o mocy 1200W.

U podstaw konstrukcji nowego Jaguara XJ leży zastosowanie nowej generacji lekkiej architektury pojazdu. W głównej mierze wykonany z aluminium, wykorzystuje również magnez i stopy kompozytowe, co pozwala Jaguarowi na produkcję znacznie lżejszej i sztywniejszej karoserii – najlżejszej w swojej klasie. Nowa struktura, która zachowuje procesy nitowania i klejenia stosowane w przemyśle lotniczym, została dopracowana przy użyciu nowoczesnych materiałów w celu zapewnienia lepszej wytrzymałości, poprawionego wykończenia i lepszej wydajności bezpieczeństwa.

Nowy Jaguar XJ oferuje wybór czterech potężnych i wyrafinowanych silników, które wykorzystują najnowsze technologie napędowe, aby dostarczyć doskonałą kombinację wydajności i wiodącej w klasie efektywności. Na czołowej pozycji znajduje się niezwykle potężny superładowany silnik 5.0-litrowy AJ-V8 Gen III o mocy 510 KM, osiągający przyspieszenie od 0 do 60 mph w 4,7 sekundy (0-100 kph w 4,9 sekundy); dostępne są również silniki 470 KM superładowane i 385 KM wolnossące V8, w zależności od rynku.

Alternatywą bez kompromisów jest potężny silnik diesla 3.0-litrowy AJ-V6D Gen III o mocy 275 KM. Z podwójnymi sekwencyjnymi turbosprężarkami, ten silnik spełnia wszystkie oczekiwania dotyczące doświadczenia jazdy Jaguara, łącząc ogromną moc (0-60 mph w 6,0 sekundy, 0-100 kph w 6,4 sekundy) z imponującą oszczędnością paliwa i emisją CO2 (40.1 mpg i 184 g/km CO2).

Nowy Jaguar XJ zapewnia doświadczenie jazdy, które jest równie niezapomniane jak wygląd samochodu. Dzięki technologiom, które były pionierskie w ekscytujących modelach Jaguar XFR i Jaguar XKR, w tym ciągłemu regulowaniu tłumienia (Adaptive Dynamics), elektronicznie sterowanemu różnicowi tylnemu (Active Differential Control) oraz szybkiemu układowi kierowniczemu, nowy Jaguar XJ łączy responsywną, sportową dynamikę z wyrafinowaną, komfortową jazdą, której oczekuje się od luksusowego Jaguara.

Dzięki unikalnej lekkiej strukturze aluminiowej i nowym, zaawansowanym napędom, nowy Jaguar XJ już ma przewagę w zakresie zrównoważonej wydajności. Aluminiowa karoseria wykorzystuje ponad 50 procent materiałów pochodzących z recyklingu, z planem na zwiększenie tego do 75 procent. Panele karoserii wykonane z materiałów recyklingowych zużywają tylko 5 procent energii wymaganej do produkcji nowego aluminium, co przekłada się na potencjalną oszczędność trzech ton CO2 na pojazd.

KONCEPCJA

Wyraziste linie nowego Jaguara XJ stanowią kolejną śmiałą ewolucję nowego języka designu Jaguara. Uderzający, wydłużony kształt kropli wody w grafice okien bocznych tworzy opływowy profil samochodu, równoważony przez dramatyczną dolną linię krawędzi, emanującą z przednich kół, która wzmacnia jego dynamiczną postawę. Smukłe linie nowego Jaguara XJ są podkreślone przez napiętą linię talii, co dodatkowo akcentuje wrażenie długości i elegancji, a także tworzy naturalne napięcie, gdy zanika od przedniego nadkola do środkowej części auta, a następnie pojawia się jako mocny kontur w tylnej części.

Odważna, pewna twarz

Twarz XJ jest pewna siebie, z szerokim przednim rozstawem i krótkimi zwisami, które przyczyniają się do starannie wyważonych proporcji. Nos samochodu podąża za nowym językiem designu Jaguara, z odważnym i zdecydowanym wyglądem: potężna siatkowa atrapa chłodnicy i smukłe reflektory ksenonowe tworzą silną obecność na drodze.

Silna, muskularna dolna część samochodu kontrastuje z smukłą i elegancką linią dachu, inspirowaną oryginalnym Jaguarem XJ z 1968 roku. Owiewka tylna zmniejsza wizualną wagę słupków, nadając wrażenie ekskluzywnego, 'uniesionego’ dachu.

A nowy Jaguar XJ nie tylko wygląda elegancko i opływowo: jest, obok XF, najbardzej aerodynamicznym Jaguarem w historii. Samochód ma współczynnik oporu powietrza (Cd) wynoszący 0,29 i, co równie ważne, doskonałą stabilność na dużych prędkościach.

Kluczowym czynnikiem w osiągnięciu tego wysoko efektywnego wyniku aerodynamicznego była obszerna analiza dynamiki płynów (CFD), mająca na celu dopracowanie kształtu zanim samochód trafił do tunelu wiatrowego. Proces, który zapoczątkowano na programie XF, został podniesiony na wyższy poziom zaawansowania, a ponad 400 szczegółowych badań CFD przeprowadzono w początkowej fazie projektowania.

