JEEP Grand Cherokee L 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

JEEP Grand Cherokee L 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćJEEP Grand Cherokee L 2020-Present

Jeep zaprezentował Grand Cherokee L na początku 2021 roku, tuż przed tym, jak światowa pandemia dobiegła końca.

Chrysler obiecał pewien poziom autonomicznego prowadzenia oraz wersję hybrydową dla piątej generacji Grand Cherokee. To było duże ryzyko, ale zdawali sobie z tego sprawę. Klienci zaczęli domagać się bardziej ekologicznych pojazdów, a nie tylko terenowych samochodów, więc producent intensywnie pracował nad tym, co rynek chciał, nawet jeśli na początku inżynierowie korzystali z wcześniej używanych silników z Grand Cherokee MK IV.

Zespół projektowy pracował do późna nad ostatnimi szlifami pojazdu w trakcie pandemicznej sytuacji. Wymienili się terabajtami informacji podczas długich dyskusji na Zoomie, a ostateczny rezultat okazał się szanowany. Dzięki szerszym szczelinom między siedmioma pionowymi żebrami, przednia część samochodu przypominała model Grand Wagoneer z 2022 roku, a powiększona szyba sprawiła, że SUV wyglądał sportowo jak nigdy dotąd.

Wnętrze Grand Cherokee L z 2021 roku oferowało trzy rzędy siedzeń, z miejscem dla sześciu lub siedmiu pasażerów. Środkowy i ostatni rząd można było złożyć na płasko i przesunąć do przodu, aby zwiększyć przestrzeń bagażową. Nowością był także 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników z prawie dwudziestoma różnymi menu do wyboru, w tym technologiami wspomagającymi kierowcę.

Inżynierowie polegali na sprawdzonych silnikach czwartej generacji Grand Cherokee pod maską, ale intensywniej pracowali nad systemami przeniesienia napędu. Dla tego średniej wielkości SUV-a przygotowano trzy wersje. Podstawowa wersja miała napęd na wszystkie koła, ale bez niskiego biegu. Dopiero druga i trzecia wersja były dostępne z taką opcją, a ta ostatnia miała elektronicznie sterowany ograniczający poślizg dyferencjał.

 Prawie 30 lat temu Jeep® Grand Cherokee rozpoczął swoją historię jako najbardziej utytułowane SUV w historii. Teraz, po czterech przełomowych generacjach pojazdu, niezliczonych nagrodach branżowych i prawie 7 milionach sprzedanych egzemplarzy na całym świecie, marka Jeep kontynuuje wyzwania stawiane segmentowi SUV-ów pełnowymiarowych dzięki zupełnie nowemu modelowi 2021 Jeep Grand Cherokee L.

Najnowsza wersja została zaprojektowana i skonstruowana, aby dostarczyć niezrównane połączenie jeszcze bardziej legendarnych możliwości 4×4, doskonałej refinementy na drodze, luksusowego stylu i rzemiosła wewnątrz i na zewnątrz oraz szeregu zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i technologii. Wynikiem tego jest nowy 2021 Jeep Grand Cherokee L, po raz pierwszy z miejscami dla sześciu lub siedmiu osób.

„Kiedy postanowiliśmy na nowo wyobrazić sobie SUV tak ceniony jak Jeep Grand Cherokee, budowanie na fundamencie jego prawie 30-letniej historii jako lidera w branży miało kluczowe znaczenie dla każdej podejmowanej decyzji,” powiedział Christian Meunier, Globalny Prezydent marki Jeep – FCA. „Z tą spuścizną prowadzącą zespół Jeep, nowy 2021 Jeep Grand Cherokee został stworzony, aby przekraczać oczekiwania i robić to, czego żaden inny SUV nie może: dostarczać legendarnych możliwości off-roadowych Jeep 4×4 połączonych z doskonałym zachowaniem na drodze. Zbudowano go na zupełnie nowej architekturze, a jego oszałamiający nowy design honoruje ikoniczne dziedzictwo stylistyczne Jeepa, jednocześnie rozszerzając wnętrze o trzeci rząd siedzeń, aby sprostać rosnącym potrzebom naszych klientów, którzy domagali się większej przestrzeni i funkcjonalności. Grand Cherokee L naprawdę wyróżnia się w swoim segmencie i nadal podnosi poprzeczkę w zakresie możliwości, osiągów i luksusu, jednocześnie zdobywając nowe obszary w zakresie wszechstronności i funkcjonalności.”

Najnowocześniejszy 2021 Jeep Grand Cherokee L został zaprojektowany zarówno w środku, jak i na zewnątrz, aby zapewnić niezrównaną zdolność i zrównoważoną dynamikę jazdy. Jego znane systemy 4×4 (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II), powietrzne zawieszenie Quadra-Lift i system zarządzania trakcyjnego Selec-Terrain nadają Grand Cherokee L legendarną zdolność 4×4. Nowa architektura oraz rzeźbiona, aerodynamiczna sylwetka poprawiają osiągi pojazdu, bezpieczeństwo i niezawodność, jednocześnie znacząco redukując masę pojazdu, hałas, wibracje i szorstkość. Zaprojektowany z myślą o maksymalizacji ogólnego bezpieczeństwa pasażerów, komfortu i wygody, Grand Cherokee L zapewnia mocne osiągi dzięki nowym funkcjom i technologiom, które wyróżniają go w segmencie SUV-ów pełnowymiarowych.

