KIA Carens 2013-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Carens 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćKIA Carens 2013-2016

Kia zaprezentowała trzecią generację modelu Carens/Rondo w 2013 roku, sprawiając, że stał się on bardziej przyjazny dla środowiska poprzez podążanie za trendem downsizingu i rezygnację z silnika V-6.

Nowa generacja zastąpiła zarówno model Sedona, jak i Carens, prezentując stylistykę, która harmonizowała z resztą gamy Kia. Choć segment MPV malał, wciąż było wystarczająco dużo nabywców, by przekonać niektóre marki do produkcji małych lub kompaktowych MPV w świecie zdominowanym przez crossoverów i SUV-ów.

Na froncie, kątowate reflektory, opadające ku bokom, przypominały te z Kia cee’d. Cały samochód wyglądał jak przeskalowany cee’d z wyższym dachem. To prowadziło do stromej maski, która próbowała połączyć się z nachyloną przednią szybą. Światła tylne miały podobny kształt do tych montowanych w kompaktowym hatchbacku cee’d.

Jednak większość osób kupuje pojazdy siedmioosobowe głównie ze względu na ich wnętrza. W tym aspekcie, Kia znacząco poprawiła model Carens. Oferował on dużo miejsca na głowę i nogi dla pasażerów z przodu i na środkowych siedzeniach. Pięć osób mogło wygodnie usiąść w środku, ale te dwa składane miejsca z tyłu były zbyt ciasne, by można je było wykorzystać na dłuższe trasy.

Pod maską, Kia oferowała Carens z szeroką gamą silników, w zależności od rynku. Podczas gdy Kanadyjczycy preferowali jednostki benzynowe, Europejczycy i klienci z Wielkiej Brytanii wybierali wersje z silnikiem turbo-diesel.

Rewolucja w designie, która całkowicie zmieniła wizerunek Kia i doprowadziła firmę do kolejnych rekordów sprzedaży, zatacza krąg z nadejściem nowej, trzeciej generacji Kia Carens – siedmiomiejscowego MPV.

Pod przewodnictwem Prezesa i Głównego Projektanta Petera Schreyera, Kia wymieniła całą swoją gamę samochodów na nowe modele, które przyciągają uwagę stylem i jakością, a także wartością i funkcjonalnością – wszystko to w mniej niż pięć lat. W tym samym okresie dodano także ważne modele niszowe, takie jak Soul i Venga.

Wszystkie wersje nowej Kia Carens w Wielkiej Brytanii mają wszechstronne i przestronne wnętrze dla siedmiu osób. Oferują trzy bardzo wydajne i nowoczesne silniki, dwie skrzynie biegów oraz trzy pakiety wykończenia i wyposażenia.

Stylowo praktyczna

Kia nie twierdzi, że wynalazła MPV na nowo z nowym Carens. Ale oferuje wszystko, co mają jej konkurenci, w tym przestrzeń i uniwersalność, dodając coś, czego im brakuje: styl.

MPV istnieją, aby spełniać różnorodne potrzeby rodzin, a nie tylko zwracać uwagę. Nowa Kia Carens została zaprojektowana, aby robić obie te rzeczy. Prezentuje kolejną interpretację języka designu Kia, którego twórcą jest Schreyer… dynamiczny, elegancki, prestiżowy, mocny i charakterystyczny. W badaniach przeprowadzonych w Europie, nowa Carens przewyższyła swoich głównych europejskich konkurentów pod względem wyglądu.

Tak jak najnowszy SUV Sportage – kolejny radykalny krok w stosunku do modelu, który zastąpił – nowa Carens to samochód, który ludzie będą pragnąć posiadać, a nie tylko kupować z konieczności.

Nowa Kia Carens jest o 20 mm krótsza, 15 mm węższa i 45 mm niższa od modelu, który zastępuje, co oznacza, że pod względem rozmiaru mieści się gdzieś pomiędzy pięcio- a siedmiomiejscowymi modelami konkurencji. Dzięki zwiększeniu rozstawu osi o 50 mm i obniżeniu pozycji siedzeń, Carens zdecydowanie przewyższa konkurencję pod względem przestronności, oferując dużo miejsca na głowę, nogi i ramiona we wszystkich trzech rzędach siedzeń, a także dodatkowe korzyści w postaci większej przestrzeni bagażowej i niższej krawędzi załadunkowej. Całkowita wysokość 1605 mm jest jedną z najniższych w klasie, a 5 mm niższa od Soul.

Zamiast dzielonej kanapy, w nowym Carens znajdują się trzy indywidualne, przesuwane i pochylane siedzenia w środkowym rzędzie oraz dwa oddzielne siedzenia z tyłu, które składają się na płasko, zapewniając maksymalną wszechstronność w przeznaczeniu pasażersko-bagażowym. Dłuższy, szerszy i wyższy bagażnik oraz – po raz pierwszy – schowek pod podłogą na ekran bagażowy zwiększają praktyczność nowego Carens. Siedzenie pasażera z przodu również składa się na płasko, pozwalając na przewóz wyjątkowo długich przedmiotów.

