JAGUAR XJR575 2017-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

JAGUAR XJR575 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćJAGUAR XJR575 2017-Present

Jaguar XJ575 nie był najwygodniejszym samochodem do przewozu, ale z pewnością był znacznie subtelniejszy niż S-Class AMG czy Audi S8.

Jaguar wprowadził wersję 575 dla modelu XJ w 2017 roku jako model 2018, a był to więcej niż tylko zwykły limuzyna, która mogła przetransportować właściciela z punktu A do B. W zależności od opcji, które wybierali klienci, samochód mógł wyglądać bardziej lub mniej stonowanie, ale niezależnie od tego, był szybki. Naprawdę bardzo szybki!

W odróżnieniu od pozostałych modeli XJ, XJR575 miał inny zderzak z niższym przednim spojlerem oraz dużą, czarną kratkę chłodnicy. Emblemat Jaguara był czerwony, przypominając, że to nie była zwykła wersja. Bez względu na kolor, wloty powietrza na masce zdradzały naładowany silnik pod maską. W lampach przednich brytyjski producent zamontował swoje charakterystyczne diodowe światła dzienne w kształcie litery J.

Wnętrze samochodu różniło się od reszty modeli XJ. Było nadal luksusowe, ale fotele przednie z wysokimi bokami były pokryte skórą w diamentowy wzór. W samochodzie znajdowało się wiele oznaczeń 575, aby przypominać pasażerom, co to za model. Na konsoli centralnej umieszczono 1-calowy monitor dotykowy, który kontrolował różne funkcje samochodu, w tym klimatyzację, nawigację czy system audio. W wersji z wydłużonym rozstawem osi, XJ575 oferował ponad metr (3 stopy) miejsca na nogi.

Pięciolitrowy silnik z doładowaniem generował 575 KM, a Jaguar połączył go z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Cała moc trafiała na tylne koła. Dzięki temu samochód mógł przyspieszać od 0 do 60 mph (0-97 kph) w zaledwie 4,2 sekundy. W przeciwieństwie do większości niemieckich szybki luksusowych sedanów, mógł osiągnąć prędkość do 186 mph (299 kph).

XJ to szczytowa propozycja w gamie sedanów Jaguar. Luksusowy sportowy sedan oferuje niespotykaną kombinację designu Jaguar i dynamiki jazdy, a także najwyższy poziom luksusowego wykończenia zarówno dla kierowców, jak i pasażerów.

Jego autorytatywny, a zarazem elegancki design oparty jest na aluminiowej architekturze Jaguar. Niskie, coupe-kształtne proporcje, precyzyjne linie oraz starannie dobrane proporcje sprawiają, że auto jest natychmiast rozpoznawalne jako Jaguar z każdej strony.

Wnętrze oferuje idealne połączenie misternie wykonanych detali i pięknie wykończonych materiałów, takich jak skóra pół-anilinowa oraz fornir, w połączeniu z zaawansowaną technologią. Pasażerowie z tyłu cieszą się przestrzenią na nogi przekraczającą metr w modelach z wydłużonym rozstawem osi.

W modelu 2018MY dostępny jest nowy flagowy model Jaguar XJR575, który wyróżnia się unikalnymi elementami designu zewnętrznego i wewnętrznego, w tym dwoma wyjątkowymi kolorami lakieru stworzonymi przez specjalną jednostkę Jaguar Land Rover. Wnętrze wyróżnia się także charakterystycznymi fotelami z kwadratowym pikowaniem oraz dodatkowym oznakowaniem 575.

„Jaguar XJ to największy model w naszej gamie sedanów, zachowujący fizyczną obecność i elegancki design, jakiego klienci oczekują od flagowego modelu Jaguar. Każdy, kto widzi ten samochód, od razu wie, że zarówno jazda, jak i siedzenie w nim to prawdziwa przyjemność. Misternie wykonane detale zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz dają właścicielom i pasażerom poczucie obcowania z czymś wyjątkowym.” – Ian Callum, Dyrektor ds. Designu, Jaguar

Tworzenie dynamicznego i wyrafinowanego doświadczenia jazdy zawsze było kluczowe dla atrakcyjności Jaguara XJ. Zaawansowane amortyzatory Adaptive Dynamics dostosowują się do warunków drogowych i stylu jazdy, monitorując pojazd do 500 razy na sekundę. Analizując przyspieszenie, pokonywanie zakrętów, aktywność pedałów gazu i hamulca oraz współpracując z systemem zawieszenia pneumatycznego, inteligentne ustawienie poprawia kontrolę nad nadwoziem podczas dynamicznej jazdy, nie rezygnując z komfortu podróży.

