JAGUAR XJR 1997-2003

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Choć nikt nie narzekał na to, że sedan XJ jest wolny lub mało dynamiczny, brytyjska firma nagle przypomniała sobie, że kiedyś była sławna na torach wyścigowych. I tak powstał model XJR.

W 1997 roku Jaguara zdecydowało, że ma dość silników rzędowych szóstek w swoich luksusowych pojazdach, więc postanowiło wprowadzić nową generację silników, jednostki AJ-V8. Jak sama nazwa wskazuje, były to silniki V8, a inżynierowie firmy uznali, że można wprowadzić ulepszenia, dodając do nich doładowanie!

Na zewnątrz było tylko kilka wskazówek, które mogłyby powiedzieć, że to XJR. Oczywiście, była srebrna kratka zamiast tej w kolorze nadwozia. Na szybkim, czterodrzwiowym brytyjskim aucie znajdował się specyficzny zestaw kół z lekkich stopów. Był także podwójny wydech, z każdą rurą po jednej stronie pojazdu z tyłu. Co więcej, nowa generacja XJ, zaprezentowana na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1997 roku, była smuklejsza i wywoływała łzy u wielu wysokich osób z powodu niskiego dachu. Ale inni się tym nie przejmowali.

W środku panowała ta sama brytyjska atmosfera luksusu, co wcześniej, uzupełniona skórą, drewnem i wysokiej jakości materiałami. Przycisków było tyle, ile trzeba, a wszystkie znajdowały się tam, gdzie powinny, a nie ukryte za kierownicą. Dż-stylizowany wybierak biegów był typowy tylko dla Jaguara. Miejsce z tyłu było wystarczające dla pasażerów średniego wzrostu. Natomiast osoby wysokie wcale nie były zadowolone.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.