W lipcu 2021 roku, podczas targów motoryzacyjnych w Chicago, Jeep zaprezentował odświeżoną wersję drugiej generacji modelu Compass jako model na rok 2022, a zmiany były ogromne.
Rok 2021 był istotny dla grupy Stellantis, która powstała w styczniu tego samego roku. Firma przeszła rebranding po połączeniu FCA (Fiat Chrysler Automotive) i PSA (Peugeot, Citroen i Opel), aby stworzyć zrównoważoną markę. Jednym z najważniejszych modeli w ofercie producenta był drugi genracji Compass, który miał już pięć lat. Nowy model przyciągał uwagę istotnymi usprawnieniami w wyglądzie zewnętrznym, całkowicie przebudowaną kabiną oraz nowymi lub ulepszonymi silnikami, w zależności od rynku. Compass miał trudności w rywalizacji z innymi markami po obu stronach Atlantyku, a odświeżona wersja miała na celu pokonanie swoich bezpośrednich konkurentów w segmencie kompaktowych crossoverów, zwłaszcza dzięki atrybutom charakterystycznym dla marki Jeep, szczególnie w zakresie osiągów terenowych.
Od przodu, Jeep Compass 2022 pochwalił się nowym grillem, który miał akcenty w kolorze fortepianowej czerni wokół charakterystycznego dla marki, siedmiolistnego grilla. Dodatkowo, producent stworzył nowe reflektory z diodowymi światłami dziennymi wbudowanymi w górnej części, co nadawało samochodowi bardziej agresywny wygląd. Na dolnej części zderzaka producent zaoferował diodowe lampy przeciwmgielne, które towarzyszyły szerokiemu wlotowi powietrza umieszczonemu pośrodku. Jeep dodał również osłonę podwozia dla wersji Trailhawk modelu Compass.
W profilu, producent dodał osłony nadkoli w kolorze nadwozia, podczas gdy jego poprzednik był dostępny wyłącznie z matowoczarnymi. Z modelu 2022, poziomy wyposażenia Compass różniły się jeszcze bardziej. Pojawił się nowy wybór 19-calowych felg aluminiowych w czarnym lub srebrnym wykończeniu dla wyższych wersji. W wersji Trailhawk, producent zamontował matowo czarny grill oraz charakterystyczną czerwoną i czarną naklejkę na masce. Oprócz tego, miała czerwone haki holownicze na dolnej części zderzaka, powyżej osłon podwozia. W przeciwieństwie do wersji Longitude i Limited, ta wytrzymała wersja była na 17-calowych kołach z bardziej solidnymi oponami terenowymi.
Jednak największa zmiana miała miejsce we wnętrzu pojazdu. Deska rozdzielcza była zupełnie nowa, a Jeep umieścił przed kierowcą cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala, który oferował 24 konfigurowalne ekrany. Na szczycie centralnej konsoli, w swobodnej pozycji, Compass był dostępny z standardowym ekranem dotykowym o przekątnej 8,4 cala w podstawowych wersjach, podczas gdy wyższe miały 10,1-calowy. Wszystkie wersje posiadały bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto. Producent zrozumiał potrzeby swoich klientów i umieścił więcej portów USB dla pasażerów z przodu i z tyłu. Dodatkowo, Compass miał indukcyjną ładowarkę do telefonów komórkowych. Z tyłu, kanapa została zaprojektowana na nowo, co zapewniało więcej komfortu jej pasażerom, a po raz pierwszy w historii modelu, była wyposażona w podgrzewanie.
Pod maską, oferta silników różniła się w zależności od rynku i miała coś dla każdego gustu. Oprócz silnika benzynowego 2,4 litra (który później został zastąpiony jednostką turbodoładowaną o pojemności dwóch litrów), dostępne były również wersje z silnikiem turbodiesel oraz hybrydą plug-in. Model Trailhawk oferował wyższy prześwit niż pozostałe wersje oraz dwubiegową skrzynię rozdzielczą.
Nowy Jeep Compass został stworzony, aby lepiej pasować do europejskich standardów, dzięki podwyższonej jakości wykończenia oraz zaawansowanej technologii onboard. Wprowadza również istotne nowości, które podnoszą go na wyższy poziom w zakresie designu, bezpieczeństwa, technologii i funkcjonalności.
Gdzie tkwi jego sekret? W połączeniu dwóch dusz Jeepa – ducha off-road i miejskiego, aby sprostać potrzebom klientów w segmencie C-SUV. To racjonalni, rzeczowi ludzie, którzy jednocześnie fascynują się możliwością ucieczki od codziennych rutyn: nazywamy ich „pragmatycznymi marzycielami”.
Nowy model ma wyraźny charakter estetyczny, podkreślony wysublimowanym i charakterystycznym stylem – który pozostaje wierny stylistycznym wskazówkom marki, doskonałym dynamikom prowadzenia oraz bardziej zaawansowanemu bezpieczeństwu i łączności. To wszystko wieńczy renomowana zdolność Jeepa do jazdy w terenie, cecha szlifowana przez 80-letnie doświadczenie w prowadzeniu off-road.
