Na fali sukcesu pierwszej generacji modelu Kia C’eed, druga generacja tego kompaktowego samochodu była produkowana w latach 2012-2018, z modernizacją przeprowadzoną w 2015 roku.
Wizualne różnice między starszym modelem a odświeżoną drugą generacją Kia C’eed są subtelne, ale sprawiają, że auto wygląda bardziej nowocześnie. Zachowując kształt grilla w stylu „tiger nose” oraz reflektory, nowy model zyskał chromowane wykończenie wokół lamp przeciwmgielnych, siatka grilla ma teraz owalny kształt, a zderzak ma bardziej kanciastą formę, co sprawia, że samochód wydaje się szerszy.
Tył pojazdu również zyskał przeprojektowany zderzak, a światła tylnie zostały wzbogacone o technologię LED, co sprawia, że ich podpis świetlny wygląda bardziej dynamicznie w nocy. Odświeżony wygląd zewnętrzny dopełniają nowe, zaprojektowane felgi aluminiowe o średnicy 16 i 17 cali, dostępne w różnych wariantach wyposażenia.
Subtelne zmiany w designie kontynuują się wewnątrz, gdzie deska rozdzielcza, konsola środkowa i nawiewy zostały ozdobione elementami w stylu chromowanym, a centralny panel zyskał nowe, trwałe, połyskujące czarne wykończenie. Dzięki dodatkowi bardziej dźwiękochłonnych materiałów, poziomy hałasu, wibracji i szorstkości (NVH) zostały poprawione, szczególnie w modelach z silnikiem diesla.
Mówiąc o silnikach, cała gama napędowa została zaktualizowana i teraz obejmuje zupełnie nowy silnik ecoTurbo o pojemności 1.0 litra z trzema cylindrami, dostępny w wersjach o mocy 100 KM i 172 Nm momentu obrotowego lub 120 KM przy tej samej wartości momentu obrotowego.
Kia szczegółowo przedstawiła obszerną aktualizację swojego coraz bardziej popularnego modelu Kia cee’d, który w ostatnich latach stanowił fundament sukcesu Kia w Europie.
Europejscy projektanci Kia ewoluowali wnętrze i nadwozie obecnego cee’d w ekscytujący nowy wygląd, a zespół silnikowy opracował szerszą gamę silników i skrzyń biegów. Ulepszenia obejmują nowy silnik ecoTurbo o pojemności 1,0 litra z trzema cylindrami, a także szereg nowych ulepszeń związanych z bezpieczeństwem, komfortem i wygodą. Zmiany dotyczą wszystkich modeli z gamy cee’d, która teraz obejmuje pięciodrzwiowego hatchbacka cee’d, Sportswagon oraz trzydrzwiowego pro_cee’d.
Modyfikacje w gamie cee’d obejmują również szereg wizualnych i dynamicznych ulepszeń w modelach o wysokiej mocy, czyli cee’d GT i pro_cee’d GT. Już teraz uznawane za jedne z najlepiej wyglądających samochodów w segmencie „hot hatch”, te zmiany jeszcze bardziej wzmocnią atrakcyjność modeli GT w oczach kupujących w tym bardziej emocjonalnym rejonie rynku.
Zaktualizowany model będzie dostępny z nową specyfikacją „GT Line”, oferując kupującym sportowy wygląd i dynamikę modeli GT oraz wszechstronność konwencjonalnej rodziny modeli cee’d. Specyfikacja GT Line jest dostępna we wszystkich trzech typach nadwozia cee’d – pięciodrzwiowym cee’d, cee’d Sportswagon i trzydrzwiowym pro_cee’d.
Stylizacja zewnętrzna: bardziej nowoczesny wygląd
Zaktualizowany Kia cee’d dziedziczy odważny, smukły styl obecnego modelu, z serią wizualnych modyfikacji mających na celu unowocześnienie wyglądu samochodu.
Z przodu cee’d utrzymuje wygląd, który okazał się bardzo popularny wśród europejskich nabywców, zachowując charakterystyczny dla Kia grill w kształcie „tiger-nose”, smukłe reflektory wraparound oraz zintegrowane światła przeciwmgielne. Zmiany w „twarzy” cee’d obejmują bardziej kanciasty i szerszy zderzak, z chromowanym wykończeniem wokół świateł przeciwmgielnych oraz nową owalną siatkę grilla, nawiązującą do kształtów i form projektowych z przodu auta.
Podobna zmiana została wprowadzona z tyłu cee’d, gdzie przeprojektowane zderzaki i sportowe reflektory dodają większej objętości i siły wyglądowi samochodu. Tylnie lampy LED dopełniają tył pojazdu, dodając wyższego poziomu wyrafinowania, a także aktualizując nocny sygnaturę świetlną cee’d.