Każdy obszar nowego Jaguara XJ – od zewnętrznej powłoki po kompozytowy spód do finezyjnych siatek w układzie chłodzenia – został zoptymalizowany przy użyciu tego procesu. Kluczowe obszary obejmowały profil tylnej klapy, który został zaprojektowany w taki sposób, aby kontrolować przepływ powietrza bez potrzeby stosowania spojlera. Oprócz zmniejszonego oporu i imponująco niskiego hałasu wiatru, ogólny kształt osiąga aerodynamiczne obciążenia, które są starannie wyważone między przednią a tylną osią, aby zapewnić optymalną równowagę prowadzenia i stabilność przy dużych prędkościach.

Efektowne światła LED

Tylna część wyróżnia się czystym, rzeźbionym kształtem, świadomie pozbawionym zbędnych ozdób. Blacha strefy tylnej zachowuje swój czysty kształt, a pojedynczy skaczący motyw Jaguara sprawia mocne, pewne wrażenie. Zestawy świateł LED stylowo opływają tylne błotniki, a w ich skład wchodzą trzy dramatyczne, pionowe czerwone paski.

Architektoniczny design wnętrza

Przeważającym wrażeniem z wnętrza jest poczucie osobistej przestrzeni, podkreślone czystą, prostą formą dolnej deski rozdzielczej pokrytej skórą. Po bokach kabiny, odważna architektoniczna okleina drewniana przesuwa się do przodu z drzwi, aby spotkać się na przedzie samochodu, akcentując mocny, dynamiczny charakter nowego Jaguara XJ. To nowoczesne i liniowe użycie drewna pomaga tworzyć naprawdę przyjazną atmosferę.

Panoramiczny dach szklany był od samego początku integralną częścią koncepcji projektowej nowego Jaguara XJ. Umożliwia on niższą, bardziej opływową linię dachu oraz dramatycznie podnosi wrażenie światła i przestrzeni wewnątrz pojazdu. Mechanizm otwierający dach przesuwa szkło w górę i na zewnątrz, tak aby przestrzeń na głowę nigdy nie była ograniczona. Ciemny odcień i refleksyjna powłoka zapobiegają przegrzaniu wnętrza w silnym świetle słonecznym, podczas gdy podwójne elektryczne zasłony zapewniają dodatkowy poziom prywatności i osłony przed słońcem.

TECHNOLOGIA

Zgodnie ze swoją pozycją jako szczytowy sedan Jaguara, zupełnie nowy Jaguar XJ wprowadza nowoczesne technologie, wyświetlacze dla kierowcy oraz systemy infotainment, które ustanawiają ekscytujący nowy standard w swoim segmencie.

Gdy kierowca jest witany charakterystycznym „uściskiem dłoni” Jaguara – okrągły, żłobkowany aluminiowy pokrętło JaguarDrive Selector™ unosi się w dłoni kierowcy – stylowe animacje 3D pojawiają się w wirtualnym zestawie wskaźników i na centralnym ekranie dotykowym, dając natychmiastowy sygnał, że nowy Jaguar XJ w rewolucyjny sposób podchodzi do wyświetlania informacji w pojeździe.

Zaawansowane wirtualne wskaźniki

W zupełnie nowym Jaguarze XJ nie ma fizycznego wyświetlacza zestawu wskaźników. Zamiast tego, 12,3-calowy ekran w wysokiej rozdzielczości, wykorzystujący wyspecjalizowane – i doskonale zaprojektowane – wirtualne wskaźniki, zapewnia wszystkie funkcje tradycyjnych zegarów. Projektanci Jaguara skorzystali również z możliwości, jakie dają wirtualne wskaźniki, aby pomóc w priorytetyzacji najważniejszych informacji oraz stworzyć prawdziwe poczucie teatru dla kierowcy.

Gdy XJ się uruchamia, trzy wirtualne zegary budują się na Twoich oczach: środkowy zegar zawiera prędkościomierz, flankerowany z prawej strony przez obrotomierz, a z lewej przez okno z informacjami z wskaźnikami paliwa i temperatury.

Aby maksymalizować przejrzystość, wyświetlacz używa efektu 'reflektora’, aby podświetlić obszary wyświetlające najważniejsze informacje, takie jak aktualna prędkość lub obroty silnika. Gdy zajdzie potrzeba – na przykład, gdy paliwo jest na wykończeniu lub kierowca wybiera stację radiową – obrotomierz zanika, a jego miejsce tymczasowo zajmuje odpowiedni komunikat ostrzegawczy lub menu.

Priorytetyzacja wchodzi na wyższy poziom, gdy kierowca szukający jeszcze bardziej sportowych osiągów i prowadzenia wybierze tryb Dynamic. W tym przypadku, zegary przybierają sportowy czerwony odcień i mają wyraźny wskaźnik biegu, który świeci na czerwono, gdy osiągniesz limit obrotów.

Wyświetlacz Dual-View

Duży, 8-calowy ekran dotykowy w konsoli centralnej jest idealnym uzupełnieniem wirtualnego zestawu wskaźników, oferując intuicyjny sposób zarządzania wieloma funkcjami Jaguara XJ, w tym kontrolą klimatu, dźwiękiem, komunikacją i nawigacją.

Jednak wyświetlacz to nie tylko intuicyjny interfejs; posiada również technologię Dual-View, która pozwala kierowcy i pasażerowi z przodu na oglądanie zupełnie różnych treści na tym samym ekranie. Na przykład pasażer może oglądać telewizję lub film DVD, podczas gdy kierowca przegląda mapy nawigacyjne. Kompatybilność z słuchawkami pozwala pasażerowi słuchać, nie rozpraszając kierowcy.