Krótko mówiąc, czy to z powodu pragmatycznej potrzeby mobilności, czy chęci doświadczania ekscytujących codziennych „przygód”, odpowiedzią jest Nowy Compass, który oferuje równowagę między osiągami a emocjami, racjonalnym użytkowaniem a marzeniami o wolności i przygodzie. Wszystko w imię hasła marki: „Jedź wszędzie, rób wszystko”. Bo po 80 latach Jeep nadal pozostaje Jeepem.
Przy premierze pierwszej generacji w 2017 roku, Jeep Compass oznaczał powrót marki do segmentu C-SUV i był pierwszym Jeepem stworzonym specjalnie na globalne drogi. To położyło solidne fundamenty dla sukcesu tego modelu: od momentu debiutu w Europie, kompaktowy SUV Jeepa jest motorem wydajności komercyjnej marki i stanowi ponad 40% jej sprzedaży, potwierdzając swoją pozycję jako jednego z najbardziej cenionych modeli Jeepa przez europejskich klientów oraz jednego z najbardziej pożądanych w konfiguracji 4xe z technologią hybrydową plug-in. Około jeden na cztery sprzedane modele Compass w Europie to wersja 4xe. Wariant 4xe jest najlepiej sprzedawanym modelem hybrydowym w Włoszech.
Nowy Compass jest wyposażony w szereg wydajnych silników spalinowych i hybrydowych plug-in, które spełniają normy Euro 6D Final, a także w nowoczesne aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa, które poprawiają dynamikę jazdy i renomowane zdolności Jeepa 4×4.
Oferta silników została zaktualizowana o nowy silnik benzynowy GSE o pojemności 1,3 litra z turbodoładowaniem, zaprojektowany w celu zapewnienia doskonałych osiągów, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu jazdy i efektywności, z zużyciem paliwa i emisjami CO2 obniżonymi o nawet 27% (cykl WLTP) w porównaniu do poprzedniego modelu benzynowego. To wszystko stało się jeszcze bardziej fascynujące dzięki debiutowi wersji z technologią hybrydową plug-in, oferującej 100% elektryczną jazdę bezemisyjną – połączenie niesamowitych możliwości 4xe i zrównoważonej mobilności: wizja marki Jeep na elektryfikację.
Obok Renegade, Jeep Compass był pierwszym modelem z logo 4xe, które identyfikuje wszystkie pojazdy Jeep 4×4 oferujące zwiększone możliwości hybrydowe i osiągi, zapewniając najlepszą równowagę między efektywnością, przyjemnością z jazdy a dbałością o środowisko.
Nowy model ma odświeżony, nowoczesny profil technologiczny, zachowując przy tym swoje znane miejskie, nowoczesne, wyrafinowane i ekologiczne podejście. Bardziej elegancki i nowoczesny, dysponuje całkowicie nową kabiną, zaprojektowaną w celu poprawy komfortu i życia na pokładzie oraz uczynienia doświadczenia jazdy po mieście bardziej inteligentnym. Główne atrakcje to cyfrowy zestaw wskaźników w jakości full-HD o przekątnej 10,25 cala, radio DAB, system Uconnect 5 z ekranami dotykowymi o rozmiarze od 8,4 cala do 10,1 cala, przeniesionymi na środek deski rozdzielczej w wyższej pozycji, aby kierowca mógł skupić się na drodze, pięciokrotnie szybszy procesor, system Android z bezprzewodową integracją Apple CarPlay i Android Auto, interaktywna nawigacja TomTom 3D oraz naturalne rozpoznawanie mowy, a także usługi Uconnect.
Wnętrze stało się jeszcze bardziej funkcjonalne dzięki nowemu układowi konsoli centralnej i powiększonej przestrzeni na schowki (o niemal 4,4 litra dodatkowej przestrzeni – trzykrotny wzrost w porównaniu z 2,8 litra w poprzedniej wersji, teraz z łączną pojemnością 7,2 litra). Ponadto, oferuje bardziej nowoczesny i charakterystyczny styl, dzięki nowej desce rozdzielczej, centralnemu tunelowi, kierownicy i panelom drzwiowym, wyposażonym w materiały i wykończenia premium.
Nowy Compass jest pierwszym pojazdem Jeep w Europie, który oferuje autonomiczne prowadzenie na poziomie 2 i jest wyposażony w systemy ADAS najnowszej generacji, które są standardem w całej gamie. W skład tych systemów wchodzi: rozpoznawanie znaków drogowych, które odczytuje i interpretuje znaki drogowe; inteligentna pomoc w utrzymaniu prędkości, która automatycznie utrzymuje samochód w ramach ogłoszonego ograniczenia prędkości; alarm zmęczenia kierowcy, który ostrzega kierowców, gdy ich uwaga maleje lub jeśli na chwilę zasypiają; oraz automatyczne hamowanie awaryjne z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, które spowalnia pojazd aż do całkowitego zatrzymania, aby uniknąć (lub złagodzić) wypadki, które mogą wystąpić. Jednak największą nowością jest Highway Assist, łączący adaptacyjny tempomat i centrowanie pasa ruchu, aby automatycznie dostosować prędkość i trajektorię pojazdu. Pojazd zatem automatycznie utrzymuje się w środku pasa, w rozsądnej odległości od pojazdu przed nim, zapewniając komfort jazdy z pełnym spokojem (dostępne w drugiej połowie 2021 roku).
