Kia wprowadziła ostatnią modernizację minivana Carnival/Sedona w 2002 roku, przed zmianą generacji w 2005 roku.
Koreański producent samochodów podjął mądrą decyzję, wchodząc na rynek północnoamerykański i oferując model Sedona w cenie niższej niż jakikolwiek z konkurentów. Wersja w pełnej specyfikacji była tańsza niż Honda Odyssey. Pod względem rozmiaru mieściła się pomiędzy Chryslerem Caravan a minivanem Hondy. Była zbliżona wielkością do Toyoty Sienna. Jej główną zaletą była cena. W Europie Kia oferowała ten sam pojazd z silnikiem turbo-diesel, który nie był dostępny w USA ani Kanadzie. Ale to był element nauki koreańskiego producenta.
W 2002 roku Kia wprowadziła odświeżoną wersję dla Carnival/Sedona (w Europie i innych rynkach nosiła nazwę Carnival). Zespół projektowy zmienił wygląd przedniej części nadwozia i dopasował kratkę do koloru pojazdu. Modyfikacji doczekał się także wygląd maski oraz przedniego zderzaka. Po bokach drzwi przesuwne otrzymały uchwyty w kolorze nadwozia, a z tyłu nowe światła tylne były większe i miały płaski, górny kształt, zamiast trójkątnego.
Producent poprawił wnętrze Carnival/Sedona, dodając lepsze wykończenie dla całej gamy. Opcja na siedem miejsc uczyniła z niego prawdziwego przewoźnika osób, idealnego dla rodziny z przyjaciółmi na weekendowy wypad. Ale Kia na tym nie poprzestała. Oferowała lepsze drewniane wykończenia na drzwiach, panelach drzwiowych i kierownicy. Środkowa konsola dzieliła rząd przednich miejsc i tworzyła przestrzeń osobistą dla dwóch pasażerów.