Stylowe nowe felgi aluminiowe o średnicy 16 i 17 cali są teraz również dostępne w całej gamie.
Subtelne ulepszenia stylizacji wnętrza i poprawiona NVH
Wysokiej jakości kabina w Kia cee’d otrzymała szereg drobnych ulepszeń stylistycznych, aby zbudować na prostocie elegancji wnętrza. Podstawowa forma kabiny pozostaje bez zmian, ale szereg subtelnych ulepszeń nadaje wnętrzu bardziej nowoczesny wygląd i odczucie. Nowy opcjonalny pakiet kolorystyczny dodatkowo zwiększa atrakcyjność cee’d.
Asymetryczna, skupiona na kierowcy deska rozdzielcza otrzymuje chromowane akcenty wokół tablicy przyrządów, wentylacji po stronie kierowcy oraz górnej krawędzi panelu przyrządów. Centralny panel wykończony jest teraz wysokiej jakości, odpornym na zarysowania, czarnym połyskiem dla bardziej premium wyglądu. Inne chromowane akcenty zostały również dodane do kabiny, w szczególności wokół podstawy dźwigni zmiany biegów, na uchwytach drzwi oraz wokół pokręteł kontroli temperatury na desce rozdzielczej, w zależności od poziomu wyposażenia.
Dla wariantów wysokoprężnych zaktualizowane wnętrze cee’d oferuje poprawione właściwości związane z hałasem, drganiami i szorstkością. Zastosowano dodatkowe materiały tłumiące dla dywanu i systemu wentylacji, a także dwukrotnie więcej materiału antywibracyjnego dodano do panelu deski rozdzielczej, aby zredukować wibracje silnika, które przeszkadzają w spokoju kabiny. Wszystkie silniki wysokoprężne zostały również wyposażone w materiały dźwiękochłonne wokół bloku silnika, misy olejowej oraz filtra cząstek stałych.
Zaktualizowana gama silników zgodnych z normą Euro 6 obejmuje całkowicie nowy silnik ecoTurbo o pojemności 1,0 litra
Zaktualizowany cee’d oferuje szerszy wybór jednostek napędowych niż wcześniej, z wszystkimi silnikami teraz spełniającymi normę emisji Euro 6.
Na premierę cee’da w 2016 roku Kia wprowadza swój całkowicie nowy silnik ecoTurbo o pojemności 1,0 litra. Ta nowa, zmniejszona jednostka napędowa z trzema cylindrami została zaprojektowana w celu poprawy zużycia paliwa i emisji, oferując silne, chętne osiągi i natychmiastową reakcję na polecenia kierowcy.
Nowy silnik turbodoładowany, opracowany wewnętrznie w centrum badawczo-rozwojowym w Namyang w Korei, charakteryzuje się systemem bezpośredniego wtrysku o wysokim ciśnieniu, zaawansowanym chłodzeniem silnika oraz zintegrowanym kolektorem wydechowym dla czystszych emisji i efektywnego pakowania. Natychmiastowa reakcja silnika i wysokoefektywne spalanie były fundamentami rozwoju silnika, realizując strategię Kia dotyczącą zmniejszenia pojemności silnika w sposób zrównoważony.
To pierwszy z nadchodzącej gamy silników o zmniejszonej pojemności Kia, który ma swoją premierę w Europie, i będzie dostępny w dwóch wersjach mocy. W podstawowej wersji nowy silnik generuje 100 ps (98bhp) i 172 Nm momentu obrotowego, natomiast mocniejsza wersja generuje 120 ps (118bhp) przy tym samym momencie 172 Nm. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w zakresie od 1,500 do 4,000 obr/min, co czyni go niezwykle elastycznym silnikiem w każdych warunkach jazdy. Po homologacji, która odbędzie się jeszcze w tym roku, zarówno wersje 100 ps, jak i 120 ps mają oferować najniższe emisje CO2 wśród wszystkich silników benzynowych cee’d do tej pory.
Cee’d w wersji wysokoprężnej wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem wśród europejskich nabywców, a silnik wysokoprężny 1.6 CRDi również został zaktualizowany w nowym modelu. Nowy system wtrysku pod wysokim ciśnieniem oraz ciągle kontrolowana zmienna pompa olejowa redukują straty tarcia w silniku, a niższa wersja o mocy 110 ps będzie dostępna zarówno w standardowym cee’d, jak i nowej gamie GT Line. Emisje CO2 spadły do 102 g/km, lub tylko 94 g/km w przypadku zastosowania systemu Kia ISG (Idle Stop/Go).
Dostępny zarówno w ulepszonej gamie cee’d, jak i nowej wersji GT Line, mocniejszy silnik 1.6 CRDi teraz generuje 136 ps (wzrost z 128 ps) oraz 285 Nm momentu obrotowego (poprawa z 265 Nm). Przy niewielkim wzroście wydajności pełny moment obrotowy silnika jest teraz dostępny już od 1,500 (spadek z 1,900, gdy wyposażony jest w manualną skrzynię biegów), co skutkuje łatwiejszym przyspieszeniem w każdych warunkach.