Nowy Jeep Compass jest także dostępny w nowej gamie, oferowanej teraz w pięciu poziomach wyposażenia (Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk), z pięcioma różnymi kombinacjami układów napędowych – benzynowym, diesla i hybrydowym plug-in, trzema skrzyniami biegów (sześciobiegowa manualna, automatyczna Dual Dry Clutch Transmission (DDCT) lub sześciobiegowa automatyczna) – oraz napędem na przednie lub cztery koła. Wersja benzynowa jest wyposażona w silnik 1.3 GSE o mocy 130 KM lub 150 KM, sparowane z manualną skrzynią biegów oraz odpowiednio skrzynią DDCT, obie z napędem na przednie koła. Aby zakończyć ofertę silników spalinowych, pojawia się silnik diesla 1.6 o mocy 130 KM, sparowany z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Oferta hybryd plug-in jest dostępna w dwóch wariantach mocy – 190 KM i 240 KM, sprzężonych z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła eAWD.
Co więcej, dostępna jest gama rozwiązań wynajmu i finansowych oferowanych przez Leasys i FCA Bank, które czynią gamę Jeepa i Nowego Compass jeszcze bardziej dostępnymi dla klientów. Obejmują one innowacyjne rozwiązania wynajmu, takie jak Leasys Miles, rozwiązanie mobilności płatnej za użycie, oraz rozwiązania finansowe, takie jak prywatny leasing FCA Bank.
Na koniec, przy premierze Nowego Jeepa Compass, Mopar® opracował nowe akcesoria, mające na celu uzupełnienie cech nowego pojazdu o dodatkowe elementy, poprawienie możliwości personalizacji i wzmocnienie oferty komfortu wewnętrznego.
Nowy design
Zewnętrzna część Nowego Jeepa Compass ma odświeżony wygląd, charakteryzujący się jeszcze bardziej wyrafinowanym, nowoczesnym designem, doskonale dopasowanym do jego miejskiego charakteru. Zmiany dotyczą głównie przodu, który zyskał szerszy, bardziej atletyczny wygląd, uzyskany dzięki poziomym elementom stylistycznym, które podkreślają szerokość pojazdu oraz jego obecność na drodze.
W porównaniu do oddzielnych osłon lamp przeciwmgielnych w poprzedniej wersji, komponenty te teraz są zintegrowane w jedną szeroką otwartą szczelinę pośrodku, co skutkuje „wielowarstwową” budową przodu.
Poziome elementy podkreślają liniowość designu, podczas gdy rzeźbione powierzchnie i trójwymiarowy efekt siedmiomarkowej kratki podkreślają jego dynamikę.
Projektanci zrewolucjonizowali wygląd legendarnej kratki Jeepa, podnosząc jej pozycję wertykalną i dzieląc ją na dwie poziome sekcje. Zintegrowano w niej nowe pełne LED-owe reflektory o smukłym profilu (standard we wszystkich wersjach). Dostępne w trzech różnych typach, nadają Nowemu Compass bardziej odważny wygląd. Światła do jazdy dziennej (DRL) – obecnie charakteryzujące się subtelną, wydłużoną formą – również zostały przemieszczone i są teraz wbudowane w główne reflektory. Dolna szczelina oraz osłona przednia są szersze i bardziej widoczne.
Wszystkie te zmiany dodają osobowości i technologicznego charakteru przodowi, który obecnie oferuje trzy motywy w zależności od wersji: bardziej funkcjonalna i miejska wersja Limited, dysponująca czarnymi zderzakami oraz nowymi 18-calowymi felgami aluminiowymi; elegancka wersja S z metalicznym szarym wykończeniem, zderzakami w kolorze nadwozia i nowymi wielo-ramiennymi 19-calowymi felgami; motyw poświęcony off-roadowym osiągom „Trail-Rated” wersji Trailhawk, posiadającym specyficzne wykończenie kratki, zderzaki w kolorze nadwozia oraz bardziej widoczną osłonę. Rozwój nadwozia Compass skoncentrował się także na funkcjonalności, szczególnie w wersji Trailhawk, która zyskała zderzaki i lampy przeciwmgielne umieszczone w wyższej pozycji. Ta sama zmiana została wprowadzona do osłony kamery radarowej, która została przesunięta w górę z dolnego wlotu powietrza do centralnego otwarcia, co zapewnia lepszą ochronę podczas jazdy w terenie.
Kluczowe nowości obejmują także pełne LED-owe światła do jazdy dziennej, długie i krótkie światła oraz lampy przeciwmgielne, które zwiększają efektywność i bezpieczeństwo pojazdu. Dzięki nowemu oświetleniu przedniemu, jasność wzrosła o około 100% w porównaniu do reflektorów ksenonowych, co przyczyniło się do poprawy percepcji głębokości i oświetlenia bocznego.
Podobne podejście zastosowano w tylnym świetle, gdzie poziome linie przednie kontynuują i charakteryzują smukły kształt lamp tylnych, nadając bardziej nowoczesny i wyrazisty wygląd.
