Po premierze w 2018 roku, Grand Cherokee Trackhawk stał się najsilniejszym SUV-em na świecie i, w przeciwieństwie do swoich krewniaków, został stworzony do rozpędzania się po asfalcie, a nie do jazdy po szlakach.
W obliczu rosnącego popytu na SUV-y o wysokich osiągach, Jeep nie chciał stać z boku i obserwować, jak Porsche, BMW czy Mercedes-Benz dominują w tym segmencie. Postanowił połączyć swoje najlepsze atuty i komponenty, aby stworzyć niesamowitą maszynę: Trackhawka. Nie był to pierwszy sportowy Grand Cherokee stworzony przez Jeepa. W 2006 roku producent zaprezentował również model Grand Cherokee SRT8, który był równie potężnym pojazdem.
Jeep nie zamierzał być subtelny w wersji Trackhawk Grand Cherokee. Dlatego opracował nowy pakiet aerodynamiczny, który sprawiał, że auto wyglądało bardziej agresywnie na drodze niż jego krewniacy. Jak w każdym innym Jeepie, również i w tym modelu znajdowała się siedmioszczelinowa atrapa chłodnicy. Masywny przedni zderzak sportował szeroką dolną kratkę w osłonie, flanked by two air-intakes that cooled the front brakes. Ponieważ nie był stworzony do jazdy w terenie, Trackhawk otrzymał inny pakiet zawieszenia z obniżonym prześwitem. Aby podkreślić sportowy charakter, Jeep dodał specyficzny zestaw kół oraz czterorurowy system wydechowy.
W środku, klientów witały mocno wyprofilowane fotele kubełkowe z przodu, ozdobione napisem „Trackhawk” na oparciach. Na przednim siedzeniu kierowca mógł cieszyć się płaskim, dolnym kołem kierowniczym, ozdobionym logiem Trackhawk oraz aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów. Z kolei tylne fotele wyglądały niemal standardowo, z wyjątkiem specyficznego pionowego motywu siedmiu szczelin wyhaftowanego na nich.
Pod maską Jeep zainstalował ten sam silnik, który był wykorzystywany w wysokowydajnych pojazdach Charger i Challenger: 6.2-litrową superładowaną jednostkę V8 Hemi. W przeciwieństwie do swoich przyjaciół z napędem na tylną oś, Grand Cherokee Trackhawk otrzymał ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła.
Nowy Jeep Cherokee 2019 – najbardziej wszechstronny średniej wielkości SUV – ma nowy, autentyczny i bardziej luksusowy design, a także nowoczesny, zaawansowany silnik czterocylindrowy z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 2,0 litra, który poprawia osiągi oraz efektywność paliwową.
Ewolucja Jeepa Cherokee oferuje więcej komfortu i wygody wewnątrz, zapewniając codzienną praktyczność przy znakomitych właściwościach jezdnych oraz układach zawieszenia z przodu i z tyłu, które oferują wyspecjalizowaną sztywność nadwozia, wybór trzech różnych silników połączonych z ulepszoną, wysokowydajną dziewięciobiegową skrzynią biegów oraz ponad 80 funkcjami bezpieczeństwa i ochrony.
„Olśniewający, bardziej luksusowy design oraz nowy, oszczędny silnik turbo o pojemności 2,0 litra sprawiają, że nowy Jeep Cherokee 2019 jest jeszcze bardziej pożądany w segmencie średniej wielkości SUV-ów,” powiedział Mike Manley, szef marki Jeep – FCA Global. „Dodatkowo Cherokee rozwija swoje ukierunkowanie na możliwości 4×4 i dynamikę jazdy na drodze z elegancją i stylem, oferując szereg nowych cech, układów napędowych i najnowszych technologii, które są idealnie dostosowane do potrzeb konsumentów na całym świecie.”
Nowy Jeep Cherokee 2019 jest dostępny w pięciu różnych wersjach wyposażeniowych – Latitude, Latitude Plus, Limited, Overland oraz wytrzymały Trailhawk, produkowany w Stanach Zjednoczonych w zakładzie montażowym Belvidere w Illinois. Zadebiutuje w salonach Jeepa w pierwszym kwartale 2018 roku.
Jako najnowszy średniej wielkości SUV od Jeepa, konkuruje w największym segmencie SUV-ów w Stanach Zjednoczonych, gdzie rocznie sprzedaje się ponad 2 miliony egzemplarzy.
Wygląd zewnętrzny
Jeep Cherokee 2019 ma nowy, rozbudowany design zewnętrzny, który podkreśla zupełnie nowy wygląd i obejmuje znaczną zmianę stylizacji wielu charakterystycznych elementów.
Kierowcy i pasażerowie będą przyciągać uwagę nowym przodem, który jest zgodny z klasycznym stylem Jeepa. Zespół projektowy Jeepa stworzył wyróżniający się nowy wygląd, który jest na premium stronie rodziny Jeep, z ikonicznym stylem Jeepa. Z nowym zderzakiem, lekką maską, reflektorami LED, światłami do jazdy dziennej (DRL), lampami przeciwmgielnymi i klapą bagażnika, Jeep Cherokee 2019 to pojazd, który oferuje świeży wygląd i zachowuje niezrównaną zdolność w każdych warunkach pogodowych, zarówno na drodze, jak i w terenie.
