DaimlerChrysler zaprezentował odświeżoną wersję WJ Grand Cherokee w 2003 roku, na dwa ostatnie lata produkcji przed zastąpieniem jej generacją WK w 2005 roku.
Chociaż Grand Cherokee był już dobrze znany w Stanach Zjednoczonych, jego obecność na rynku europejskim była niewielka, głównie z powodu rozmiarów i niskiej efektywności paliwowej. To nie był samochód do wąskich zakrętów i ciasnych ulic, jak te spotykane w Europie. Co więcej, mimo że oferował wersję z silnikiem turbo-diesel, był zbyt słaby jak na rozmiar tego pojazdu. Jednak model z 2003 roku naprawił te niedociągnięcia.
Na zewnątrz, Grand Cherokee z 2003 roku otrzymał drobne zmiany wizualne. Z przodu samochód miał nowy design charakterystycznej, siedmioprętowej, pionowej kratki. W dolnej części zderzaka producent umieścił okrągłe światła przeciwmgielne zamiast wcześniej używanych prostokątnych, poziomych. Jeep zamontował metalową osłonę pod komorą silnika, aby podkreślić zdolności pojazdu do jazdy w terenie, rozszerzając ją aż do przodu, pod zderzak. Po bokach modelu z 2003 roku dodano dodatkowe kierunkowskazy.
Wnętrze również zostało ulepszone dzięki współpracy Mercedes-Benz z Chryslerem, co zaowocowało bardziej przyjaznym wystrojem. Jeep zmienił starsze czarne wskaźniki w zestawie zegarów na białe z czarnymi wskazówkami. Inne zmiany obejmowały mniej drewnianych wykończeń na centralnej konsoli i desce rozdzielczej.