IV generacja Jeepa Grand Cherokee została zaprezentowana w 2009 roku na Nowojorskich Targach Motoryzacyjnych, a w 2013 roku przeszła facelifting.
W modelu na rok 2014 Grand Cherokee doczekał się kolejnych usprawnień zarówno w zakresie osiągów na drodze, jak i w terenie. Ponieważ Chrysler nawiązał współpracę z Fiatem, Włosi nie mogli pozwolić sobie na wypuszczenie zmodernizowanego modelu bez kilku poprawek zewnętrznych.
Na zewnątrz, model z 2013 roku wyróżniał się nowym kształtem reflektorów oraz zderzaka przedniego. Wersja Trailhawk otrzymała dodatkowe osłony podwozia oraz wyższy prześwit. Dzięki nowym felgom i oponom terenowym, Trailhawk był gotowy do pokonywania trudnych tras off-roadowych. Zainstalowano stałe haki holownicze z przodu i z tyłu. Zamontowano również zawieszenie pneumatyczne, które umożliwiało zwiększenie prześwitu o maksymalnie 28 cm.
W środku wprowadzono nowe modyfikacje dotyczące systemu infotainment oraz zestawu wskaźników. Nowy system Uconnect został przystosowany z modelu Fiata i oferował kilka kamer, które zapewniały widok 360 stopni wokół pojazdu. Specyficzne dla wersji Trailhawk elementy wnętrza obejmowały czarne skórzane i zamszowe fotele z czerwonymi przeszyciami oraz dywaniki samochodowe Mopar z przodu i z tyłu.