Interfejs dotykowy pozwala na zredukowanie liczby tradycyjnych przycisków do minimum, z niewielką liczbą głównych kontroli umieszczonych poniżej wyświetlacza. Kierowca może także korzystać z najnowszej generacji systemu sterowania głosowego Jaguar, który przedstawia listę podpowiedzi kluczowych słów do kontrolowania określonej funkcji. Nowe podejście „mów, co widzisz” szybko pozwala kierowcy zyskać pewność i zaznajomienie się z takimi systemami jak telefon w samochodzie, nawigacja czy audio.

Elastyczne możliwości multimedialne, w tym dysk twardy (HDD)

Imponująca elastyczność, jaką zapewniają nowe wyświetlacze i systemy kontrolne, idzie w parze z możliwościami multimedialnymi nowego Jaguara XJ. W zależności od rynku i modelu, dostępny jest wybór odtwarzacza CD/DVD; odbiorników radiowych analogowych, DAB, HD lub SiriusTM; oraz telewizji cyfrowej lub analogowej. Ponadto, Media Hub zapewnia elastyczne połączenie poprzez dwa porty USB, transmisję audio Bluetooth® i wejście pomocnicze, które pozwala użytkownikom na podłączenie iPodów®, iPhone’ów®, laptopów i BlackBerry®, na przykład.

Jednostka audio wykorzystuje system dysku twardego (HDD), co pozwala na załadowanie płyt CD na HDD do późniejszego odtwarzania. GracenoteTM jest również włączone, aby umożliwić rozpoznanie informacji o artyście i utworze. System nawigacyjny pojazdu oparty jest również na HDD, zapewniając szybszy dostęp i łatwiejsze przechowywanie oraz aktualizację szczegółowych informacji mapowych.

DOŚWIADCZENIE

Dzięki sztywnej, lekkiej strukturze nadwozia, nowej generacji ultraefektywnym, wydajnym silnikom i najnowszym technologiom podwozia, nowy Jaguar XJ to znakomity luksusowy sportowy sedan, który zapewnia ekscytujące doświadczenie jazdy.

Głównym celem podczas opracowywania nowego Jaguara XJ było dostarczenie połączenia skoncentrowanej i responsywnej sportowej dynamiki, w połączeniu z elastycznością i wyrafinowaniem luksusowego pojazdu. Zupełnie nowy Jaguar XJ to samochód dla kierowcy, zaskakująco zwrotny jak na swoje rozmiary, ale bez jakichkolwiek kompromisów w kwestii komfortu.

Przy bardziej zrelaksowanych prędkościach cruise’owych nowy Jaguar XJ jest błogo cichy. Pełną tylną przegrodę, laminowane szkło we wszystkich głównych oknach, opływową aerodynamikę i zoptymalizowaną strukturę nadwozia pomagają zredukować poziom hałasu do absolutnego minimum. Gdy jest prowadzony w bardziej dynamiczny sposób, starannie dostrojone systemy poboru powietrza dostarczają inspirujący dźwięk silnika.

Umożliwiając jeszcze większy poziom kontroli osobistej, kierowca Jaguara XJ może dostosować doświadczenie jazdy do swojego nastroju lub warunków. JaguarDrive ControlTM oferuje dwa różne tryby: tryb Dynamic, dla sportowego i responsywnego charakteru, oraz tryb Zimowy, dla większej pewności w warunkach o niskiej przyczepności. Każdy tryb zmienia charakterystyki mapowania silnika, zmiany biegów, systemów Adaptive Dynamics i Active Differential Control oraz interwencji DSC.

W trybie Dynamic zmiany biegów są opóźnione, zawieszenie usztywnia się, a nawet prezentacja i kolor głównych wskaźników ulegają zmianie. A w trybie Zimowym, skrzynia biegów wybiera drugi bieg, aby zapewnić lepszą przyczepność od miejsca.

Są również wewnętrzne technologie pasywnego bezpieczeństwa z aktywnymi pasami bezpieczeństwa, które przyciągają do siedzenia podczas gwałtownego hamowania lub ostrego zakrętu, a także gdy aktywowany jest tryb Dynamic.

Wydajne, wyrafinowane silniki

Nowy Jaguar XJ oferuje wybór do czterech potężnych i wyrafinowanych silników. Na czołowej pozycji znajduje się supersilny nowy silnik 5.0-litrowy V8, dostępny z mocą 510 KM lub 470 KM, w zależności od modelu. Nowy flagowy silnik Jaguara, 510 KM V8, dostępny jest tylko w najwyższym modelu Supersport. Inną opcją benzynową jest gładki i responsywny silnik V8 o mocy 385 KM z wolnym ssaniem, natomiast gamę dopełnia potężny silnik diesla 3.0-litrowy AJ-V6D Gen III o mocy 275 KM. Z podwójnymi sekwencyjnymi turbosprężarkami, silnik V6 diesla łączy ogromną moc z imponującą ekonomiką paliwa i emisją CO2.

Nowe silniki benzynowe 5.0-litrowe AJ-V8 Gen III z bezpośrednim wtryskiem zostały wprowadzone na początku 2009 roku. Zostały one opracowane od podstaw, aby dostarczać znacznie zwiększoną moc i moment obrotowy, ale przy poprawionych emisjach i efektywności paliwowej. Szczególny nacisk położono również na osiągnięcie sportowego charakteru, łącząc responsywny moment obrotowy na niskich obrotach z energicznymi osiągami na wysokich obrotach.

