Zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2019 roku, Karma Revero GTS to sportowa wersja modelu Revero GT, który z kolei jest znacząco poprawioną i przemianowaną wersją pechowego Fisker Karma. Dzięki wielu unowocześnieniom osiągi Revero GTS pozwalają na przyspieszenie od 0 do 60 mph w zaledwie 3,9 sekundy, co stanowi imponujący wynik, zwłaszcza w połączeniu z takimi funkcjami jak dwa silniki elektryczne i elektroniczne rozdzielanie momentu obrotowego na wszystkie cztery koła.
Jako że oparty jest na modelu Revero GT, wersja GTS jest w zasadzie identyczna pod względem technicznym, z dwoma silnikami elektrycznymi wspomaganymi przez turbodoładowany, trzycylindrowy silnik spalinowy pochodzący od BMW, który działa jako pokładowy generator elektryczny. Całkowity zasięg pojazdu wynosi do 360 mil na jednym ładowaniu lub jednym baku paliwa, z możliwością jazdy do 80 mil bezemisyjnej na biegu elektrycznym, korzystając z energii z litowo-jonowej baterii NMC (niklowo-manganowo-kobaltowej) o pojemności 28 kWh. Pomimo imponujących osiągów przyspieszenia, model ma elektroniczny limit prędkości wynoszący 130 mph, choć prawdopodobnie mógłby osiągnąć znacznie więcej, gdyby nie był ograniczony i miał inne przełożenie. Kierowcy Karma Revero GTS mogą wybierać spośród trzech różnych trybów jazdy, które mogą przekształcić samochód w czysto elektryczny pojazd, włączyć silnik spalinowy, aby zachować naładowanie baterii, lub połączyć moc z baterii i generatora dla maksymalnych osiągów.
Firma Karma Automotive zaprezentowała swój nowy model 2020 Revero GTS podczas AutoMobility LA oraz 2019 Los Angeles Auto Show. Nowy GTS, będący sportową wersją luksusowego elektryka Revero GT, który zadebiutował wcześniej w 2019 roku, będzie oferował szereg ulepszeń wydajnościowych, w tym nową technologię i rozwiązania opracowane przez Karma.
„Karma Revero GTS to szczególne kontynuacja sukcesu naszego flagowego luksusowego elektryka Revero GT,” mówi CEO Karma, dr Lance Zhou. „GTS zapewnia lepsze osiągi dla pasjonatów jazdy, dodając różnorodność do naszego rosnącego asortymentu. Wszystkie nasze pojazdy są ręcznie produkowane w naszym Centrum Innowacji i Personalizacji o wartości 100 milionów dolarów w Kalifornii Południowej, co umożliwia klientom maksymalne dostosowanie do ich preferencji.”
Nowy Karma Revero GTS oferuje szereg ulepszeń wydajności, w tym poprawiony czas przyspieszenia od 0 do 60 mph wynoszący mniej niż 3.9 sekundy, elektroniczne rozdzielanie momentu obrotowego oraz elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną wynoszącą 130 mph. Ulepszona karoseria zawiera elementy z włókna węglowego, a nowoczesne wnętrze wyposażone jest w nową technologię audio Soloscape oraz dotykowe przełączniki na kole kierownicy – rozwiązanie, które również znalazło się w nowym koncepcie elektrycznego hiperauta SC2. Revero GTS kwalifikuje się również do korzystania z pasów ruchu dla pojazdów wieloosobowych w kilku stanach.
„GTS to nie tylko piękny design i znakomite osiągi,” mówi Todd George, wiceprezydent ds. inżynierii w Karma. „Opracowaliśmy wiele technologii wewnętrznych, w tym własne inwertery, które maksymalizują i utrzymują pełną kontrolę oprogramowania dla szybkich aktualizacji bezprzewodowych oraz autorski 7.1-kanałowy system audio Soloscape o mocy 570 watów.”
