Po przetestowaniu rynku za pomocą elektryfikowanych wersji modeli Wrangler i Renegade, Jeep postawił ostatni krok w kierunku rezygnacji z silników spalinowych w nowej serii Avenger.
Jeep przejął nazwę Avenger od marki Dodge, ale zamiast użyć jej w modelu coupe, umieścił ją na subkompaktowym SUV-ie. To oznacza nową erę dla amerykańskiego producenta samochodów, który musiał przejść na elektryczność i obniżyć średnie wartości emisji dla swojej marki.
Model Avenger to nowy produkt oparty na istniejącej platformie. Jego kształt przypomina nadal Renegade, ale ma znacznie smuklejszy profil. Z przodu pojazdu znajduje się charakterystyczny dla wszystkich Jeepów grill z siedmioma szczelinami, chociaż w tym przypadku jest on węższy. Co więcej, wersja elektryczna nie miała nawet otworów wentylacyjnych do chłodzenia silnika, ponieważ go nie posiadała. Z kolei dolny zderzak miał szeroki wlot powietrza potrzebny do chłodzenia akumulatora i systemu elektronicznego pojazdu. Z profilu Avenger ma lekko wznoszącą się linię dachu w kierunku słupka C, co tworzy efekt „wiszącego dachu”. Z tyłu zamontowane były LED-owe światła tylne na błotnikach, co zwęża klapę bagażnika.
W środku, producent przeszedł do XXI wieku z nowym cyfrowym systemem multimedialnym i wyświetlaczem TFT zamiast klasycznego, analogowego kokpitu. Podobnie jak jego brat Renegade, oferował lekko bocznie poszerzone siedzenia, które zapewniają pewne wsparcie boczne. Wąskie i kręte europejskie drogi wymuszają takie podejście.
Pod maską Jeep zainstalował either hybrydowy napęd typu plug-in lub w pełni elektryczny układ napędowy. Podczas gdy pierwszy był już znany z modelu Renegade, drugi był nowością i zapewniał zasięg do 400 km (248 mil).
Pierwszym modelem w ofensywie produktowej Jeepa jest nowy, w pełni elektryczny Jeep Avenger, kompaktowy SUV, który został zaprezentowany podczas długoterminowego planu strategicznego Stellantis Dare Forward.
Nowy Jeep Avenger, który trafi na rynek w Europie oraz innych krajach, takich jak Japonia i Korea Południowa, będzie pozycjonowany poniżej modelu Jeep Renegade i będzie produkowany w wysokoefektywnym zakładzie w Tychach, w Polsce.
Z przewidywanym zasięgiem elektrycznym wynoszącym 400 kilometrów, ten nowy SUV zaoferuje imponujący prześwit, kąty rampy i najazdu, a także nowoczesne i technologicznie zaawansowane wnętrze, z dużą ilością miejsca dla pasażerów i bagażu.
„Nowy Avenger zaoferuje zdolności marki Jeep dostosowane do potrzeb europejskiego rynku,” powiedziała Antonella Bruno, szefowa Jeep Europe w Stellantis. „Ten nowoczesny, zabawny i emocjonalny SUV będzie atrakcyjny dla rosnącej grupy klientów, którzy poszukują zdolnego, kompaktowego, nowoczesnego i w pełni elektrycznego alternatywnego rozwiązania marki Jeep w porównaniu do obecnych konkurentów.”