Nowy V8 ma zwartą i lekką konstrukcję w pełni aluminiową, z klasowymi niskimi poziomami wewnętrznego tarcia. Posiada nowatorski system wtrysku paliwa z centralnie umieszczonym, wielootworowym, kierowanym strumieniem, który dostarcza paliwo pod ciśnieniem do 150 bar bezpośrednio do centrum komory spalania, maksymalizując mieszanie powietrza z paliwem i poprawiając kontrolę spalania.

Efektywność jest jeszcze bardziej zwiększona dzięki innowacyjnemu nowemu systemowi zmiennego czasowania wałka rozrządu (VCT), który jest aktywowany przez dodatnie i ujemne momenty obrotowe generowane przez otwieranie i zamykanie zaworów dolotowych i wydechowych, zamiast przez ciśnienie oleju. Dzięki temu rozmiar pompy olejowej mógł zostać zmniejszony, co oszczędza energię i zmniejsza zużycie paliwa.

Silniki doładowane o mocy 510 KM i 470 KM są wyposażone w superładowarkę szóstej generacji z podwójnym wirnikiem (TVS). Kompaktowa jednostka typu Roots ma konstrukcję wirnika o wysokim heliksie, co zwiększa termodynamiczną efektywność superładowarki o 16 procent i poprawia jakość dźwięku na tyle, że jednostka jest teraz praktycznie niesłyszalna.

Wolnossąca wersja jest wyposażona w nowy zmienny kolektor dolotowy (VIM) i przełączanie profilu wałka rozrządu (CPS) na wałku dolotowym, które współpracują ze sobą, aby optymalizować moc i moment obrotowy w całym zakresie obrotów.

Rezultaty są naprawdę imponujące. W porównaniu do silników V8 4,2-litrowych w poprzednim Jaguarze XJ, moc wzrosła o 29 procent zarówno w przypadku wersji 510 KM z doładowaniem, jak i wolnossącej. Silnik 470 KM z doładowaniem jest o 19 procent silniejszy niż wycofywany silnik 4,2-litrowy.

Mimo znaczącego wzrostu wydajności, emisje CO2 i zużycie paliwa pozostają na konkurencyjnych poziomach dla obu silników, które spełniają również rygorystyczne normy emisji EU5 i US ULEV2.

Zaawansowany nowy silnik diesla V6 z podwójnym turbodoładowaniem

Nowy silnik diesla 3.0-litrowy AJ-V6D Gen III wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, aby dostarczać płynne osiągi z wyjątkową efektywnością, zapewniając nowemu Jaguarowi XJ moc, reakcję i wyrafinowanie w premium segmentu diesla.

Kluczową cechą nowego silnika diesla V6 jest unikalny system turbosprężarek „równoległych sekwencyjnych”, pierwszy tego typu zamontowany w silniku V na całym świecie. Dostarczając wysoki moment obrotowy w całym zakresie obrotów silnika, poprawioną reakcję na gaz i niskie emisje CO2, podwójne turbosprężarki działają sekwencyjnie, aby dostarczać niezrównaną reakcję i moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych, jednocześnie dostarczając imponującą moc przy wyższych prędkościach.

Przy codziennej jeździe, w tym na autostradzie, responsywna, zmienna geometria główna turbosprężarka wykonuje całą pracę, podczas gdy mniejsza, o stałej geometrii, turbosprężarka pomocnicza jest w uśpieniu, oszczędzając energię i poprawiając wydajność. Gdy obroty silnika wzrastają powyżej 2800 obr./min, turbosprężarka pomocnicza jest uruchamiana w ciągu 300 milisekund, płynnie i bezproblemowo zwiększając moc silnika bez zauważalnego opóźnienia turbo ani nagłego skoku mocy.

Inżynierowie Jaguara szczególnie skupili się na problemie „opóźnienia” turbosprężarki przy niskich prędkościach obrotowych. Nowy AJ-V6D znacząco przewyższa swoich rywali w tym zakresie, dostarczając 500 Nm momentu obrotowego w zaledwie 500 milisekund od biegu jałowego.

Nowy system wtrysku paliwa ze wspólną szyną dostarcza do pięciu wtrysków diesla w każdej cyklu pod ciśnieniem 2000 bar, zwiększając moc, poprawiając ekonomię i redukując emisję CO2 i cząstek stałych. System minimalizuje także hałas spalania, co w połączeniu z kompaktowym żeliwnym blokiem (CGI) oraz kompleksowymi środkami wygłuszającymi czyni nowy silnik jednym z najcichszych premium diesli dostępnych obecnie na rynku.

Doskonałe osiągi w zakresie emisji uzyskiwane są dzięki wykorzystaniu tradycyjnych katalizatorów utleniających diesla i filtrów cząstek stałych (DPF). Poziomy NOx są redukowane u źródła poprzez projekt spalania, system wtrysku ze wspólną szyną oraz w pełni zoptymalizowany system EGR z obejściem. W rezultacie specjalistyczna obróbka spalin NOx nie jest konieczna, unikając potrzeby stosowania dodatkowych metali szlachetnych w układzie wydechowym.