Zbudowany w nowym Detroit Assembly Complex – Mack Plant, 2021 Jeep Grand Cherokee L trafi do salonów Jeepa w drugim kwartale 2021 roku i będzie dostępny w czterech różnych wersjach wyposażeniowych – Laredo, Limited, Overland i Summit. Nowy Jeep Grand Cherokee w wersji dwa-rzędowej oraz jego elektryfikowana wersja 4xe mają rozpocząć produkcję w zakładzie Mack jeszcze w 2021 roku.

Legendarną zdolność 4×4 Jeepa

2021 Jeep Grand Cherokee L oferuje poprawioną, nieporównywalną zdolność oraz zrównoważoną dynamikę jazdy na drodze. Legendarną zdolność off-road zapewniają trzy systemy 4×4 – Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II z tylnym elektronicznym ograniczonym poślizgiem (eLSD). Wszystkie trzy systemy są wyposażone w aktywną skrzynię rozdzielczą, aby poprawić przyczepność, przesuwając moment obrotowy do koła z najlepszą przyczepnością.

Quadra-Trac I to skrzynia rozdzielcza o pojedynczej prędkości, która korzysta z danych z wielu czujników w pojeździe, aby wstępnie dostosować rozkład momentu obrotowego i będzie kontynuować reakcję na ewentualne poślizgi opon. Gdy wykryty zostanie poślizg koła, do osi z najlepszą przyczepnością natychmiast kierowane jest aż 100% dostępnego momentu obrotowego.

Skrzynia rozdzielcza Quadra-Trac II, posiadająca aktywną skrzynię o dwóch biegach z redukcją prędkości, używa danych z wielu czujników w pojeździe w celu wstępnego dostosowania rozkładu momentu obrotowego i będzie kontynuować reakcję na ewentualne poślizgi opon. Gdy wykryty zostanie poślizg koła, aż 100% dostępnego momentu obrotowego jest natychmiast kierowane do osi z najlepszą przyczepnością. Aktywna kontrola momentu obrotowego w trybie 4-Low z przełożeniem 2.72:1 poprawia zwrotność off-road i zapewnia niezrównane osiągi.

Quadra-Drive II, wyposażony w aktywną skrzynię rozdzielczą o dwóch biegach i tylnym eLSD, oferuje wiodącą w branży zdolność trakcyjną. System natychmiast wykrywa poślizg opon i płynnie reaguje, rozdzielając moment obrotowy silnika na opony z przyczepnością. W niektórych przypadkach pojazd będzie przewidywał niską przyczepność i wstępnie dostosuje się, aby zminimalizować lub wyeliminować poślizg opon. Quadra-Drive II dostępny jest w modelu 4×4 Overland w wersji z Off-Road Group i jest standardowy w modelach Summit.

Quadra-Lift

Ekskluzywne w klasie powietrzne zawieszenie Jeep Quadra-Lift, teraz z elektroniczną adaptacyjną amortyzacją, oferuje wiodący w klasie prześwit i możliwości pokonywania wody. System automatycznie dostosowuje ustawienia amortyzacji do zmieniających się warunków drogowych, aby zwiększyć komfort, stabilność i kontrolę.

System Quadra-Lift w 2021 Jeep Grand Cherokee L działa automatycznie lub może być kontrolowany ręcznie za pomocą przycisków na konsoli, i oferuje pięć ustawień wysokości dla optymalnej wydajności jazdy:

Normalna wysokość jezdna (NRH): 8.3 cala (212 mm) prześwitu poprawia efektywność paliwową oraz aerodynamikę podczas jazdy po drodze
Off-road 1: Podnosi pojazd o dodatkowe 1.6 cala (40 mm) od NRH, co daje dodatkową wysokość do pokonywania przeszkód (9.9 cala)
Off-road 2: Daje legendarną zdolność off-road Jeep i zapewnia dodatkowe 2.4 cala (60 mm), co zwiększa prześwit do 10.9 cala i głębokość pokonywania wody do 24 cali (poprawa o cztery cale w porównaniu do poprzedniej generacji)
Tryb parkingowy: Obniża wysokość o 1.8 cala (46 mm) w stosunku do NRH dla łatwego wsiadania/wysiadania, co powoduje, że pojazd opada dwa razy szybciej niż w poprzedniej generacji. NRH i tryb parkingowy są do wyboru przez kierowcę, co daje pełną kontrolę nad wysokością jezdną pojazdu. Udoskonalenia w zawieszeniu powietrznym obejmują podwójną konstrukcję zbiornika, co umożliwia bardziej kontrolowane i szybsze funkcjonalności
Aero Mode: Obniża pojazd o 0.8 cala (21 mm) w stosunku do NRH. Aero Mode jest kontrolowane przez prędkość pojazdu i dostosowuje się dla optymalnej wydajności i efektywności paliwowej. Pojazd automatycznie obniży się do Aero Mode, gdy będzie w trybie Sport.
Quadra-Lift dodaje do 4.17 cala (106 mm) wysokości, wspieranej przez powietrzne sprężyny w czterech rogach, które zapewniają poduszkowany, luksusowy komfort jazdy. Współczynnik jazdy w Grand Cherokee L wynosi 44:1.