Jeep Cherokee 2019 pozostaje wierny swojemu dziedzictwu, prezentując szeroką i dominującą sylwetkę z agresywnymi proporcjami kół i nadwozia, co nadaje mu wyróżniający się charakter. Agresywne kąty podejścia i zejścia przyczyniają się do najlepszych w swojej klasie możliwości. Główną cechą jest zachowanie charakterystycznej maski w kształcie kaskady, połączonej z siedmioszczelinową kratką. Jako jednolita część, nachylona nowa, lekka aluminiowa maska tworzy czyste linie wizualne, które oddzielają ją od przednich błotników, dodatkowo wzmacniając charakterystyczny, luksusowy wygląd.
Najnowsza i zaawansowana technologia oświetlenia LED jest wyraźnie widoczna w Jeepie Cherokee 2019. Nowe przednie reflektory Bi-LED projektorowe zawierają charakterystyczne lampy DRL Cherokee, które zostały udoskonalone jako jedna oprawa, zapewniając świeży wygląd.
Nowy, przekształcony zderzak przedni dopełnia jego szeroką sylwetkę podwójnymi lampami przeciwmgielnymi LED otoczonymi jasnymi detalami i czujnikiem radaru tempomatu adaptacyjnego umieszczonym niżej. W modelach Overland zamontowano nowe standardowe jasnochromowane haki holownicze.
Klienci docenią także nowe funkcje, takie jak nowy klapka do wlewu paliwa typu push-push oraz system tankowania bez korka, który eliminuje potrzebę dotykania i odkręcania korka wlewu paliwa podczas tankowania – utrzymując ręce z dala od zapachu paliwa.
Nowy współczesny wygląd wyróżnia tył Jeepa Cherokee 2019 z przekształconymi detalami designu, tworząc bardziej harmonijny przód pojazdu.
Nowe tylne lampy Cherokee pozostają integralną częścią grafiki tylnego oświetlenia, która zawiera charakterystyczne czerwone „światło sygnalizacyjne” – cienki, jednorodny pasek LED, który okala indywidualne aplikacje lamp tylnych do stopu, skrętu i cofania.
Nowa, zaprojektowana na nowo, lekka kompozytowa klapa bagażnika zawiera zintegrowaną listwę świetlną, a uchwyt do otwierania został przesunięty wyżej dla większej wygody klientów. Dodatkowo, dostępna klapa bagażnika otwierana bez użycia rąk jest obsługiwana za pomocą ruchu nogą pod zderzakiem.
Nowy model Trailhawk 2019 Jeep Cherokee Trail Rated oferuje niezrównane zdolności terenowe w segmencie dzięki zmienionemu agresywnemu zderzakowi przedniemu, ulepszonym kątom podejścia, odblaskowej naklejce na masce i standardowym czerwonym hakom holowniczym. Klienci mogą cieszyć się przygodami w trudnym terenie, ponieważ modele Trailhawk są wyposażone w ochronne stalowe płyty podłogowe, które uzupełniają ich wytrzymały wygląd zewnętrzny, doskonałe kąty zejścia, wyższe nadkola i wysokość zawieszenia oraz dedykowane opony off-road o średnicy 17 cali dla klasycznej zdolności 4×4, co czyni je najbardziej wszechstronnym średniej wielkości SUV-em na rynku.
Cherokee pozostaje wierny wolności z otwartym dachem, oferując podwójny, elektryczny panoramiczny dach z silnikiem, który minimalizuje odblask.
Standardowa linia Jeepa Cherokee 2019 otrzymuje pięć nowych opcji kół, w tym 19-calowe, premium polerowane aluminiowe koła na modelach Overland.
Klienci będą mieli do wyboru 12 różnych kolorów zewnętrznych: Blue Shade, Sting-Gray, Velvet Red, Firecracker Red, Olive Green, Hydro Blue, Light Brownstone, Granite Crystal, Billet Silver, Diamond Black Crystal, Pearl White oraz Bright White.
Wnętrze
Zaktualizowane wnętrze nowego Jeepa Cherokee 2019 otrzymuje świeży i elegancki akcent, pozostając jednocześnie praktycznym i komfortowym środowiskiem. Premium, ręcznie rzeźbione formy łączą charakterystyczne elementy designu Jeep z wysokiej jakości materiałami oraz precyzyjnym rzemiosłem. Kokpit zorientowany na kierowcę, wyposażony w łatwą w obsłudze technologię, przemyślane miejsca do przechowywania i ponad 80 dostępnych funkcji bezpieczeństwa i ochrony – w tym osiem standardowych poduszek powietrznych – zapewnia pasażerom wszystko, czego potrzebują na każdą przygodę.