To wszystko osiągnięto w ramach nowoczesnego, smukłego i sportowego profilu, typowego dla współczesnego wyglądu Kia inspirowanego przez Schreyera. To nie jest tylko dla stylu. Aerodynamika – a co za tym idzie, efektywność paliwowa i wyciszenie – również na tym korzystają. Trójwymiarowe boczne powierzchnie dodają dynamicznego wyglądu nowemu Carens. „Delta” szkło znajduje się za słupkami A i przed słupkami C, zapewniając maksymalną widoczność boczną, podczas gdy w większości modeli chromowana linia biegnie wzdłuż okien bocznych i wznosi się, gdy spotyka słupek C, dodając eleganckiego i sportowego akcentu.

Klamki drzwi w kolorze nadwozia lub chromu oraz lusterka w kolorze nadwozia (z LED-owymi wskaźnikami i światłami na krawędzi w każdej wersji poza podstawową) to kolejne elementy premium, a większość modeli ma nowe felgi aluminiowe i zamontowane na powierzchni relingi dachowe.

Przód nowej Kia Carens zdominowany jest przez znaną już kratkę 'tiger-nose’ Schreyera z chromowanym wykończeniem i czarną lub błyszczącą siatką. Przód jest wyraźnie ukształtowany i przestronny, odróżniając Carens od płaskiego, nudnego wyglądu większości MPV. Objętość to także cecha stylowych jednostek reflektorów, które standardowo obejmują światła skrętne i LED-owe światła do jazdy dziennej.

Z tyłu, szersza klapa bagażnika i okno podkreślają solidność i praktyczność nowego Carens, nie umniejszając spójności całkowitego designu. Czarny akcent pod tylnym zderzakiem i standardowy tylny spojler z integralnym wysokim światłem hamowania utrzymują dynamiczny wygląd przodu i boków. Większość wersji ma chromowane wykończenie klapy bagażnika.

Jakość od podstaw

Nowa Kia Carens utrzymuje wysoki standard jakości, jakiego oczekujemy od kolejnych modeli Kia, dzięki klasowym materiałom i wyrafinowanym detalom. Szeroki panel deski rozdzielczej i pad zderzeniowy zostały podzielone na górną część informacyjną i dolną kontrolną dla łatwości użytkowania, z wszystkimi przełącznikami umieszczonymi dokładnie tam, gdzie kierowca by się ich spodziewał.

Wykończenie wnętrza charakteryzuje minimalna odległość między panelami i miękkie w dotyku powierzchnie. Każda wersja wyposażenia ma swoją własną unikalną tapicerkę – czarna tkanina, czarna tkanina tkana z teksturą łatwą do czyszczenia lub wybór dwóch skór. Skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów z chromowanym wykończeniem są standardem, wraz z wykończeniem z sztucznej skóry na częściach lub całej powierzchni wnętrza drzwi. Dwie wyższe wersje wyposażenia mają panele w czarnym połysku z wzorem kratki na desce rozdzielczej, górnym konsoli centralnej, drzwiach i ramionach kierownicy, a wszystkie modele mają drzwi do wnętrza o metalicznym wykończeniu i chromowane akcenty.

Zwiększona przestronność wnętrza i bagażnika sprawia, że nowa Carens zyskuje na inteligentnych funkcjach przechowywania i użyteczności. Standardowy wentylowany schowek jest uzupełniony o schowek pod podłogą w drugim rzędzie, pudełko konsoli centralnej, duże kieszenie w drzwiach z przodu i z tyłu wystarczające na butelki napojów oraz kieszenie w oparciach przednich siedzeń. Oparcia przednich siedzeń mają również składane stoliki z uchwytami na kubki w większości wersji, a w drugim i trzecim rzędzie znajdują się uchwyty na kubki. Środkowe siedzenie w drugim rzędzie składa się, aby utworzyć stół.

Nowego typu przednie siedzenia zapewniają lepsze wsparcie w okolicy ramion dla wyższych pasażerów. Dziesięciokierunkowa regulacja elektryczna dla kierowcy oraz wbudowane ogrzewanie w obu przednich siedzeniach są standardem w najwyższej wersji wyposażenia. Indywidualne siedzenia w drugim rzędzie są lżejsze dla łatwiejszej regulacji i składania, a wszystkie trzy mają wbudowane pasy bezpieczeństwa trójpunktowe. Mechanizm pochylania i przesuwania na zewnętrznych dwóch poprawia dostęp do tyłu. Trzecie rzędy siedzeń również są łatwiejsze do poruszania dzięki wprowadzeniu sztywnych, ale lekkich plastikowych elementów, a przeprojektowane zagłówki zapewniają, że nie zasłaniają tylnej widoczności kierowcy, gdy siedzenia są puste.

Wydajne i zabawne w prowadzeniu

Nowa Carens dostępna jest z trzema silnikami z bezpośrednim wtryskiem – jednym benzynowym i dwoma turbodieslami – które łączy wysoka wydajność, doskonała efektywność paliwowa oraz znakomita prowadzenie i wyciszenie.