Całkowicie nowa kabina
Celem zespołu projektowego Jeepa było całkowite przeprojektowanie wnętrza i nadanie mu bardziej nowoczesnego, wyrafinowanego stylu, zgodnego z zewnętrznym designem pod względem elegancji, liniowości i języka high-tech. Jednocześnie ich praca podkreśliła potrzebę przemyślenia rozwiązań wewnętrznych, aby poprawić praktyczność, oferować bardziej funkcjonalne wykorzystanie przestrzeni i szersze możliwości personalizacji.
Aktualizacja była kompleksowa, obejmująca deskę rozdzielczą, centralny tunel i panele drzwiowe. Rezultatem jest bardziej wyrafinowana i przestronna kabina, wyposażona w materiały premium i techniczne detale.
Przeplatanie objętości, materiałów i tkanin nadało nowej desce rozdzielczej trójwymiarowy design z poziomym „trójwarstwowym” rozwojem, przypominającym język architektoniczny. Centralna pozioma płyta deski rozdzielczej wygląda teraz niezwykle elegancko i minimalistycznie, z ultra-smukłymi wlotami powietrza, które niemal znikają w jej warstwowej strukturze. Sterowanie jest płynnie zintegrowane i łatwo dostępne, podobnie jak ekran dotykowy łączności, który dominuje w środku deski rozdzielczej, teraz w wyższej i bardziej ergonomicznej pozycji.
Warstwowa konstrukcja deski rozdzielczej umożliwiła również różnicowanie i personalizację kabiny w zależności od różnych poziomów wyposażenia, poprzez wykorzystanie różnych połączeń materiałów, faktur i kolorów, w tym tapicerki z prestiżowej skóry Nappa oraz praktycznej tkaniny sportowej dla centralnej płyty, z wykończeniami z wysokotechnologicznego aluminium i efektu włókna węglowego dla górnej płyty.
Nowy chromowy wstawka otacza wewnętrzny profil deski rozdzielczej, który również może być dostosowany w płynnej chromowanej, szczotkowanej chromowanej, błyszczącej czerni (Piano Black) oraz metalicznym szarym (Gunmetal).
Celem zespołu projektowego było także poprawienie funkcjonalności. Przeprojektowany centralny tunel znajduje się teraz w wyższej pozycji i oferuje nową, dużą przestrzeń do przechowywania o pojemności niemal 5 litrów pod centralnym podłokietnikiem oraz dodatkową przestrzeń 2,4 litra obok nowej dźwigni zmiany biegów, na mini-tablet lub inne małe akcesoria. Te liczne inteligentne rozwiązania zwiększyły przestrzeń na schowki o niemal trzykrotnie (o 4,4 litra).
W końcu, zwiększona funkcjonalność obejmuje także zewnętrzną część, która posiada nową klapę bagażnika, obsługiwaną przez ruch nogą pod zderzakiem.
Inną nową, technologiczną cechą Nowego Jeepa Compass jest cyfrowy zestaw wskaźników w jakości full-HD o przekątnej 10,25 cala, który podkreśla poczucie nowoczesności. Standardowy w wersjach Limited, Trailhawk i S (opcjonalny w Longitude), oferuje użytkownikowi około dwóch tuzinów opcji konfiguracyjnych w pięciu personalizowanych menu.
Intuicyjna technologia z systemem Uconnect™ 5
Nowy Compass jest wyposażony w najnowszą generację systemu Uconnect™, oferującą nowy wyświetlacz Ultra HD o przekątnej 10,1 cala, zapewniający niezwykle intuicyjne doświadczenie użytkownika. Nowy system Uconnect 5 ma bardziej wydajny procesor o pięciokrotnie lepszej reaktywności w porównaniu do poprzedniej generacji. Dzięki zastosowaniu systemu operacyjnego Android oraz łączności 4G z aktualizacjami Over-the-Air (OTA), Uconnect 5 oferuje elastyczność, która pozwoli systemowi ciągle się rozwijać, aby oferować nowe treści, funkcje i usługi. Z nowym systemem Uconnect, kierowcy korzystają z niezwykle intuicyjnego interfejsu do uzyskiwania dostępu do wszystkich funkcji dostępnych poprzez „dotyk i przesunięcie” oraz do tworzenia własnego interfejsu z „jednym dotknięciem” do ulubionych i często używanych funkcji.
System Uconnect 5 z 10,1-calowym ekranem dotykowym i zintegrowaną nawigacją TomTom oferuje również system interfejsu naturalnego z zaawansowanym rozpoznawaniem mowy, dzięki czemu kierowcy mogą rozmawiać z samochodem, aby kontrolować jego ustawienia, programować klimatyzację i wybierać ulubioną muzykę. Ta funkcja jest zintegrowana w pojazdach z nawigacją TomTom i można ją aktywować bezdotykowo za pomocą słowa przebudzenia „Hej Jeep!”.