Kierowcy i pasażerowie od razu zauważą wyrafinowane i eleganckie cechy w nowym Jeepie Cherokee 2019. Wykorzystanie nowego, błyszczącego czarnego wykończenia, uzupełnionego o luksusowe akcenty w odcieniu satynowego chromu, dodaje delikatnego akcentu wokół radia, wlotów powietrza i gałki zmiany biegów, tworząc dopasowany i harmonijny wygląd. Przycisk elektrycznego hamulca postojowego został również zamknięty wokół centralnego dekla zmiany biegów dla ułatwienia obsługi.
Przekształcony centralny konsola z przednim centrum multimedialnym (port USB i gniazdko 115-woltowe) został przesunięty do tyłu, co stworzyło dodatkową przestrzeń przy powiększeniu przedniej kieszeni do przechowywania, idealnej do umieszczania smartfonów i innych urządzeń obok zintegrowanego portu USB dla łatwego dostępu do usług połączonych.
Jeep Cherokee charakteryzuje się szeroką gamą wysokiej jakości materiałów, które można znaleźć na panelach drzwi, podłokietnikach i górnej części deski rozdzielczej. Wykończenie wnętrza, które jest miękkie w dotyku i estetyczne, występuje w całej kabinie. Projektanci odświeżyli wnętrze jaśniejszymi odcieniami na dolnych panelach wykończeniowych, które pasują do tapicerki, tworząc przyjemne i przyjazne środowisko.
Ergonomiczne fotele, które wspierają kontur ciała, są wykończone wysokiej jakości materiałem lub skórą Nappa i mogą być dostępne jako regulowane elektrycznie, podgrzewane/wentylowane fotele z pamięcią ustawień. Luksusowe tkaniny materiałowe zawierają unikalny wzór „Hex” z splotem. Dostępne fotele drugiego rzędu w proporcji 60/40 można regulować w przód i w tył, co zwiększa komfort pasażerów i elastyczność przestrzeni ładunkowej.
Unikalne funkcje, takie jak dostępny podgrzewany, skórzany uchwyt kierownicy, podgrzewane i wentylowane fotele z przodu oraz wiele więcej, z pewnością ucieszą zarówno kierowców, jak i pasażerów.
Pojemność bagażnika z tyłu została również zwiększona o ponad trzy cale w szerokości i wynosi teraz ponad 27 stóp sześciennych, oferując dodatkową przestrzeń do przechowywania, która z łatwością pomieści kije golfowe lub zakupy na codzienne przygody.
Nowe wnętrze Cherokee wprowadza dwa nowe motywy kolorystyczne, które były inspirowane przygodowymi lokalizacjami z całego świata i są zgodne z fundamentami DNA Jeepa oraz stylu życia, który inspiruje klientów Jeepa na całym globie.
Dostępny w modelach Latitude i Latitude Plus, nowy motyw wnętrza Storm Blue został zainspirowany Islandią z jej ciemnymi wulkanami oraz czarnym popiołem w kontrastujących z niebieskim niebem. To odzwierciedla czarne siedzenia skarcone niebieskimi szwami na całej powierzchni. Również dostępny w modelach Jeep Cherokee Overland, nowy motyw ciemnego Siena oferuje ziemiste odcienie, które były inspirowane gliną Ziemi i wolnością na świeżym powietrzu, odzwierciedlając niezrównane zdolności terenowe, które tylko Jeep może zapewnić.
Nowy silnik czterocylindrowy z bezpośrednim wtryskiem turbo o pojemności 2,0 litra z funkcją start-stop silnika (ESS)
Jeep Cherokee 2019 oferuje praktyczny i niezawodny wybór dla codziennych przygód z luksusowymi właściwościami drogowymi i imponującą efektywnością paliwową – dzięki trzem opcjom silnikowym. Jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie silników w branży motoryzacyjnej, nowy silnik czterocylindrowy z bezpośrednim wtryskiem turbo o pojemności 2,0 litra ma moc 270 koni mechanicznych i 295 lb-ft momentu obrotowego, a także jest połączony z wydajną dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Korzyści z nowego silnika obejmują doskonałą efektywność paliwową dzięki technologii start-stop (ESS), niskie emisje, szybkie przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę oraz poprawioną zdolność do jazdy.
Nowy silnik 2,0 litra I-4 jest wyposażony w turbosprężarkę o niskiej bezwładności z podwójnym wirnikiem oraz elektronicznie sterowaną turbosprężarkę dla wyjątkowej reakcji i wydajności, nawet podczas pokonywania trudnego terenu. Turbosprężarka jest zamontowana bezpośrednio na głowicy cylindrów, co zmniejsza emisje i poprawia trwałość. Dedykowany obieg chłodzenia obniża temperaturę powietrza zasysanego, przepustnicy oraz turbosprężarki.
Silnik turbo o pojemności 2,0 litra I-4 jest częścią globalnej architektury silników średniej wielkości i posiada podwójne wałki rozrządu (DOHC), niezależne ustawienie wałków rozrządu oraz schłodzony system recyrkulacji spalin (C-EGR). To pierwszy raz, gdy zastosowano jednocześnie podwójną turbosprężarkę, system C-EGR, centralny wtrysk bezpośredni oraz niezależne chłodzenie powietrza, przepustnicy i turbosprężarki. To połączenie technologii umożliwia uzyskanie wysokiego poziomu wydajności oraz zmniejszenie zużycia paliwa.