Silnik benzynowy to jednostka Gamma GDi o pojemności 1,6 litra, która przy 133 KM i 165 Nm momentu obrotowego zapewnia swobodne osiągi na autostradzie oraz łatwą i elastyczną reakcję w ruchu miejskim. Średnie zużycie paliwa wynosi 44.1 mpg, a podczas jazdy przy dużych prędkościach można osiągnąć komfortowo ponad 53 mpg, podczas gdy emisja CO2 wynosi imponujące 149 g/km. Ale nie kosztem dynamicznych osiągów. Benzynowa Kia Carens przyspiesza od 0 do 60 mph w 10,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 115 mph.

Nowa Kia Carens dostępna jest także z dwiema wersjami turbodiesla CRDi o pojemności 1,7 litra, zaprojektowanych w Europie, które rozwijają odpowiednio 114 KM i 260 Nm momentu obrotowego oraz 134 KM i 330 Nm. Te wysokie wartości momentu obrotowego są utrzymywane w szerokim zakresie obrotów, co zapewnia Carens doskonałą prowadzenie nawet przy pełnej obsadzie pasażerów. Wersja standardowa dostarcza maksymalny moment obrotowy od 1250 do 2750 obr/min, a przyspieszenie od 0-60 mph zajmuje 12,6 sekundy przy prędkości maksymalnej 112 mph. Mocniejsza wersja rozwija 330 Nm między 2000 a 2500 obr/min, co pozwala na osiągnięcie 0-60 mph w 10,0 sekundy i prędkości maksymalnej 119 mph.

Wersja 1,7 CRDi z automatyczną skrzynią biegów dostarcza 134 KM i 320 Nm momentu obrotowego między 1750 a 2500 obr/min, co pozwala na przyspieszenie od 0-60 mph w 11,6 sekundy i prędkość maksymalną 116 mph. Zużycie paliwa i emisja CO2 wynoszą 46,3 mpg i 159 g/km.

Obie wersje są niezwykle czyste i oszczędne. Oficjalne zużycie paliwa w cyklu mieszanym i emisja CO2 wynoszą odpowiednio 60,1 mpg i 124 g/km oraz 56,4 mpg i 132 g/km, a filtr cząstek stałych jest standardowy.

Inteligentny system start-stop Kia (ISG) jest standardem we wszystkich modelach z manualną skrzynią biegów. Nowa konstrukcja pedału gazu sprawia, że prowadzenie jest bardziej komfortowe, ponieważ mniej obciąża staw skokowy kierowcy.

Zawieszenie przednie na kolumnach McPhersona i tylne na stabilizatorze zostały dostosowane, aby zapewnić precyzyjne prowadzenie i kontrolę nad nadwoziem. Minimalizuje to niepożądane ruchy boczne, które mogą powodować uczucie mdłości pasażerów podróżujących w środkowym i tylnym rzędzie. Jednocześnie zawieszenie jest wystarczająco elastyczne, aby zapobiec odczuwaniu skutków nierównych dróg w kabinie.

Zastosowany w Kia system wspomagania kierownicy (MDPS) ma teraz szybszy współczynnik, co zapewnia bardziej bezpośrednie reakcje oraz standardowe funkcje Flex Steer w trzech trybach. Umożliwia kierowcom wybór większego poziomu wsparcia (Comfort), co ułatwia parkowanie, lub zmniejszonego wsparcia (Sport) dla poprawionej stabilności na dużych prędkościach. Istnieje również domyślny tryb Normal.

Zainwestowano również wiele wysiłku, aby kabina była tak cicha, jak komfortowa. Nowe środki obejmują zwiększone wypełnienie piankowe i podkładki wygłuszające w słupkach dachu, arkusz tłumiący wibracje na panelu deski rozdzielczej oraz większy kanał powietrzny i nowy rezonator, aby zredukować hałas silnika. Wprowadzono również nowy trójpunktowy system mocowania silnika i skrzyni biegów oraz tłumik wału napędowego odporny na temperaturę, co poprawia właściwości akustyczne silnika w zimnych warunkach.

Nowe funkcje bezpieczeństwa w trzech bogato wyposażonych pakietach

Bezpieczeństwo jest kluczowe w Kia, zwłaszcza w modelu zaprojektowanym z myślą o rodzinach. Wraz z nadejściem nowego modelu wprowadzono kilka funkcji wcześniej niedostępnych w Carens, a jak w każdym modelu Kia, są one standardem w całej gamie.

System asystenta ruszania na wzniesieniach zapobiega staczaniu się samochodu w tył podczas rozpędzania na podjazdach, utrzymując ciśnienie hamulca, dopóki kierowca nie dotknie pedału przyspieszenia, podczas gdy lampka hamulca na poziomie wysokim z tyłu obejmuje teraz sygnał awaryjnego zatrzymania, który powoduje, że światło miga podczas nagłego hamowania, aby ostrzec jadących za kierowcą. Nowa Carens ma również system wspomagania hamulców, aby zapewnić maksymalną siłę hamowania w sytuacjach awaryjnych, niezależnie od siły użytej do pedału przez kierowcę, oraz system zarządzania stabilnością pojazdu. To wiąże się z elektroniczną kontrolą stabilności w celu zmniejszenia ilości wsparcia w kierownicy, gdy kierowca nadmiernie koryguje w sytuacjach awaryjnych, i zwiększa wsparcie, gdy kierowca niedostatecznie koryguje.