W porównaniu z wysoko ocenianą jednostką 2.7-litrową, która stanowiła do 25 procent sprzedaży XJ na całym świecie, nowy silnik V6 Diesla jest o 33 procent mocniejszy o mocy 275 KM, podczas gdy moment obrotowy wzrasta o 38 procent do znacznego 600 Nm.

Gdy połączy się to z lekką strukturą XJ, zyski w wydajności są znaczne. Przyspieszenie do 60 mph zajmuje zaledwie 6,0 sekundy, w drodze do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 155 mph. Efektywność paliwowa i emisje są również imponujące, ponieważ wersja napędzana dieslem XJ osiąga wyniki ekonomiczne na poziomie 40.1 mpg i emisje CO2 wynoszące 184 g/km.

Zaawansowana sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów

Wszystkie silniki w nowym Jaguarze XJ przenoszą moc za pomocą ulepszonej wersji cenionej sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów Jaguara. Skrzynia biegów ma w pełni adaptacyjny system zmiany biegów, który dostarcza niezwykle płynne zmiany biegów i optymalizuje wydajność oraz ekonomikę w każdych warunkach. Wzory zmian biegów są ciągle dostosowywane do aktualnego stylu jazdy, a punkty zmiany biegów różnią się w zależności od tego, czy kierowca przyjmuje bardziej sportowe, czy zrelaksowane podejście.

Wysokie poziomy momentu obrotowego generowane przez nowe silniki umożliwiają korzystanie z funkcji blokady konwertera momentu obrotowego nawet przy niskich prędkościach, bez ślizgu, co dodatkowo poprawia emisje CO2 i efektywność paliwową.

Jak przystało na sportowy sedan, wszystkie modele XJ są wyposażone w system Jaguar Sequential Shift™, umożliwiający ręczną zmianę biegów, z łopatkami zmiany biegów umieszczonymi za kierownicą. System został dostrojony do szybszych reakcji, co skutkuje gładszym, bardziej dynamicznym odczuciem zmiany biegów i niemal natychmiastową reakcją.

Cykl życia pojazdu

Nowy Jaguar XJ przyjmuje nowe podejście do zrównoważonej motoryzacji, dzięki lekkiej aluminiowej konstrukcji nadwozia i zaawansowanym napędom. Wspiera to dostarczając doskonałą jakość oraz niezwykle niskie koszty eksploatacji.

Jaguar rozwija swoje podejście do zrównoważonego rozwoju, koncentrując się na „cyklu życia” pojazdu; bardziej rygorystyczne podejście do zrównoważonego rozwoju niż działania niezależne, takie jak zużycie paliwa czy emisje CO2.

Podejście cyklu życia oznacza minimalizowanie ilości używanych materiałów, włączanie materiałów z recyklingu wszędzie tam, gdzie to możliwe, stosowanie procesów produkcji o niskim zużyciu energii, maksymalizację trwałości i ułatwienie recyklingu pojazdu po zakończeniu jego życia.

Aluminiowa architektura Jaguara jest znaczącym wkładem w zrównoważenie nowego Jaguara XJ. Używa około 50 procent materiałów z recyklingu w nadwoziu, a plany zakładają zwiększenie tej liczby do 75 procent. To samo w sobie tworzy oszczędność trzech ton CO2 na pojazd w porównaniu do nadwozia wykonanego z nowego aluminium.

Nowy Jaguar XJ wciąż osiąga doskonałe wyniki, gdy rozważyć bardziej tradycyjne miary zrównoważonego rozwoju, takie jak emisje CO2, gdzie 3.0-litrowy AJ-V6D emituje tylko 184 g/km.

WSKAZÓWKI DLA KIEROWCY I SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA

Aby uzupełnić potężne silniki i zaawansowaną dynamikę jazdy, nowy Jaguar XJ zapewnia kompleksowy zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa, w tym: System Antyblokujący Hamulców (ABS), Dynamiczną Kontrolę Stabilności (DSC), Kontrolę Hamowania w Zakręcie (CBC), Kontrolę Podsterowności, Elektroniczna Dystrybucję Siły Hamowania (EBD), Elektroniczną Kontrolę Trakcji (ETC), Asystenta Hamowania w Nagłych Wypadkach (EBA), Kontrolę Momentu Hamowania Silnika oraz dla pojazdów wyposażonych w Tempomat adaptacyjny (ACC), elektroniczne wstępne napełnienie hamulców.

System DSC o dwóch stopniach łączy normalną funkcję włączania-wyłączania DSC, która reaguje, gdy tylko wykryje poślizg, z Trac DSC – który pozwala na większy poślizg przed interwencją – w celu uzyskania bardziej sportowych doświadczeń z jazdy. Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku DSC przez 10 sekund całkowicie dezaktywuje interwencje elektroniczne, pozwalając doświadczonemu kierowcy w pełni wykorzystać potencjał podwozia nowego Jaguara XJ w sprzyjających warunkach.

Nowe Jaguary XJ z silnikiem doładowanym są wyposażone w nowoczesny system Kontroli Różnicowej Aktywnej (ADC), który został wprowadzony na początku 2009 roku w modelach XKR i XFR. System ten wykorzystuje komputerowo sterowany mechanizm różnicowy do równomiernego rozdzielania momentu obrotowego na tylne koła w znacznie bardziej wyrafinowany sposób niż konwencjonalny mechaniczny mechanizm różnicowy, poprawiając zarówno przyczepność, jak i stabilność dynamiczną, a także zapewniając bardziej sportowe prowadzenie.