Bezpośredni wtrysk, w połączeniu z turbodoładowaniem, umożliwia bardziej efektywną spalanie, zmniejszone emisje oraz zwiększoną wydajność. Pompa paliwa silnika o pojemności 2,0 litra I-4 zapewnia wysokociśnieniowy system wtrysku z szyną paliwową o ciśnieniu 2900 psi. Te wysokie ciśnienia zapewniają lepszą atomizację paliwa i pozwalają na dokładniejsze dostarczanie paliwa niż systemy wtrysku paliwa do portów, co z kolei poprawia zarówno osiągi, jak i efektywność.
Głowica cylindrów z odlewanego stopu aluminium posiada centralny wtryskiwacz oraz wysokoturbulencyjne porty dolotowe. Ta kombinacja zapewnia dużą ruchomość ładunku i zrównoważony przepływ powietrza w celu poprawy efektywności paliwowej i wydajności. W głowicy cylindrów zintegrowano chłodnicę spalin w celu zmniejszenia emisji i zwiększenia niezawodności silnika.
Silnik o pojemności 2,0 litra I-4 zawiera blok silnika z odlewanego aluminium o niskim ciśnieniu z odlewaną żeliwną wkładką, o średnicy 84mm i skoku 90mm, co daje całkowitą pojemność 1995cc. Odlewane aluminiowe tłoki, o stopniu sprężania 10:1, mają cztery kieszenie zaworowe, aby pomieścić system podwójnej zmienności zaworów [VVT]. Każda średnica cylindra jest wyposażona w zewnętrzne skierowane wyloty olejowe do chłodzenia tłoków, aby ograniczyć temperaturę tłoków, zmniejszyć stukot zapłonu i zwiększyć trwałość tłoków. Wybrane łożyska główne i korbowe umożliwiają zredukowane luzów, aby pomóc w obniżeniu zapotrzebowania na olej systemowy i wysiłku pompy olejowej. Dodatkowo, swobodne tłoki wykorzystują powłokę przypominającą diament (DLC) w celu zmniejszenia tarcia.
System zapłonowy o wysokiej energii obejmuje wysokowydajną cewkę zapłonową dla lepszej efektywności paliwowej. Świeczki zapłonowe z cennych metali, takich jak iryd i platyna, zapewniają długotrwałą trwałość. Umieszczone w środku pokrywy wałka rozrządu, świece zapłonowe są łatwo dostępne w przypadku potrzeby serwisowej. Zawory wydechowe wypełnione sodem oraz pierścienie tłokowe pokryte plazmą również przyczyniają się do wydłużenia żywotności silnika i zwiększenia trwałości.
Zmiennopojemnościowa pompa olejowa podwójna o dwóch stopniach zapewnia wysokie ciśnienie oleju w wysokich prędkościach, ale przełącza się na tryb niskociśnieniowy w celu poprawy efektywności paliwowej podczas typowych warunków jazdy. Chłodzenie tłoków jest również zarządzane przez podwójną pompę olejową, aby poprawić efektywność paliwową w normalnych warunkach jazdy, jednocześnie poprawiając trwałość w trudnej pracy silnika pod dużym obciążeniem. Duży chłodnica oleju wydłuża okres wymiany oleju i zapewnia trwałość silnika.
Odwrócony główny łańcuch zębaty napędza zarówno wałki rozrządu dolotowego, jak i wydechowego, minimalizując hałas. Wałki rozrządu są montowane robotycznie z użyciem pustych wałów i mają wypolerowane łożyska wałka, co redukuje wagę i poprawia trwałość dla operacji start-stop silnika. Użycie pustych wałów zapewnia redukcję wagi o 3,5 lbs w porównaniu do porównywalnego stałego wału.
Wysokoefektywne układy napędowe
W Jeepie Cherokee 2019 dostępne są dwie dodatkowe opcje silników wysokowydajnych: 3,2-litrowy silnik V-6 Pentastar oraz 2,4-litrowy silnik PZEV Multiair2 Tigershark I-4 – oba sprzężone z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
3,2-litrowy silnik V-6 Pentastar
Silnik 3,2-litrowy Pentastar V-6 jest dostępny w całej linii Cherokee, produkując 271 koni mechanicznych, 239 lb-ft momentu obrotowego i zapewniając najlepszą w swojej klasie zdolność holowniczą V-6 wynoszącą 4500 funtów. Silnik łączy równowagę wydajności, mocy i wyrafinowania z tymi samymi innowacjami, które sprawiły, że jego większy brat zdobył uznanie w branży, przy jednoczesnym zmniejszeniu hałasu, wibracji i szorstkości (NVH) dla pasażerów.
