Koreański producent samochodów zdecydował się na budowę pojazdu klasy C, zaprojektowanego specjalnie dla Europy.
Nazwa C’eed pochodzi od Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej – w niektórych miejscach znanej jako CEE, a ED oznaczało „Europejski Design”. Kia zdołała odgadnąć smak i potrzeby europejskich konsumentów, oferując świetny design oraz bardzo praktyczny pojazd.
Wersja Sport Wagon była odmianą małego samochodu rodzinnego. Przestronny pojazd miał kształt odwróconej litery L, z zawiasami umieszczonymi nad obszarem ładunkowym – klapa bagażnika unosiła się prawie pionowo, co ułatwiało dostęp do obszernej przestrzeni ładunkowej.


Choć był to samochód nastawiony na rodzinę, C’eed wyglądał dość kompaktowo i sportowo w środku, z trójramienną kierownicą oraz trzema wskaźnikami na desce rozdzielczej. Sterowanie było intuicyjnie rozmieszczone i można było je łatwo obsługiwać podczas jazdy.


C’eed był wyposażony w elektryczne szyby przednie i tylne oraz dwa elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne.

C’eed oferował ogromną przestrzeń zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu.
Przestrzeń bagażowa również była odpowiednich wymiarów, a po złożeniu tylnych siedzeń (w konfiguracji 60/40) można było zwiększyć objętość bagażnika.

Do wyboru były 5 silników o mocy od 90 do 140 KM.
Nowy silnik Diesla KIA o pojemności 1,6 litra został zaprojektowany w Europie dla modelu C’eed z 2007 roku.

C’eed był dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: LX, EX i TX. Najwyższa wersja miała częściowo skórzane siedzenia oraz pełne skórzane wykończenie. Wspaniałą cechą było to, że użytkownicy mogli wybierać spośród 4 wykończeń wnętrza: Basic, Rainbow, Classic i Sporty.
Kia ujawniła pierwsze zdjęcie całkowicie nowego modelu kombi z segmentu C, cee’d 'sporty wagon’, który po raz pierwszy zostanie zaprezentowany publiczności na Mondial de L’Automobile w Paryżu w przyszłym tygodniu, przed jego premierą w połowie 2007 roku.
Długość sportowego kombi wynosi 4470 mm, a wysokość 1490 mm, co czyni je drugim modelem w nowej rodzinie samochodów Kia cee’d. Po raz pierwszy w segmencie C, cee’d 'sporty wagon’ ma tylną klapę w kształcie odwróconego 'L’, z zawiasami umieszczonymi z tyłu w strefie ładunkowej, dzięki czemu klapa unosi się prawie pionowo, co zapewnia lepszy dostęp do dużego bagażnika z dodatkowym miejscem do przechowywania pod podłogą. Sportowe kombi ma tę samą rozstaw osi wynoszącą 2650 mm, co pięciodrzwiowy hatchback cee’d, który zadebiutuje w wersji gotowej do produkcji na Paris Motor Show i trafi do sprzedaży w grudniu 2006 roku.