Nowa Kia Carens ma niezwykle mocną konstrukcję nadwozia wykonaną przy użyciu najnowszych technik projektowania wspomaganego komputerowo. Energia kolizji rozprasza się wzdłuż odpowiednich kanałów, aby chronić pasażerów w przypadku uderzeń czołowych, bocznych lub tylnych. Nadwozie obfituje w wysokotensyjną stal gorącą w trzech torach obciążenia podczas zderzeń czołowych oraz w słupkach bocznych i progach. Duży wysiłek włożono w ramę i jointy, aby poprawić sztywność. Nadwozie ma sztywne mocowania kolumny przedniej, wzmocnione pionowe i poprzeczne człony oraz pierścień wokół klapy bagażnika, który jest lżejszy i sztywniejszy dzięki użyciu formowanych blach.

Nowa Carens dostępna jest w trzech pakietach wyposażeniowych i wykończeniowych oznaczonych jako '1′, '2′ oraz '3′. Standardowe wyposażenie obejmuje reflektory projekcyjne z lampami skrętnymi, LED-owe światła do jazdy dziennej, elektrycznie regulowane podgrzewane lusterka drzwiowe, regulację wysokości fotela kierowcy oraz regulację kąta i zasięgu kierownicy, skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów, podłokietnik w konsoli centralnej, klimatyzację, wentylację tylnej części, kontrolki umieszczone na kierownicy, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, tempomat z ogranicznikiem prędkości, zdalne centralne zamykanie, radio/CD z sześcioma głośnikami zgodne z RDS, możliwością odtwarzania MP3 oraz Bluetooth z rozpoznawaniem głosu i strumieniowaniem muzyki. W wersjach '1′ i '2′ znajduje się również lusterko do rozmowy z tyłu, które zastąpione jest przez sterowanie dla panoramicznego dachu w wersji '3′.

Model średni '2′ dodatkowo zawiera 16-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane szyby, chromowane wykończenie okien, światła przeciwmgielne, relingi dachowe, automatyczną kontrolę świateł, wycieraczki przednie działające na zasadzie detekcji deszczu, elektrycznie składane lusterka z LED-owymi wskaźnikami oraz lampkami na krawędzi, klimatyzację dwustrefową, siatkę bagażową, przenośne LED-owe światło bagażowe oraz czujniki parkowania.

Wersja najwyższa '3′ wyróżnia się 17-calowymi felgami aluminiowymi, panoramicznym dachem, skórzaną tapicerką, dziesięciokierunkową regulacją fotela kierowcy, podgrzewanymi przednimi siedzeniami i podgrzewaną kierownicą, wycieraczkami przednimi typu aero z systemem odmrażania, zasłonami przeciwsłonecznymi w drugim rzędzie i LED-owymi lampkami do czytania oraz kamerą cofania zintegrowaną z ekranem konsoli centralnej.

Wszystkie wersje objęte są siedmioletnią gwarancją na 100 000 mil, co jest dowodem na jakość i niezawodność samochodów Kia. Dla klientów detalicznych dostępne są pakiety serwisowe Kia Care-3 i Care-3 Plus, które są odporne na inflację i obejmują usługi na 3 i 5 lat. Wszystkie prace są wykonywane przez wykwalifikowanych techników przy użyciu oryginalnych części Kia i zatwierdzonych olejów. Pakiety serwisowe są również przenoszone w przypadku sprzedaży samochodu przed ich wygaśnięciem.

DESIGN

Średniej wielkości MPV istnieją, aby spełniać różnorodne potrzeby rodzin, a nie tylko przyciągać uwagę. Nowa Carens została zaprojektowana, aby robić obie te rzeczy. Prezentuje kolejną interpretację języka designu Kia, której twórcą jest Prezydent i Główny Projektant Peter Schreyer; dynamiczny, elegancki, prestiżowy, mocny i charakterystyczny. W badaniach przeprowadzonych w Europie, nowa Kia Carens przewyższyła swoich głównych europejskich konkurentów pod względem ogólnego wyglądu.

Tak jak najnowszy SUV Sportage – kolejny radykalny krok w stosunku do modelu, który zastępuje – nowa Carens to samochód, który ludzie będą pragnąć posiadać, a nie tylko kupować z konieczności.

Kia nie twierdzi, że wynalazła średniej wielkości MPV na nowo z nowym Carens. Dokładnie europejskie w wykonaniu, zapewnia wszystkie funkcjonalności swoich konkurentów, oferując jednocześnie coś, czego im brakuje: styl.

Przód nowej Carens zdominowany jest przez znaną kratkę 'tiger-nose’ Schreyera z chromowanym wykończeniem i czarną lub błyszczącą siatką. Przód jest ostro ukształtowany i przestronny, odróżniając Carens od płaskiego, nudnego wyglądu większości MPV. Akcent na objętość nadaje Kia Carens dynamiczny i sportowy wygląd dzięki ostrym konturom i jest także cechą stylowych jednostek reflektorów, które standardowo obejmują światła skrętne i LED-owe światła do jazdy dziennej. Wszystkie wersje mają reflektory projekcyjne z funkcją 'powitanía’ i 'podążania za mną’, a wersje '2′ i '3′ mają także automatyczną kontrolę świateł.