Z dostępny systemem powietrznym Quadra-Lift, 2021 Jeep Grand Cherokee L ma kąt dojazdu 30.1 stopnia, kąt zjazdu 23.6 stopnia i kąt pokonywania 22.6 stopnia.

Selec-Terrain

System zarządzania trakcyjnym Selec-Terrain w 2021 Grand Cherokee L umożliwia klientom wybór ustawienia na drodze i w terenie dla optymalnej wydajności 4×4. Ta funkcja elektronicznie koordynuje do sześciu różnych układów napędowych, rozkład momentu, hamowanie i charakterystykę, układy kierownicze i zawieszenia, w tym kontrolę przepustnicy, zmianę biegów, skrzynię transferową oraz kontrolę trakcji, kontrolę stabilności, system ABS i odczucie kierownicy.

System Selec-Terrain oferuje pięć dostępnych trybów terenowych (Auto, Sport, Rock, Snow, Mud/Sand), aby zapewnić zoptymalizowane kalibracje dla każdego scenariusza jazdy.

Kontrola zjazdu ze wzgórza umożliwia kierowcom kontrolowanie prędkości Grand Cherokee L podczas zjeżdżania po stromej, surowej nawierzchni. Z elektronicznymi łopatkami zmiany biegów jest standardowa we wszystkich modelach, bez potrzeby używania pedałów gazu lub hamulca. Kontrola zjazdu ze wzgórza jest standardowa w modelach Overland i Summit i działa zarówno do przodu, jak i wstecz.

Kiedy model Trail Rated Overland 4×4 jest wyposażony w dostępną grupę Off-Road, korzysta z wiodącej w branży trakcji, prześwitu, zwrotności, artykulacji i poprawionych możliwości pokonywania wody (zdolność do 24 cali). Grupa Off-Road obejmuje również płyty ochronne z wysokiej wytrzymałości stali, elektroniczną tylną oś z ograniczonym poślizgiem, aluminiowe koła 18 cali oraz trwałe opony o wysokiej wydajności na każdą porę roku.

Nowa architektura zapewnia światowej klasy dynamikę jazdy i trwałość

Zupełnie nowy 2021 Jeep Grand Cherokee L otrzymał szereg ulepszeń, które optymalizują jazdę, prowadzenie i cichą pracę, jednocześnie zmniejszając masę i poprawiając efektywność paliwową. Nowy design unibody wraz z trzema dostępnymi systemami 4×4 (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II), dostępny system powietrznego zawieszenia Quadra-Lift i standardowy system zarządzania trakcyjnym Selec-Terrain poprawiają legendarną zdolność 4×4 Grand Cherokee.

Użycie lekkich, wysokowytrzymałych elementów aluminiowych, w tym maski i klapy bagażnika, pomaga zmniejszyć wagę i zwiększyć efektywność paliwową. Zespół inżynieryjny Jeepa zmniejszył wagę, mocując oś bezpośrednio do silnika, w połączeniu z solidnie zamocowanym aluminiowym stelażem z przodu, aluminiowymi mocowaniami silnika i układem kierowniczym, magnezytowym belką łączącą, aluminiowymi wieżami amortyzatorów i zupełnie nowym elektronicznym systemem wspomagania hamulców. Aby spełnić wymagania dotyczące wagi, wpływu i poprawić trwałość, struktura nadwozia Grand Cherokee L wykorzystuje najnowsze klasy stali Generation 3. Stal następnej generacji pozwoliła zespołom inżynieryjnym i projektowym na zimne formowanie skomplikowanych elementów z materiałów o wyższej wytrzymałości, co wcześniej nie było możliwe, tworząc mocniejszą i innowacyjną strukturę nadwozia.

Inżynierowie Jeepa kładli duży nacisk na zaprojektowanie struktury nadwozia, która jest zarówno mocna, jak i lekka, zrównoważona, a jednocześnie funkcjonalna. Aby to osiągnąć, Grand Cherokee L składa się w ponad 60% z zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, co wspomaga plastyczność, użyteczność i absorpcję energii.

Jeep Grand Cherokee jest powszechnie znany ze swojej niezwykłej dynamiki jazdy na drodze i cichości pracy, co jest częściowo zasługą swojego przodu i tylnego zawieszenia niezależnego. W 2021 roku Grand Cherokee L wykorzystuje nowo zlokalizowany wirtualny przegub kulowy z przodu, aby poprawić kontrolę boczną i zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, co pozwala poprawić komfort jazdy i codzienne prowadzenie pojazdu. Udoskonalona skrzynia silnikowa z wzmocnieniem wieży amortyzatorów poprawia miejscową sztywność boczną o 125%. Nowe sprężyny powietrzne o zmiennej twardości nieustannie dostosowują sztywność do warunków obciążenia, aby jeszcze bardziej wzmocnić legendarną zdolność off-road pojazdu. Luksusowy charakter jest wzmacniany przez około 6 500 spawów w nadwoziu.