Jaguar XJR575 posiada unikalną wersję legendarnego silnika V8 o pojemności 5,0 litra z superładowaniem. Oferując moc 575KM i moment obrotowy 700Nm, silnik przyspiesza pojazd od 0 do 100 km/h w czasie 4,4 sekundy (0-60 mph w 4,2 sekundy) i osiąga maksymalną prędkość 186 mph (300 km/h). Zwiększenie o 25KM jest wynikiem udoskonalonej kalibracji silnika.

Przywództwo Jaguara w zakresie odczucia prowadzenia i dynamiki pojazdu wzmacnia zastosowanie elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS) w modelach z napędem na tylne koła. To ustawienie wspiera także szereg zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy (ADAS), w tym asystenta utrzymania pasa ruchu, monitorowania stanu kierowcy oraz asystenta parkowania w przestrzeni równoległej.

Wydajność pojazdu jest znakomita nawet w trudnych warunkach z przyczepnością dzięki funkcji All-Surface Progress Control (ASPC). Opracowana do jazdy z niską prędkością w trudnych warunkach, ASPC automatycznie zarządza hamulcami i gazem, aby zapewnić najlepszą możliwą przyczepność, umożliwiając płynne ruszanie bez dramatyzmu: wszystko, co kierowca musi zrobić, to kierować. ASPC jest dostępny we wszystkich modelach i działa w zakresie prędkości od 1 mph (3,6 km/h) do 19 mph (30 km/h), a kierowca może korzystać z przycisków tempomatu, aby ustawić i utrzymać pożądaną prędkość.

„Nasz flagowy sedan jest bardziej dynamiczny i wyjątkowy niż kiedykolwiek. Zaprojektowaliśmy XJ, aby dostarczył jeszcze wyższych poziomów luksusu i wydajności. Wyposażony w nasz światowej klasy system infotainment Touch Pro, luksusowe materiały wykończeniowe, które tworzą jeszcze bardziej spersonalizowane odczucie oraz nasze potężne silniki benzynowe i diesla, XJ nagradza kierowców i pasażerów jak żaden inny luksusowy samochód.” – Erol Mustafa, Główny Inżynier Produktu, Jaguar XJ

W zgodzie z tradycją i rzemiosłem Jaguara XJ znajduje się szereg nowoczesnych technologii, w tym bezproblemowy i intuicyjny system infotainment Touch Pro. Intuicyjna technologia oferuje funkcje takie jak nawigacja drzwi-od-drzwi, Wi-Fi 4G oraz system audio Meridian™ Signature o mocy 1300W. Wszystko to można obsługiwać za pomocą 10-calowego centralnego ekranu dotykowego, który zapewnia wygodę podobną do smartfona.

Touch Pro charakteryzuje się wydajnym procesorem quad-core i działa na nowoczesnej, ultra-szybkiej sieci ethernet oraz technologii sieciowej, która zapewnia wyjątkowe prędkości transferu danych. W połączeniu, dostarczają niesamowitą grafikę i szybki czas reakcji.

Najnowsza technologia kamer stereoskopowych pozwala na wykorzystanie licznych inteligentnych funkcji bezpieczeństwa, takich jak autonomiczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu oraz systemy asystujące w utrzymaniu pasa ruchu. Adaptacyjny tempomat z funkcją asystenta korków eliminuje stres związany z jazdą autostradą w ruchu stop-and-go, śledząc pojazd z przodu w bezpiecznej odległości.

Rozpoznawanie znaków drogowych (TSR) umożliwia również zastosowanie adaptacyjnego ogranicznika prędkości Jaguara. Po aktywacji system monitoruje znaki ograniczenia prędkości, porównując je z danymi nawigacyjnymi i, gdy zmiana ograniczenia prędkości zostanie ogłoszona, reguluje prędkość pojazdu, automatycznie przyspieszając do wyższej granicy lub zwalniając do niższej.

DESIGN

Siedząc na szczycie gamy sedanów Jaguara, dominujący i wyrafinowany design XJ reprezentuje ostateczny luksus i sportową dynamikę pojazdu.

„Jaguar XJ ma do spełnienia wiele ról. Musi pozostać ekscytujący w prowadzeniu, ale także niezwykle komfortowy. Wszystko zaczyna się od tego, jak pojazd wygląda. Nasza zaawansowana lekka aluminiowa architektura pozwala nam stworzyć auto, które ma autorytatywną, a jednocześnie elegancką sylwetkę. Wnętrze wymaga absolutnej precyzji – doskonałe rzemiosło zapewnia, że wszyscy pasażerowie czują się jak w najwyższej klasie luksusu i wyrafinowania.” – Ian Callum, Dyrektor ds. Designu, Jaguar

Dynamiczny kształt Jaguara XJ jest wynikiem wyczerpującego modelowania obliczeniowego, w którym projektanci i inżynierowie pracowali ramię w ramię, aby zapewnić, że estetyka i aerodynamika współpracują w harmonii.

