Karma zaprezentowała model Revero GT na Auto Shanghai w 2019 roku, obiecując spełnienie marzeń tych, którzy szukają czterodrzwiowego samochodu sportowego z hybrydowym napędem.
Po tym, jak Henrik Fisker nie zdołał sprzedać wystarczającej liczby modeli z linii Karma, która zadebiutowała w 2011 roku, jego firma ogłosiła bankructwo. Jednak jego pomysły były trafione. Co więcej, projekt jego auta był na tyle udany, że niemal dekadę później, odrodzona marka Karma, pod nowym zarządem, stworzyła linię Revero, zaczynając od wersji GT.
Podobnie jak Fisker Karma, Revero GT charakteryzował się wydłużoną sylwetką i niskim komorą silnikową. Zaokrąglone panele i łukowate linie nadawały mu wrażenie płynności. Dodatkowo, czterodrzwiowy GT miał wznoszącą się linię okienku w kierunku tylnej części auta, prowadzącą do krótkiego bagażnika. Z przodu, reflektory w kształcie kropli zawierały diody LED i zintegrowane światła do jazdy dziennej, a szeroki grill rozciągał się w szerz na zderzaku. Dolny grill znalazł swoje miejsce w osłonie.
Wewnątrz, producent zamontował dwa wysokie fotele kubełkowe z przodu, oddzielone wysokim środkowym konsolą. Obszerna wyświetlacz dotykowy zdobił centralne skupienie, podczas gdy wyświetlacz TFT pełnił funkcję panelu instrumentów. Z tyłu umieszczono dwa oddzielne fotele, również oddzielone wysoką konsolą. Dzięki temu Karma GT oferowała cztery wygodne miejsca, wszystkie pokryte skórą i ręcznie szyte.
Napęd składał się z turbodoładowanego silnika rzędowego trzycylindrowego dostarczonego przez BMW, który działał jak pokładowy generator elektryczny. Całkowity zasięg pojazdu wynosił do 360 mil (580 km) na jednym ładowaniu oraz pełnym zbiorniku paliwa. Oferował również zasięg w trybie pełnej elektryczności wynoszący do 80 mil (129 km).
Firma Karma Automotive z siedzibą w Południowej Kalifornii wybrała targi Auto Shanghai 2019, aby zainaugurować nową erę w swojej działalności i zaprezentować swoje osiągnięcia w ramach prezentacji produktów Nowy Świt, ilustrującej jej najbliższą, średnioterminową i długoterminową przyszłość.
„To pierwsza poważna obecność marki Karma w Chinach, co oznacza istotny moment, wprowadzając nową erę dla naszej firmy,” powiedział dyrektor generalny Karma, dr Lance Zhou. „Dziś Karma jest gotowa na odważne kroki, na nowy rozdział, który nazywamy Nowym Świtem.”
Nowy Świt Karmy prezentuje „Wielką Trójkę Szanghajską”
Producent luksusowych pojazdów elektrycznych podkreślił swoje możliwości w zakresie projektowania, personalizacji i nowoczesnego inżynierii, prezentując trzy nowe produkty, które Karma nazywa swoją Wielką Trójką Szanghajską.
Karma Revero GT: luksusowy pojazd elektryczny, który jest szybki, inteligentny, zachwycający designem, i zostanie wprowadzony do sprzedaży w drugiej połowie 2019 roku. Nowy model oferuje ulepszoną technologię, osiągi, możliwości personalizacji oraz opcje wnętrza i nadwozia. Wyposażony jest w silnik TwinPower Turbo, trzy cylindry w układzie szeregowym, dostarczony przez BMW AG, który napędza zintegrowany generator elektryczny oraz zwiększa ogólną wydajność pojazdu. Inżynierowie Karmy stworzyli system napędu elektrycznego światowej klasy, który, w połączeniu z innymi technologicznymi innowacjami, pozwala nowemu Revero 2020 być tak szybkim, jak wygląda.
Karma Pininfarina GT coupe: pierwszy owoc współpracy z Pininfarina, ikoniczną włoską firmą projektową i inżynieryjną. Zespół Pininfarina wziął nowego Revero GT 2020, zachował fundamentalne parametry inżynieryjne i stworzył nowy styl nadwozia, panele oraz wnętrze, oferując alternatywną interpretację designu. Typowo, Pininfarina rezerwuje oznaczenie GT (Gran Turismo) tylko dla najdoskonalszych swoich dzieł; to pierwszy raz w historii Pininfariny, gdy firma uświetnia wspólny projekt swoim GT.
Karma SC1 Vision Concept: znak przyszłości Karmy – przyszłości, która uznaje i obejmuje pełną elektryfikację. Roadster przekształca język projektowy Karmy na jutrzejsze dni oraz nadchodzące opcje personalizacji, ukazując kierunek przyszłości marki oparty na pełnych BEV. Karma SC1 Vision Concept łączy najlepsze z nowoczesnych technologii z charakterystycznym podejściem Karmy do integracji. W centrum technologii SC1 Vision Concept znajduje się nowa architektura infotainment z łącznością 5G oraz system komunikacji z humanizacją, który integruje interfejsy dotykowe, głosowe, wzrokowe i graficzne, umożliwiając bezproblemową interakcję z roadsterem.
„Razem nasza Wielka Trójka Szanghajska pokazuje, czym jest Karma dziś, czym może być jutro oraz dokąd zmierza w przyszłości,” dodał Zhou.
Karma to więcej niż tylko firma samochodowa
W ramach swojej strategii biznesowej Value Forward, Karma przyjmuje filozofię „otwartej platformy”, aby przyciągnąć partnerów, technologie i know-how, stworzyć efektywność i zwiększyć wartość marki w dłuższej perspektywie. Niszowa oferta luksusowych pojazdów elektrycznych Karmy oraz zasoby inżynieryjne oferują innowatorom doskonałe środowisko do inkubacji, rozwoju i udowadniania swoich pojawiających się technologii, tworząc możliwości generowania nowych źródeł przychodów dzięki specjalizacji w zakresie personalizacji i technologii.