System powietrznego zawieszenia Grand Cherokee L ma szereg ulepszeń, które zapewniają płynny i komfortowy jazdę zarówno na drodze, jak i w terenie:

System zamkniętej pętli powietrznego zawieszenia ponownie wykorzystuje czyste powietrze, co skutkuje poprawą trwałości sprężarki
Aby szybko zmienić wysokość pojazdu, funkcja Szybkiego Obniżania (QDL) wykorzystuje zewnętrzny blok zaworowy i dodatkowy zbiornik powietrza, co pozwala obniżyć oba osie jednocześnie w porównaniu do wcześniejszych generacji z obniżaniem jednej osi. QDL umożliwia szybsze ustawienie łatwego wsiadania z normalnej wysokości
Elektronika kontrolowane, półaktywne amortyzatory w modelach Grand Cherokee wyposażonych w zawieszenie powietrzne nieustannie dostosowują się do warunków drogowych i stylu jazdy, aby stworzyć optymalny komfort jazdy w różnych sytuacjach
Po raz pierwszy w Grand Cherokee oś przednia jest bezpośrednio przymocowana do silnika, co pozwala na lepsze zarządzanie hałasem, wibracjami i szorstkością (NVH) oraz lepszą dynamikę jazdy, częściowo dzięki niższemu środkowi ciężkości. Nowe aktywne/elektroniczne mocowania silnika absorbują więcej wibracji i ruchów podczas postoju, ale usztywniają się przy wyższych prędkościach, aby zoptymalizować komfort jazdy. To nowa funkcja dostępna w Grand Cherokee, oferująca nowy poziom komfortu, wszechstronności i osiągów. Udoskonalony system aktywnej redukcji hałasu, w połączeniu z podwójną konstrukcją nadwozia, uszczelkami drzwi i szkłem akustycznym, dopełnia ulepszeń, które redukują NVH i hałas wiatru do szeptu.

Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) Grand Cherokee zostało starannie skalibrowane, aby zapewnić lepsze odczucie jazdy i zużywać mniej energii. Silnik elektryczny współpracuje z adaptacyjną jednostką sterującą silnikiem (ECU), aby monitorować prędkość kierownicy, kąt kierownicy i prędkość pojazdu. Dzięki temu możliwe jest stosowanie różnych poziomów wsparcia kierownicy, na przykład, gdy więcej wsparcia jest potrzebne przy niskich prędkościach, takich jak manewrowanie na parkingu, lub mniej przy prędkościach autostradowych, aby zwiększyć ogólne zaufanie kierowcy. System EPS używa zmiennego współczynnika, aby poprawić zwrotność przy jednoczesnym zachowaniu stabilności w każdej sytuacji drogowej.

Wyjątkowe układy napędowe

Zupełnie nowy 2021 Jeep Grand Cherokee L oferuje nabywcom wybór dwóch potężnych, oszczędnych i doskonale działających silników o udowodnionej wydajności w każdej sytuacji.

Standardem jest całkowicie aluminiowy silnik 3.6-litra Pentastar V-6, oceniany na 290 koni mechanicznych i 257 lb-ft momentu obrotowego. Ceniony za swoją moc i wyrafinowanie, kąt 60 stopni między bankami cylindrów V-6 Pentastar sprawia, że jest on naturalnie gładko działający, wzmacniany przez akcesoria mocowane bezpośrednio do bloku silnika. Siedmiokrotny zdobywca nagrody Wards 10 Best Engines and Propulsion Systems, silnik Pentastar V-6 jest kompaktowy, z takimi cechami jak kolektory wydechowe zintegrowane w głowicach cylindrów.

Dwustopniowe wałki rozrządu z napędem łańcuchowym obejmują zmienny skok zaworów i zmienną synchronizację zaworów (VVT). Ta kombinacja szybko dostosowuje moc silnika do wymagań kierowcy w celu uzyskania najlepszego balansu osiągów i wydajności paliwowej.

Technologia zatrzymania-silnika (ESS) oszczędzająca paliwo jest standardowa w silniku Pentastar V-6. System ESS został zaktualizowany i udoskonalony dla Grand Cherokee L. Zmiany obejmują element rezerwy ciśnienia w ośmiobiegowej skrzyni biegów, który zapewnia dedykowane płyny do zmiany biegów przy ponownym uruchomieniu silnika, co pozwala na szybki start. Udoskonalone sterowanie silnikiem i nowa technologia rozruchu minimalizują wczesne ponowne uruchomienia silnika z drobnych ruchów stopy kierowcy na pedale hamulca. Hałas, wibracje i szorstkość przy ponownych uruchomieniach zostały zredukowane dzięki zaktualizowanym kontrolom i przełączanym mocowaniom silnika.

Silnik 3.6-litra Pentastar V-6 jest oceniany na zdolność holowniczą do 6,200 funtów oraz szacunkowy zasięg w klasie wynoszący prawie 500 mil.

VVT z dwustopniowym fazowaniem wałka umożliwia lepszą wydajność paliwową w szerokim zakresie momentu obrotowego w silniku Pentastar V-6. Prawie 90% maksymalnego momentu obrotowego silnika jest dostępne od 1,800 do 6,400 obrotów na minutę – co jest ważnym czynnikiem przy holowaniu lub przewożeniu ładunków.