Zaczynając od przodu pojazdu, prostokątna atrapa chłodnicy z siatką, otoczona unikalnym designem dziennych świateł 'J-Blade’ Jaguara, nadaje pojazdowi asertywny wygląd. W profilu, charakterystyczny akcent chromowany otwarcia dziennego podkreśla czystą i wydłużoną formę XJ, podczas gdy napięta linia wokół podkreśla niską sylwetkę pojazdu i jego dominującą obecność.

Ta elegancka, ale potężna koncepcja designu utrzymuje się przez karoserię pojazdu, dochodząc do mocnego tylnego końca. Ostatnie akcenty z tyłu obejmują eliptyczne końcówki wydechowe i tylne światła LED z wyróżniającą się grafiką w postaci pinstripe, co jeszcze bardziej uwydatnia luksusowy wygląd i odczucia Jaguara XJ.

Zaangażowanie Jaguara w lekką budowę aluminiową potwierdza precyzyjne i czyste linie nadwozia XJ. Z mniejszą liczbą połączeń i spawów niż tradycyjne metody, kluczowe jest to także dla dynamiki, oszczędności paliwa i wyrafinowania luksusowego sedana.

Dynamiczny wygląd Jaguara XJ został wzmocniony wprowadzeniem modelu XJR575. Liczne unikalne elementy designu zewnętrznego wyróżniają go spośród reszty gamy. W skład tych elementów wchodzą dwa ekskluzywne kolory lakieru zewnętrznego, Satin Corris Grey oraz Velocity Blue, stworzone przez specjalną jednostkę pojazdów Jaguara Land Rover.

Dalsze ulepszenia zewnętrzne obejmują zmodyfikowany spoiler tylny, progi boczne, przedni zderzak, splitter oraz dolne wloty powietrza z błyszczącymi czarnymi akcentami. Wyjątkowe oznakowanie zewnętrzne Jaguara XJR575 pomoże również wyróżnić pojazd, podczas gdy 20-calowe błyszczące czarne felgi Farallon z czerwonymi lakierowanymi zaciskami hamulcowymi nadają mu ostateczny dramatyczny akcent.

Przyciągające uwagę adaptacyjne reflektory LED podkreślają cechę 'quad lamp’, którą stały się sportowe sedany Jaguara. Dodatkowo zostały one wzbogacone o system adaptacyjnego oświetlenia przedniego oraz funkcje statycznych lamp skrętnych, oraz asystenta automatycznego włączania dużym światłem. Reflektory LED emitują bardziej naturalne światło niż lampy Bi-Xenon, poprawiając widoczność, komfort kierowcy oraz efektywność energetyczną.

Podwójne 'J-Blade signature’ dzienne światła zapewniają, że XJ jest rozpoznawane jako Jaguar. Białe światło natychmiastowo i płynnie zmienia się na pomarańczowe, gdy włączane jest kierunkowskaz. Tylne światła LED charakteryzują się grafiką J-signature i światłem pozycyjnym.

Kabina na najwyższym poziomie: Przestronność, luksus i wyrafinowanie

Kabina XJ łączy elegancki, nowoczesny design z komfortem, luksusem i niepodważalnym sportowym stylem Jaguara. Dostępne są zarówno standardowe, jak i dłuższe modele (LWB), które oferują jeszcze bardziej luksusowe i wyrafinowane doświadczenie dla pasażerów z tyłu.

Niezwykłe poczucie rzemiosła, które teraz kojarzy się z Jaguar, a szczególnie z modelem XJ, jest widoczne wszędzie. Ręcznie wykonany fornir otacza kabinę, podkreślając poczucie przestrzeni, podczas gdy warstwowa deska rozdzielcza z charakterystycznym dla Jaguara 'Riva Hoop’ kontynuuje się w panelu drzwiowym, tworząc wyjątkową atmosferę. Sportowy charakter Jaguara widoczny jest w kontrolkach i architekturze otaczającej kierowcę, z precyzyjnie wykonanym trójramiennym kołem kierowniczym pokrytym skórą, które stanowi nagradzający dotyk.

Panoramiczny dach o pełnej szerokości gwarantuje jasną kabinę, zwiększając poczucie przestrzeni. Szklany dach z odbiciem cieplnym rozciąga się aż do tyłu pojazdu i nad tylnymi siedzeniami, zalewając wnętrze naturalnym światłem. To dodatkowo wzmacnia poczucie przestronności wnętrza, a skuteczne techniki tonowania sprawiają, że kabina pozostaje prywatna, minimalizując jednocześnie zyski słoneczne.