Uconnect 5 oferuje łatwą w obsłudze łączność, a główne nowe funkcje tego systemu nowej generacji obejmują:
8,4-calowy lub 10,1-calowy cyfrowy ekran dotykowy;
Wiele profili użytkowników – dostosowywalne preferencje muzyczne, aplikacje, pozycje siedzeń, kąty lusterek i poziomy komfortu klimatyzacji, oraz częste miejsca docelowe, a także tryb „Valet”;
Bezprzewodowa integracja przez Apple CarPlay i Android Auto, standard w całej gamie;
W pełni konfigurowalna strona główna umożliwiająca szybki dostęp do często używanych funkcji i operowanie jednym dotknięciem;
Integracja funkcji Amazon Alexa, za pośrednictwem interfejsu 'Home to Car’ oferowanego przez 'My Jeep’, który zapewnia stałe aktualizacje statusu pojazdu z domu, sprawdza poziom naładowania i/lub paliwa, przeszukuje punkty zainteresowania, ostatnią lokalizację pojazdu, wysyła zdalne polecenia blokowania i odblokowywania drzwi oraz wiele więcej. Usługa jest również dostępna w pojeździe za pośrednictwem 'Alexa Voice Service’, prawdziwego asystenta kierowcy, z którym można wchodzić w interakcje. Na przykład, można poprosić go o dodanie produktów do listy zakupów, przeszukać pobliską restaurację lub dostosować światła czy ogrzewanie podłączone do systemu automatyki domowej użytkownika, wszystko to przy zachowaniu uwagi na drodze;
Nawigacja TomTom z ulepszonymi funkcjami wyszukiwania i tekstu przewidywalnego, naturalnym rozpoznawaniem mowy i połączonymi usługami dla aktualizacji ruchu w czasie rzeczywistym;
Bezproblemowe, przez internet aktualizacje map dla systemu Uconnect NAV;
Dostosowywalne doświadczenia radiowe z nowym trybem dotykowym i opcją tworzenia widgetów według preferencji.
Jeep Compass jest dobrze wyposażony, aby utrzymać pasażerów pojazdu w łączności w trakcie podróży. Standardem w wszystkich wersjach od Longitude wzwyż jest bezprzewodowa ładowarka do łatwego ładowania smartfonów (o mocy do 15 W). Wystarczy umieścić urządzenie na podkładce przed dźwignią zmiany biegów, aby rozpocząć ładowanie, co ułatwia życie na pokładzie i co najważniejsze, jest 100% bezprzewodowe.
Nowy system Uconnect 5 w Jeepie Compass oferuje także usługi Uconnect, z serią innowacyjnych usług łączących dla klientów, a także funkcję Połączenia Awaryjnego. Obejmują one:
Mój Asystent: łączy klienta z operatorem, aby zlecić geolokacyjna pomoc drogową w przypadku awarii i otrzymać wsparcie potrzebne do rozwiązania problemów technicznych. W pakiecie Mój Asystent klienci otrzymają miesięczny raport e-mailem, w którym mogą sprawdzić aktualne wykorzystanie pojazdu oraz jego status zdrowia.
Mój Zdalny: za pośrednictwem aplikacji mobilnej na swoich smartfonach klienci mogą planować ładowanie pojazdu na najbardziej dogodnych terminach, znaleźć dokładną lokalizację pojazdu, zamykać i otwierać drzwi, włączać światła, programować klimatyzację oraz ustawiać alerty dotyczące prędkości i pozycji pojazdu.
Mój Samochód: sprawdza stan i status pojazdu z poziomu smartfona i weryfikuje poziom naładowania baterii, ciśnienie w oponach, przebieg oraz harmonogram serwisowy.
Mój Nawigacja: za pośrednictwem aplikacji mobilnej na swoich smartfonach klienci mogą wysyłać swój cel do systemu nawigacji pojazdu, a następnie znajdować trasę oraz sprawdzać warunki ruchu, pogodę i lokalizacje fotoradarów. Mogą również zobaczyć punkty ładowania znajdujące się w pobliżu samochodu, podkreślając punkty na mapie, które można osiągnąć w zależności od aktualnego poziomu naładowania baterii. Mapy będą zawsze aktualizowane szybko i łatwo, przez internet.
Mój eCharge: zarządza wszystkimi sesjami ładowania, zarówno na publicznych punktach ładowania, które można zarezerwować i opłacić w aplikacji, jak i przez domową ładowarkę wallbox.
Mój Wi-Fi: hotspot wifi, który jednocześnie łączy do ośmiu urządzeń elektronicznych z siecią 4G, tak jak w domu. Dzięki 'Alexa Voice Service’, nowy Compass oferuje doświadczenie prowadzenia z uczuciem „jak w domu” i wprowadza na pokład wszystkie usługi, które czynią codzienne doświadczenie prostszym i bardziej wygodnym: od muzyki czy wiadomości po najnowszą technologię Smart Home.
Mój Alert: klienci są natychmiast powiadamiani w przypadku kradzieży ich samochodu. Gdy kradzież zostanie potwierdzona przez organy ścigania, dedykowane centrum telefoniczne udzieli wszelkiego wsparcia potrzebnego do odzyskania pojazdu.