Nabywcy, którzy chcą więcej mocy, mogą zdecydować się na nagradzany silnik 5.7-litra V-8, oceniany na 357 koni mechanicznych i 390 lb-ft momentu obrotowego dostarczanego w szerokim zakresie mocy.

V-8, z podstawą z żeliwnej blokady i aluminiowymi głowicami cylindrów, zapewnia osiągi i efektywność dzięki VVT i technologii oszczędzania paliwa (dezaktywacja cylindrów). Dzięki technologii oszczędzania paliwa, komputer sterujący silnikiem wyłącza paliwo i iskrę oraz zamyka zawory czterech cylindrów silnika podczas pracy przy lekkim obciążeniu, na przykład podczas jazdy autostradowej, gdy pełna moc nie jest potrzebna. System natychmiast włącza dezaktywowane cylindry, gdy kierowca naciska pedał gazu.

Silnik 5.7-litra V-8 ma zdolność holowniczą w klasie do 7,200 funtów.

Silnik V-8 Grand Cherokee L korzysta z technologii dezaktywacji cylindrów, która wyłącza cztery cylindry w przypadku lekkiej akceleracji lub jazdy autostradowej. System działa w rozszerzonym obszarze w porównaniu do wcześniejszych generacji i jest niewidoczny dla kierowcy. Oferuje moc V-8 do przyspieszenia i dużych ładunków oraz pracę czterocylindrową, gdy wymagany moment obrotowy jest mniejszy niż maksymalna dostępność czterech cylindrów. W zależności od scenariusza jazdy, dezaktywacja cylindrów może zwiększyć efektywność paliwową o 5 do 20 procent.

Efektywność paliwowa jest dodatkowo poprawiona dzięki technologii VVT, która zmniejsza pracę pompowania silnika, zamykając zawór dolotowy później i zwiększając proces rozszerzania zdarzenia spalania. To pozwala na przekazywanie większej ilości energii na koła, zamiast tracić ją w spalinach jako ciepło. VVT poprawia również wentylację silnika, co zwiększa efektywność silnika i moc.

Każdy silnik współpracuje z wytrzymałą, mocną ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, która poprawia efektywność paliwową i zapewnia wyraźne i płynne zmiany biegów. Szeroki zakres przełożeń pomaga utrzymać obroty silnika w idealnym zakresie do zadania – czy to jazda autostradowa, czy eksploracja szlaków off-road. Zmiana mapy zmiany biegów w ruchu pozwala skrzyni biegów na szybkie dostosowanie strategii zmiany biegów do wymagań kierowcy na podstawie danych, takich jak zmiany momentu obrotowego silnika, detekcja wzniesienia, temperatura i przyspieszenie podłużne i boczne.

Nowością w 2021 Grand Cherokee L 4×4 jest odłączenie osi przedniej. Jeśli pojazd wykryje, że warunki drogowe nie wymagają napędu na wszystkie koła, odłączenie osi przedniej automatycznie przełącza Grand Cherokee L na napęd na dwa koła, zmniejszając opory na układzie napędowym i poprawiając efektywność paliwową. Napęd na cztery koła automatycznie włącza się ponownie, gdy pojazd wykryje, że jest potrzebny.

Design: Niezrównana elegancja, niepodlegająca kompromisom rzemiosło

Od momentu, gdy Jeep zaprezentował Grand Cherokee w 1992 roku, przedstawił światu coś, czego jeszcze nigdy nie widział. Najbardziej znany SUV na świecie ustanowił nowe standardy w branży i szybko stał się synonimem stylu premium i niepodważalnej zdolności. Przez dekady później, zupełnie nowy 2021 Jeep Grand Cherokee L nadal rozwija swoją dumę dziedzictwa, jednocześnie podnosząc poprzeczkę w luksusie i wydajności.

„Zespół projektowy Jeepa wyobraził sobie nowoczesną estetykę dla zupełnie nowego 2021 Grand Cherokee L – pracowali nad tym, aby go zdynamizować i nadać mu czysty, nowoczesny wygląd premium dostosowany do współczesnego klienta,” powiedział Mark Allen, szef projektu zewnętrznego Jeepa, FCA. „Design pierwszego w historii Grand Cherokee z trzema rzędami szanuje jego dziedzictwo i honoruje jego użytkowe korzenie. Rezultaty odzwierciedlają jego cechy premium, nowoczesny styl i legendarną zdolność, która definiuje Grand Cherokee od samego początku.”

Proporcje zupełnie nowego Grand Cherokee L inspirowane były oryginalnym Wagoneerem, pierwszym pełnowymiarowym luksusowym SUV-em od Jeepa. Smukła sylwetka Grand Cherokee L charakteryzuje się dłuższą maską i kabiną, co przesuwa pojazd w tył, nadając mu poczucie ruchu i gotowości do reakcji. Przechylona do przodu kratka dodatkowo podkreśla długość maski i składa ukłon w stronę ikonicznego designu Wagoneera. Obniżony, zwężający się dach poprawia osiągi aerodynamiczne i efektywność bez poświęcania przestronności i funkcjonalności ładunkowej.