Silnik ma indywidualne kominy wydechowe, które są zintegrowane z odlewaną głowicą aluminiową i stanowią kluczowy wyróżnik rodziny Pentastar. Ta cecha nie tylko redukuje wagę i produkuje korzyści w pakowaniu; zwiększa również efektywność wytwarzania.
Stosunek sprężania 10,7:1 silnika z 24 zaworami pomaga obniżyć zużycie paliwa i poprawić osiągi, podczas gdy zmiennopojemnościowa pompa olejowa dodatkowo zmniejsza parazytyczne straty, aby zmaksymalizować efektywność paliwową. Pompa jest zaprogramowana do pracy w zależności od potrzeb, pozostając w trybie niskociśnieniowym przy obrotach silnika poniżej 3500, a następnie zwiększając ciśnienie, gdy wymagania podążają za prędkością silnika.
2,4-litrowy silnik Multiair2 Tigershark I-4
Wysoce wydajny i wyrafinowany silnik 2,4-litrowy PZEV Multiair2 Tigershark I-4 jest standardem w nowym Jeepie Cherokee 2019. Silnik 2,4-litrowy Multiair2 Tigershark I-4 produkuje 180 koni mechanicznych i 170 lb-ft momentu obrotowego.
Na rok 2019 wprowadzono podgrzewacz oleju silnikowego oraz komponenty o zmniejszonej wadze, co poprawiło efektywność paliwową podczas cykli rozgrzewania. Dodatkowo, zmiany w aplikacjach dolotowych przyniosły poprawę w zakresie hałasu, wibracji i szorstkości (NVH).
Doceniany elektro-hydrauliczny system zmiennego podnoszenia zaworów wykorzystuje kolumnę oleju zamiast tradycyjnego mechanicznego połączenia między wałkiem rozrządu a zaworami dolotowymi. Umożliwia to precyzyjne sterowanie wydarzeniami otwarcia i zamknięcia zaworów dolotowych, co prowadzi do redukcji strat pompowania silnika oraz zwiększenia wydajności objętościowej.
Oprócz redukcji emisji dwutlenku węgla, Multiair2 przyczynia się do zwiększenia efektywności paliwowej o nawet 7,5 procent w porównaniu do silników z konwencjonalnymi rozrządami.
Dziewięciobiegowa skrzynia biegów
Jeep Cherokee 2019 korzysta z ulepszonej dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów TorqueFlite. Skrzynia biegów ma nowe oprogramowanie, które dodatkowo poprawia zdolności jezdne.
Dziewięciobiegowa skrzynia biegów oferuje liczne korzyści, w tym dynamiczne przyspieszenia, płynne dostarczanie mocy przy prędkościach autostradowych oraz poprawioną efektywność paliwową w porównaniu do sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów.
Skrzynia biegów jest zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić, że pojazd zawsze znajduje się na właściwym biegu. Jej przełożenie 4,71 w pierwszym biegu przyczynia się do osiągów startowych, podczas gdy niewielkie kroki między biegami średniego zakresu zapewniają płynność.
Wyższe biegi umożliwiają niższe prędkości silnika – podstawowy warunek eksploatacji dla lepszej efektywności paliwowej.
Skrzynia biegów przyczynia się również do efektywności projektowej. Jej konfiguracja zagnieżdżona zapewnia korzyści w zakresie pakowania.
Doskonałe osiągi na drodze
Przednie niezależne zawieszenie z amortyzatorami MacPhersona oraz tylne niezależne zawieszenie wielowahaczowe pochłaniają przeszkody zarówno na drodze, jak i w terenie, zapewniając doskonały komfort dla pasażerów. Przednie zawieszenie zapewnia 6,7 cala skoku, podczas gdy tylne zawieszenie zapewnia do 7,8 cala skoku dla lepszej artykulacji. Izolowana tylna podstawa, o wysokiej wytrzymałości, niskostopowy przedni belka poprzeczna oraz wyjątkowa sztywność torsyjna przyczyniają się do cichszej, płynniejszej jazdy oraz doskonałych właściwości jezdnych, które kierowcy doświadczą w Jeepie Cherokee.
Jeep Cherokee 2019 jest wyposażony w elektroniczny system wspomagania kierownicy (EPS), który poprawia efektywność paliwową oraz przyczynia się do zwinności Jeepa Cherokee, z promieniem skrętu wynoszącym ponad 37 stóp w modelach 4×2 i około 38 stóp w modelach 4×4. Dzięki EPS wspomaganie jest dostarczane za pomocą systemu elektrycznego zamiast tradycyjnego hydraulicznego. Ponieważ system jest w pełni elektroniczny, kierowca doświadcza optymalnego wysiłku kierownicy przy wszystkich prędkościach pojazdu, a hałas jest mniejszy, co poprawia efektywność paliwową, ponieważ nie ma strat energetycznych związanych z pompą wspomagania kierownicy. Ta technologia umożliwia także funkcje aktywnego bezpieczeństwa, takie jak LaneSense ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z asystentem utrzymania pasa oraz ParkSense asystent parkowania równoległego/prostopadłego.