Nowej generacji systemy bezpieczeństwa
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, Nowy Jeep Compass oferuje jeszcze bardziej kompletną specyfikację, odpowiednią do codziennych potrzeb. Oprócz systemów, które są teraz dostępne jako standard w całej gamie – w tym Warningu Odsłonięcia Zderzenia oraz Warningu Odsłonięcia Odejścia z Pasa, Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC) z Elektroniczną Redukcją Przechylenia (ERM) oraz poduszek powietrznych przednich, bocznych i kurtynowych – aktywne i pasywne specyfikacje bezpieczeństwa są dodatkowo wzmacniane nowymi urządzeniami i nowatorską technologią, która poprawia interakcję między kierowcą, pojazdem i drogą. Te systemy zwiększają pole widzenia kierowcy, pomagają w lepszym dostrzeganiu informacji i umożliwiają systemom asysty kierowcy zapewnienie bezpiecznej i bezstresowej jazdy, szczególnie w mieście. Obejmują one Rozpoznawanie Znaków Drogowych, Inteligentną Pomoc w Utrzymaniu Prędkości, Alarm Zmęczenia Kierowcy oraz Automatyczne Hamowanie Awaryjne z Rozpoznawaniem Pieszych i Rowerzystów, które są oferowane jako standardowe funkcje we wszystkich wersjach. Co lepsze, Nowy Jeep Compass jest także pierwszym pojazdem Jeep w Europie, który zawiera Highway Assist, system asysty kierowcy do autonomicznej jazdy na poziomie 2 (L2), wykorzystujący połączenie systemów Adaptacyjnego Tempomatu i Centrowania Pasa Ruchu podczas jazdy po autostradach (opcjonalnie dostępny w drugiej połowie roku).
Bardziej szczegółowo, nowa specyfikacja bezpieczeństwa dostępna w Nowym Jeepie Compass obejmuje:
Rozpoznawanie Znaków Drogowych, standard w całej gamie, które wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu do wykrywania limitów prędkości i powiązanych znaków drogowych, w tym tych, które zabraniają wyprzedzania.
Inteligentna Pomoc w Utrzymaniu Prędkości łączy Adaptacyjny Tempomat z Rozpoznawaniem Znaków Drogowych, sugerując kierowcy automatyczne dostosowanie prędkości zgodnie z ograniczeniami wskazanymi przez znaki drogowe. Jest standardem we wszystkich wersjach.
Alarm Zmęczenia Kierowcy śledzi ruch pojazdu i interakcję, takie jak odchylenie od pasa i wejście w kierownicę w czasie, w celu rozpoznawania zachowań kierowców, które są zgodne z zachowaniami zmęczonego kierowcy. Kiedy osiągane są określone progi, system reaguje za pomocą ostrzeżeń dźwiękowych i/lub wizualnych, aby kierowca mógł się zatrzymać. Funkcja ta jest standardem w wszystkich modelach.
Automatyczne Hamowanie Awaryjne z Rozpoznawaniem Pieszych i Rowerzystów ostrzega kierowcę o niebezpieczeństwie i zatrzymuje pojazd, aby uniknąć kolizji z pieszym lub rowerzystą (standard we wszystkich wersjach).
Highway Assist (lub autonomiczne prowadzenie na poziomie 2) czyni nowy Compass pierwszym modelem Jeep z tą zaawansowaną technologią monitorowania, w tym kamerą skierowaną do przodu, aby kontrolować otoczenie pojazdu, zarówno wzdłuż jak i w bok. System ten wykorzystuje Adaptacyjny Tempomat i Centrowanie Pasa, przy czym pierwszy hamuje lub przyspiesza, zwracając uwagę na napotykane przeszkody, podczas gdy Centrowanie Pasa wykorzystuje radary i kamery do trzymania pojazdu w środku pasa, pod warunkiem, że oznaczenia są prawidłowo wykryte. Będzie dostępny na żądanie w wersjach Limited i S w drugiej połowie roku.
Dodatkowa ochrona i bezpieczeństwo zapewniają kamery 360°. Opcjonalnie dostępne w wersjach Limited, S i Trailhawk, ten system oferuje widok 360° pojazdu i jego otoczenia, wzbogacony o dynamiczne linie siatki wyświetlane na 10,1-calowym cyfrowym ekranie dotykowym. Dzięki czterem kamerom wysokiej rozdzielczości umieszczonym w kratce, lusterkach bocznych i klapie bagażnika, system oferuje cztery różne widoki i aktywuje się przy prędkości do 12 km/h.
Pełna gama silników
Oferta silników w Nowym Compassie obejmuje silniki benzynowe, diesla i hybryd plug-in, spełniające normy Euro 6D Final. W jej skład wchodzi zaktualizowana wersja silnika 1.6 Multijet II, teraz zdolnego do dostarczenia 130 KM przy 3750 obr./min i 320 Nm momentu obrotowego przy 1500 obr./min, połączona z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Aktualizacja przyniosła wzrost mocy o 10 KM w porównaniu do silnika diesla 1.6 dostępnego w poprzednim modelu, co przekłada się także na korzyści w zakresie zużycia (o 10% niższe) oraz emisji CO2 (o 11 g/km mniej w cyklu WLTP).
Oferta benzynowa obejmuje czterocylindrowy silnik 1.3 GSE z turbodoładowaniem, który oferuje dwie wartości mocy: 130 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów; lub 150 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego, połączony z automatyczną skrzynią Dual Dry Clutch Transmission (DDCT). Oba warianty benzynowe są napędem na przednie koła.
Silnik 1.3 stworzono, aby zapewnić doskonałe osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie, jednocześnie dostarczając doskonały komfort prowadzenia. Został zaktualizowany o odpowiednie turbo-dopasowanie, maksymalizując reakcję silnika przy niskich obrotach i zmniejszając emisję CO2 i zużycie paliwa o nawet 27% (cykl WLTP), w porównaniu do poprzedniej wersji benzynowej 4×4 z automatyczną skrzynią.