„Jesteśmy zwrotni, zwinni, i możemy działać szybko z ogromnym poczuciem pilności; to wielka przewaga Karmy,” wyjaśnił. „Wykorzystamy partnerstwa z podobnie myślącymi współpracownikami, aby przyspieszyć nasz postęp, zdobywając i rozwijając kluczowe technologie istotne dla łączności, wydajności, sztucznej inteligencji, platform mobilności dzielonej oraz elektryfikacji.”
Plan Zhou jest częściowo napędzany przez partnerów, takich jak Pininfarina, której ekspertyza projektowa pomaga firmie przyspieszyć rozwój produktów, różnicowanie oraz personalizację, która sprawia, że każdy model Karma jest wyjątkowy. Zhou dodał, że Pininfarina jest zainteresowana Karmą, ponieważ platforma luksusowych pojazdów elektrycznych może pomóc w realizacji ich strategii rozwoju w Ameryce Północnej, zwłaszcza po otwarciu nowego centrum projektowego w Los Angeles.
„Tego rodzaju współpraca ilustruje filozofię otwartej platformy Karmy,” powiedział Zhou. „Partnerzy mogą korzystać z naszej platformy produktowej jako inkubatora do testowania i udowadniania swoich nowych innowacji, a także nasze zasoby inżynieryjne i projektowe mogą być oferowane, aby pomóc innym partnerom w realizacji ich potrzeb. Tak, Karma to firma samochodowa, ale Karma to nie tylko firma samochodowa.”
Rozwijając Dobrego Karmę
Historia Karmy Automotive rozpoczęła się w 2014 roku, kiedy Grupa Wanxiang, międzynarodowa firma zajmująca się produkcją komponentów samochodowych z siedzibą w Hangzhou, w prowincji Zhejiang w Chinach, założyła tę działalność. Na początku 2019 roku Karma zatrudniała niemal 1000 pracowników w czterech lokalizacjach:
Globalna siedziba: Irvine, Kalifornia
Centrum Innowacji i Personalizacji Karmy: Moreno Valley, Kalifornia
Centrum Techniczne w Detroit: Troy, Michigan
Centrum Projektowe i Inżynieryjne Karmy w Chinach: Hangzhou, Chiny
„Mamy przewagę dzięki wsparciu kapitału prywatnego od niezwykle wspierających właścicieli, którzy pozwalają nam rozwijać biznes w sposób progresywny i przemyślany,” powiedział Zhou. „Skupiamy się na stopniowej, ale postępującej strategii wdrażania, która ma na celu zbudowanie fundamentów firmy samochodowej – rozwijającej się sieci dealerów, zaangażowanego łańcucha dostaw, rzemieślniczej produkcji oraz utalentowanej siły roboczej.”
Ustalamy Karma w USA jako pierwszą – najbardziej wymagającym luksusowym rynku na świecie – Zhou mówi, że wierzy, iż firma może odnieść sukces wszędzie. „Karma będzie obecna w Europie i na Bliskim Wschodzie w przyszłym roku, a potem w Azji,” dodał. „Zamierzamy być w Chinach do 2021 roku. Poprzez stopniowe powiększanie naszej obecności w ten sposób, jestem pewien, że nasza firma – i nasze produkty – będą dobrze przygotowane na wymagającego chińskiego nabywcę luksusowych pojazdów w przyszłości.”
Centrum Innowacji i Personalizacji Karmy (KICC)
Karma wybrała głównie lokalizację oraz budowę rzemieślniczej fabryki produkcyjnej zaledwie 60 mil od swojej globalnej siedziby w Irvine, Kalifornia, aby celowo i starannie tworzyć unikatowe auta..
Reprezentując całkowitą inwestycję przekraczającą 100 milionów dolarów, hub innowacji i personalizacji Karmy powstał w 2015 roku i obecnie obejmuje najnowsze technologie i narzędzia automotive w rozległym obiekcie o powierzchni 556 000 stóp kwadratowych pod jednym dachem w Moreno Valley, Kalifornia.
„Nazwa, Centrum Innowacji i Personalizacji Karmy, odzwierciedla nasze przyszłe skupienie oraz rosnące umiejętności skoncentrowane na innowacji, personalizacji i integracji technologii,” powiedział Zhou. „Wykwalifikowana kadra KICC z dumą dostarcza wyjątkowe luksusowe pojazdy elektryczne z światowej klasy designem, technologią oraz personalizacją.”
Wyjątkowy design i rzemiosło Karmy pozwala na wyniesienie personalizacji na nowy poziom, dzięki czemu każdy model Revero jest wyjątkowy, oraz wspiera fundamentalne zobowiązanie do bezkonkurencyjnego traktowania klientów. KICC będzie także mieścić VIP Centrum Doświadczeń Klienta, oferując każdemu właścicielowi Karmy spersonalizowane spojrzenie na skupienie firmy na luksusie, nowoczesnej technologii, personalizacji oraz wyjątkowym traktowaniu.
Lśniąca Gwiazda Kalifornii
Dzięki Wielkiej Trójce Szanghajskiej, a szczególnie nowemu Revero GT 2020, Karma dąży do ugruntowania swojej pozycji jako autentycznego i wiarygodnego gracza w segmencie luksusowych pojazdów elektrycznych – jedynego producenta samochodów, który, jak zauważa Zhou, rzeczywiście projektuje, inżynieruje, marketinguje i ręcznie produkuje pojazdy w Południowej Kalifornii.