Najbardziej zauważalna jest transformacja przodu Grand Cherokee L. Nowe wąskie reflektory LED są głównym punktem centralnym i podkreślają techniczny charakter pojazdu. Ikoniczna siedmiokomorowa kratka została zaktualizowana, aby być szersza, z większymi pojedynczymi otworami, a także jest podkreślona eleganckim wykończeniem, które uwydatnia zaawansowane oświetlenie i akcentuje szerokość pojazdu. Poniżej kratki, nowa przednia fasada jest proporcjonalnie większa niż w poprzednich generacjach, zaprojektowana z myślą o funkcji, zachowując konkurencyjny kąt podejścia, za który Grand Cherokee jest znany. Jej geometryczny kształt przekazuje celowość, dodając jednocześnie odrobinę formalności do ogólnego motywu przodu. Większe otwarcie z elementami teksturalnymi ukrywa zupełnie nowy długozasięgowy radar oraz inne zaawansowane funkcje technologiczne, w tym aktywne przesłony kratki, aby poprawić osiągi na drodze i efektywność paliwową.

Z boku, obniżona linia szyb i rozległe szkło pozwalają na bardziej przestronną kabinę i zwiększoną widoczność. Linia dachu wydaje się unosić dzięki nowemu wykończeniu okien, które zaczyna się u podstawy lusterka bocznego i ciągnie się do tylnego okna i góry tylnej szyby. Ten element wykończenia wyróżnia się jeszcze bardziej przy wyborze dachu w wykończeniu Gloss Black, które jest dostępne po raz pierwszy w modelach Overland i jest standardem w modelach Summit. Nowy design bagażnika składa się z jednego bloku bocznego, aby stworzyć jednolitą estetykę. Elementy nadwozia i jasne wykończenie zostały ograniczone do minimum, aby dostosować się do nowoczesnego, wyważonego stylu pojazdu.

Zwiększony rozstaw kół (o 36 mm) nadaje Grand Cherokee L pewność siebie. Nadkola są mocno zaciśnięte wokół opon, aby wzmocnić postawę Grand Cherokee L. Opony są na równi z bokiem nadwozia, aby podkreślić ikoniczne trapezoidalne nadkola, a po raz pierwszy w Grand Cherokee standardowe są koła o średnicy 21 cali z pakietem Summit Reserve.

Kontynuując nowoczesny motyw, tylna część pojazdu jest dopasowana, a obniżona linia szyb przyczynia się do rozległego tylnego okna. Smukłe, wysokie lampy tylnie LED są zaprojektowane tak, aby wizualnie rozdzielać tylną proporcję i wzmacniać techniczny aspekt pojazdu. Unikalna linia charakterystyczna tuż pod lampami tylnymi zapewnia wizualny podział i okala boczną część pojazdu, jednocześnie harmonizując tył z nadwoziem. Nowa tylna fasada i lampy przeciwmgielne LED są podkreślone przez akcentowe wykończenie, które odpowiada przedniej części i zapewnia wizualną szerokość tyłu.

Nowe pionowe spojlery na słupkach dodanych do klapy bagażnika pomagają zmniejszyć opory na drodze. Kamera tylna z myjką została starannie wkomponowana w spojler klapy bagażnika, który również wyposażony jest w nową LED-ową lampkę stopu zamontowaną wysoko. Inne elementy tylne, w tym standardowa zintegrowana osłona haka holowniczego i końcówki wydechu zamocowane na fasadzie, nadają pojazdowi wykończony, dostosowany wygląd. Modele Overland i Summit są standardowo wyposażone w klapę bagażnika z aktywacją stopą.

Po raz pierwszy premium, pełny zestaw oświetlenia LED jest standardem we wszystkich wersjach Jeep Grand Cherokee, co umożliwia elastyczność w projektowaniu i pomaga ukształtować tożsamość pojazdu.

Ultra cienkie reflektory z unikalnym oświetleniem definiującym osadzone w ramkach w Gloss Black, a także smukłe poziome lampy przeciwmgielne, wyrażają poważny charakter przodu i pozwalają Grand Cherokee L być natychmiast rozpoznawalnym zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy.

Z tyłu, ultra cienkie lampy tylne z unikalnymi oświetleniami końcowymi dopełniają opowieści o oświetleniu. Dodatkowe elementy to podświetlane klamki drzwi i oświetlenie w dachu, które są standardowe w modelach Overland i Summit.

Wnętrze

Jeśli chodzi o projekt wnętrza 2021 Jeep Grand Cherokee L, celem zespołu było stworzenie jednego z najdoskonalszych i technicznie zaawansowanych wnętrz w branży. Wnętrze następnej generacji ewoluuje, tworząc bardziej wyrafinowany wyraz, z ręcznie wykonanymi materiałami oraz dbałością o szczegóły, które łączą się z nową smukłą i dopasowaną sylwetką.