Bezkonkurencyjna zdolność 4×4 Jeepa
Jeep Cherokee 2019 oferuje wybór trzech innowacyjnych systemów 4×4, które zostały ulepszone dla niezrównanych zdolności 4×4 w każdych warunkach pogodowych. Jeep Cherokee utrzymuje swoje miejsce jako wzór średniej wielkości SUV-a z technologią odłączania tylnej osi, co skutkuje mniejszą utratą energii, gdy zdolności 4×4 nie są potrzebne, jednocześnie poprawiając efektywność paliwową. System odłączania tylnej osi płynnie przełącza się między napędem na dwa i cztery koła dla pełnego zarządzania momentem obrotowym i nie wymaga interwencji ze strony kierowcy.
Jeep Active Drive I
Dostępny w modelach Jeep Cherokee Latitude, Latitude Plus, Limited i Overland, Jeep Active Drive I charakteryzuje się zupełnie nowym projektem dla Cherokee. Inżynierowie Jeepa dążyli do zmniejszenia wagi i zwiększenia wydajności nowej generacji modułu napędu tylnego (RDM), który jest w pełni automatyczny i zapewnia płynne działanie przy włączaniu i wyłączaniu napędu na cztery koła w każdej prędkości. Wynikiem tej nowoczesnej technologii jest zmniejszenie wagi o prawie 17 funtów oraz zmniejszenie niskociśnieniowego oporu systemu o 50 procent, co poprawia oszczędności paliwowe. System nie wymaga interwencji ani informacji zwrotnej ze strony kierowcy, umożliwia korekcję pochylenia podczas dynamicznych zdarzeń i poprawia zarówno w warunkach podsterowności, jak i nadsterowności.
Jeep Active Drive II
Dostępny w modelach Cherokee Latitude, Latitude Plus, Limited i Overland, skalibrowany na nowo Jeep Active Drive II obejmuje dwubiegowy jednostkę transferu mocy (PTU) z zarządzaniem momentem i niskim zakresem. Tryb 4-Low blokuje przednie i tylne wały napędowe dla niskiego osiągu lub holowania. Niski zakres zapewnia redukcję biegów 2,92:1, co pozwala na zwiększoną zdolność podjazdu oraz znakomite stosunki wspinaczkowe w trudnych warunkach terenowych. Jeep Cherokee 2019 z Jeep Active Drive II zapewnia osobie poszukującej przygód w terenie wzrost wysokości o jeden cal, stosunek wspinaczkowy 51:2:1 przy zasilaniu silnikiem z bezpośrednim wtryskiem turbo o pojemności 2,0 litra oraz stosunek wspinaczkowy 48,3:1 przy zasilaniu silnikiem 3,2-litrowym Pentastar V-6. Dodatkowo, system ma stan neutralny, który umożliwia holowanie na płasko z wszystkimi czterema kołami na ziemi.
Jeep Active Drive Lock
Jeep Active Drive Lock obejmuje wszystkie cechy Jeep Active Drive II i dodaje blokujący dyferencjał tylny dla doskonałej trakcji przy niskiej prędkości w trudnych warunkach terenowych. Jeep Active Drive Lock jest standardem we wszystkich modelach Trailhawk.
Wszystkie systemy 4×4 wyposażone są w renomowany system kontroli trakcji Selec-Terrain marki Jeep, który pozwala kierowcy wybrać ustawienie na drogę i w terenie dla optymalnej wydajności. Oferowane są pięć dostosowanych ustawień: Auto, Snow, Sport, Sand/Mud oraz Rock. Poprzez wykorzystanie algorytmów, które umożliwiają niespotykaną kontrolę i zdolności, Selec-Terrain elektronicznie koordynuje i optymalizuje do 12 systemów w każdym terenie, zapewniając lepszą kontrolę pojazdu, w tym: module sterującym napędem, elektronicznym kontrolerze hamulców, elektronicznej kontroli stabilności (ESC), kontrolerze skrzyni biegów, kontrolerze układu napędowego oraz Selec-Speed Control (kontrola podjazdu i zejścia).
Jeep Cherokee Trailhawk: Trail Rated
Zdolności 4×4 Jeepa są na czołowej pozycji nowego Jeepa Cherokee Trailhawk 2019. Posiada agresywny wygląd i posturę, co czyni go najbardziej zdolnym średniej wielkości SUV-em w segmencie. Obfity w sprzęt terenowy Jeepa, Trailhawk obejmuje standardowe wyposażenie, agresywne kąty podejścia i zejścia z unikalnym przednim i tylnym zderzakiem oraz fabrycznym podniesieniem o jeden cal. Jego niezrównana zdolność 4×4 jest osiągnięta dzięki Jeep Active Drive Lock i blokującemu tylnemu dyferencjałowi, płytom ochronnym oraz charakterystycznym czerwonym hakom holowniczym. Blokujący dyferencjał tylny może być wybierany w każdym niskim trybie terenu, aby zmaksymalizować siłę trakcyjną w obszarze ogumienia, które to może wspierać.
