Jaguar odświeżył pierwszą generację modelu XK8 w 2002 roku, a wraz z tym zmodernizował także wersje XKR Coupe i Convertible.
Ian Callum był już odpowiedzialny za dział stylizacji Jaguara i starał się poprawić wygląd samochodu, nie psując przy tym pięknych linii nagradzanego designu XK. Miał mniej opcji przy odświeżaniu XK8, ale uznał, że wersja z kompresorem zasługuje na kilka dodatkowych modyfikacji. Dodatkowo inżynierowie zajmujący się aerodynamiką zauważyli, że mogą poprawić wersję kabrioletu, aby była bardziej oszczędna w zużyciu paliwa i wyglądała bardziej sportowo.
W wyniku tego przednia część pojazdu przeszła drobne zmiany. Dolny zderzak zyskał siatkową osłonę, która przypominała legendarny model E-Type. Po bokach znajdowały się nowe lampy przeciwmgielne o większej średnicy niż w wersji sprzed faceliftingu. Ponadto, zderzak otrzymał otwór powietrzny z trzema szczelinami, co poprawiło chłodzenie silnika i sprawiło, że samochód wyglądał bardziej agresywnie.
Pod kątem bocznym, kabriolet XKR miał nowe, niższe i płaskie progi, które zastąpiły zaokrąglone progi z modelu z 1998 roku. Dostępny był również nowy zestaw kół aluminiowych, które odsłaniały wentylowane i nawiercane tarcze na obu osiach. Wcześniej kabriolet XKR miał wentylowane tarcze z przodu i solidne z tyłu, o mniejszej średnicy. Otwarty XKR zachował zaletę składanego, trójwarstwowego dachu z tkaniny z podgrzewanym tylnym oknem, jak w poprzedniku. Kierowcy mogli także zakryć lub odkryć samochód w ciągu 20 sekund za naciśnięciem przycisku, przy prędkości do 10 mph (16 km/h). Na koniec, tylny zderzak zyskał nową stylistykę dzięki nowym lampom tylnym otoczonym chromowanym wykończeniem i spojlerowi na pokrywie bagażnika.
Wnętrze samochodu wyposażono w nowe fotele z regulowanymi zagłówkami. Jaguar wciąż zachował skórzaną tapicerkę w całym wnętrzu, w tym na drzwiach i tylnej kanapie. Na desce rozdzielczej, w zagłębieniach, znajdowały się chromowane wskaźniki przed kierowcą, a kierownica oferowała dodatkowe przyciski do obsługi systemu multimedialnego, jeśli był on zamontowany. W 2002 roku producenci samochodów zaczęli wprowadzać systemy nawigacji satelitarnej, a Jaguar oferował jeden dla modelu XKR. W rezultacie, ci, którzy zdecydowali się na tę opcję, musieli zrezygnować z trzech małych wskaźników na centralnym panelu, aby zrobić miejsce na mały kolorowy wyświetlacz.