„Celem zespołu projektowego wnętrza było stworzenie unikalnego oświadczenia dla 2021 Jeep Grand Cherokee L. Podchodziliśmy do całego procesu projektowania w szerokiej perspektywie, co pozwoliło nam wykorzystać nową generację wnętrz Jeepa,” powiedział Chris Benjamin, szef projektu wnętrz Jeep, Chrysler i zaawansowanego wnętrza, FCA. „Chociaż wnętrze Jeep Grand Cherokee było synonimem wyrafinowania, nasze podejście do wersji z trzema rzędami miało na celu zaprezentowanie wyróżniających się detali, ręcznie wykonanych materiałów i nowoczesnych udogodnień, które idealnie współgrają z dopasowanym wnętrzem.”

Już po wejściu kierowca i pasażer z przodu zauważą, jak nowy układ Grand Cherokee L dodaje wymiaru i symetrii. Deska rozdzielcza została proporcjonalnie i kątowo zaprojektowana, aby stworzyć przestronność świętowaną przez wyrazisty kontrast ciepłych autentycznych materiałów i nowoczesnych technologii.

Harmonia powierzchni jest wyrażona przez rzeźbiony, poziomy element dekoracyjny, który przebiega przez całą długość przedniego panelu. Uwagę przyciąga strukturalne metalowe wykończenie, które ciągnie się wzdłuż panelu i wznosi się w górę, aby zrównoważyć nowe wąskie wloty HVAC. Gładkie wykończenie otacza rzeźbiony naturalny drewniany akcent, oferowany w otwartoporym Drewnie Absolute Oak w modelu Summit i otwartoporym Drewnie Waxed Walnut w pakiecie Summit Reserve. Nakładanie drewna, skóry i metalu podkreśla poziomy motyw i otacza pasażerów wizualnym dziełem sztuki.

Bogaty zestaw materiałów kontrastuje z wyrafinowanym wykonaniem centralnej części, która została przeprojektowana i jest teraz jeszcze bardziej dostępna dla kierowcy. Jasny, strukturalny element porządkuje nową, 10.1-calową wyświetlacz dla systemu Uconnect 5. Nowością jest także 10.25-calowy ramkowy cyfrowy zestaw wskaźników z prawie dwudziestoma różnymi menu, z których użytkownik może wybierać, w tym technologie wspomagania kierowcy, takie jak adaptacyjny tempomat, asystencja na autostradzie, widzenie nocne, wykrywanie zmęczenia kierowcy oraz wyświetlanie znaków ograniczenia prędkości (jeśli są dostępne). Aby kontrolować cyfrowy zestaw wskaźników, Grand Cherokee L wyposażony jest w nową, wielofunkcyjną kierownicę z łopatkami zmiany biegów. Modele Summit mają standardową kierownicę owijaną skórą Absolute Oak, a pakiet Summit Reserve dodaje akcenty z drewna Waxed Walnut.

Konsola została przemyślana na nowo i teraz wyróżnia się nowym układem z błyszczącym wykończeniem Piano Black. Centralna konsola jest podkreślona przez nowy środek sterowania napędem z podświetlanym, metalowym pokrętłem zmiany biegów, które dostarcza informacji zwrotnej w dotyku po włączeniu. Aby podkreślić autentyczny charakter Jeepa, pokrętło zmiany biegów jest otoczone przełącznikami wysokości jazdy i Selec-Terrain. Nowe wyprofilowane uchwyty na kubki umożliwiają więcej przestrzeni i miejsca do przechowywania w przednim schowku, który może pomieścić dwa urządzenia bezprzewodowe i ma opcjonalną ładowarkę bezprzewodową, która może ładować dwa urządzenia jednocześnie.

W Grand Cherokee L wprowadzono zupełnie nową architekturę siedzeń, z długością regulowanym siedziskiem dla przednich rzędów w modelach Overland i Summit, co jest pierwszym takim rozwiązaniem w FCA. Fotele pierwszego rzędu z 16-kierunkową regulacją elektryczną z pamięcią i wsparciem lędźwiowym są dostępne w modelu Overland i standardowo w modelu Summit. Fotele z masażem dostępne są w Overland i standardowo w Summit, oferując pięć dostosowywalnych profili z trzema poziomami intensywności. Ogrzewane siedzenia w dwóch pierwszych rzędach, z regulacją poziomu dla spersonalizowanego komfortu pasażerów, są standardowe w wersji Limited i wyższych. Wentylowane fotele w pierwszym rzędzie są dostępne w Limited i standardowo w Overland i Summit. Wentylowane fotele w drugim rzędzie są standardem w pakiecie Summit Reserve.

W tylnym wnętrzu modeli Summit standardowe fotele kapitańskie flankują nową konsolę w drugim rzędzie, która zapewnia obszerną przestrzeń do przechowywania i uchwyty na kubki. Konsola została zaprojektowana w sposób podobny do konsoli przedniej, ale rzeźbiona dla funkcjonalności i spełnienia wymagań przestronności dla pasażerów trzeciego rzędu. W przypadku wszystkich modeli, tylne wnętrze jest wykończone miękkimi podłokietnikami w kolorze dopasowanym do skórzanych siedzeń, dodatkowymi schowkami i uchwytami na kubki, a także liderem w klasie liczbą 12 portów USB typu A i C dla urządzeń bezprzewodowych.

Pełny zestaw nowego, dostosowywanego oświetlenia LED wewnętrznego z ustawieniami dziennymi/nocnymi jest teraz standardem we wszystkich modelach. Prawdziwe oświetlenie ambientowe z pięcioma kolorami do wyboru, pierwszy raz w FCA, emituje przyjemne światło wzdłuż całej deski rozdzielczej, a także przednich i tylnych drzwi. Ta funkcja jest standardowa w modelach Overland i Summit dla spersonalizowanego wrażenia zmysłowego.

Komfort pasażerów wzrasta w modelach Summit, które mają czterostrefową automatyczną kontrolę temperatury, która ma możliwość wyboru różnych poziomów wentylatorów i trybów dla indywidualnych pasażerów w pierwszym i drugim rzędzie. System oferuje również cztery różne ustawienia temperatury. Po raz pierwszy w pojazdach FCA, wentylatory w drugim i trzecim rzędzie, teraz szersze i smuklejsze, umieszczone są w słupkach, zamiast nad głowami, aby lepiej skierować strumień powietrza do stref komfortu pasażerów, nie rezygnując z przestronności ani widoczności.

Grand Cherokee L wprowadza nowy pakiet premium, Summit Reserve, który ustanawia standardy luksusu w segmencie SUV-ów pełnowymiarowych. Premium ręcznie szyta skórzana tapicerka Palermo, wentylowane fotele w pierwszym i drugim rzędzie, fotele przednie z pamięcią i masażem oraz wybór nowego koloru wnętrza Tupelo dodają wyróżniających się detali do modelu. Unikalne dla pakietu Summit Reserve jest prawdziwe drewno Waxed Walnut o otwartych porach oraz wysokiej jakości, pokryty tkaniną przypominającą zamsz materiał w słupkach A i podsufitce.

Po raz pierwszy w 2021 Jeep Grand Cherokee L, FCA jest obecnie jedynym producentem samochodów na świecie, który obsługuje system audio McIntosh. Premium system audio McIntosh jest dostępny w modelach Overland i Summit oraz standardowo w pakiecie Summit Reserve. Zaawansowany system audio o wysokiej wydajności oferuje 17-kanałowy wzmacniacz o maksymalnej mocy 950 watów i 19 głośników, w tym 10-calowy subwoofer, aby otulić pasażerów pojazdu dźwiękiem wysokiej jakości. Wspólna wizja zespołów projektowych FCA i McIntosh zaowocowała systemem audio Jeepa o tym samym poziomie autentyczności i jakości wykonania, jakie znajdują się w produktach audio domu McIntosh. System podkreśla zaktualizowane i luksusowe odczucie w nowym wnętrzu pojazdu. Metalowe akcenty na powierzchniach Piano Black, podświetlane oznakowanie i charakterystyczny niebieski wskaźnik mocy marki McIntosh dodatkowo podkreślają nowoczesne akcenty luksusu w wnętrzu kabiny.

Modele Overland i Summit zawierają podwójny szklany dach CommandView z elektryczną osłoną przeciwsłoneczną (dostępna w Limited). Model Laredo oferuje dostępny pojedynczy dach szklany.

Nowe poziomy wymiarowości

Zaprojektowany, aby maksymalizować ogólny komfort pasażerów, zupełnie nowy 2021 Jeep Grand Cherokee L oferuje niezrównaną pojemność trzeciego rzędu i zwiększoną objętość bagażnika. Rozstaw osi pojazdu wynoszący 121.7 cala (3,091 mm) tworzy obszerną przestrzeń wewnętrzną i zapewnia pasażerom przestronność z liderującą w klasie ilością miejsca na nogi w drugim rzędzie.

Dla poprawy dostępu do pojazdu, Grand Cherokee L ma większe otwory drzwiowe w drugim rzędzie niż w poprzednich generacjach. Otwierają się o 64 stopnie z zewnętrznym stopniem wchodzenia/wysiadania.

Wewnątrz premium siedzenia zapewniają miejsce dla sześciu lub siedmiu pasażerów. Drugi rząd wyposażony jest w standardowe fotele kubełkowe „tip and slide” (opcjonalnie ławka), z przemieszczaniem się do przodu/tyłu o 7 cali (180 mm) i dostępnym elektrycznie składanym trzecim rzędem. Fotele kubełkowe w drugim rzędzie można łatwo przesuwać, aby stworzyć rozległe przejście do trzeciego rzędu. Fotele dziecięce zamocowane w drugim rzędzie nie muszą być usuwane, aby uzyskać dostęp do trzeciego rzędu. Zaprojektowane z myślą o komforcie pasażerów, przestronny trzeci rząd oferuje 37.3 cala (947 mm) miejsca na głowę.

3.6L V6 4×4 (290 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Moc213.3 Kw @ - Rpm
290 Hp @ - Rpm
286 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy257 Lb-Ft @ 1800-6400 Rpm
348 Nm @ 1800-6400 Rpm
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna

5.7L V8 4×4 8AT (357 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Moc262.6 Kw @ - Rpm
357 Hp @ - Rpm
352 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy390 Lb-Ft @ 1800-6400 Rpm
529 Nm @ 1800-6400 Rpm
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Rozstaw osi121.7 In (3091 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.