ADC wykorzystuje elektronicznie sterowane wielopłytkowe sprzęgło w napędzie końcowym do zmiany stopnia blokady różnicowej – a tym samym proporcji momentu obrotowego do każdego tylnego koła napędowego – w zależności od warunków nawierzchni i zastosowanego naporu. Jego strategie sterowania optymalizują przyczepność na każdym kole, poprawiając przyspieszenie na nawierzchniach o niskiej przyczepności oraz zwiększając zdolność pokonywania zakrętów, ale bez negatywnego wpływu na wykończenie czy stabilność.

Kierowcy nowego Jaguara XJ korzystają także z wielu dodatkowych funkcji aktywnego bezpieczeństwa, które zapewniają większe poczucie pewności i bezpieczeństwa na drodze.

Reflektory ksenonowe dostępne są z inteligentnym systemem świateł drogowych, który automatycznie włącza i wyłącza światła drogowe w zależności od obecności nadjeżdżających pojazdów i panujących warunków oświetleniowych. Funkcja ta połączona jest z adaptacyjnym oświetleniem, które obraca reflektory, aby podążały za drogą podczas skręcania, a także zapewnia dodatkowe oświetlenie LED przy manewrowaniu przy niskich prędkościach.

Inne technologie obejmują Tempomat adaptacyjny, który monitoruje odstęp do ruchu przed nim i odpowiednio dostosowuje system tempomatu oraz prędkość; radarowy system monitorowania martwego pola, który informuje kierowcę XJ o pojazdach znajdujących się w bliskiej odległości po obu stronach; oraz System Monitorowania Ciśnienia w Oponach, który nieustannie monitoruje ciśnienie i temperaturę.

ZAAWANSOWANA INŻYNIERIA NADWOZIA

Zaawansowana lekka architektura nadwozia nowego Jaguara XJ jest bardzo imponująca sama w sobie – ale technologie zastosowane w jej rozwoju inżynieryjnym również zasługują na uwagę. Wprowadzone przez Jaguara podczas rozwoju XF, procesy Virtual Process (VP) i Virtual Series (VS) wykorzystują ogromną moc obliczeniową i zaawansowane programy modelowania do tworzenia i doskonalenia komponentów i systemów w wirtualnym świecie, długo przed wyprodukowaniem fizycznych części.

VP i VS znacząco poprawiają jakość i wydajność produkcji, przynosząc korzyści w zakresie rzemiosła, trwałości i niezawodności.

W nowym Jaguarze XJ, to przełomowe podejście zostało wzmocnione przez użycie nowoczesnego Centrum Wirtualnej Rzeczywistości Jaguara, znajdującego się w siedzibie Jaguara Land Rover w Warwickshire.

Wirtualna rzeczywistość w czterech ścianach 'jaskini’ pozwala inżynierom wizualizować modele CAD pojazdów i komponentów jako pełnowymiarowe obrazy 3D, korzystając z ośmiu potężnych projektorów w wysokiej rozdzielczości do tworzenia obrazów o jakości fotograficznej. Nosząc okulary 3D, inżynierowie zyskują bezprecedensowy dostęp do swoich projektów, oglądając wirtualny samochód z każdej perspektywy, wewnątrz i na zewnątrz.

Ta technologia okazała się szczególnie skuteczna w identyfikowaniu potencjalnych konfliktów z trasowaniem rur i okablowania wewnątrz pojazdu, co pozwala na rozwiązanie problemów bardzo wcześnie w procesie projektowania.

Osiągnięcie jakości wiodącej w klasie było obsesją w całym procesie rozwoju nowego Jaguara XJ, z niemal 40 000 specyficznymi ocenami jakości przeprowadzonymi na wczesnym etapie rozwoju pojazdu. Przekroczenie oczekiwań klientów w zakresie 'postrzeganej jakości’ było szczególnym celem, z wszystkimi komponentami, które klient może zobaczyć, dotknąć lub powąchać dokładnie analizowanymi, aby zapewnić, że spełniają lub przewyższają wyzwania odpowiednie dla Jaguara.

Całe nadwozie nowego Jaguara XJ – włącznie ze strukturą podwozia monocoque i zewnętrznymi panelami nadwozia – wykonane jest z kombinacji komponentów aluminiowych formowanych, odlewanych i ekstrudowanych. Połączenia w skorupie są nitowane i klejone przy użyciu technik pierwotnie opracowanych w przemyśle lotniczym i dostosowanych do użycia w motoryzacji przez Jaguara.

Postęp w nowym Jaguarze XJ polega na zastosowaniu nowych materiałów, takich jak aluminiowe stopy 'Fusion’ i zoptymalizowany design nadwozia. Razem te elementy dostarczają poprawioną wytrzymałość, lepsze wykończenie i lepszą wydajność bezpieczeństwa.

ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY

Doskonała sztywność skrętna aluminiowej struktury nadwozia nowego Jaguara XJ zapewnia idealną podstawę dla jego układu zawieszenia. Dalszy rozwój projektu przyjętego przez sportowy samochód Jaguar XK i sportowy sedan XF, zawieszenie nowego Jaguara XJ jest wierne nowoczesnemu DNA Jaguara, opracowane, aby dostarczać skoncentrowany i responsywny sportowy charakter w połączeniu z elastycznością i wyrafinowaniem niezbędnym dla luksusowego sportowego sedana.