Dwie górne wersje mają również pionowo umieszczone lampy przeciwmgielne umieszczone w czarnych obudowach, które są połączone z dolnym wlotem powietrza. Zderzaki we wszystkich trzech wersjach są w kolorze nadwozia. Wycieraczki przednie mają działanie motyli, aby zmywać krawędzie szyby z obu stron. W wersjach '2′ i '3′ wycieraczki są działające na zasadzie detekcji deszczu, a w wersji '3′ są typu aero i mają system odmrażania.

Sportowy charakter nowej Carens jest jeszcze bardziej widoczny z boków, gdzie smukły profil jest typowy dla nowoczesnego wyglądu inspirowanego przez Schreyera. To nie jest tylko dla stylu. Aerodynamika – a co za tym idzie, efektywność paliwowa i wyciszenie – również na tym korzystają. Trójwymiarowe boczne powierzchnie, z wklęsłymi sekcjami, które zaczynają się na dolnej krawędzi przednich drzwi i delikatnie wznoszą się do tylnej krawędzi drzwi tylnych, dodają dynamicznego wyglądu nowemu Carens. Bardziej przesunięty punkt wyjścia deski rozdzielczej przyczynia się do smukłego wyglądu nowej Carens i poprawia aerodynamikę.

Delta szkło znajduje się za słupkami A i przed słupkami C, aby zapewnić maksymalną widoczność boczną, podczas gdy w większości modeli chromowana linia biegnie wzdłuż okien bocznych i wznosi się w miarę zbliżania się do słupka C, dodając eleganckiego i sportowego akcentu.

Na modelach w wersji '1′ znajdują się klamki w kolorze nadwozia, natomiast w dwóch wyższych wersjach klamki są chromowane. Wszystkie wersje mają elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia z LED-owymi wskaźnikami i światłami na krawędzi oraz elektryczny mechanizm składania w każdej wersji poza podstawową. W wersjach '2′ i '3′ znajdują się nowe felgi aluminiowe o średnicy 16 lub 17 cali oraz zamontowane na powierzchni relingi dachowe.

Tył nowego Carens jest rzeźbiarsko połączony z bokami, co nadaje samochodowi stabilny wygląd, podkreślając jednocześnie jego praktyczność. Spojler na górnej krawędzi klapy bagażnika, zawierający LED-owe wysokie światło hamowania z sygnalizacją awaryjnego zatrzymania we wszystkich modelach, to zgrabny, sportowy akcent oraz element poprawiający aerodynamikę. Nowa Kia Carens ma szerszą klapę bagażnika i okno, z ukrytym ramką dla szyby, dla dodatkowej praktyczności. Poziome tylne światła kombinowane w podziale ułatwiają załadunek. Czarny akcent z czerwonymi odblaskami pod tylnym zderzakiem podkreśla praktyczność nowego Carens, wizualnie powiększając jego szerokość i stanowiąc kolejny sportowy element. Wersje '2′ i '3′ mają chromowany akcent klapy bagażnika, a wszystkie modele posiadają ramię wycieraczki zamontowane na szybie klapy bagażnika.

Wnętrze

Nowa Carens jest o 20 mm krótsza, 15 mm węższa i 45 mm niższa od modelu, który zastępuje, co sprawia, że pod względem rozmiaru mieści się gdzieś pomiędzy pięcio- a siedmiomiejscowymi modelami konkurencji. Dzięki zwiększeniu rozstawu osi o 50 mm i obniżeniu pozycji siedzeń, Carens przewyższa konkurencję pod względem przestronności, oferując dużo miejsca na głowę, nogi i ramiona we wszystkich trzech rzędach siedzeń, a także dodatkowe korzyści w postaci większej przestrzeni bagażowej i niższej krawędzi załadunkowej.

Zamiast dzielonej kanapy, w nowym Carens znajdują się trzy indywidualne, przesuwane i pochylane siedzenia w środkowym rzędzie oraz dwa oddzielne siedzenia z tyłu, które składają się na płasko, zapewniając maksymalną wszechstronność w przeznaczeniu pasażersko-bagażowym. Dłuższy, szerszy i wyższy bagażnik oraz – po raz pierwszy – schowek pod podłogą na ekran bagażowy zwiększają praktyczność nowego Carens. Siedzenie pasażera z przodu również składa się na płasko, pozwalając na przewóz wyjątkowo długich przedmiotów. Nowa Kia Carens oferuje 71 litrów więcej przestrzeni bagażowej (492 litry) niż poprzedni model do tyłu drugiego rzędu siedzeń i ma o 15 mm niższą krawędź załadunkową. Może pomieścić 1650 litrów bagażu złożonymi siedzeniami drugiego i trzeciego rzędu.

Akcent na objętość w projektowaniu zewnętrznym kontynuuje się w kabinie, gdzie poziomy układ i czyste, proste linie podkreślają poczucie przestronności. Jednocześnie wyrafinowane detale, luksusowe materiały oraz staranna dbałość o dopasowanie i wykończenie utrzymują wysoki standard jakości, towarzyszący każdemu nowemu modelowi Kia.

Szeroki panel deski rozdzielczej i pad zderzeniowy zostały podzielone na górną część informacyjną i dolną kontrolną dla łatwości użytkowania, z wszystkimi przełącznikami umieszczonymi dokładnie tam, gdzie kierowca by się ich spodziewał.