Czterocylindrowy silnik 1.3 z technologią hybrydową plug-in, o mocy 190 KM lub 240 KM i 270 Nm momentu obrotowego, sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów i eAWD zasilają wersje 4xe i kończą ofertę silnikową Nowego Compass. Obecnie „4xe” identyfikuje wszystkie pojazdy Jeep 4×4, które oferują zwiększone możliwości hybrydowe i osiągi, gwarantując najlepszą równowagę między efektywnością, przyjemnością z jazdy a dbałością o środowisko.
W wersjach 4xe silnik 1.3 łączy się z silnikiem elektrycznym umieszczonym na tylnej osi, zasilanym baterią o pojemności 11,4 kWh, którą można ładować podczas jazdy lub za pośrednictwem zewnętrznego gniazdka: zarówno w domu na sieci lokalnej, korzystając z wydajnego i ekskluzywnego easyWallbox, jak i bardziej zaawansowanego Connected Wallbox, lub z publicznego punktu ładowania. Silnik 1.3 samodzielnie dostarcza również dwie wartości mocy (130 KM i 180 KM), a także 60 KM z silnika elektrycznego, co w sumie daje 190 KM (w wersjach Longitude i Limited) lub 240 KM (w wersjach Trailhawk i S). W kwestii momentu obrotowego, silnik elektryczny produkuje 250 Nm, a silnik spalinowy generuje 270 Nm. Łącząc silnik spalinowy i silniki elektryczne, Nowy Jeep Compass 4xe gwarantuje niezwykłe osiągi i przyjemność z jazdy z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w około 7,5 sekundy (w zależności od wersji), całkowitą prędkość elektryczną wynoszącą 130 km/h, wzrastającą do 200 km/h w trybie hybrydowym. Szybka reakcja i płynne dostarczanie gwarantują maksymalną przyjemność z jazdy.
Modele 4xe są również idealnymi samochodami do jazdy po mieście, dzięki technologii hybrydowej plug-in, oferującej jazdę bezemisyjną w trybie całkowicie elektrycznym, z zasięgiem między 47 a 49 km (cykl WLTP), w zależności od wersji. Na dłuższych trasach, przy użyciu silnika spalinowego, średnie emisje CO2 wynoszą od 44 do 47 g/km w trybie hybrydowym (cykl WLTP), w zależności od wersji, natomiast w przypadku długotrwałej jazdy w terenie, dwa silniki elektryczne z funkcją Powerloop zapewniają, że trakcji eAWD jest zawsze dostępna, aby w bezpieczny sposób stawić czoła ekstremalnym przygodom.
Perfekcyjnie dopasowana gama
Dzięki szerokiemu wyborowi opcji, klienci mają jeszcze większe możliwości dostosowania swojego Nowego Compass do ich potrzeb i wymagań ich życia.
Nowe materiały do tapicerki wnętrza są teraz dostępne, w tym skóra Nappa, tkaniny techno i wykończenia w efekcie włókna węglowego. Wszystko to przyczynia się do tego, aby wnętrze było jeszcze bardziej nowoczesne i wyrafinowane. Nowy Compass jest dostępny w pięciu odrębnych wersjach wyposażenia – Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk – oraz w specjalnej wersji jubileuszowej 80. rocznicy (wersji startowej Nowego Compass). Klienci mogą również wybierać spośród pięciu różnych kombinacji układów napędowych oraz dwóch konfiguracji – przedniego lub czterokołowego napędu; oraz różnych kombinacji kolorów nadwozia, od jednokolorowego do dwukolorowego w połączeniu z czarnym dachem (w zależności od modelu). Paleta kolorów obejmuje biel alpejską, lód, niebieski Jetset, odcień niebieski, szarość Sting, czerwień Colorado, czerń węglową i czerń matową, ivory w trzech warstwach, Blue Italia i Techno Green, a także Granite Crystal oraz zupełnie nowe Mimetic Green i Urban Green, dostępne po raz pierwszy w gamie Compass, są dostępne wyłącznie w specjalnej serii 80. rocznicy. Oprócz zwiększenia poczucia nowoczesności, te dwa nowe matowe kolory zewnętrzne świętują dwie dusze Nowego Jeepa Compass – bardziej przygodową przeznaczoną do jazdy off-road z barwą Mimetic Green oraz bardziej nowoczesną i metropolitalną z barwą Urban Green.