Przednie zawieszenie odzwierciedla nowy XF, z nieregularnymi wahaczami o różnej długości, wykonanymi z odlewanego aluminium, zawieszonymi na sprężynach spiralnych. Przedni podwozie jest bezpośrednio zamocowane do nadwozia, aby poprawić reakcję układu kierowniczego i precyzję prowadzenia. System jest zaprojektowany tak, aby zapewnić maksymalną kontrolę, oferując doskonałą stabilność w linii prostej i silne właściwości zapobiegające nurkowaniu podczas intensywnego hamowania, z minimalnym hałasem drogowym i wibracjami.

Z tyłu, zawieszenie wielowahaczowe zamontowane na podwoziu z lekkimi odlewanymi aluminiowymi łącznikami dzieli tę samą zaawansowaną konstrukcję, co nowy XK i XF. Jednak dla nowego Jaguara XJ zastosowano zawieszenie pneumatyczne.

Zawieszenie pneumatyczne utrzymuje optymalną wysokość jazdy przez cały czas i również pomaga zapewnić, że nowy Jaguar XJ zachowuje wysoki poziom wyrafinowania i komfortu jazdy bez kompromisów wobec sportowych cech prowadzenia.

Aby pomóc osiągnąć pożądany balans między doskonałym prowadzeniem przy dużych prędkościach a komfortem jazdy, XJ korzysta również z zaawansowanego systemu aktywnego tłumienia Adaptive Dynamics. Wprowadzony na początku 2009 roku w nowych modelach XK i XFR, system ten automatycznie optymalizuje ustawienia dampingu zawieszenia w zależności od warunków drogowych i sposobu jazdy pojazdu. Zapewnia ono ciągłą zmienność tłumienia między sztywniejszym sportowym ustawieniem a łagodniejszym ustawieniem dla komfortu jazdy, dostarczając optymalnej kontroli nad nadwoziem i komfortem jazdy w każdych warunkach.

Nowy Jaguar XJ korzysta z ulepszonego systemu wspomaganego kierownicy o zmiennej przekładni, dostosowanego do zapewnienia mniejszego wysiłku podczas parkowania przy niskich prędkościach z większą precyzją i informacją zwrotną przy wyższych prędkościach, w tym pozytywnym odczuciu 'na środku’, które stało się dynamicznym znakiem rozpoznawczym Jaguara.

HAMULCE, KOŁA I OPONY

Nowy Jaguar XJ korzysta z tej samej potężnej technologii hamulcowej, która została opracowana dla nowego sportowego modelu XK. XJ z silnikiem diesla i wolnossącym V8 są wyposażone w tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm z przodu i 326 mm z tyłu. Potężne modele V8 z doładowaniem o mocy 470 KM i 510 KM mają tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm, które są zatrzymywane przez lekkie aluminiowe zaciski pływające z podwójnymi tłokami, a z tyłu tarcze o średnicy 376 mm. Wszystkie tarcze w gamie są wentylowane.

System elektrycznego hamulca postojowego Jaguara, który automatycznie włącza się po wyłączeniu silnika i jest zwalniany przy wyborze biegu Drive, ma opcję ręcznego działania w razie potrzeby, przy użyciu eleganckiego chromowanego kontrolera w konsoli centralnej.

Większość nowych modeli Jaguara XJ będzie wyposażona w obręcze aluminiowe o średnicy 19 lub 20 cali, chociaż w niektórych rynkach oferowany będzie model 18-calowy. Istnieje sześć oszałamiających wzorów, z dodatkowymi opcjami polerowanych lub chromowanych wykończeń.

Po raz pierwszy w historii Jaguara w sedanach szersze koła z oponami o niższym profilu zamontowano z tyłu pojazdu, optymalizując przyczepność i wzmacniając sportową sylwetkę pojazdu.

FUNKCJE PASYWNEGO BEZPIECZEŃSTWA

2.0L LWB 8AT (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc177 Kw @ 5500 Rpm
241 Hp @ 5500 Rpm
237 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1900 Rpm
340 Nm @ 1900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.7 Galony (82.1 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50R18
Długość206.6 In (5248 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/63.1 In (1
Rozstaw osi119.3 In (3030 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika18.3 Cuft (518 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3743 Lbs (1698 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4938 Lbs (2240 Kg)
Spalanie miasto17.3 Mpg Us (13.6 L/100Km)
Spalanie trasa34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Średnie spalanie25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Emisja CO2216 G/Km

2.0L SWB 8AT (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc177 Kw @ 5500 Rpm
241 Hp @ 5500 Rpm
237 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1900 Rpm
340 Nm @ 1900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.7 Galony (82.1 L)
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50R18
Długość201.7 In (5123 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/63.1 In (1
Rozstaw osi119.3 In (3030 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika18.3 Cuft (518 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3686 Lbs (1672 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4938 Lbs (2240 Kg)
Spalanie miasto17.3 Mpg Us (13.6 L/100Km)
Spalanie trasa34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Średnie spalanie25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Emisja CO2216 G/Km

3.0L V6 LWB 8AT (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc250 Kw @ 6500 Rpm
340 Hp @ 6500 Rpm
335 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 3500 Rpm
450 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.7 Galony (82.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40R19
Długość206.6 In (5248 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/63.1 In (1
Rozstaw osi119.3 In (3030 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika18.3 Cuft (518 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3966 Lbs (1799 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5179 Lbs (2349 Kg)
Spalanie miasto16.7 Mpg Us (14.1 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO2224 G/Km