Zwiększona przestronność wnętrza i bagażnika sprawia, że nowa Carens zyskuje na inteligentnych funkcjach przechowywania i użyteczności. Standardowy wentylowany schowek jest uzupełniony o schowek pod podłogą w drugim rzędzie, pudełko konsoli centralnej, duże kieszenie w drzwiach z przodu i z tyłu wystarczające na butelki napojów oraz kieszenie w oparciach przednich siedzeń. Oparcia przednich siedzeń mają również składane stoliki z uchwytami na kubki w większości wersji, a w drugim i trzecim rzędzie znajdują się uchwyty na kubki. Środkowe siedzenie w drugim rzędzie składa się, aby utworzyć stół. Istnieje również miejsce na przechowywanie po bokach trzeciego rzędu.

Nowego typu przednie siedzenia zapewniają lepsze wsparcie w okolicy ramion dla wyższych pasażerów. Dziesięciokierunkowa regulacja elektryczna dla kierowcy oraz wbudowane ogrzewanie w obu przednich siedzeniach są standardem w najwyższej wersji wyposażenia. Indywidualne siedzenia w drugim rzędzie są lżejsze dla łatwiejszej regulacji i składania, a wszystkie trzy mają wbudowane pasy bezpieczeństwa trójpunktowe. Mechanizm pochylania i przesuwania na zewnętrznych dwóch poprawia dostęp do tyłu. Trzecie rzędy siedzeń również są łatwiejsze do poruszania dzięki wprowadzeniu sztywnych, ale lekkich plastikowych elementów, a przeprojektowane zagłówki zapewniają, że nie zasłaniają tylnej widoczności kierowcy, gdy siedzenia są puste.

Każda wersja wyposażenia ma swoją własną unikalną tapicerkę – czarna tkanina dla wersji '1′, czarna tkanina tkana z teksturą łatwą do czyszczenia dla wersji '2′ lub wybór dwóch skór dla najwyższej wersji. Skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów z chromowanym wykończeniem są standardem, wraz z wykończeniem z sztucznej skóry na konsoli centralnej i podłokietniku. Dwie wyższe wersje wyposażenia mają panele w wysokim połysku z wzorem kratki na desce rozdzielczej, górnym konsoli centralnej, drzwiach i ramionach kierownicy, a wszystkie modele mają drzwi do wnętrza o metalicznym wykończeniu i chromowane akcenty wokół pierścienia kierownicy, przełączników szyb elektrycznych, obramowania wentylatorów, pierścieni zestawu wskaźników oraz różnych wskaźników w kabinie.

Regulacja pochylenia i teleskopowa regulacja kolumny kierownicy to standardowe wyposażenie, a kierownica jest podgrzewana w wersji '3′. Przełączniki audio, Bluetooth, Flex Steer, a także tempomatu i ogranicznika prędkości są zintegrowane w ramionach kierownicy, aby zminimalizować czas, w którym dłonie kierowcy muszą opuszczać kierownicę. Nowo zaprojektowane wielofunkcyjne dźwignie oferują lepszą funkcjonalność, doskonale komponując się z otoczeniem kolumny kierowniczej.

RANGE

Nowa Carens dostępna jest w Wielkiej Brytanii w trzech pakietach wyposażeniowych, oznaczonych jako '1′, '2′ i '3′. Jak to zwykle bywa w Kia, wszystkie wersje są bardzo dobrze wyposażone, aby klienci nie musieli kupować drogich opcji lub pakietów.

Standardowe wyposażenie obejmuje reflektory projekcyjne z lampami skrętnymi, LED-owe światła do jazdy dziennej, elektrycznie regulowane podgrzewane lusterka drzwiowe, regulację wysokości fotela kierowcy oraz regulację kąta i zasięgu kierownicy z skórzaną kierownicą i dźwignią zmiany biegów.

Kabina jest klimatyzowana i ma wentylację tylną, a także podłokietnik w konsoli centralnej, kontrolki umieszczone na kierownicy, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, tempomat z ogranicznikiem prędkości, zdalne centralne zamykanie, radio/CD z sześcioma głośnikami zgodne z RDS, możliwością odtwarzania MP3 oraz Bluetooth z rozpoznawaniem głosu i strumieniowaniem muzyki.

W wersjach '1′ i '2′ znajduje się również lusterko do rozmowy z tyłu, które zastąpione jest przez sterowanie dla panoramicznego dachu w wersji '3′.

W modelach '2′ dodatkowo znajdują się 16-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane szyby, chromowane wykończenie okien, światła przeciwmgielne, relingi dachowe, automatyczna kontrola świateł, wycieraczki przednie działające na zasadzie detekcji deszczu, elektrycznie składane lusterka z LED-owymi wskaźnikami oraz lampkami na krawędzi, klimatyzacja dwustrefowa oraz automatyczny system odszraniający i czujniki parkowania.

Wersje najwyższe wyróżniają się 17-calowymi felgami aluminiowymi, panoramicznym dachem, wycieraczkami przednimi typu aero z systemem odmrażania, skórzaną tapicerką, dziesięciokierunkową regulacją fotela kierowcy, podgrzewanymi przednimi siedzeniami i podgrzewaną kierownicą, zasłonami przeciwsłonecznymi w drugim rzędzie oraz LED-owymi lampkami do czytania oraz kamerą cofania zintegrowaną z ekranem konsoli centralnej.

