KIA Carnival/Sedona  2015-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

KIA Carnival/Sedona 2015-2018

Przejdź do galerii zdjęćKIA Carnival/Sedona  2015-2018

Kia zaprezentowała trzecią generację swojego MPV Carnival/Sedona na Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2014 roku, co stanowiło znaczną zmianę w porównaniu do poprzedniego modelu.

Koreański producent samochodów wprowadził model Carnival MPV w 1998 roku, jednak poza rynkiem australijskim nie odniósł dużego sukcesu. Kia jednak nauczyła się, co oferować, a sprzedaż zaczęła wzrastać po ulepszeniach modelu. Udoskonaliła pojazd w każdej mierze: od zewnętrznego wyglądu, przez wnętrze, aż po napęd. Kiedy dotarła do trzeciej generacji, przestała być nieistotnym graczem w segmencie minivanów.

Podejście Petera Schreyera, który przejął dział designu w koreańskim producencie, przyniosło pozytywne rezultaty. Auto miało formę crossovera. Inspiracje czerpano z europejskich trendów projektowania, a konstrukcja opierała się na platformie Sorento. Kanciaste reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej i przeciwmgielnymi nadawały pojazdowi odważny wygląd. Projekt 3D osłony chłodnicy z motywem „tiger-nose” stał się już znakiem rozpoznawczym marki i doskonale komponował się z wyglądem Carnival/Sedona. Z boku, projektant zatuszował długość pojazdu za pomocą podniesionej linii szyby nad tylnymi kołami. Para drzwi przesuwanych elektrycznie ułatwiała dostęp do środkowych i tylnych siedzeń.

Wewnątrz, producent samochodów zapewnił miejsce dla maksymalnie siedmiu pasażerów, lub sześciu, gdy w środkowym rzędzie znajdowały się fotele kapitańskie. Ostatni rząd oferował wygodę w postaci składanej konstrukcji 60/40, a środkowe siedzenia można było przesunąć do przodu, aby zwiększyć przestrzeń bagażową.

Kia oferowała szeroki wybór silników dla Carnival/Sedona, w zależności od rynku. Podczas gdy klienci w Ameryce Północnej mogli korzystać z silnika V6 o pojemności 3.3 litra, Australijczycy otrzymali wersję z silnikiem diesla o pojemności 2.2 litra.

 Na tle jednego z najlepszych miejskich placów zabaw na świecie, Kia Motors America (KMA) zaprezentowała zupełnie nowy model Sedona z 2015 roku, średniej wielkości pojazd wielofunkcyjny, w Nowym Jorku. Jako ostatni rozdział w opowieści o transformacji designu Kia – która rozpoczęła się w 2009 roku i doprowadziła do gruntownej przebudowy całej linii modelowej Kia pod kierownictwem głównego projektanta Petera Schreyera – nowa Sedona z wyglądem i proporcjami typowymi dla CUV oferuje wszystkie funkcjonalne udogodnienia dla tego segmentu, łamiąc jednocześnie jego ograniczenia projektowe. Oprócz nowatorskiego designu inspirowanego Europą, Sedona z 2015 roku zapewnia również wyjątkową przestronność wnętrza, jakiej oczekują klienci w tym segmencie, oferując przestronność dla pasażerów i bagażu oraz cichą i komfortową kabinę. Zgodnie z filozofią, która prowadziła ostatnie, bardzo udane redesigny Kia, Sedona podnosi wartość na nowy poziom wyrafinowania dzięki szeregu wiodących w segmencie nowoczesnych technologii i luksusowych funkcji, które będą dostępne w nowej wersji premium – SXL – która trafi do sprzedaży w USA pod koniec trzeciego kwartału lub na początku czwartego kwartału tego roku. Ceny zostaną ogłoszone w okolicach daty premiery Sedony.

„W trakcie procesu rozwoju, nasi inżynierowie w USA i Korei skupili się na dodaniu elementu pożądania do zupełnie nowej Sedony, poprawiając dynamikę jazdy i moc, a także wprowadzając nowoczesne akcenty stylistyczne, materiały premium i technologię,” powiedział Orth Hedrick, wiceprezydent ds. planowania produktów w KMA. „W połączeniu z szeregiem aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa oraz technologii, całkowicie przeprojektowana Sedona zachowuje funkcjonalność, z którą ta nazwa zawsze była kojarzona, a jednocześnie zaspokaja zróżnicowane potrzeby – i gusta – współczesnych konsumentów.”