Jeep Cherokee Trailhawk ma kąt podejścia wynoszący 29,9 stopnia, kąt zejścia 32,2 stopnia i kąt przełożenia 22,9 stopnia. Prześwit roboczy wynosi 8,7 cala.
Modele Jeep Cherokee Trailhawk z standardowym pakietem off-road są oznaczone jako Trail Rated. Odznaka „Trail Rated” na Jeepie Cherokee Trailhawk wskazuje, że pojazd został zaprojektowany do użytkowania w różnych trudnych warunkach terenowych, określonych przez pięć kluczowych kategorii wydajności ukierunkowanych na konsumentów: przyczepność, prześwit, zwrotność, artykulacja i przeprawa przez wodę.
Architektura światowej klasy
Nowy Jeep Cherokee 2019 został zbudowany na sprawdzonej, modularnej architekturze Compact U.S. Wide (CUS-wide), co skutkuje lepszą jakością i niezawodnością, a także niższymi kosztami, krótszym czasem rozwoju i narzędziami. Architektura, na której zbudowano Cherokee, składa się z wspólnych, modułowych i wymiennych komponentów oraz pozwala na modułowość rozstawu osi, szerokości przedniej, szerokości tylnej, zwisu przedniego, długości i szerokości w całej gamie pojazdów.
Struktura nadwozia Jeepa Cherokee 2019 ma zawartość stali o wysokiej wytrzymałości wynoszącą około 65 procent. Stal gorąco kuta, o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości są używane do budowy mocnej, lekkiej, solidnej architektury pojazdu.
Systemy Uconnect czwartej generacji
Nowy Jeep Cherokee 2019 otrzymuje najnowsze systemy Uconnect, które zawierają łatwe w użyciu funkcje, zwiększoną moc procesora, szybsze czasy uruchamiania oraz ekrany dotykowe wyświetlające wysokiej rozdzielczości grafikę.
Klienci będą mieli do wyboru wyświetlacze dotykowe o wielkości 7,0 lub 8,4 cala w nowym Jeepie Cherokee 2019.
Dostępne systemy Uconnect w Ameryce Północnej to:
Uconnect 7.0
Uconnect 8.4
Uconnect 8.4 NAV
Dostępne funkcje i usługi obejmują:
Połączenia telefoniczne lub wiadomości głosowe bez użycia rąk
Wbudowane opcje radiowe, które pozwalają kierowcom i pasażerom na strumieniowe przesyłanie radia internetowego przez Bluetooth lub podłączanie kompatybilnych urządzeń osobistych do portów USB lub AUX
Nawigacja Uconnect z instrukcjami krok po kroku
Ekran dotykowy z konfigurowalnym paskiem menu, z funkcją „Przeciągnij i Upuść”
Przeciągnij i upuść ikony najczęściej używanych aplikacji na pasek menu, aby zapewnić jedną-zarządzalną użyteczność
Usługi SiriusXM Radio, Travel Link, Traffic i SiriusXM Guardian zapewniają informacje w czasie rzeczywistym oraz różnorodne opcje rozrywkowe:
Pojazd może być sterowany z praktycznie dowolnego miejsca, co pozwala właścicielom na zdalne blokowanie, odblokowywanie drzwi lub uruchamianie pojazdów za pośrednictwem aplikacji na smartfona
W przypadku drobnej kolizji, sytuacji medycznej lub innego nagłego zdarzenia, pasażer może nacisnąć przycisk SOS umieszczony na lusterku wstecznym, aby połączyć się z przeszkolonym agentem centrum telefonicznego, który może wysłać pomoc ratunkową na miejsce pojazdu
Funkcja „Wyślij i Jedź” wysyła miejsce docelowe bezpośrednio do systemu nawigacyjnego Uconnect przed wejściem do pojazdu. Jeśli pojazd wyczerpie paliwo, złapie gumę lub będzie potrzebować holowania, naciśnięcie przycisku Pomoc może dokładnie określić położenie pojazdu, wysyłając pomoc tak szybko, jak to możliwe
Modele Jeepa Cherokee 2019 wyposażone w systemy Uconnect 7.0, 8.4 lub 8.4 NAV obsługują Apple CarPlay i Android Auto:
Apple CarPlay zapewnia kierowcom inteligentniejszy, prostszy sposób na używanie iPhone’a w pojeździe. Apple CarPlay płynnie integruje iPhone’a z wbudowanym wyświetlaczem samochodowym i kontrolkami, a także oferuje sterowanie głosowe Siri. Kierowcy z iPhone’em mogą wykonywać połączenia telefoniczne, uzyskiwać dostęp do muzyki, wysyłać i odbierać wiadomości, korzystać z nawigacji głosowej zoptymalizowanej pod względem warunków drogowych i nie tylko, jednocześnie koncentrując się na drodze
Android Auto automatycznie zapewnia kierowcom bezpieczniejszy sposób korzystania z telefonów z systemem Android podczas jazdy. System dzieli się przydatnymi informacjami podczas jazdy i ułatwia dostęp do najlepszych funkcji Google. Oferuje Google Maps z bezpłatną nawigacją głosową, informacje o ruchu w czasie rzeczywistym, wskazówki dotyczące pasów; dostęp na żądanie do 30 milionów piosenek za pomocą Google Play Music; możliwość wykonywania połączeń telefonicznych lub wysyłania i odbierania wiadomości, trzymając ręce na kierownicy; oraz możliwość zadawania Google pytania o dowolny temat. Android Auto ułatwia również dostęp do popularnych aplikacji i treści z ekranu dotykowego systemu Uconnect
Światowej klasy wyświetlacz TFT LCD 3,5-calowy w odcieniach szarości lub 7-calowy w pełnym kolorze, konfigurowalny zestaw wskaźników pozwala kierowcy cieszyć się spersonalizowanym doświadczeniem użytkownika i otrzymywać informacje zwrotne o pojeździe w preferowanym formacie, jednocześnie trzymając ręce na kierownicy i oczy na drodze.