TECHNICZNA HISTORIA

Nowa Carens dostępna jest z trzema silnikami z bezpośrednim wtryskiem – jednym benzynowym i dwoma turbodieslami – które łączy wysoka wydajność, doskonała efektywność paliwowa oraz znakomita prowadzenie i wyciszenie. Standardem jest sześciobiegowa skrzynia biegów, w tym automatyczna opcja z mocniejszym silnikiem diesla.

Zawieszenie przednie na kolumnach McPhersona i tylne na stabilizatorze zostały dostosowane, aby zapewnić precyzyjne prowadzenie i kontrolę nad nadwoziem. Minimalizuje to niepożądane ruchy boczne, które mogą powodować uczucie mdłości pasażerów podróżujących w środkowym i tylnym rzędzie. Jednocześnie zawieszenie jest wystarczająco elastyczne, aby zapobiec odczuwaniu skutków nierównych dróg w kabinie.

Zastosowany w Kia system wspomagania kierownicy (MDPS) ma teraz szybszy współczynnik, co zapewnia bardziej bezpośrednie reakcje oraz standardowe funkcje Flex Steer w trzech trybach. Umożliwia kierowcom wybór większego poziomu wsparcia (Comfort), co ułatwia parkowanie, lub zmniejszonego wsparcia (Sport) dla poprawionej stabilności na dużych prędkościach. Istnieje również domyślny tryb Normal.

Zainwestowano również wiele wysiłku, aby kabina była tak cicha, jak komfortowa, z pakietem środków służących do tłumienia hałasu, wibracji i szumów. Efektem tego wszystkiego jest to, że nowa Carens jest ekonomiczna i zabawna w prowadzeniu – z nutą sportowego charakteru, który odpowiada jej dynamicznemu nowemu designowi – oraz komfortowa, cicha i bezpieczna w podróży.

Silniki i skrzynie biegów

Silnik benzynowy w nowej Carens to jednostka Gamma GDi o pojemności 1,6 litra. Nowa Carens dostępna jest również z dwiema wersjami turbodiesla CRDi o pojemności 1,7 litra, zaprojektowanymi w Europie. Wszystkie trzy jednostki mocy wyposażone są w sześciobiegową manualną skrzynę biegów, podczas gdy mocniejszy z dwóch silników diesla opcjonalnie oferuje sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów w wersji '2′.

Silnik Gamma rozwija 133 KM przy 6300 obr/min i 165 Nm momentu obrotowego przy 4850 obr/min – wystarczająco, aby zapewnić komfortowe osiągi na autostradzie oraz elastyczne reakcje w ruchu miejskim. Jest to aluminiowa jednostka o pojemności 1591 cm3 z czterema zaworami na cylinder, napędzana przez dwa wałki rozrządu. Ciągłe zmienne sterowanie zaworami zarówno po stronie dolotowej, jak i wydechowej zapewnia wysoki moment obrotowy w całym zakresie obrotów, co zapewnia dobrą zwrotność i doskonałą moc do prowadzenia na autostradach.

Z współczynnikiem sprężania wynoszącym 11,0:1, elektroniczną kontrolą przepustnicy oraz kształtem tłoków, który sprawia, że bezpośrednio wtryskiwane paliwo konwerguje wokół świec zapłonowych, silnik ten osiąga doskonałe osiągi, oszczędność paliwa i kontrolę emisji. Paliwo dostarczane jest pod ciśnieniem do 150 bar przez sześciotłokowe wtryskiwacze w szynie paliwowej mocowanej bezpośrednio do głowicy cylindrów w czterech punktach. Czujnik wysokiego ciśnienia steruje wydajnością paliwa przy zmianach ciśnienia w szynie paliwowej. Silnik Gamma ma przesunięty wał korbowy, aby zoptymalizować oszczędność paliwa poprzez zmniejszenie strat tarcia i poprawę redukcji prędkości tłoków podczas suwu rozprężania.

Średnie zużycie paliwa wynosi 44,1 mpg, a podczas jazdy z dużą prędkością można osiągnąć komfortowo powyżej 50 mpg, podczas gdy emisja CO2 wynosi imponujące 149 g/km. Ale nie kosztem szybkich osiągów. Benzynowa Kia Carens przyspiesza od 0 do 60 mph w 10,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 115 mph.

Silnik turbodiesla U2 o pojemności 1,7 litra został zaprojektowany w ośrodku badawczo-rozwojowym Kia w Rüsselsheim w Niemczech. W standardowej wersji rozwija 114 KM przy 4000 obr/min i 260 Nm momentu obrotowego od 1250 do 2750 obr/min. Wersja o wyższej mocy zwiększa wartości do 134 KM, nadal przy 4000 obr/min, oraz 330 Nm dla manualnej i 320 Nm dla automatycznej skrzyni biegów w przedziale od 2000 do 2500 obr/min oraz 1750 – 2500 dla automatycznej.