Kia cee’d wciąż będzie oferowany z silnikami 1.6-litra GDI o mocy 128 ps (benzyna) oraz 1.4-litra MPI (wielopunktowe wtryskiwanie) o mocy 100 ps, a także z popularnym silnikiem 1.4-litra CRDi, które również spełniają normę emisji Euro 6.
Całkowicie nowa siedmiobiegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Zaktualizowany cee’d jest wyposażony w nową technologię, z wprowadzeniem nowej, siedmiobiegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem (DCT), dostępnej wyłącznie w modelach z wyżej wymienionym silnikiem 1.6 CRDi o mocy 136 ps. Nowa skrzynia DCT Kia jest w stanie obsłużyć wyższe momenty obrotowe zmodyfikowanego silnika, który jest zamontowany w zaktualizowanym cee’d, mając pojemność większą niż sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z konwerterem momentu obrotowego, którą zastępuje.
Podobnie jak nowa jednostka napędowa ecoTurbo o pojemności 1.0 litra, nowa skrzynia DCT Kia została również opracowana wewnętrznie i zaprojektowana z myślą o niskim zużyciu paliwa oraz sportowych doznaniach podczas jazdy w trybie manualnym, a także o komforcie i płynności podczas jazdy w trybie automatycznym.
Kierowcy, którzy wybiorą nową skrzynię DCT, będą cieszyć się szybszymi zmianami biegów niż w tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów, a także niższymi kosztami eksploatacji. Gdy jest wyposażony w nową skrzynię DCT, silnik CRDi o pojemności 1.6 emituje tylko 109 g/km dwutlenku węgla, w porównaniu do 145 g/km zarejestrowanych przez wcześniejszy silnik i sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów.
Szersza gama cee’d wciąż będzie oferowana z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, z silnikiem GDI o pojemności 1.6 również dostępnym z sześciobiegową skrzynią DCT.
Poprawiony komfort jazdy, prowadzenie, NVH
Inżynierowie wprowadzili szereg modyfikacji do zawieszenia i podwozia zaktualizowanego cee’d w celu poprawy komfortu jazdy i prowadzenia.
Główne ulepszenie w zaktualizowanym cee’d to dodanie nowego systemu wektoryzacji momentu obrotowego, który redukuje podsterowność poprzez częściowe zastosowanie hamulca do wewnętrznego koła podczas pokonywania zakrętów. System wspomagania kierownicy napędzany silnikiem teraz skutkuje bardziej liniowymi i przewidywalnymi sygnałami kierownicy, podczas gdy zmiany w geometrii przednich kół poprawiły odczucia podczas prowadzenia na osi.
Wreszcie, nowe zderzaki na tylnych mocowaniach strut i nowy zewnętrzny styk na tylnym stabilizatorze pomagają poprawić komfort jazdy na złych nawierzchniach, minimalizując wibracje przez zawieszenie.
Właściwości NVH zawieszenia w zaktualizowanym cee’d zostały również nieco poprawione, dzięki zastosowaniu pustego stabilizatora, który zastępuje wcześniejszy stabilizator stały, aby zredukować hałas drogowy.
Nowe funkcje bezpieczeństwa i wygody obejmują Kia Connected Services
Zespoły rozwojowe Kia dodały szereg nowych funkcji komfortu, wygody i bezpieczeństwa, aby jeszcze bardziej poprawić nowoczesną, wysokotechnologiczną atrakcyjność Kia cee’d.
Bezpieczeństwo jest priorytetem dla Kia, a popularny cee’d jest teraz dostępny z opcjonalną funkcją informacji o ograniczeniu prędkości (SLIF), która wykorzystuje kamerę do identyfikacji znaków ograniczenia prędkości i wyświetlania ich obok wskaźnika prędkości oraz na ekranie nawigacji. Wykrywanie martwego punktu (BSD) oraz ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) są również dostępne jako opcje, wykorzystując czujniki do monitorowania boku i tyłu cee’d w poszukiwaniu innych pojazdów w martwym punkcie kierowcy i zapewniając kierowcy wizualne lub dźwiękowe ostrzeżenie.
Kierowcy mogą cieszyć się łatwiejszym parkowaniem z 2016 cee’d, dzięki ulepszonym systemie wspomagania parkowania (SPAS), w zależności od rynku. SPAS wykorzystuje zamontowane na boku ultradźwiękowe czujniki oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także system wspomagania kierownicy elektrycznej, aby zidentyfikować odpowiednią przestrzeń parkingową i automatycznie wprowadzić samochód do tej przestrzeni. W najnowszym cee’d, system może teraz wprowadzić samochód do przestrzeni prostopadłych, oprócz parkowania równoległego. Funkcja równoległego wyjazdu pozwala cee’d samodzielnie wyjechać z ciasnych miejsc parkingowych.