Bardziej szczegółowo, Sport to wersja podstawowa i standardowo wyposażona jest w system infotainment o przekątnej 8,4 cala z bezprzewodową integracją smartfona, pełno-LED-owe reflektory, czujniki parkowania z tyłu, siedzenia z materiału i 16-calowe felgi aluminiowe. Wersja Longitude dodaje LED-owe lampy przeciwmgielne, 17-calowe felgi aluminiowe, belki dachowe, automatyczną klimatyzację dwustrefową, kamerę tylną oraz konfigurowalny kolorowy zestaw wskaźników TFT o przekątnej 7 cali. Wersja Limited oferuje standardowo adaptacyjny tempomat, 18-calowe felgi aluminiowe, czujniki parkowania z przodu i z boku z funkcją automatycznego parkowania, Keyless Enter & Go, deskę rozdzielczą pokrytą skórą Nappa, nowy w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala oraz system Uconnect z nowym ekranem dotykowym o przekątnej 10,1 cala. Wyższe poziomy wykończenia i specyfikacji są standardem w wersji S – najbardziej wyspecjalizowanej wersji, która dodaje pełne reflektory LED, zderzaki w kolorze nadwozia, 19-calowe felgi aluminiowe, nową klapę bagażnika z funkcją bezdotykową oraz skórzane siedzenia, które można elektrycznie regulować w ośmiu różnych pozycjach. Na koniec, ofertę dopełnia wersja Trailhawk – specjalista off-road o zdolności Trail-Rated 4×4, który wyróżnia się muskularnym, odważnym wyglądem i oferuje specyficzne wyposażenie do jazdy w terenie. Posiada zawieszenie o wysokiej wydajności oraz wzorcowe kąty i parametry off-road: kąt podejścia 30,4°, kąt zejścia 33,3°, kąt przełamania 20,9° oraz prześwit wynoszący 21,3 cm. Standardem w Trailhawk jest także pięciomodełkowy system kontroli trakcji Selec-Terrain, który obejmuje specyficzny tryb Rock, dostępny wyłącznie w tym modelu.
Pierwszą wersją Nowego Jeepa Compass, która zadebiutuje na europejskim rynku, będzie specjalna edycja „80. rocznicy”. Ten jubileuszowy model wyróżnia się unikalnymi elementami designu, takimi jak jubileuszowe logo i 18-calowe felgi aluminiowe. Bardziej szczegółowo, „80. rocznica” oferuje pełne reflektory LED i wykończenie w kolorze Neutral Grey na felgach, przedniej kratce, dolnej osłonie, kapturach lusterka bocznego oraz belkach dachowych. Błyszczące czarne akcenty zdobią dolne panele, nadkola, dach i osłony lamp przeciwmgielnych.
Nowe funkcje technologiczne obejmują ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala, radio DAB, system Uconnect™ 5 z bezprzewodową integracją smartfonów Apple CarPlay i Android Auto, interaktywną nawigację 3D Tom Tom oraz usługi Uconnect™. W kabinie, model jubileuszowy wyposażony jest w deskę rozdzielczą pokrytą czarną skórą Nappa, pokrowce na siedzenia z materiału skóropodobnego i tkaniny w diamentowy wzór ze szwami Diesel Grey oraz etykietą „80. rocznicy”.
Ostatecznie, wybierając Nowego Jeepa Compass, klienci zyskują dostęp do korzyści programu Jeep Wave, nowego programu lojalnościowego i obsługi klienta, który oferuje konsumentom Jeepa szeroki zakres usług i korzyści, w tym serwis, pomoc drogową, dedykowane usługi dla klientów oraz uprzywilejowany dostęp do wydarzeń i partnerstw marki.
Ekskluzywne akcesoria Jeep® Authentic, stworzone przez Mopar® dla Nowego Jeepa Compass
Przy premierze Nowego Compass, Mopar® opracował nowe akcesoria, mające na celu uzupełnienie cech nowego pojazdu o dodatkowe elementy, poprawienie możliwości personalizacji oraz wzbogacenie oferty komfortu wewnętrznego.
Właściciele Nowego Jeepa Compass będą mogli wybierać spośród ponad 100 autentycznych akcesoriów Jeep, stworzonych i zaprojektowanych przez Mopar® w celu zapewnienia jak najszerszych możliwości personalizacji oraz dostosowania do różnych stylów życia klientów. Akcesoria Mopar® zostały stworzone we współpracy z zespołami inżynieryjnymi i projektowymi marki Jeep, aby zapewnić maksymalną jakość.
Mopar® starał się spełnić wymagania klientów, aby poprawić funkcjonalny i emocjonalny charakter pojazdu, ale także jego predyspozycje do personalizacji. Niektóre z nowych cech będą dostępne od tego lata. Dwie nowe Linie Kolorów, w tym skoordynowane Pokrywy Lusterka, Pierścienie w Kratce przedniej, Osłony Przednie i Tylne, zostaną dodane do już dostępnej Lini Kolorów w Błyszczącej Czarnej. Wewnętrzne Oświetlenie Ambient Light wzbogaca estetyczny charakter kabiny, dodając akcent świetlny do podnóżków kierowcy i pasażera. Kamerka Dash Cam jest w stanie nagrywać w ciemnych i jasnych warunkach, a szerokokątny obiektyw zapewnia pokrycie wszystkich kątów. Organizer na tylnych fotelach, mocowany na zagłówkach przednich siedzeń, posiada dwie kieszenie wielofunkcyjne i jedną na tablet. Modułowy System Zagłówków oferuje różne rozwiązania oraz komfort podróży z wieszakiem na ubrania, uchwytem na tablet, składaną stół oraz uniwersalny hak. Pakiet Mopar 4xe oferuje wybór akcesoriów stylizacyjnych „niebieskich”, zaprojektowanych w celu podkreślenia „elektrycznej” natury wersji 4xe i dostosowania linii nowego pojazdu.