Dbałość o szczegóły to znak rozpoznawczy sportowego designu i współczesnego luksusu Jaguara XJR575. Dla jeszcze większego komfortu, sportowe fotele oferują regulowane podparcia dla lepszego wsparcia bocznego podczas pokonywania zakrętów, podczas gdy pikowana tapicerka ma wyhaftowane oznakowanie 575. Intaglio na desce rozdzielczej również ma oznakowanie 575, a unikalne płyty progowe XJR575 z przodu i z tyłu są zamontowane.

Tylna część kabiny modelu LWB obejmuje dwa indywidualne 'stylu lotniczego’ fotele z regulacją poduszki i oparcia, trzema programami masażu (fale/rolowanie, lędźwiowy i ramion), regulacją lędźwiową oraz dwoma ustawieniami pamięci dla maksymalnego relaksu podczas długich podróży. Ustawienie domowe tylnego siedzenia przywraca każde siedzenie do pozycji spoczynkowej za dotknięciem przycisku na panelu drzwiowym, ułatwiając wsiadanie i wysiadanie.

Centralna podłokietnik, który można schować w pozycji pionowej, aby umożliwić korzystanie z centralnego siedzenia, mieści wszystkie sterowania foteli oraz przycisk aktywacji przedniego siedzenia, który daje pasażerom z tyłu kontrolę nad pozycją przedniego siedzenia pasażera.

Dzięki centralnemu ekranowi dotykowemu infotainment można wybrać dowolne z czterech elektrycznych foteli, które następnie można całkowicie kontrolować za pomocą przełączników siedzenia kierowcy. Tylne siedzenia można przywrócić do pozycji domowej za pomocą ekranu dotykowego oraz przycisków pamięci kierowcy, a także mogą być zaprogramowane do powrotu do pozycji domowej przy otwarciu tylnych drzwi, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie.

Pasażerowie z tyłu mają do dyspozycji szeroką gamę funkcji rozrywkowych. Pakiet rozrywki dla tylnych siedzeń obejmuje dwa 10,2-calowe ekrany o wysokiej rozdzielczości zamontowane na tylnych oparciach przednich siedzeń. Mogą one wyświetlać sygnały z różnych źródeł; odtwarzacz DVD, cyfrowy tuner telewizyjny lub zewnętrzny odtwarzacz multimedialny, który można zsynchronizować przez interfejs multimedialny dla tylnych siedzeń, który oferuje złącza USB, HDMI i MHL. Dźwięk można transmitować przez bezprzewodowe słuchawki, umożliwiając każdemu pasażerowi oglądanie różnych źródeł rozrywki. Środowisko siedzenia z tyłu, w tym rozrywka, zarządzane jest przez bezprzewodowy kontroler umieszczony w konsoli centralnej, który również pozwala pasażerom na dokładne dostosowanie swoich stref klimatycznych oraz funkcji ogrzewania i chłodzenia siedzeń.

XJ LWB ma również biurkowe stoły o powierzchni skórzanej z tyłu, które wysuwają się z oparć przednich siedzeń. Aby utrzymać pasażerów tylnych w cieniu i zapewnić dodatkową prywatność, XJ oferuje elektryczne rolety okienne z tyłu, które obsługiwane są przy użyciu przełączników podnoszenia okien. Duża wysokość głowy z tyłu zapewnia pasażerom komfort na poziomie limuzyny.

Paleta materiałów w wnętrzu podkreśla luksusowe odczucie XJ. Obejmuje to skórę z ziarnem, miękką skórę oraz skórę pół-anilinową, a także szeroki wybór fornirów, w tym czarny fortepian, włókno węglowe, fornir bukowy na wysoki połysk, fornir dębowy o wysokim połysku, fornir dębowy o wysokim połysku z liniowym wkładką laserową oraz fornir figurkowy o wysokim połysku.

POWERTRAIN

Wydajność, wyrafinowanie i efektywność: silnik V6 o pojemności 3,0 litra posiada szereg zaawansowanych technologii zaprojektowanych w celu zwiększenia mocy i redukcji emisji. Zgodny z normą Euro 6, ten wyjątkowy silnik rozwija niezwykłe 700Nm, przyspieszając XJ od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy (0-60 mph w 5,9 sekundy) i emitując 149g/km CO2.

Poczucie beztroskiego przyspieszenia XJ utrzymuje silnik V6 Jaguara najnowszej generacji. Gładszy i cichszy niż kiedykolwiek, ten układ napędowy charakteryzuje się zaawansowanym wtryskiem paliwa i systemami doładowania, generując moc i moment obrotowy odpowiednio 300KM i 700Nm. Moment obrotowy zapewnia wyjątkową reakcję oraz emisję CO2 wynoszącą 149g/km.

Ośmiokałowe wtryskiwacze piezoelektryczne dostarczają paliwo do komór spalania z precyzją, a maksymalne ciśnienie wtrysku wynoszące 2000bar zapewnia jeszcze lepsze formowanie mieszanki. Wszystko to prowadzi do doskonałego spalania na poziomie 49,6 mpg (5,7 l/100 km).

Innowacyjny system turbodoładowania równoległego-sekwencyjnego charakteryzuje się bardziej aerodynamicznymi turbosprężarkami, podczas gdy główna turbosprężarka korzysta z zaawansowanej technologii ceramicznych łożysk kulkowych: zmniejszone tarcie oznacza lepszą wydajność startową i szybszą reakcję w momencie przyrostu momentu obrotowego.

Dodatkowe technologie to przełączalna pompa chłodnicza i podwójna pompa olejowa, które zapewniają szybsze nagrzewanie i zmniejszone straty mechaniczne. A system recyrkulacji spalin (EGR) charakteryzuje się chłodzonym obiegiem niskiego ciśnienia obok obiegu wysokiego ciśnienia: to umożliwia naturalnie niską emisję tlenków azotu (NOx), a także zmniejsza straty pompowania w szerszym zakresie mapy pracy silnika.

Uzupełniający system EGR to system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Wtryskując roztwór mocznika w górnej części wysoce wydajnego katalizatora SCR, NOx jest przekształcany w azot i wodę, co zapewnia, że XJ spełnia przepisy dotyczące emisji spalin Euro 6.

Silniki benzynowe: Potężne, wyrafinowane i efektywne

XJ oferuje również znany zakres aluminiowych silników V6 i V8. Wszystkie charakteryzują się wtryskiem bezpośrednim, zmiennym czasowaniem zaworów, doładowaniem oraz inteligentnymi systemami stop-start, aby dostarczyć wysoką wydajność przy niezwykłej efektywności.

Silnik V6 o pojemności 3,0 litra z superładowaniem osiąga moc 340KM/450Nm i jest dostępny z napędem na tylne i wszystkie koła. Charakteryzujący się liniowym przyrostem mocy i swobodnym obrotami, ten wyjątkowy silnik generuje również unikalny dźwięk dzięki starannie dostrojonym systemom dolotowym i wydechowym.

Flaga silników pozostaje w Jaguarze kultowy silnik V8 o pojemności 5,0 litra z superładowaniem. W modelu 2018MY ten silnik produkuje moc 575KM i moment obrotowy 700Nm w nowym flagowym modelu Jaguar XJR575, co wystarcza na czas przyspieszenia 0-100 km/h wynoszący 4,4 sekundy (0-60 mph w 4,2 sekundy) oraz maksymalną prędkość 186 mph (300 km/h). Ten silnik jest także dostępny w konfiguracji 510KM/625Nm w modelu LWB Autobiography, aby zapewnić wszystkie obiecywane osiągi przez dynamiczny design XJ.

Wybierając najlepsze: Ośmiobiegowe automatyczne skrzynie biegów

Wszystkie układy napędowe są wyposażone w optymalizowaną osiembiegową automatyczną skrzynię biegów ZF. Każda została opracowana, aby zapewnić idealną równowagę między niespotykaną wydajnością przyspieszenia, komfortem zmiany biegów, dynamiką i efektywnością.

W XJ oferowane są dwa warianty z rodziny skrzyń biegów 8HP: znana skrzynia 8HP70 oraz lżejsza, bardziej kompaktowa skrzynia 8HP45.

CHASSIS

Zastosowanie elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS) w modelach z napędem na tylne koła poprawia responsywność i odczucia kierowcy, podkreślając pozycję XJ jako najbardziej dynamicznego luksusowego sedana na świecie. Technologia ta umożliwia także zaawansowane systemy wsparcia kierowcy i poprawia efektywność.

Samochody Jaguar wyznaczają standardy odczucia kierowania w każdej klasie. Jest to część dynamicznego DNA wszystkich modeli, od kompaktowego sedana XE do sportowego samochodu F-TYPE oraz SUV-a wydajności F-PACE. XJ nie jest wyjątkiem i najnowsza generacja korzysta z zastosowania elektrycznego wsparcia w układzie kierowniczym.