Silnik U2 zapewnia doskonałą zwrotność. Podobny w budowie do silnika CRDi o pojemności 1,6 litra zaprojektowanego i zbudowanego przez Kia w Europie, ale z cylindrami o średnicy 77,2 mm i skoku tłoka 90 mm, co daje objętość 1685 cm3, został zaprojektowany z myślą o potrzebach europejskich kierowców.

Silnik U2 CRDi to jednostka z podwójnym wałkiem rozrządu z 16 zaworami, z żeliwną blokadą i łożyskiem, oraz aluminiowym panelem olejowym. Posiada wtrysk paliwa o wysokim ciśnieniu i zmienną geometrię turbosprężarki, która dostosowuje przepływ spalin poprzez zmianę kąta łopatek turbosprężarki w zależności od wymagań silnika, aby zwiększyć osiągi przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji.

Działania mające na celu zwiększenie efektywności obejmują sprzęgło alternatora oraz innowacyjny system zarządzania akumulatorem. Zmienna kontrola wiru zwiększa wir na niskich i średnich obciążeniach, aby zmniejszyć emisje i zmniejsza go przy dużych obciążeniach, aby maksymalizować moc. Plastikowy filtr oleju, kolektor dolotowy i pokrywa głowicy zmniejszyły wagę silnika, podczas gdy izolujący tłumik na wydajnej wersji poprawił właściwości akustyczne.

Standardowa wersja silnika U2 umożliwia przyspieszenie od 0 do 60 mph w 12,6 sekundy przy prędkości maksymalnej wynoszącej 112 mph. Mocniejsza opcja zwiększa prędkość maksymalną do 119 mph, a przyspieszenie od 0 do 60 mph można osiągnąć w 10,0 sekundy w wersji z manualną skrzynią biegów. Obie wersje są niezwykle czyste i oszczędne. Zużycie paliwa oraz emisja CO2 wynoszą odpowiednio 60,1 mpg i 124 g/km oraz 56,4 mpg i 132 g/km dla wersji z manualną skrzynią biegów, a filtr cząstek stałych jest standardowy.

Wydajność wszystkich manualnych wersji Carens zwiększa system inteligentnego start-stop Kia (ISG). Wyłącza silnik, gdy samochód zatrzymuje się, a kierowca wrzuca bieg neutralny i zwalnia sprzęgło. W wyniku tego nie zużywa się paliwo i nie powstają emisje, gdy samochód stoi w korku. Silnik uruchamia się ponownie, gdy kierowca naciśnie pedał sprzęgła. Nowa konstrukcja pedału gazu sprawia, że prowadzenie jest bardziej komfortowe, ponieważ mniej obciąża staw skokowy kierowcy.

ISG składa się z czujników położenia wału korbowego, akumulatora i ciśnienia podciśnienia, a także przełączników neutralnych, włączania-wyłączania i sprzęgła, które przekazują sygnał do jednostki sterującej. Ta obsługuje rozrusznik ISG, inteligentny alternator oraz zestaw wskaźników. Klimatyzacje oraz przełącznik maski również wchodzą w skład ECU ISG.

Czujnik położenia wału korbowego mierzy kąt korbowodu podczas wyłączenia silnika i monitoruje go, gdy pojazd jest zatrzymany, aby zapewnić jak najkrótszy czas aktywacji rozrusznika poprzez optymalizację rozruchu i spalania. Czujnik akumulatora monitoruje stan i temperaturę akumulatora, podczas gdy przełączniki sprzęgła i neutralizacji rozpoznają moment, w którym kierowca chce kontynuować jazdę i zapewniają uruchomienie silnika. Istnieje czujnik ciśnienia wspomagania hamulca, aby upewnić się, że silnik działa, gdy ciśnienie wspomagania spada zbyt nisko.

1.6L GDI 6MT FWD (135 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1591 Cm3
Moc99.3 Kw @ 6300 Rpm
135 Hp @ 6300 Rpm
133 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy121 Lb-Ft @ 4850 Rpm
164 Nm @ 4850 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość63.4 In (1610 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/62.4 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika17.4 Cuft (493 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3049 Lbs (1383 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4718 Lbs (2140 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

2.0L GDI 6AT FWD (166 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc122.1 Kw @ 6500 Rpm
166 Hp @ 6500 Rpm
164 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy157 Lb-Ft @ 4700 Rpm
213 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość63.4 In (1610 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/62.4 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika17.4 Cuft (493 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3183 Lbs (1444 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4850 Lbs (2200 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2184 G/Km

2.0L GDI 6MT FWD (166 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc122.1 Kw @ 6500 Rpm
166 Hp @ 6500 Rpm
164 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy157 Lb-Ft @ 4700 Rpm
213 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość63.4 In (1610 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/62.4 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika17.4 Cuft (493 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3128 Lbs (1419 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4806 Lbs (2180 Kg)
Spalanie miasto25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

1.7L CRDi 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1685 Cm3
Moc84.6 Kw @ 4000 Rpm
115 Hp @ 4000 Rpm
113 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1250 Rpm
260 Nm @ 1250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość178.1 In (4524 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość63.4 In (1610 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.9/62.4 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika17.4 Cuft (493 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3265 Lbs (1481 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4938 Lbs (2240 Kg)
Spalanie miasto40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.