Zaktualizowany cee’d zawiera również najnowszy system nawigacji audio-wizualnej (AVN) Kia dla bardziej nowoczesnego wyglądu na 7-calowym wyświetlaczu centralnym cee’d. System AVN obsługuje również dodanie radia cyfrowego DAB, które jest dostępne na wielu europejskich rynkach.
Nowym dodatkiem do cee’d jest szeroka gama usług multimedialnych, Kia Connected Services. Dostarczane przez TomTom nowa funkcjonalność łączności obejmuje aktualizacje ruchu na żywo, lokalizacje i ostrzeżenia o fotoradarach, wyszukiwanie lokalne oraz prognozy pogody. Kia Connected Services zostaną wprowadzone do gamy cee’d w związku z premierą nowej specyfikacji GT Line, planowaną na czwarty kwartał 2015 roku.
Szeroki zakres aktualizacji w modelach GT o wysokiej mocy
Modele cee’d GT i pro_cee’d GT o wysokiej mocy zostały zaktualizowane z modyfikacjami w zakresie napędu i dynamiki. Te zmiany zapewniają, że GT pozostaje jednym z najbardziej atrakcyjnych – i najładniejszych – samochodów w klasie „hot hatch” segmentu C.
Zewnętrznie modele GT zachowują wiele wizualnej agresji, która odróżnia je od standardowej gamy cee’d, w tym stylowe światła do jazdy dziennej w kształcie „kostki lodu” oraz sportową karoserię. Cee’d GT 2016 jest teraz również dostępny z nowym wzorem kół o średnicy 18 cali.
Wewnątrz modele cee’d GT i pro_cee’d GT są teraz wyposażone w nowo zaprojektowaną, spłaszczoną u dołu kierownicę z subtelnym logo GT i wklęsłym centralnym wzorem, podczas gdy czarny przycisk uruchamiania silnika w standardowym cee’d został zastąpiony przyciskiem aluminiowym. Chromowane akcenty zostały również dodane do przełączników szyb elektrycznych w drzwiach. Połączenie tych ulepszeń z standardowymi fotelami kubełkowymi RECARO z zamszu sprawia, że auto wyraźnie wyróżnia się na tle innych modeli w gamie.
Nowy elektroniczny generator dźwięku, zamontowany wyłącznie w modelach GT i aktywowany, gdy kierowcy naciskają przycisk „GT Mode” na kierownicy. Skutecznie syntezując dźwięk szybkoobrotowego silnika 1.6-litra T-GDI w kabinie, generator dźwięku dodaje nowy element do doświadczeń związanych z jazdą i zbliża kierowcę do wyższego poziomu osiągów samochodu. Gdy tryb GT jest wyłączony, generator dźwięku wytwarza cichy i umiarkowany dźwięk silnika.
Silnik 1.6-litra T-GDI o wysokiej mocy znajdujący się w modelach cee’d GT i pro_cee’d GT otrzymuje nowy system turbosprężarki. Zwiększone ciśnienie powietrza wzmacnia moment obrotowy na niskich obrotach oraz reakcję silnika, a przyspieszenie z 0 do 100 km/h poprawia się o 0,1 sekundy do 7,6 sekundy. Kierowcy będą również cieszyć się lepszym przyspieszeniem w biegu w wyniku nowej turbosprężarki. Silnik 1.6-litra T-GDI produkuje 204 ps i 265 Nm, a emisje CO2 zostały nieznacznie zmniejszone do 170 g/km.
Oprócz dodania wektoryzacji momentu obrotowego i poprawy NVH w standardowym modelu, inżynierowie Kia jeszcze bardziej ulepszyli dynamikę cee’da GT. Nowe opcjonalne powiększone tarcze hamulcowe z przodu, zwiększone z 300 mm do 320 mm, zapewniają wyższą pojemność cieplną i lepszą odporność na zjawisko „fadingu” hamulców. Odległość hamowania z prędkości 100-0 km/h w zaktualizowanym cee’d GT została skrócona z 36,4 metra do 35,0 metra.
Rodzina Kia cee’d 2016 na sprzedaż od lipca 2015
Zaktualizowany Kia cee’d będzie dostępny u dealerów w całej Europie od lipca 2015 roku, oferując unikalną 7-letnią gwarancję na 100,000 mil jako standard.
Zaprojektowana i opracowana w Europie przed premierą w grudniu 2006 roku, rodzina modeli Kia cee’d jest produkowana w zakładzie produkcyjnym Kia w Zilinie na Słowacji, i pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się modeli marki, z ponad 75,000 sprzedanymi egzemplarzami w całej Europie w 2014 roku.