Lata rozwoju i testów, a także skrupulatne dostosowywanie sprawiają, że EPAS zapewnia naturalne i angażujące odczucie kierownicy. System ma zdolność do eliminacji zakłóceń kierownicy spowodowanych złymi nawierzchniami drogowymi i kompensowanie nachylenia drogi, co sprawia, że czucie jest bardziej precyzyjne niż kiedykolwiek. Tarcie również zostało zredukowane, co jeszcze bardziej poprawia odczucie i responsywność.

W przeciwieństwie do systemów hydraulicznych, EPAS zużywa energię tylko wtedy, gdy kierowca skręca kołem, co pomaga zmniejszyć zużycie paliwa.

INFOTAINMENT I ŁĄCZNOŚĆ

Nawigacja drzwi-od-drzwi, Wi-Fi 4G, bezproblemowe połączenie ze smartfonami oraz cyfrowe systemy audio Meridian wznoszą infotainment XJ na wyższy poziom.

Zaprojektowany i opracowany bez kompromisów, premium system infotainment Touch Pro w XJ to prawdziwa nowoczesność. Stworzony w firmie, oparty na procesorze Intel quad-core oraz sieci ethernet nowej generacji, Touch Pro może obsługiwać ogromne ilości danych i jest wyjątkowo potężny i responsywny. Jednocześnie system jest prosty i intuicyjny w obsłudze.

W jego sercu znajduje się nowy 10-calowy ekran dotykowy wprowadzony w modelu 2018MY. Tak jak w smartfonie, ekran główny można dostosować – dostępny jest wybór obrazów tapet, a widgety można wykorzystać do skrótu do ulubionych funkcji. Dodatkowe strony główne można dodać, jeśli zajdzie taka potrzeba.

A tak jak w smartfonach, ekran dotykowy akceptuje gesty 'szczypania’ do powiększenia lub przesuwania między stronami głównymi. Ten prosty, intuicyjny interfejs użytkownika pomaga kierowcom skupić wzrok na drodze, minimalizując rozproszenia.

Funkcjonalność systemu nawigacji jest równie imponująca. Funkcjonalność nawigacji na podstawie oszacowania dokładnie określa położenie pojazdu, nawet gdy sygnały GPS nie są dostępne – idealne do miast.

Touch Pro umożliwia również planowanie i kierowanie trasą od drzwi do drzwi, w tym opcje transportu publicznego. Aplikacja towarzysząca pozwala planować trasę offline, a następnie załadować ją do systemu na początku podróży.

System oferuje również Tryb Dojazdu, który uczy się codziennej trasy do pracy i automatycznie sugeruje alternatywne trasy, aby uniknąć korków, korzystając z historycznych i aktualnych informacji o ruchu. Tryb Podejścia wyświetla interaktywny widok 360-stopniowy celu w promieniu 200 metrów od przybycia i może nawet skierować cię do najbliższego dostępnego miejsca parkingowego.

Touch Pro dostarcza również pełnoekranowy wyświetlacz nawigacji w 12,3-calowym reconfigurowalnym wyświetlaczu interaktywnym kierowcy XJ.

Stworzony, aby brzmieć doskonale: system Meridian Reference

Równą uwagę poświęcono wydajności systemu audio. Wybór czterech systemów obejmuje doskonały system dźwiękowy Reference o mocy 1300W z 26 głośnikami, opracowany we współpracy z brytyjskimi ekspertami audio Meridian. 17 kanałów dźwięku stereo i surround korzysta z technologii Trifield Meridian, aby zapewnić optymalną reprodukcję dźwięku z minimalnym poziomem zniekształcenia.

Rozrywka dla tylnych siedzeń: Pełnoekranowe wrażenia

Aby dodatkowo wzbogacić luksusowe doświadczenie w drugim rzędzie XJ, klienci będą mogli wybrać system rozrywki dla tylnych siedzeń. Składający się z dwóch 10,2-calowych ekranów w wysokiej rozdzielczości, które składają się, gdy nie są używane, wyświetlacze oferują prawdziwy aspekt kinowy 16:9. Gdy wskazany zostanie także cyfrowy telewizor, inny kanał może być pokazywany na każdym ekranie w pojeździe.

System rozrywki dla tylnych siedzeń pozwala także pasażerom podłączyć urządzenia za pomocą dwóch portów USB 3.0, jednego HDMI i jednego portu MHL, umożliwiając ładowanie i przesyłanie multimediów z szerokiej gamy smartfonów i tabletów.

Wszystkie najlepsze połączenia: Zawsze włączony XJ

Zapewnienie, że pasażerowie są zawsze połączeni, jest kluczowe dla Jaguara XJ. Wykorzystując antenę pojazdu dla najsilniejszego i najpewniejszego sygnału, XJ może działać jako hotspot Wi-Fi, zapewniając połączenie dla maksymalnie ośmiu urządzeń.

InControl Apps, innowacyjna, intuicyjna technologia, pozwala klientom bezproblemowo połączyć smartfony Apple i Android z systemem infotainment pojazdu za pośrednictwem kabla USB. InControl Apps umożliwia dostęp do kompatybilnych aplikacji na urządzeniu przy użyciu ekranu dotykowego pojazdu.

Remote Essentials, dostępne przez aplikację Remote, umożliwia klientom połączenie się z XJ za pomocą smartfona, aby sprawdzić, ile paliwa jest w zbiorniku, czy drzwi są zablokowane i czy okna pozostały otwarte.

Remote Premium, również dostępne za pomocą aplikacji Remote, robi jeszcze więcej, umożliwiając kierowcy zdalne zablokowanie lub odblokowanie samochodu i otrzymywanie powiadomień, gdy alarm zostanie włączony. Jeśli kierowca zapomni, gdzie zaparkował, jest dostępna mapa, która prowadzi go prosto do niego.

Remote Premium może również umożliwić kierowcy dostosowanie temperatury kabiny, uruchamiając silnik zdalnie za pomocą smartfona: jednym naciśnięciem przycisku system klimatyzacji może ogrzać lub schłodzić wnętrze do pożądanej temperatury.

Secure Tracker zapewnia proaktywne monitorowanie pojazdu: w przypadku kradzieży XJ, usługa śledzenia współpracuje z organami ścigania, aby jak najszybciej zlokalizować i odzyskać samochód.

Protect automatycznie powiadomi służby ratunkowe i podaje GPS pojazdu, jeśli samochód weźmie udział w kolizji na tyle poważnej, aby uruchomić poduszki powietrzne. Pasażerowie mogą również ręcznie zainicjować wezwanie pomocowe, po prostu naciskając przycisk.

ZAAWANSOWANE SYSTEMY ASYSTENCJI KIEROWCY

XJ może poprawić przyczepność w trudnych warunkach, ułatwić jazdę w ruchu stop-and-go oraz parkowanie w ciasnych miejscach, a także minimalizować ryzyko kolizji, co sprawia, że doświadczenie jazdy jest jeszcze bardziej relaksujące, przyjemne i bezpieczne.

Zyskując przyczepność: All-Surface Progress Control

Już udowodnione w modelach XE i XF, XJ korzysta z rewolucyjnej technologii All-Surface Progress Control (ASPC) Jaguara. Zaprojektowana, aby pomóc kierowcom płynnie ruszać i bez dramatów na powierzchniach o bardzo niskiej przyczepności, ASPC ułatwia i ubezpiecza prowadzenie potężnego samochodu z napędem na tylne koła podczas niskich prędkości na śliskich nawierzchniach, takich jak śnieg, lód i mokra trawa.

Konwencjonalne systemy kontroli przyczepności próbują regulować to, co się dzieje, gdy koła zaczynają ślizgać się – to zazwyczaj jest już za późno. ASPC działa zupełnie inaczej, opierając się na dziesięcioleciach doświadczeń Jaguara Land Rover w rozwoju technologii terenowych.

ASPC działa jak tempomat o niskiej prędkości i może działać w zakresie od 1 mph (3,6 km/h) do 19 mph (30 km/h). Naciśnięcie przycisku na konsoli centralnej aktywuje system. Kierowca używa przycisków tempomatu na kierownicy, aby ustawić pożądaną prędkość, a ASPC wykonuje całą ciężką pracę: wszystko, co kierowca musi zrobić, to skoncentrować się na kierowaniu.

To, co czyni ASPC tak skuteczny, to fakt, że nie tylko precyzyjnie kontroluje gaz: używa również hamulców w opozycji do gazu. Więc z miejsca, stosunkowo mały moment obrotowy jest przekazywany na napędzane koła, co umożliwia płynny postęp przy minimalnym lub zerowym ślizgu kół. ASPC jest kompatybilne z napędem na tylne i wszystkie koła, a jego skuteczność wzrasta jeszcze bardziej dzięki zastosowaniu opon zimowych.

Wizjonerskie podejście: kamera stereoskopowa jako serce inteligentnego bezpieczeństwa

XJ modelu 2018MY korzysta z nowoczesnej technologii kamery stereoskopowej Jaguara Land Rover, która jest podstawą rozszerzonego zakresu funkcji bezpieczeństwa. Wyjątkowo dokładne i wytrzymałe czujniki zapewniają kierowcy pewność w każdej sytuacji drogowej.