Nowoczesny, Pewny Wygląd Zewnętrzny

Przekraczając przeciętną funkcjonalność, szeroka postura Sedony emanuje nowoczesnym, typowym dla CUV wyglądem zewnętrznym, podkreślonym przednią osłoną i konstrukcją kabiny przesuniętą do przodu, które wzbudzają zaufanie i siłę. Muskulatura Sedony oraz czysty, gładki wygląd są podkreślone w pełni zintegrowaną wersją charakterystycznej osłony grilla Kia i reflektorów z LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Rozstaw osi jest o 1.6 cala dłuższy niż w poprzedniku, a profil boczny, z redukowanymi zwisami z przodu i z tyłu, w połączeniu z mocno pochyloną szybą przednią i dostępnością 19-calowych kół aluminiowych, tworzy charakterystyczny wygląd. Tymczasem tylny układ designu, z LED-owymi światłami tylnymi, zintegrowanym ochraniaczem zderzaka i standardowym spojlerem dachowym, prezentuje szeroki i stabilny wygląd.

Przestronne, Relaksujące Wnętrze

Pomimo zachowania praktycznie niezmienionej szerokości i wysokości, nowa Sedona oferuje więcej miejsca na ramiona z przodu, większą przestrzeń na nogi w pierwszym, drugim i trzecim rzędzie oraz nieco wyższą pozycję miejsca siedzącego, co poprawia widoczność na zewnątrz dla kierowcy. Poziome akcenty wzdłuż deski rozdzielczej tworzą większe poczucie szerokości, a obfite wykorzystanie materiałów miękkiego dotyku dodaje nowej Sedonie premium atmosfery. Proporcje Sedony zapewniają elastyczność w układach siedzeń dla siedmiu lub ośmiu pasażerów oraz szereg opcji przechowywania. Środkowa konsola z przodu jest wyjątkowa w tym segmencie i umożliwia obfite i sprytnie wygodne przestrzenie do przechowywania między przednimi siedzeniami. Siedzenia drugiego rzędu Slide-n-Stow przesuwają się i składają pionowo, aby umożliwić „transport w drodze”, eliminując niedogodności związane z wyjmowaniem ciężkich i nieporęcznych środkowych siedzeń. Nowa Sedona oferuje również opcję „pierwszej klasy” wtyków do drugiego rzędu, które można ustawić w tył dla niesamowitej przestrzeni na nogi oraz oferują chowane podnóżki. Chociaż niektóre konfiguracje oferują unikalne w tym segmencie podgrzewacze siedzisk w drugim rzędzie dla większego komfortu, wszystkie modele Sedona z 2015 roku mają trzeci rząd siedzeń, który zapewnia funkcjonalność podzielonego składanego projektu 60/40 z chowanym miejscem na bagaż.

Sedona jest również jedynym pojazdem w tym segmencie wyposażonym w standardową technologię YES Essentials™, która zapewnia ochronę przed mikroorganizmami, ochronę antystatyczną przed elektrycznymi wstrząsami oraz właściwości tkaniny odporną na plamy, doceniane przez każdego, kto prowadzi aktywny styl życia.

Tematyka stylu wnętrza Sedony jest ożywiona przez nowoczesną paletę kolorów z jednolitymi lub dwutonowymi opcjami w kolorach beżowym, szarym i burgundowym, tworząc ciepłą i przytulną atmosferę. Najwyższy poziom wyposażenia SXL oferuje standardowe niezwykle miękkie siedzenia z Nappa skórzanej wewnątrz kabiny, tej samej skóry bezchromowej, która znajduje się w luksusowym sedan K900.

System UVO Nowej Generacji

Bazując na systemie UVO Infotainment & Telematics nowej generacji, nowa Sedona będzie pierwszym pojazdem Kia, który zaoferuje cztery nowe funkcje e-Usług: Geo-fencing, Ostrzeżenie o prędkości, Ostrzeżenie o godzinie policyjnej i Wynik jazdy. Ponadto, wraz z wprowadzeniem sklepu aplikacji Kia, wybrane aplikacje można pobrać za darmo z iTunes® lub Google Play. Złącze aplikacji Kia jest teraz dostępne do współpracy z społecznością treści, w tym Pandora®, iHeart Radio i Yelp®. W nowym systemie UVO znajduje się wiele nowych technologii dla komfortu i wygody, w tym Siri „Eyes Free” i Wyszukiwanie lokalne – zasilane przez Google – do znajdowania lokalizacji, adresów i punktów zainteresowania. Sirius XM Travel Link, zapewniający dostęp do informacji o ruchu drogowym, pogodzie, cenach paliw, wynikach sportowych, informacji o akcjach i godzinach seansów filmowych, sprawia, że Sedona jest idealnym towarzyszem dla tych, którzy prowadzą swoje życie w drodze z rodziną i przyjaciółmi.