Łatwe w użyciu zestawy wskaźników wyświetlają podstawowe informacje dla kierowców na wyciągnięcie ręki, ale pozwalają również na dodanie preferowanych informacji.
Kierowcy mogą wybierać spośród wielu informacji, które mogą być wyświetlane w centralnej części wskaźników, w tym nawigacji krok po kroku, prędkości, rzeczywistej efektywności paliwowej, ostrzeżeń o bezpieczeństwie, dostępnego systemu Adaptive Cruise Control-Plus, informacji audio oraz charakterystycznych funkcji Jeepa, takich jak Selec-Terrain.
Dostępny system asystenta parkowania ParkSense Parallel/Perpendicular wyświetlany jest w centralnej części wskaźników i obsługiwany za pomocą przycisków na kierownicy oraz gałce zmiany biegów. Grafika prowadzi kierowców przez kolejne kroki konieczne do korzystania z systemu asystenta parkowania. Pasja projektanta Jeepa do marki przejawia się w ekranie asystenta parkingowego, który pokazuje grafikę
1941 Jeep Willys po każdej stronie otwartej przestrzeni parkingowej.
Bezpieczeństwo i ochrona
Nowy Jeep Cherokee został zaprojektowany z myślą o ponad 80 dostępnych funkcjach bezpieczeństwa i ochrony. Jeep Cherokee ma mocną podstawę skonstruowaną z 65 procent stali o wysokiej wytrzymałości. Inżynierowie dodali zarówno aktywne, jak i pasywne funkcje bezpieczeństwa i ochrony, w tym asystenta parkowania ParkSense Parallel/Perpendicular, Adaptive Cruise Control-Plus, ostrzeżenie o kolizji z przodu, oraz LaneSense ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu; przycisk SOS; elektroniczna kontrola stabilności (ESC); elektroniczna ochrona przed przewróceniem; monitorowanie martwego pola; wykrywanie na tylnych przeciwnych ścieżkach; tylna kamera ParkView z dynamicznymi liniami siatkowymi oraz osiem standardowych poduszek powietrznych.
Funkcja asystenta parkowania ParkSense Parallel/Perpendicular pozostaje atrakcją w nowym Jeepie Cherokee 2019. Wykorzystując ultradźwiękowe czujniki parkowania na zderzaku, system znajdzie i poprowadzi klienta do dostępnego miejsca parkingowego, gdy kierowca rozpoczyna manewr parkowania. System nawigacji parkingowej automatycznie kontroluje kąt kierownicy, a kierowca kontroluje położenie biegu, hamulec i pedał gazu. Parking równoległy jest możliwy po obu stronach pojazdu. Podczas parkowania prostopadłego pojazd jest wycofywany do miejsca. Dodatkowo, nowa funkcja ostrzegania o odległości bocznej dodaje większą świadomość kierowcom o obiektach bocznych, gdy pojazd porusza się z małą prędkością w sekwencji parkowania równoległego.
Adaptive Cruise Control-Plus jest znaczący ze względu na zdolność do zatrzymywania pojazdu bez interwencji kierowcy, w pewnych warunkach. Czujniki radarowe i wideo identyfikują lokalizacje pojazdów poruszających się przed Jeepem Cherokee 2019. Czujniki pomagają również zapewnić, że pojazdy są oddzielone luką określoną przez kierowcę. Jeśli luka jest dramatycznie naruszana, system ESC może agresywnie zastosować hamulce pojazdu, aby doprowadzić do całkowitego zatrzymania, nawet jeśli kierowca nie dotyka pedału hamulca. Aby wznowić jazdę, kierowca musi jedynie nacisnąć przycisk na kierownicy lub nacisnąć pedał gazu.
Ostrzeżenie o kolizji z przodu-Plus odnosi się do zmian luki między pojazdami, gdy Adaptive Cruise Control-Plus jest nieaktywny. Gdy czujniki radarowe i wideo wykryją szybko zbliżającą się przeszkodę, system wstępnie wypełnia hamulce w celu przygotowania na interwencję kierowcy w nagłych przypadkach. Jeśli ryzyko kolizji utrzymuje się, ostrzeżenie o kolizji z przodu-Plus odpowiednio zwiększa reakcję, oferując: