Jaguar XKR Convertible

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Jaguar XKR Convertible

Przejdź do galerii zdjęćJaguar XKR Convertible

Jaguar odświeżył pierwszą generację modelu XK8 w 2002 roku, a wraz z tym zmodernizował także wersje XKR Coupe i Convertible.

Ian Callum był już odpowiedzialny za dział stylizacji Jaguara i starał się poprawić wygląd samochodu, nie psując przy tym pięknych linii nagradzanego designu XK. Miał mniej opcji przy odświeżaniu XK8, ale uznał, że wersja z kompresorem zasługuje na kilka dodatkowych modyfikacji. Dodatkowo inżynierowie zajmujący się aerodynamiką zauważyli, że mogą poprawić wersję kabrioletu, aby była bardziej oszczędna w zużyciu paliwa i wyglądała bardziej sportowo.

W wyniku tego przednia część pojazdu przeszła drobne zmiany. Dolny zderzak zyskał siatkową osłonę, która przypominała legendarny model E-Type. Po bokach znajdowały się nowe lampy przeciwmgielne o większej średnicy niż w wersji sprzed faceliftingu. Ponadto, zderzak otrzymał otwór powietrzny z trzema szczelinami, co poprawiło chłodzenie silnika i sprawiło, że samochód wyglądał bardziej agresywnie.

Pod kątem bocznym, kabriolet XKR miał nowe, niższe i płaskie progi, które zastąpiły zaokrąglone progi z modelu z 1998 roku. Dostępny był również nowy zestaw kół aluminiowych, które odsłaniały wentylowane i nawiercane tarcze na obu osiach. Wcześniej kabriolet XKR miał wentylowane tarcze z przodu i solidne z tyłu, o mniejszej średnicy. Otwarty XKR zachował zaletę składanego, trójwarstwowego dachu z tkaniny z podgrzewanym tylnym oknem, jak w poprzedniku. Kierowcy mogli także zakryć lub odkryć samochód w ciągu 20 sekund za naciśnięciem przycisku, przy prędkości do 10 mph (16 km/h). Na koniec, tylny zderzak zyskał nową stylistykę dzięki nowym lampom tylnym otoczonym chromowanym wykończeniem i spojlerowi na pokrywie bagażnika.

Wnętrze samochodu wyposażono w nowe fotele z regulowanymi zagłówkami. Jaguar wciąż zachował skórzaną tapicerkę w całym wnętrzu, w tym na drzwiach i tylnej kanapie. Na desce rozdzielczej, w zagłębieniach, znajdowały się chromowane wskaźniki przed kierowcą, a kierownica oferowała dodatkowe przyciski do obsługi systemu multimedialnego, jeśli był on zamontowany. W 2002 roku producenci samochodów zaczęli wprowadzać systemy nawigacji satelitarnej, a Jaguar oferował jeden dla modelu XKR. W rezultacie, ci, którzy zdecydowali się na tę opcję, musieli zrezygnować z trzech małych wskaźników na centralnym panelu, aby zrobić miejsce na mały kolorowy wyświetlacz.

4.2 V8 SC

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4196 Cm3
Moc298 Kw @ 6100 Rpm
400 Hp @ 6100 Rpm
400 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy408 Lb-Ft @ 3500 Rpm
553 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówAutomatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/50 Zr18 (Front) - 255/50 Zr18 (Rear)
Długość188.2 In (4780 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość51.6 In (1311 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi102 In (2591 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika10.8 Cuft (306 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna4001.4 Lbs (1815 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4808.3 Lbs (2181 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Średnie spalanie18.8 Mpg Us (12.5 L/100Km)
Emisja CO2304 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.