Dynamika Jazdy i Bezpieczeństwo

Sedona z 2015 roku została zbudowana na zupełnie nowej platformie, która ma o 36% większą sztywność skrętną niż jej najbliższy konkurent w segmencie. Karoseria składa się w 76 proc. z Ultra High Strength Steel (stal o wysokiej wytrzymałości) lub High Strength Steel, co zapewnia wyjątkową sztywność, trwałość i ochronę przed zderzeniami w lekkiej konstrukcji. W celu zwiększenia wytrzymałości dachu, Sedona została zaprojektowana z wzmocnionymi słupkami, które rozpraszają obciążenia uderzeniowe, z ultrawysokowytrzymałymi stalowymi rurkami biegnącymi wewnątrz słupków A. Obszerne wykorzystanie klejów i dużych średnic spawów również przyczynia się do ogólnej integralności strukturalnej i wytrzymałości Sedony. Razem z opatentowaną technologią Kia, Sedona z 2015 roku ma uzyskać 5-gwiazdkową ogólną ocenę bezpieczeństwa pojazdów od National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).

Sztywna i trwała konstrukcja stanowi solidną podstawę do gotowości do podróży. Sedona z 2015 roku wykorzystuje amortyzatory selektywne Amplitude Selected Dampers (ASD) w celu osiągnięcia optymalnej równowagi komfortu jazdy i prowadzenia. Platforma ma również poprawione poduszki poprzeczne, izolowaną tylną podramę z dłuższymi wahaczami i dodatkowymi wzmocnieniami tylnych strutów, co wpływa na poprawę dynamicznych cech jazdy. Dodatkowo, Sedona z 2015 roku ma być jednym z najciszych w segmencie dzięki wyciszeniu nadkoli, podwójnym uszczelkom drzwi przesuwanych oraz zwiększonemu wykorzystaniu pianki tłumiącej hałas w komorze silnikowej, co redukuje hałas i postrzeganą szorstkość na nierównych nawierzchniach.

Pod maską znajduje się nowy silnik Lambda z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI) o pojemności 3.3 litra, który zastępuje 3.5-litrowy silnik V6 z poprzedniej generacji Sedony. Silnik o pojemności 3.3 litra, który występuje również w CUV Sorento oraz luksusowym sedanie Cadenza, dostarcza więcej mocy niż jego poprzednik, osiągając 276 koni mechanicznych przy 6,000 obr./min, a także został dostrojony w celu poprawy momentu obrotowego w średnim zakresie, oferując 248 lb.-ft. przy 5,200 obr./min.

Trzystopniowy System Zmiennej Indukcji (VIS) poprawia „oddychanie” silnika, automatycznie dostosowując objętość powietrza zasysanego do komory spalania, aby stworzyć optymalną mieszankę powietrza z paliwem w różnych warunkach obciążenia silnika. Podwójne Zmienno-Ciśnieniowe Sterowanie Zaworami (CVVT) w połączeniu ze strumieniem oleju chłodzącym tłoki poprawia wydajność chłodzenia silnika, podczas gdy elementy silnika, w tym pierścienie tłokowe, sakwy tłokowe, dźwigienki zaworowe, prowadnice łańcucha rozrządu i sprężyny zaworowe mają niskoparowy design.

Na koniec nowy silnik V6 o pojemności 3.3 litra połączony jest z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, dostosowaną do zrównoważonej kontroli, mocy i efektywności.

Obszerne Funkcje Bezpieczeństwa i Technologia Kierowcy

W trakcie procesu projektowania i rozwoju duży nacisk położono na aktywne i pasywne funkcje bezpieczeństwa oraz technologię, co zaowocowało jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie pojazdów w segmencie. Wszystkie modele Sedona są standardowo wyposażone w aktywne funkcje bezpieczeństwa, takie jak Elektroniczna Kontrola Stabilności (ESC), System Kontroli Trakcji (TCS), System Wspomagania Hamowania (BAS), System Wspomagania Ruszania na Wzgórzu (HAC), Elektroniczna Dystrybucja Siły Hamowania (EBD) oraz System Antyblokujący Hamulce (ABS). Dodatkowe technologie takie jak Zmniejszenie Ryzyka Przewrócenia (ROM) oraz Kontrola Hamowania w Zakrętach (CBC) również zostały dodane jako standardowe wyposażenie dla poprawy dynamiki kontroli i bezpieczeństwa.

Nowa opcjonalna technologia dla kierowcy, w tym Zarządzanie Stabilnością Pojazdu (VSM), System Ostrzegania o Zderzeniu z Przodu (FCWS), Inteligentny Tempomat (SCC), Wykrywanie Martwego Pola (BSD) oraz Ostrzeżenie o Ruchu Poprzecznym Z Tyłu, pomagają zapewnić kierowcom Sedona wygodniejsze i bezpieczniejsze doświadczenie w codziennej jeździe.

Funkcje Komfortu i Wygody

3.3L 6AT (280 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3342 Cm3
Moc205.9 Kw @ 6000 Rpm
280 Hp @ 6000 Rpm
276 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy248 Lb-Ft @ 5200 Rpm
336 Nm @ 5200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/65R17
Długość201.4 In (5116 Mm)
Szerokość78.1 In (1984 Mm)
Wysokość68.5 In (1740 Mm)
Rozstaw osi120.5 In (3061 Mm)
Prześwit6.7 In (170 Mm)
Masa własna4414 Lbs (2002 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.