Ten nowoczesny czujnik, umieszczony przed lusterkiem wstecznym, generuje widok drogi i obiektów przed nim w czasie rzeczywistym. Informacje te są interpretowane przez wysoko zaawansowane oprogramowanie do przetwarzania obrazu, a wyniki wykorzystywane przez szereg zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy.

Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) ma potencjał znacznego zmniejszenia liczby wypadków. Jeśli kontroler wykryje, że zderzenie z pojazdem z przodu jest prawdopodobne, system hamulcowy zostaje gotowy, a kierowca otrzymuje sygnały dźwiękowe i wizualne. Jeśli nie zostaną podjęte działania unikania i zderzenie uznane zostanie za nieuchronne, system uruchomi pełne hamowanie awaryjne, aby uniknąć kolizji lub złagodzić skutki.

Kamera stereoskopowa umożliwia również technologie ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDW) i asystenta utrzymania pasa ruchu (LKA). Monitorując położenie pojazdu względem oznaczeń pasa z obu stron, LDW może zapobiegać niezamierzonemu dryfowaniu pasa, aktywując wizualne ostrzeżenia na desce rozdzielczej oraz wibracyjne ostrzeżenia przez kierownicę.

Jeśli kierowca zaczyna dryfować zbyt blisko krawędzi pasa, system LKA może przywrócić go do pasa, stosując niewielką ilość korekcyjnego skrętu. Ilość momentu przekazywanego na kierownicę jest niewielka i może być łatwo przezwyciężona przez kierowcę.

Dryfowanie z pasa może być spowodowane zmęczeniem kierowcy, co można rozpoznać przez okresy małej lub żadnej aktywności kierownicy, a następnie nagłe lub nadmierne ruchy. Nowy system monitorowania stanu kierowcy (DCM) potrafi rozpoznać te wzorce i, sprawdzając aktywację pedałów hamulca i gazu oraz różnych przycisków na desce rozdzielczej, wyświetli wielostopniowe wizualne ostrzeżenie na desce rozdzielczej, aby skłonić kierowcę do zrobienia przerwy.

System rozpoznawania znaków drogowych (TSR) opiera się na kamerze skierowanej do przodu, aby informować kierowcę o ograniczeniach prędkości – w tym tymczasowych ograniczeniach, które mogą obowiązywać podczas robót drogowych, oraz zmiennych limitach na autostradzie. Dane z kamery są porównywane z danymi GPS, co zwiększa dokładność i niezawodność.

Podczas jazdy w miejscach, gdzie ograniczenia prędkości często się zmieniają, kierowca może łatwo się pogubić co do aktualnego limitu. Aby ułatwić życie, Jaguar XJ wyposażony jest w adaptacyjny ogranicznik prędkości: ta funkcja wykorzystuje dane systemu TSR do dostosowania punktu ustawienia i może automatycznie zwiększać lub zmniejszać prędkość pojazdu.

Jeśli system TSR rozpozna, że zbliża się wyższe ograniczenie prędkości, powiadomi kierowcę, a pojazd może płynnie przyspieszyć do nowego limitu. Jeśli ograniczenie prędkości jest niższe, pojazd może zwolnić, korzystając z hamowania silnikiem.

Adaptacyjny tempomat z funkcją asystenta korków

Funkcja Asystenta Kolejki dla adaptacyjnego systemu tempomatu została zaprojektowana, aby jeszcze bardziej ułatwić jazdę w dużym ruchu. Korzystając z czujnika radarowego o długim zasięgu, system może utrzymać bezpieczną odległość od pojazdu z przodu, aż do zatrzymania.

Monitorowanie martwego pola

Monitorowanie martwego pola wykorzystuje czujniki radarowe, aby powiadomić kierowcę o obecności pojazdów szybko zbliżających się od tyłu podczas zmiany pasa, wyświetlając migający ikonę w lusterku drzwiowym.

Prostsze i bezpieczniejsze parkowanie

Zastosowanie elektrycznego wspomagania kierownicy umożliwia półautonomiczne funkcje asystenta parkowania zarówno w miejscach parkingowych, jak i równoległym parkowaniu. Czujniki ultradźwiękowe najpierw mierzą przestrzeń, a system kieruje pojazd w odpowiednie miejsce – a w przypadku parkowania równoległego także wychodzi z miejsca. Kierowca kontroluje tylko gaz, hamulce i skrzynię biegów.

XJ posiada również 360-stopniową kamerę otoczenia: cztery kamery współpracują, aby uzyskać 360-stopniowy widok na obszar wokół samochodu, aby ułatwić i zabezpieczyć manewrowanie.

Wykrywanie ruchu podczas cofania

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.