3.0L V6 LWB 8AT AWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc250 Kw @ 6500 Rpm
340 Hp @ 6500 Rpm
335 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 3500 Rpm
450 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.7 Galony (82.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40R19
Długość206.6 In (5248 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/63.1 In (1
Rozstaw osi119.3 In (3030 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika18.3 Cuft (518 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4034 Lbs (1830 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5245 Lbs (2379 Kg)
Spalanie miasto16.4 Mpg Us (14.3 L/100Km)
Spalanie trasa34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Emisja CO2237 G/Km

3.0L V6 SWB 8AT (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc250 Kw @ 6500 Rpm
340 Hp @ 6500 Rpm
335 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 3500 Rpm
450 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.7 Galony (82.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40R19
Długość201.7 In (5123 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/63.1 In (1
Rozstaw osi119.3 In (3030 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika18.3 Cuft (518 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3915 Lbs (1776 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5101 Lbs (2314 Kg)
Spalanie miasto16.7 Mpg Us (14.1 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO2224 G/Km

3.0L V6 SWB 8AT AWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc250 Kw @ 6500 Rpm
340 Hp @ 6500 Rpm
335 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 3500 Rpm
450 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.7 Galony (82.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40R19
Długość201.7 In (5123 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/63.1 In (1
Rozstaw osi119.3 In (3030 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika18.3 Cuft (518 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3982 Lbs (1806 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5170 Lbs (2345 Kg)
Spalanie miasto16.4 Mpg Us (14.3 L/100Km)
Spalanie trasa34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Średnie spalanie24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Emisja CO2233 G/Km

5.0L V8 LWB 6AT (385 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5000 Cm3
Moc283 Kw @ 6500 Rpm
385 Hp @ 6500 Rpm
380 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy380 Lb-Ft @ 3500 Rpm
515 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyMultipoint Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.7 Galony (82.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40R19
Długość206.5 In (5245 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/63.1 In (1
Rozstaw osi119.3 In (3030 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika18.3 Cuft (518 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3908.7 Lbs (1773 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5147.7 Lbs (2335 Kg)
Spalanie miasto13.8 Mpg Us (17 L/100Km)
Spalanie trasa28.6 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Średnie spalanie20.6 Mpg Us (11.4 L/100Km)
Emisja CO2269 G/Km

5.0L V8 Supercharged LWB 6AT (510 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5000 Cm3
Moc375 Kw @ 6000 Rpm
510 Hp @ 6000 Rpm
503 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy461 Lb-Ft @ 2500-5500 Rpm
625 Nm @ 2500-5500 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.7 Galony (82.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/35R20
Długość206.5 In (5245 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/63.1 In (1
Rozstaw osi119.3 In (3030 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika18.3 Cuft (518 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4221.8 Lbs (1915 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5269 Lbs (2390 Kg)
Spalanie miasto12.8 Mpg Us (18.4 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie19.4 Mpg Us (12.1 L/100Km)
Emisja CO2289 G/Km

5.0L V8 Supercharged SWB 6AT (510 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5000 Cm3
Moc375 Kw @ 6000 Rpm
510 Hp @ 6000 Rpm
503 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy461 Lb-Ft @ 2500-5500 Rpm
625 Nm @ 2500-5500 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.7 Galony (82.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/35R20
Długość201.6 In (5121 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/63.1 In (1
Rozstaw osi119.3 In (3030 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika18.3 Cuft (518 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4171.1 Lbs (1892 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2513.9 Lbs (1140 Kg)
Spalanie miasto13.8 Mpg Us (17 L/100Km)
Spalanie trasa28.6 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Średnie spalanie20.6 Mpg Us (11.4 L/100Km)
Emisja CO2289 G/Km

5.0L V8 SWB 6AT (385 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5000 Cm3
Moc283 Kw @ 6500 Rpm
385 Hp @ 6500 Rpm
380 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy380 Lb-Ft @ 3500 Rpm
515 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.7 Galony (82.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40R19
Długość201.6 In (5121 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/63.1 In (1
Rozstaw osi119.3 In (3030 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika18.3 Cuft (518 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3869.1 Lbs (1755 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5070.6 Lbs (2300 Kg)
Spalanie miasto13.8 Mpg Us (17 L/100Km)
Spalanie trasa28.6 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Średnie spalanie20.6 Mpg Us (11.4 L/100Km)
Emisja CO2269 G/Km

3.0L V6 LWB 6AT (275 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2993 Cm3
Moc202 Kw @ 4000 Rpm
275 Hp @ 4000 Rpm
271 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 2000 Rpm
500 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.7 Galony (82.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/35R20
Długość206.6 In (5248 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/63.1 In (1
Rozstaw osi119.3 In (3030 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika18.3 Cuft (518 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3996.9 Lbs (1813 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5213.9 Lbs (2365 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2189 G/Km

3.0L V6 SWB 6AT (275 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2993 Cm3
Moc202 Kw @ 4000 Rpm
275 Hp @ 4000 Rpm
271 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 2000 Rpm
500 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.7 Galony (82.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/35R20
Długość201.6 In (5121 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/63.1 In (1
Rozstaw osi119.3 In (3030 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika18.3 Cuft (518 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3959.5 Lbs (1796 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5213.9 Lbs (2365 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2184 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.