Karma Revero GTS łączy wszystkie luksusowe cechy charakterystyczne Revero GT; posiada podwójne silniki elektryczne i silnik spalinowy Twin Power Turbo w układzie rzędowym, onboardowy generator elektryczny oraz zwiększoną ogólną zdolność pojazdu. Zasięg wynosi do 360 mil, z 80 mil jazdy bezemisyjnej w trybie elektrycznym, zasilanej baterią litowo-jonową NMC (niklowo-manganowo-kobaltową) o pojemności 28 kWh, charakteryzującą się wyższą gęstością, poprawioną wydajnością energetyczną i zwiększonymi funkcjami bezpieczeństwa.
Kierowcy mogą wybierać spośród trzech różnych trybów jazdy za pomocą przełączników na kierownicy:
Stealth: czysta jazda elektryczna, wolna od emisji
Sustain: uruchamia generator wydłużający zasięg, aby zachować energię baterii do wykorzystania przez kierowcę w przyszłości
Sport: łączy moc z baterii i generatora dla maksymalnej wydajności jazdy
Jako część zobowiązania firmy Karma do innowacji technologicznych i zaawansowanych rozwiązań mobilności, firma zintegrowała kilka nowych technologii w linii produktów Revero. Zarówno modele Revero GTS, jak i GT są wyposażone w autorskie inwertery Karma, które przekształcają prąd stały z baterii na moc dla silników AC, a także przechwytują moc AC z systemu hamulców regeneracyjnych do ładowania baterii. Nowa skrzynia biegów o jednolitym przełożeniu znajduje się pomiędzy podwójnymi silnikami a inwerterami Karma. Dzięki zintegrowaniu inwerterów z silnikami napędowymi, RDM zapewnia lepsze parametry dotyczące rozmiaru, wagi i prowadzenia. Przeprojektowane zaciski hamulcowe Revero zmniejszają niepożądany opór na tarczach i poprawiają zasięg jazdy, podczas gdy nowe tuleje zawieszenia i zawory poprawiają tłumienie i prowadzenie. Udoskonalone wspomaganie elektryczne kierownicy działa precyzyjnie, zapewniając płynne i mocne wrażenia z jazdy.
Kontrola startu, cecha dostępna zarówno w nowym Revero GTS, jak i GT, zyskuje szczególną przychylność miłośników motoryzacji. Aby ją aktywować, kierowcy wybierają tryb Sport, a następnie naciskają pedały hamulca i przyspieszenia. Generator uruchamia wtedy przedłużacz zasięgu, który rozkręca się do 4000 rpm, aby wygenerować maksymalną moc elektryczną. W miarę jak generator zwiększa obroty, cyfrowy wskaźnik zaczyna odliczanie do startu. Gdy Revero wskazuje, że jest gotowe, kierowca zwalnia hamulec, trzyma pedał gazu wciśnięty, a generator i bateria uwalniają całą swoją moc na tylne osie. Wskaźnik prędkości zamienia się w stoper, pokazując upływający czas, gdy Revero osiąga 60 mph.
Wewnątrz Karma Revero GTS luksusowe wnętrze charakteryzuje się wygodnym i ergonomicznym designem, wentylowanymi fotelami oraz dotykowymi kontrolkami na kole kierownicy. Nowa architektura elektryczna z szybszymi procesorami wspiera inteligentne środowisko jazdy, w tym ulepszoną UX/UI, bardziej energooszczędne ekrany dotykowe oraz aktywne tłumienie hałasu. Wstawki z dębu i wiązu pochodzą z naturalnych drzew pozyskiwanych w King Gillette Ranch w górach Santa Monica, natomiast ekologicznie pozyskiwane, wysokiej jakości skóry ze słynnego Bridge of Weir® w Szkocji nadają modelowi Revero GT luksusowe wykończenie. Możliwości personalizacji oferowane przez Karma, takie jak unikalne kolory, wnętrza, fotele, szycia i ozdoby, sprawiają, że każdy pojazd jest wyjątkowy.